Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene. Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
La meg først si at jeg hadde ønsket meg en Bakenga-type, men jeg innser at klubben ikke vil ta seg råd til å kjøpe noen spiss før vi har vekslet inn Dockal og/eller Chibuike i kontanter. Dette virker ikke primært som en rask bakromsspiss ut fra de klippene jeg har sett, men han kan absolutt styrke oss. (For all del, virker ikke treg heller.)
Hvis vi er ute etter en gratis spiss som gir oss luftstyrke og er god pÃ¥ skudd fra litt distanse (med mer), sÃ¥ ser det ut som om svensk-montenegriske Emir Kujović er kontraktsløs fra 30. juni. (Transfermarkt.) Er litt usikker pÃ¥ om dette faktisk stemmer, fordi han skal ha signert en fireÃ¥rskontrakt med Kayserispor i oktober 2010. I januar i Ã¥r gikk han pÃ¥ lÃ¥n til Elazigspor, men allerede 1. februar kom det en melding pÃ¥ klubbens sider som Google etter fattig evne oversetter slik: "Our club played in the Spor Toto Super League teams Kayserispor have agreed to end the season with striker [Emir Kujovic]. Emir Kujovic'e Elazığspor'umuzda wish you success. Elazığspor'umuza get better."
Allikevel skal han ha spilt i tre seriekamper for klubben senere i februar. Deretter er han oppført med "ukjent skade".
Ser ut som en spiller som hadde mange beilere for noen år tilbake, men som etterhvert har slitt med spilletid i sitt utenlandseventyr. Kanskje også skade? Dette kan bli en ny Stadsgaardhistorie. En spiller som har fått en nedadgående kurve og er uten selvtillit. Han kan spille på seg selvtillit i Tippeligaen og EL-kvalik.
De to første årene i Tyrkia har han tolv mål og fire assist på 1829 minutter i Süper Lig. Det snittet ville holdt til å bli toppscorer i Tippeligaen etter å ha spilt drøyt 20 kamper.
1,94 høy, god på hodet, tobent, god teknikk og ballkontroll, scorer med begge ben. Hans gode distanseskudd kan hjelpe oss når vi stanger og ikke kommer forbi. I tillegg vil han være et bedre oppspillpunkt enn lille Bille om vi går for høye baller. De seiler ut i intet i dag. Se på hvordan han får vridd innlegget knallhardt og utagbart inn i målet med hodestøtet etter ca 45 sekunder her, med en forsvarer i sida og to andre forsvarere mellom seg og målet. Slikt har vi vel ikke sett siden Frode Johnsen og den yngre Steffen Iversen.
Hadde vært verdt å forhøre seg og sjekke ham nærmere.
EDIT: Her er mer.
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Meget interessant og utrolig godt gennemarbejde indlæg, gisp! Det ser ud som en meget spændende spiller!
Jeg ser at FCN sættes i forbindelse med Fiorentinas Kenneth Zohore. Han har naturligvis ikke præsteret nær det samme som Emir Kujović. Til gengæld har han et stort utviklingspotentiale - blot 19 Ã¥r. Han er en spiss, der fylder utrolig meget i boksen, er rask og sparker godt.
Johan Hammar (19), Midtstopper fra Sverige. Har vært noen sesonger i Everton allerede, uten å slå gjennom på førstelaget. Mye spill på Sverige U19. Strandberg forsvinner muligens og Rønning er verken spennende eller god nok.
Agent Berg slår fast at Oslo-klubben er det mest naturlige stoppestedet når (eller hvis) utenlandskkarrieren skulle være over. Hvor Braaten ender opp får vi vite om ikke altfor lenge.
Håper han avslutter karrieren i utlandet eller kommer tilbake til oss. Takler ikke å se en så fantastisk mann spille for et annet lag i Norge. Blir helt uvel av tanken. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!
Posted: 16.06.2013 00:40 Post subject:
gisp! wrote:
Hvis vi er ute etter en gratis spiss som gir oss luftstyrke og er god pÃ¥ skudd fra litt distanse (med mer), sÃ¥ ser det ut som om svensk-montenegriske Emir Kujović er kontraktsløs fra 30. juni.
De to første årene i Tyrkia har han tolv mål og fire assist på 1829 minutter i Süper Lig. Det snittet ville holdt til å bli toppscorer i Tippeligaen etter å ha spilt drøyt 20 kamper.
1,94 høy, god på hodet, tobent, god teknikk og ballkontroll, scorer med begge ben. Hans gode distanseskudd kan hjelpe oss når vi stanger og ikke kommer forbi. I tillegg vil han være et bedre oppspillpunkt enn lille Bille om vi går for høye baller. De seiler ut i intet i dag. Se på hvordan han får vridd innlegget knallhardt og utagbart inn i målet med hodestøtet etter ca 45 sekunder her, med en forsvarer i sida og to andre forsvarere mellom seg og målet. Slikt har vi vel ikke sett siden Frode Johnsen og den yngre Steffen Iversen.
Hadde vært verdt å forhøre seg og sjekke ham nærmere.
EDIT: Her er mer.
Jeg kortet ned posten din litt i quoten min Gisp!, men synes det var en meget god og interessant post. Er det noe RBK trenger å se etter igjen når de har tenkt å kjøpe en midtspiss, er det nettopp en som har et godt scoringssnitt i tillegg til å være farlig på hodet og med beina. Han virker svært spennende.
Forresten, er det tilfeldigvis noen som vet navnet pÃ¥ sangen som brukes i den første youtube-videoen om Emir Kujović, som gisp! linker til i innlegget sitt? _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Posted: 16.06.2013 18:37 Post subject:
Faen.
Hent Erik Tønne i stedet. Billig, leker med Ranheim as we speak, og hardtarbeidende. Kan sikkert spille OM. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
Neymar er oppskrytt. Han har spilt i en søppelliga, og England og Frankrike-kampene er gode eksempler på hvor oppskrytt han er. Har han problemer med slik europeisk motstand, vil han iallfall ikke klare seg i Tippeligaen mot spillere som Geir Ludvig Fevang og Andre Muri. Langt i fra god nok for RBK.