English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pål-André Helland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 155, 156, 157  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
lasarus
Junior

PostPosted: 22.05.2013 19:14    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Gænser wrote:
RÃ¥nny wrote:
Knerten's offisielle favorittspillere:

Helland, Åsen, Storflor, Midtsjø, Fabregas, Chibiuke.

Hvem har jeg glemt? Smile

Alexandr Hleb Smile

Andreas Nordvik ("supersjeldne kombinasjonen av duellstyrke och hurtighet.....ikke tvil om at potensialet hans är högst av stopperne" 22/10-09)

Osei Oviasu, spilleren med like høyt potensial som Tettey som ikke var god nok for Ranheim og nå spiller for Stjørdals Blink Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran

PostPosted: 22.05.2013 19:21    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
haavarl wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:
Nei dette tullet vårt med å skulle omskolere alle som er for dårlig til å spille seg inn på laget som venstreback må vi slutte med. Samme gjelder ut i markedet, vi må jakte Venstreback(!!), ikke omskolerbare spillere eller høyrebacker.

Samtidig er det veldig få som starter karrieren som definert venstreback. De fleste starter som "fotballspillere med gode ferdigheter", med en eller flere styrker, og så spiller de litt her og der de første årene. (Eller i alle år.) Noen av dem ender med å passe bra som venstreback.

Ja det er jeg enig i. Men i Rosenborg så henter vi inn soleklare førstevalg og backup/stort talent som utfordrer i de fleste posisjoner bortsett fra Venstreback har jeg inntrykk av.

Der skal vi lism alltid finne den fyren i troppen som aldri klarer å spille seg til fast plass i posisjonen sin, eks Åsen, Helland, Traore etc.

Og når vi jakter back ute i markedet så er det høyreback Høgli vi ønsker...

Jeg er bare så lei av dette. Finn nordens største venstrebacktalent eller hent inn en etablert venstreback som er vesentlig bedre enn Dorsin. Men slutt med halv-løsningene som ikke har virket i 5 år.

Henter soleklare førstevalg som Alas, Dockal, Mix, Chibbe ol. mener du?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.05.2013 19:24    Post subject: Reply with quote

Dockal var soleklart førstevalg til vi endret formasjon, Chibuike var soleklart førstevalg når han kom og herjet i yndlingsposisjonen sin, Mix er et soleklart førstevalg når han er i form.

Kun Alas av de du nevner som har feilet, men vi manglet en hurtig ving med gode 1v1 egenskaper og man kjøpte inn en som skulle være førstevalg. Dessverre har man gjort en dårlig jobb i forkant med å scoute spilleren.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.05.2013 14:16    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/sport/f...51476.html

TV2 har tatt saken Smile
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.05.2013 00:12    Post subject: Reply with quote

Kan ikke si annet enn at jeg er litt overrasket over at RBK to år etter å ha gitt bort spilleren til Byåsen er så ivrig. Og Jönsson var jo heller ikke så overbevist den gang.

Altså ville jeg ha vært litt skeptisk med tanke på spilletid hos begge alternativene, om jeg hadde vært Helland sjøl.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 24.05.2013 00:23    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om han kunne vært et backalternativ på venstresiden. Han startet vel opprinnelig som venstreback. Har litt vanskelig for å se at en adeccospiller går rett inn og styrker angrepet pr. i dag (selv om han får mye skryt. Har dog ikke sett han noe særlig i Hødd selv). Så lenge vi har Dockal som backup, og både Mikkelsen og Tarik kan brukes på begge sider, får han neppe særlig spilletid på topp.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 24.05.2013 08:26    Post subject: Reply with quote

Er ikke dette standard Hoftun business da? Kjøper dyrt og gir bort, eller som i dette tilfellet, gir bort og kjøper tilbake dyrt.

Bortsett fra det, så er Helland en spillertype jeg har sansen for og som jeg gjerne ser tilbake i RBK. Og når han nå har lyktes som høyre kantspiller i Hødd skal vi ikke omskolere han til venstre back. Det er ikke godfot.

Hvis han sier ja til oss tolker jeg det som at han tar konkurransen med Mikkelsen/Dockal på strak arm og det er enda en grunn til at jeg ønsker han velkommen. Sutrepaver som Dockal trenger vi ikke.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.05.2013 08:35    Post subject: Reply with quote

Helt enig Ode, jeg tror vi kan selge Dockal, hente Helland og komme styrket ut av det.

Og jeg følger deg angående Hoftun, men i dette tilfellet så kan vi ihvertfall regne med at tilbakekjøpet blir dyrt. Helland har bare kontrakt i 7 mnd til og kan skrive under gratis for oss om 2 mnd. Tipper vi i så fall kjøper han fri for 500 tusen eller noe slikt?.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 24.05.2013 08:41    Post subject: Reply with quote

Hellands godfot är vänstern så det är inte helt fel att sätta honom på vänstersidan, dock har han väl hittils utmärkt sig offensivt; han skjuter som en häst sparkar.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 24.05.2013 08:50    Post subject: Reply with quote

Osei Oviasu, spilleren med like høyt potensial som Tettey som ikke var god nok for Ranheim og nå spiller for Stjørdals Blink Smile[/quote]

Når det gjelder talenter og hvem som blir store stjerner er det også en god del tilfeldigheter som har innvirkning. For de av oss som er litt gamle kan 69 -70 genrasjonen til norge være illustrerende. De hevdet seg i EM for jrlag.

Genrasjonen fostret spillere som Bjørnebye, Tore Pedersen, Bohinen, Leo og flere andre sentrale landslagsspillere under Drillo. Det største talentet var likevel klart Terje Olsen fra Elverum, han ble hentet til Bayer Leverkusen som jr. Fikk ingen landskamper for Norge A, og spilte vel knapt i Adecco (??).
KitWalker
Veteran

PostPosted: 24.05.2013 10:12    Post subject: Reply with quote

Kaster meg på her. Ut med en dyr, umotivert og sur Dockal, inn med en ung trønder med et venstreben som det lukter svidd av. Ta med at Dockal tar opp kvoteplass som vi kan bruke andre steder der vi har behov.

Så siste kampen Helland spilte for Hødd mot Kristiansund og likte det jeg så der.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 24.05.2013 11:09    Post subject: Reply with quote

Nei, gjerne kjøp Helland, men da som venstreback. Syns ikke Mikkelsen har forsvart posisjonen sin så godt at vi automatisk bare skal kvitte oss med Dockal. Dockal tok oss egenhendig til EL i fjor, den kvaliteten besitter nok ikke Helland.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.05.2013 11:12    Post subject: Reply with quote

Nei! Skal vi kjøpe en vestreback så kjøper vi en venstreback, ikke kantspiller Helland.

Og han hadde selvsagt ikke kommet tilbake til Rosenborg for å spille venstreback nå.
Back to top
Roar1961
Senior

PostPosted: 24.05.2013 11:29    Post subject: Reply with quote

En del unge spillere klarer ikke å ta steget til absolutt topp fordi de ikke er sterke nok mentalt. Helland sier selv han har forandret seg mentalt på fotballbanen, og det er tydelig at han har det etter hva jeg så av han på Hødd i fjor. I RBK og Byåsen slet han mye med skader, og å møte motgang er ofte noe av det tøffeste å håndtere for en ung spiller. I tillegg tror jeg han slet med arbeidsmoralen når han følte han ikke lyktes eller det buttet i mot. At han nå i Hødd har vist at han klarer å takle dette er imponerende. Jeg tror han har enda mer inne som han ikke får vist på Adecconivå. Spørsmålet er om han har vokst så mye at han også takler presset i RBK. Her krever Perry veldig mye, like mye på trening som i kamp. Jeg tror Perry kjenner så godt til Helland at han ser at gutten har vokst og har tatt steget opp. Intet er vel mer gledelig at en spiller som var svært lovende for RBK, deretter falt igjennom, men klarer å reise seg og komme tilbake. Slikt liker vi Smile
Back to top
ivers_87
Junior

PostPosted: 24.05.2013 12:44    Post subject: Reply with quote

Etter å ha vært en (vel) ivrig leser i flere år nå, så begir jeg meg ut på min første post. Har noen synspunkter på Helland som jeg har møtt på futsalbanen flere ganger i år. Det er flere grunner til at jeg ønsker ham til RBK.

Det er nok sant at Helland har skjerpet kostholdet og treningsvilligheten. Han er sannsynligvis ti kilo lettere enn når han var i RBK sist. Det har selvfølgelig stor innvirkning på farten hans. Jeg vet lite om toppfarten hans, men rykket er det i alle fall høy norsk klasse over. Særdeles vanskelig å stoppe.

En annen ting som vanskeliggjør det defensive arbeidet mot ham er at han kan gå begge veier. Høyrefoten er absolutt ikke å kimse av. Jeg har riktignok ikke sett ham slå innlegg med høyre, men skuddene er farlige nok, og treffer ofte hardt mot mål.

Defensivt er han vanskelig å passere en mot en, og han har bedre forutsetninger for å gjøre en god defensiv jobb enn Mikkelsen/Dockal.

Han var den desidert beste spilleren i eliteserien i futsal i fjor (sammen med Ibba som er toppscorer i Adecco nå), og selv om ikke dette på noen måte garanterer suksess ute, så er det vanskelig å se hvilke mangler Helland har for å bli en toppspiller i Norge. Hvis han i tillegg har fått det mentale på plass er det bare å glede seg til lekne prestasjoner på RBK, forutsatt at Hoftun klarer å lokke ham.
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 24.05.2013 14:16    Post subject: Reply with quote

Tobias Mikkelsen er særdeles svak i kroppen og enkel å skubbe vekk. Dette problemet har ikke Helland, han har et bra rykk og er sterk nok til å holde mostandern unna.
Sunnmørsposten refererte alltid til "dribblefanten Helland" i nær sagt alle skriveriene de hadde om han i fjor, og ikke uten grunn. Han herjet i Adecco-liagen og i cupen, jeg så mange av kampene ene og alene fordi jeg alltid har hatt sansen for Helland.
Det er heller ikke mange som slår like farlige dødballer som Pål André Helland. Jeg mener at vi allerede har en av de få som kan måle seg med han i klubben fra før, nemlig Ole Selnæs.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube: https://www.youtube.com/@...8/podcasts
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.05.2013 14:25    Post subject: Reply with quote

Velkommen inn i varmen, ivers_87, og takk for en flott post. Alltid lærerikt å høre fra en med litt mer hanbds on innsikt enn de fleste andre.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 24.05.2013 14:53    Post subject: Reply with quote

Velkommen og Tommel'n opp! for flott innlegg, ivers_87!
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 24.05.2013 15:01    Post subject: Reply with quote

lasarus wrote:
Osei Oviasu, spilleren med like høyt potensial som Tettey som ikke var god nok for Ranheim og nå spiller for Stjørdals Blink Smile

Oviasu kunne blitt minst like god som Tettey. Ellers forstår jeg jo at man blir trakassert her inne for ikke å sluke alt (junior)trenere mener rått. De som spiller = de beste til enhver tid. De unge som blir satsa på = de med største potensiale til enhver tid. Greit å vite.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.05.2013 18:38    Post subject: Reply with quote

Ikke ta en Oppmannen du, nå. Må da tåle at vi tuller litt med deg når du bruker sånne voldsomme superlativer som du har en tendens til å gjøre.

Det er mange som kunne blitt så god som Tettey, om de hadde gjort ditt og datt. Er likevel lysår mellom et "kunne" og et "burde", her. Tror ikke Oviasu var i "burde"-kategorien. Han måtte nok jobbet ekstremt hardt og vært veldig heldig om han skulle nådd så langt. Nå er han en av mange unge spillere med et bra potensial som ikke klarte overgangen til senior slik mange hadde håpet. Ingenting spesielt med det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hjelde
Veteran

PostPosted: 24.05.2013 18:49    Post subject: Reply with quote

Går man ut hardt og påståelig, må man nok tåle å bli tullet litt med når det slår litt feil ut ja, Knerten Very Happy . Oviasu tok du feil om, det må du innse, selv om han, på lik linje med en hel masse juniorspillere, KUNNE ha blitt god.
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 03.06.2013 22:43    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per han kommer i sommer og ikke etter sesongen.

http://www.adressa.no/spo...e=external
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 03.06.2013 22:47    Post subject: Reply with quote

Håper han er så god som Knerten mener han er.
toreinar
Veteran

PostPosted: 03.06.2013 22:48    Post subject: Reply with quote

Bra!
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 03.06.2013 22:57    Post subject: Reply with quote

Skeptisk. Husker han som grusomt treg, så får håpe han har fått trent opp litt hurtighet siden sist.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 155, 156, 157  Next
Page 13 of 157

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb