View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Mikkelsen Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 09.05.2013 10:54 Post subject: |
|
|
Forutinntatte meg sier det er negativt.
Nå får Norge enda et pushover-lag som vi må dele nasjons-poengene med.
Håper selvfølgelig at jeg tar feil og at både RBK, Strømsgodset, Tromsø og Hødd tar seg til gruppespillet og gjør det godt der. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 09.05.2013 13:38 Post subject: |
|
|
Det er bare å glemme 1.divisjonslaget Hødd. Tipper de ikke klarer det. Jeg tror Tromsø er litt dårligere i år enn i fjor etter salget av Kara og PMH som dro. Blir vanskelig for dem.
Håper virkelig Molde klarer å komme seg til CL, eller eventuelt EL. Og Strømsgodtset og RBK i EL. RBK burde klare 1. eller 2. plass
Neste år CL på RBKpunktum |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 09.05.2013 13:45 Post subject: |
|
|
Gruppespill i EL må Molde gjerne komme til, men håper for all del at de ikke kommer til CL. At en av de største konkurrentene får 100+ millioner ekstra å rutte med passer oss utrolig dårlig på nåværende tidspunkt.
Seeding poeng i e-cup kommer sekundært til det at RBK skal være best i Norge. |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 09.05.2013 23:24 Post subject: |
|
|
Dessuten er sjansen større for at Molde samler mer poeng for Norge i EL enn i CL. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 09.05.2013 23:55 Post subject: |
|
|
Aldri i verden om jeg håper molde kommer til cl!! Poeng for oss blir en fattig trøst når de får så mange millioner..
Men regner med de får tøff motstand uansett i siste kvalik runde,og det er CL det står om,så motstander laget gjør alt de kan for og gå dit. |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 10.05.2013 09:30 Post subject: |
|
|
Skal med de millionen i Adecco da? |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 10.05.2013 13:57 Post subject: |
|
|
Håpe på Molde i CL? Aldri i verden!
Når det er sagt tror jeg ingen andre enn Rosenborg klarer og kvalifisere seg til Europa i år, først og fremst pga at vi er de eneste som er ranket. Molde var kjempeheldig med trekningen i fjor, med at de fikk det letteste laget de kunne fått. Det tror jeg er den eneste grunnen til at de klarte det.
Ranking betyr enormt, ifjor var det veldig stor forskjell på lagene du kunne møte som ranket kontra ikke ranket. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 11.05.2013 15:23 Post subject: |
|
|
Sjeldent man ser et lag fra nivå 2 i et land delta i Europa. Men Wigan er vel klare for gruppespillet i EL neste sesong, siden FA cup vinnere får den plassen, å siden City er i CL så går vel den til Wigan. Sist jeg husker et nivå 2 lag var i EL var i 2010/2011 da Lausanne kvalifiserte når de var på 2 nivå i Sveits.
Men Wigan har ikke rykket ned enda men de må nok ha 4 p på de to siste (Arsenal borte og AV hjemme) |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 30.05.2013 16:28 Post subject: |
|
|
Har sett at det er mange som tror Godset kommer seg til EL i år, men de tenker vel ikke akkurat på at de er useedet og kan møte veldig tøffe lag. Da må de være heldige slik som Molde var i fjor da de fikk Heerenveen som i tillegg var i elendig form. Tror det fort blir tilbake til normalen og kun RBK som kommer seg til Europa i år. Men vi får da håpe på at flere gjør det bra så Norge får noen flere ranking poeng.
Det er ikke akkurat så veldig mye som skal til for at Norge skal begynne å nærme seg enklere vei til CL/flere lag med mulighet å komme til CL. Hvis Norge hadde samlet like mye poeng som de gjorde i fjor de 4 årene før (altså 4.900 p hver sesong de siste 5 årene) så hadde Norge vært helt i ryggen på Danmark og Østerrike som ligger på 15 og 16 plass. 15 plass gir 2 lag mulighet for CL. Det er noe som Norge egentlig burde klare, får Norge 2 lag til EL hvert år og får med seg greit med poeng så klatrer Norge raskt oppover |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 30.05.2013 16:36 Post subject: |
|
|
Godset skal ha flaks i samtlige runder for å komme til et gruppespill. Jeg tror vel de kan komme seg videre fra 2. runde. Kommer de seg videre fra 3. runde blir jeg meget overrasket. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 30.05.2013 22:18 Post subject: |
|
|
Både Hødd og Strømsgodset er ikke seedet. De begge går direkte til 2. kvalifiseringsruden som blir spilt 18 og 25 juli. Det svakeste rangerte laget Hødd eller strømsgodset kan trekke er Pandurii Târgu Jiu fra Romania.
RBK og Tromsø er seedet dersom de går videre fra 1. runde.
24. juni blir 1. runde og 2. kvalifiseringsrunde trukket, og disse kan Hødd og Strømsgodset møte siden de vil være seedet:
* Rubin Kazan, Russland
* Standard Liege, Belgia
* Hapoel Tel Aviv, Isreal
* Lag nummer to i den tsjekkiske ligaen (ser ut til å bli Sparta Praha éin runde før slutt)
* Lech Poznan, Polen
* Trabzonspor, Tyrkia
* AaB, Danmark
* Anorthosis, Kypros
* Utrecht, Nederland
* Maccabi Haifi, Isreal
* Omonia, Kypros
* Chornomerets Odesa, Ukraina
* Debrecen, Ungarn
* Hajduk Split, Kroatia
* Røde Stjerne (Crvena Zvezda), Serbia
* Slovan Liberic, Slovenia
* Lag nummer fem i den sveitsiske ligaen (ligg an til å bli Thun éin runde før slutt)
* Slask Wroclaw, Polen
* Lag nummer fire i den greske ligaen
* Shakhtyor Salihorsk, Kviterussland
* IFK Göteborg, Sverige
* Sturm Graz, Austerrike
* Rijeka, Kroatia
* FC Minsk, Kviterussland
* Vinnaren av den rumensk cupfinalen
* Pandurii Târgu Jiu, Romania
I tillegg kommer det lag som går videre fra 1. kvalifiseringsrunde. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 30.05.2013 23:05 Post subject: |
|
|
Hæ? Hødd starter i 2. kval runde, mens vi starter i 1.? Vi må altså igjennom flere kamper? Mulig jeg misforstår noe der nå for det kan umulig stemme... |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 30.05.2013 23:09 Post subject: |
|
|
Hødd vant cupen, vi kom på tredjeplass i serien. Å vinne cupgull er tross alt en større prestasjon enn å komme på tredjeplass i serien - vanligvis. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 31.05.2013 00:18 Post subject: |
|
|
Altså, seeding/tidligere europacuppoeng har ingenting å si når man kommer på 3. plass? Det gjør bare at vi blir seedet i de 8 kampene vi må igjennom?
Det stemmer vel, 8 kamper i år også? |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 31.05.2013 00:18 Post subject: |
|
|
De to første rundene skal normalt sett være som runde to og tre i den norske cupen for rbk som seedet lag.
Tredhe runde byr på en nesten jevnbyrdig motstander, på nivå med bunnen i eliteserien. I fjerde og avgjørende runde kan alt skje, men sannsynligheten er stor for å møte lag som minst er på nivå og i verste fall et godt stykke over.
Det verste er de "nyrike" lagene som er langt bedre enn hva rankingen tilsier.
Europacupen er faen så gøy og helsikes spennende. Fotball på sitt beste
Edit:
Nja, var kanskje litt optimistisk her. På de tre første rundene. Seriemesteren i Finland er nok bedre enn Levanger, når jeg tenker etter.
Last edited by media on 31.05.2013 00:22; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 31.05.2013 00:21 Post subject: |
|
|
Gleder meg vilt ja! For meg har europaligaen stor status, spesielt med tanke på hvor langt nede vi har vært i flere år. Gruppespill i år også vil i mine øyne være en liten bragd! |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 31.05.2013 00:38 Post subject: |
|
|
Europaligaen burde ha større status enn den har hos de fleste, til tross for at "bunnrasket fra CL" som regel vinner, men det kan jo igjen si litt om nivået om man skulle klare å karre seg videre fra gruppespillet. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
1907 Junior
|
Posted: 31.05.2013 07:25 Post subject: |
|
|
media wrote: |
Tredhe runde byr på en nesten jevnbyrdig motstander, på nivå med bunnen i eliteserien.
Edit:
Nja, var kanskje litt optimistisk her. På de tre første rundene. Seriemesteren i Finland er nok bedre enn Levanger, når jeg tenker etter. |
Ser du rettet deg inn her ja.
Tør minne om at Strømsgodset i 11/12-kvalikken (som useedet, etter cupfinaleseier) møtte Atletico de Madrid i 3. runde.
Ellers er dere nok inne på noe, SIF skal ha veldig tur med trekninga dersom vi skal klare oss til EL. Personlig tror jeg vi er heldige og kommer til 3. runde, hvor vi igjen blir slått ut etter å ha trekt ett eller annet topplag fra England, Spania, Italia ellr noe.
Men igjen; faen så gøy det hadde vært å kunne delta i Europacupen utover høsten. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.05.2013 09:29 Post subject: |
|
|
Blir veldig spennende å følge Godset, det kan fortelle oss noe om hvor langt man kommer med et velfungerende kollektiv. Blir skuffet om de ikke slår litt fra seg og i det minste gir antatt bedre lag god motstand. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 04.07.2013 20:42 Post subject: |
|
|
Rødt kort til Nordby, og Tromsø ligger under 1-2 HJEMME mot NK Celje  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 04.07.2013 20:43 Post subject: |
|
|
Tror det blir en drit sesong for norge når det gjelder e cup desverre.... |
|
Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
Posted: 04.07.2013 20:57 Post subject: |
|
|
Ja, her sankes det nasjonalpoeng i bøtter å spann! Pokker! _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.07.2013 23:25 Post subject: |
|
|
Akkurat i vårt tilfellet så syns jeg det er bra at vi starter hjemme. Vi har ikke kamp før returoppgjøret om en uke så vi kan virkelig gi 110% med A-laget for å avgjøre oppgjøret allerede nå, så slipper vi å bruke masse krefter med A-laget i bortekampen når det bare er 2 dager til Brann.kampen i serien. |
|
Back to top |
|
 |
|