English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pål-André Helland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 155, 156, 157  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Escudos
Veteran

PostPosted: 22.05.2013 12:38    Post subject: Reply with quote

Brego wrote:
Venstreback etter Dorsin..? Litt merkelig å kjøpe igjen spillere vi kasta på sjøen for noen år tilbake spør du meg, han kan jo umulig plutselig ha blitt førstelagsmaterialet etter noen runder i Adecco....

Helt umulig er det vel ikke. Mener å huske både Strand og Brattbakk var ute å luftet seg før de slo til for fullt i RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 22.05.2013 12:51    Post subject: Reply with quote

Hoftun også - eller, han var vel ikke innom RBK først, en gang.

Forskjellen er vel at alle tre her var i Eliteserieklubber under "lufteoppholdet" sitt, mens Helland er i Adecco - selv Sellin ser jo god ut i Hødd
Escudos
Veteran

PostPosted: 22.05.2013 13:03    Post subject: Reply with quote

... og i Sandefjord.

Kjenner ikke nok til spilleren, men det at han spiller i Adecco er i seg selv ikke nok til å diskvalifisere han for å være aktuell. Enig i at mange ser dritgode ut i Adecco, men så falle helt igjennom. Toppscoreren i Adecco Lajjab (eller noe sånt) fikk jo knapt sitte på benken for Vif i fjor. Joachim Austnes herjer for Røa i 4. divisjon osv. Very Happy
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2013 13:08    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Nei dette tullet vårt med å skulle omskolere alle som er for dårlig til å spille seg inn på laget som venstreback må vi slutte med. Samme gjelder ut i markedet, vi må jakte Venstreback(!!), ikke omskolerbare spillere eller høyrebacker.

Samtidig er det veldig få som starter karrieren som definert venstreback. De fleste starter som "fotballspillere med gode ferdigheter", med en eller flere styrker, og så spiller de litt her og der de første årene. (Eller i alle år.) Noen av dem ender med å passe bra som venstreback.
josinho
Veteran

PostPosted: 22.05.2013 13:18    Post subject: Reply with quote

Helland er mer "fit" enn noensinne pga noe endret livsstil. Det kan ha gjort gutten både raskere og større utholdenhet siden sin sist han spilte i RBK. Helland er ikke noe dyrt risikoprosjekt, så hvorfor ikke la ham prøve seg et par sesonger i RBK igjen? Det skader ikke når han både er trønder og en billig mann.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2013 13:37    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke akkurat så fryktelig merkelig at spillere har en slik utvikling. Roar Strand og Alexander Tettey er to eksempler på spillere som har hatt godt av å gå til småklubber på et labert nivå for få blomstre skikkelig. Og det er mange flere også.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Brego
Veteran

PostPosted: 22.05.2013 13:42    Post subject: Reply with quote

Har Tettey gjort det?
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 22.05.2013 13:44    Post subject: Reply with quote

Tettey hadde vel en måned på utlån i Skeid, tror jeg. Skulle vel i utgangspunktet være der lenger, men da Perry ble avlastet ville Høgmo ha Tettey "Hjem" igjen.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2013 13:53    Post subject: Reply with quote

Ser han bare var der så kort, ja. Innbilte meg at han hadde vært der et halvår. Da kan vi vel stryke han fra lista, og legge til en annen random kar som har vært innom drittklubber på veien mot legendestatus - for eksempel Erik Hoftun.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.05.2013 14:02    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Nei dette tullet vårt med å skulle omskolere alle som er for dårlig til å spille seg inn på laget som venstreback må vi slutte med. Samme gjelder ut i markedet, vi må jakte Venstreback(!!), ikke omskolerbare spillere eller høyrebacker.

Samtidig er det veldig få som starter karrieren som definert venstreback. De fleste starter som "fotballspillere med gode ferdigheter", med en eller flere styrker, og så spiller de litt her og der de første årene. (Eller i alle år.) Noen av dem ender med å passe bra som venstreback.

Ja det er jeg enig i. Men i Rosenborg så henter vi inn soleklare førstevalg og backup/stort talent som utfordrer i de fleste posisjoner bortsett fra Venstreback har jeg inntrykk av.

Der skal vi lism alltid finne den fyren i troppen som aldri klarer å spille seg til fast plass i posisjonen sin, eks Åsen, Helland, Traore etc.

Og når vi jakter back ute i markedet så er det høyreback Høgli vi ønsker...

Jeg er bare så lei av dette. Finn nordens største venstrebacktalent eller hent inn en etablert venstreback som er vesentlig bedre enn Dorsin. Men slutt med halv-løsningene som ikke har virket i 5 år.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 22.05.2013 14:03    Post subject: Reply with quote

Børge Hernes er jo egentlig ett godt eksempel, bortsett fra at han jo hadde en mentalitet som ikke hørte hjemme på tribunen rundt en fotballbane engang. Men taltenet var jo der.
quentez
Veteran

PostPosted: 22.05.2013 14:03    Post subject: Reply with quote

Ser en del likheter med Storflor her (ikke bare knerten sitt forhold til begge to, og jeg er forøvrig enig med han rundt begge spillerne):

- Funnet for lett i RBK etter juniorkarrieren.
- Dro videre til Byåsen (i Storflors tid på nivå 2) og herjet skikkelig der en kort periode.
- Dro videre til en klubb på litt høyere nivå (Moss/Hødd) og fortsatte med like godt spill. Forskjellen her er at Moss på denne tiden spilte på øverste nivå (rykket dog ned).

Så kan man jo også si at begge spillerne har ekstremferdigheter (i norsk målestokk) på ulike måter.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 22.05.2013 14:34    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Hoftun også - eller, han var vel ikke innom RBK først, en gang.

Forskjellen er vel at alle tre her var i Eliteserieklubber under "lufteoppholdet" sitt, mens Helland er i Adecco - selv Sellin ser jo god ut i Hødd

Apropo Sellin, så har han blitt bedre.

Da han var her hadde han en ekstremkvalitet og det var rykket.

Han har blitt bedre på førstetuch, posisjonering og mere kliniske avslutninger. Iallefall som jeg forsto det var det disse feltene han har jobbet mye med siden han var i Rosenborg. Nå sier jeg ikke at han vile gjort det stort i TL, men jeg mener fortsatt at han besitter noe skjeldent ekstremt, og han er i utvikling fortsatt.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2013 15:33    Post subject: Reply with quote

Sellin har funnet sitt nivå i Adeccoligaen. På samme måte som Jo Sondre Aas. De er gode der, men ikke gode i Tippeligaen. Sellin imponerte mildt sagt lite i Aalesund, mens i Hødd og Sandefjord har han gjort det bra. Tror han har godt av å være der, kanskje bli med dem opp og gjøre det helt greit - men noen toppspiller blir han aldri.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 22.05.2013 17:04    Post subject: Reply with quote

Hehe se bort i fra utblåsningen pingvin, bare frustrasjon som har bygd seg opp i flere år Razz
Hehe, null problem Smile

Ser uansett poenget ditt. Men jeg vil samtidig hevde at Helland kan bli en moderne backtype, om han ikke allerede er det. Ser man på de beste backene i verden, er Helland langt mer lik disse, enn hva Dorsin er.
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 22.05.2013 17:24    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Knerten's offisielle favorittspillere:

Helland, Åsen, Storflor, Midtsjø, Fabregas, Chibiuke.

Hvem har jeg glemt? Smile

Alexandr Hleb Smile
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 22.05.2013 17:29    Post subject: Reply with quote

Alex Hleb - Fra fantastisk til en av tidenees fiasko på 2 år.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Achtung
Senior

PostPosted: 22.05.2013 17:52    Post subject: Reply with quote

For de som ønsker å ta Helland i nærmere øyesyn, begynner Kristiansund- Hødd på Zebra kl.19.00
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 22.05.2013 17:54    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om det har blitt nevnt, men Perry havnet på kant med Helland da begge var i Ranheim. Kan ikke skjønne hvorfor han plutselig vil ha Helland tilbake, da han allerede kjente til Hellands mangel på treningsvilje i Ranheim. Eneste grunnen til at Perry har endret mening slik jeg ser det er hvis Helland faktisk har blitt mye bedre på dette området. I cupfinalen var han hvertfall i noe bedre fysisk forfatning enn da han var i Ranheim og Rosenborg - så det kan vel tyde på at Helland faktisk har bedret seg på dette området.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2013 18:01    Post subject: Reply with quote

Helland har da tatt kraftig selvkritikk på sin egen innsats fra den tiden der. Jeg tror nok at både han og Hansen er voksen nok til å legge de episodene i Ranheim bak seg. Hansen slår meg ikke som en langsint type, og han hadde nok sine grunner til å vrake Helland den gang.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 22.05.2013 18:05    Post subject: Reply with quote

Gænser wrote:
RÃ¥nny wrote:
Knerten's offisielle favorittspillere:

Helland, Åsen, Storflor, Midtsjø, Fabregas, Chibiuke.

Hvem har jeg glemt? Smile

Alexandr Hleb Smile

Andreas Nordvik ("supersjeldne kombinasjonen av duellstyrke och hurtighet.....ikke tvil om at potensialet hans är högst av stopperne" 22/10-09)
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 22.05.2013 18:06    Post subject: Reply with quote

Næmmen, jøsses! Hvem har gravd frem deg?! Very Happy
elguapato
Junior

PostPosted: 22.05.2013 18:09    Post subject: Reply with quote

Helland med skåring nettopp mot Kristiansund! kan ses på tv2 Zebra Smile
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.05.2013 18:10    Post subject: Reply with quote

Og Helland satte den etter 8 min? Rakk akkurat ikke se målet eller reprisen, men det var vel Helland?
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 22.05.2013 18:13    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Næmmen, jøsses! Hvem har gravd frem deg?! Very Happy

Jag ligger nedgravd i skyttegrav och observerar ståa.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 155, 156, 157  Next
Page 12 of 157

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb