| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 19.05.2013 01:17 Post subject: |
|
|
Den der anti-Perry perioden din begynner og bli litt smålig. Går ikke en eneste dag uten at du skal komme med en kommentar mot Perry. Du er jo verre enn Knerten og Brady til sammen.  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.05.2013 01:31 Post subject: |
|
|
Hehe... Antiperiode og smålig? Vel, du får skumme igjennom innleggene mine og se om du har rett, Rånny! Smålig? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 21.05.2013 11:47 Post subject: |
|
|
| Quote: | Ryan Hubbard @Ryan_Hubbard 30m
Legia's Spanish defender Iñaki AstÃz, out of contract in the summer - has been linked with Norwegian club Rosenborg.
Retweeted by Rosenborgsupporter |
Noen som har formeninger om ham?
Edit: Han er en 29 år gammel spansk høyrebeint midtstopper. Blir 30 i år. Har tidligere spilt for Osasuna. Virker rart om vi skal komme til å hente ham, spør du meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 21.05.2013 13:11 Post subject: |
|
|
Han ville ikke gå ned i lønn i Legia, og med de midtstopperne vi allerede har i dag skjønner jeg ikke hvorfor vi skal hente en eldre dyr midtstopper. Må jo i såfall være for å takle værforhold som i går. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 21.05.2013 13:33 Post subject: |
|
|
Tja, Moe virker å være langt unna laget, Rønning og Strandberg er skadeplaget og førtnevnte viser i tillegg klare svakheter når han først spiller.
Jeg veit ikke om det er så dumt som det høres ut å hente han.
Men jeg hadde absolutt foretrukket en back-reserve eller en spiss-konkurrent, ja. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 21.05.2013 13:43 Post subject: |
|
|
| Såfremt ingen av de midtstopperne vi allerede har er på vei ut så gir ikke denne interessen noen mening, nei. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 21.05.2013 14:05 Post subject: |
|
|
Rønning og Høilands kontrakt går ut i år og Brede Moe ser ut til å være langt unna en plass på laget. Rønning har vel ikke overbevist når han har spilt og Moe har vel fått 2-3 innhopp og så veldig klønete ut.
Med en ny midtstopper inn, kan man evt få solgt Rønning og kanskje leid ut Moe i sommer. Høiland beholder man ut sesongen, han legger vel opp etter da.
Så ser ikke så mørkt på å få inn en ny midtstopper, som holder kvalitet.
Utover nye spillere:
Dockal selges i sommer
Alas selges i sommer
Midsjø eller Berntsen leies ut
Ørlund selges i sommer (AIK)
Og ett uventet salg kan også dukke opp i sommer.
Det bør da komme inn 3 spillere?
Back, midtbanespiller med rutine og spiss? |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Achtung Senior
|
Posted: 21.05.2013 15:18 Post subject: |
|
|
Scorer litt for lite mål, og er litt for lik Bille. Dessuten litt for mye utenomsportslig tull. Vil ikke ha. Tipper Molde prøver seg.
Skal vi hente hjem en ung spiss: Håvard Nielsen. Sliter han fortsatt benken ved årsskifte tipper jeg han er lysten på en retur i tippeligaen. Voldsomt potensiale både som ving og spiss. Neppe aktuell i sommervinduet. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 21.05.2013 15:26 Post subject: |
|
|
HÃ¥vard Nielsen????
Vi har nok av unggutter, takk. Spiller vel primært venstreving, der har vi en langt bedre spiller i Tarik. Nok backup i Chibbe - og Mikkelsen som også kan gå over dit. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 21.05.2013 15:28 Post subject: |
|
|
| Vil heller ikke ha Pedersen. Kraftkar som ikke er giftig har vi allerede. Ryktes vel å ha en årslønn på 4-5 mill i vitesse, og dette skal være grunnen til at OB ikke beholder han. (de skal ha betalt 25 % av lønnen mens han var på lån) |
|
| Back to top |
|
 |
Achtung Senior
|
Posted: 21.05.2013 15:53 Post subject: |
|
|
| Dew wrote: | | Spiller vel primært venstreving |
Det var først som midtspiss han virkelig slo til i VIF. God både som ving og ren spiss. Hadde vært en strålende signering, men spørs om han ikke blir satset på i RB neste sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 21.05.2013 23:07 Post subject: |
|
|
Er planen å skaffe Hellend inn for Alas og Mohamed Elyounoussi for Dockal? Er man i forkant? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 21.05.2013 23:16 Post subject: |
|
|
| Hadde ikke vært dumt det. To utenlandske spillere ut og to norske spennende spillere inn. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 22.05.2013 03:32 Post subject: |
|
|
| Hadde vært utrolig spennende å se Elyounoussi på høyre kant. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 22.05.2013 10:17 Post subject: |
|
|
I vintervinduet så var man flinke til å finne spillere som koster lite, Bille, Mikkelsen, Jensen og Mix kostet oss vel ikke mer enn 5-8 mill?
Kan vi få til et like godt sommervindu?
Inn:
Pål Andrè Helland - Kontrakt utgår i desember, kan ikke koster rare kronene.
Daniel Braaten - Kontrakt utgår juli, kommer i så fall gratis.
Mohamed Elyounoussi - Den som kan koste litt, men sannsynlig ikke mer enn 2-4 mill?
Venstreback
Norsk backup keeper
Ut:
Alas
Dockal
Chuibike
Ørlund
Issah
Om vinduet hadde sett ut noe lignende som dette ville vi kunne gå i stort overskudd både åp spillersalg og sannsynlig lønnsutgifter. I tillegg frigjort mye på utenlandskvota. Man får også ut elementene i stallen som ikke ønsker å være her lenger og erstattet dem med sultne spillere. Kan gi "seriegull-oppsving" fra august av. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.05.2013 10:21 Post subject: |
|
|
Angående norsk keeper så sitter jeg enda å håper på Bråthen. Mye skadet, men det var jo jaggu Lunna før i tiden også.
Ellers er jeg veldig enig med deg  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 22.05.2013 10:48 Post subject: |
|
|
Er det bare meg som synes det høres veldig tynt og tredjerangs ut å hente Mohamed E og Helland som 'forsterkninger' i sommervinduet, på plasser der vi allerede har flere spillere med A-landslagserfaring? Ingen av disse her noensinne bevist at de takler å spille i en klubb som forventes å vinne kamper, men har fått et godt rykte som litt "fri" stjerne på sine respektive drittlag - den historien har jeg hørt før. Jeg klarer ikke se for meg at disse skulle ha noen mulighet til å danke ut verken Tarik, Mikkelsen, Dockal eller Chibuike i overskuelig framtid, og da blir de bare i veien for Midtsjø og Berntsen. Igjen.
Det vi trenger er en midtspiss som kan konkurrere med Bille om plassen - det er ikke sunt å ha spillere helt uten utfordrere i stallen, og spesielt vår danske venn tror jeg har godt av å ha noen som puster ham litt/mye i nakken. Dette bør være en ganske klar førsteprioritet. Denne spissen bør kanskje være noe mer av en naturlig målscorer enn Bille, for å kunne gjøre en jobb som innbytter. Foruten det er fortsatt venstreback som utfordrer/arvtaker prekært, og en ny keeper med potensiale til å utfordre Lunna når Örlund endelig forsvinner.
Å kaste bort tid og penger på nye kantspillere nå synes jeg er bortkastet. Mikkelsen begynner å se bra ut nå, synes jeg, og når bevegelsene i boksen kommer, så får han mange assist. Tarik er viktig for laget, tross begrensninger i teknikk og bevegelsesmønster uten ball. Helland billig som utfordrer dersom Dockal selges - tja, kanskje, men noen storhandel fra Sarpsborg synes jeg er feil ressursbruk. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 22.05.2013 10:54 Post subject: |
|
|
Men vi må nesten anta at Dockal og/eller Chibbe blir solgt i sommervinduet, mener du da at det holder mde 2 kantspillere i troppen hvor en av de også er backup på spissplass?
Lista jeg satt opp er veldig kjedelig, det er jeg enig i. Men jeg tenker mest å få inn billig/gratis spillere som godtar en periode på benken og som passer bedre inn i systemet enn landslagsspillerne som overhode ikke gjør det.
Edit:
Daniel Braaten tror jeg kan løse mye offensivt. Tenk deg å kunne sette inn Daniel Braaten bak/ved isden av Bille i en kamp som mot Molde i stedenfor Mix... Vill gitt et vilt trykk i forhold til hva vi har idag, og gi masse mer rom for kanter til å skjære inn i rom.
Braaten vil være backup på psissplass, kunne settes inn som spiss nr 2 og kan bekle begge kantene. Soleklar forsterkning frmeover i mine øyne.  |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 22.05.2013 11:07 Post subject: |
|
|
Vel, jeg forutsetter, som du ser, at det handles inn en ren utfordrer på spissplass. Tarik og Chibbe fungerer ikke på den plassen, ikke med Rosenborgs spillestil, ikke i norsk serie. Du nevner Braaten, og han kunne sikkert gjort mye ugagn, men selv om jeg personlig liker ham veldig godt, så vil jeg ha unge spillere som vi kan gå i pluss på, og dessuten noen som representerer en større trussel mot målet i seg selv. Jeg aner ikke hvem, men jeg postulerer at vedkommende ikke er norsk.
For øvrig mener jeg at duoen Midtsjø og Berntsen begge burde kunne fungere som backup på kantplass, spesielt i Tariks innoverkant-rolle, som er mer skjev spiss enn kantspiller, og spesielt Midtsjø har jo tidligere blitt nevnt som et alternativ der. Da er vi allerede fem spillere på to plasser (kantene), der bare en ser ut til å forsvinne, og begge de klare førstevalgene blir. Helland inn som backup utoverkant? Kanskje. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 22.05.2013 11:10 Post subject: |
|
|
| Men tror du ikke at Helland og Mohamed Elyounoussi kan gjøre en bedre figur på kantene våre som kantspillere, enn Bernsten og Midtsjø? De har ikke erfaringen og det er ikke deres primære plass på banen engang. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 22.05.2013 11:13 Post subject: |
|
|
Veldig fine vurderinger og utsikter i innlegget ditt 1972 Miami Dolphins. Kun et lite moment jeg har problemer med.
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Om vinduet hadde sett ut noe lignende som dette ville vi kunne gå i stort overskudd både åp spillersalg og sannsynlig lønnsutgifter. |
Alas, Örlund og Issah kan ikke innbringe stort. Da blir det Dockal og Chibuike som evt må gi det store overskuddet etter fratrekk av innkjøp av Mo Ely, Helland, venstreback og keeper samt fratrekk av de solgte spillernes verdi. Chibuike skal vel også investorselskapet ha 50 % av salgsgevinsten på (?).
Håper selvfølgelig noen står med fete, åpne lommebøker for spillere som ikke har vist noe siden i fjor høst og som i vår har signalisert det som kan oppfattes som dårlig lagånd/tilpassingsevne, men vi må vel fort opp i 20-25 mill for Dockal/Chibuike før vi i det hele tatt ser overskudd, avhengig av innprisen på nye spillere. Og langt over for å kunne kalle det stort. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 22.05.2013 11:21 Post subject: |
|
|
Dockal kostet 5,5 mill, men vi har avskrevet for 2 år, så budsjettmessig verdi har han på 1,5-2 mill. Alt over det gir oss et budsjettmessig overskudd.
Chibuike kostet 8 mill ca, og vil med avskrivelsen ha en budsjettmessig verdi på ca 2,5-3 mill, og alt over gir overskudd.
At vi kan hente inn noen hundre tusen - halv mill hver seg av de andre er vel sannsynlig. Ørlund har null verdi på budsjett, samme med Issah som ble full avskrevet(om jeg ikke husker feil) tidligere. Alas med en viss verdi, men koster sannsynligvis veldig lite inn.
Issah, Dockal, Chibuike og Ørlund tjener nok også veldig gode penger, langt mer enn erstaterne jeg skisserte som i så fall kommer inn.
Jeg er enig med deg Gisp! at "stort overskudd" nok var å håpe for mye, men jeg tror vi kan gå i et greit overskudd, få senket lønnsutgiftene kraftig og komme sportslig styrket ut av det. Og da må en være fornøyd  |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 22.05.2013 11:31 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Men tror du ikke at Helland og Mohamed Elyounoussi kan gjøre en bedre figur på kantene våre som kantspillere, enn Bernsten og Midtsjø? De har ikke erfaringen og det er ikke deres primære plass på banen engang. |
Både Elyounoussi og Helland er usikre kort i en klubb som vår, og i en rolle som ganske klar backup (sannsynligvis) kontra stjernestatus og overgangsmuligheter i deres nåværende klubber. Jeg er slett ikke sikker på at Midtsjø og Berntsens ferdigheter passer dårligere for en Rosenborg-kant enn Helland og Elyounoussis, og begge de førstnevnte har også en god del erfaring med kantrolle i 4-3-3. Det er for eksempel lett å glemme at Berntsen imponerte mye i Adeccoen før vi hentet ham, både som indreløper og venstre kant. Midtsjø har så vidt jeg vet bekledt alle de fire fremste posisjonene både for første- andre- og juniorlag tidligere.
Når det er sagt, så kan det utmerket godt hende at Helland og spesielt Elyounoussi har mer å bidra med per akkurat nå, men jeg oppfatter ikke det som så glassklart at det er verdt å skifte ut våre to, yngre, egenproduserte talenter mot disse to, for en antatt litt stiv pris. Spesielt når de nok bruker mesteparten av tiden på benken uansett. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 22.05.2013 11:32 Post subject: |
|
|
1972 MD: Med tanke på fremtidig investorhjelp hadde det vært fint om de ikke brant seg økonomisk på sitt første prosjekt etter et drøyt år.
I årsmøtepapirene var vel prisen på Chibuike oppgitt å være 10 mill mens 8-9 mill er en antagelse på kontantytelse (sikkert kvalifisert sådan) på RBKweb. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
|