| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot Sarpsborg? |
| Lund Hansen |
|
6% |
[ 8 ] |
| Gamboa |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Strandberg |
|
0% |
[ 0 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Selnæs |
|
3% |
[ 4 ] |
| Jensen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Diskerud |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mikkelsen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Bille |
|
58% |
[ 72 ] |
| Elyounoussi |
|
30% |
[ 38 ] |
|
| Total Votes : 124 |
|
| Author |
Message |
Øyvind Rutinert
|
Posted: 17.05.2013 10:53 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Lund Hansen har fått gktrener jamtfall til å ødelegge han slik som alle andre keepere i rbk. Nå blir det tabber etter tabber. |
Værste jeg har hørt på lenge. Han har vært strålende hittil i sesongen, reddet 2/3 straffer, å hatt flere matchvinner-redninger, så konkluderer du etter en kamp att Jamtfall har ødelagt han? Tullprat! Han hadde rett og slett en dårlig dag. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 17.05.2013 11:12 Post subject: |
|
|
Mikkelsen er i ferd med å bli stor. Har savnet en slik type på RBK i mange år.
Greit, han er ikke helt "der" i alle involveringer, men det kommer seg. Likevel toneangivende og et ferdighetsregister matchet av få om noen på laget. Forstår virkelig ikke de som var negative etter gårsdagens forestilling. Er det slik at vi ønsker å spille bulldoser-fotball, eller hva?
Kommentatoren på csports maste i 10 minutter om hvordan Perry la opp til at vi skulle skåre på tilfeldigheter og lange baller og fylle opp i boksen (sistnevnte naturligvis ikke negativt). Og det var i perioder ikke langt unna sannheten.
En artig kamp og med tidvis bra spill, men vi har en lang vei å gå, hvis ambisjonsnivået er så høyt som uttalt i forbindelse med trener-ansettelsen.
Synes det er utrolig spesielt at langpasningen skal være et så sentralt taktisk element, når vi har spillermateriale til å dominere med gode pasninger, forseringsegenskaper og kollektive bevegelser. Virker ikke som Perry har den samme troen på "tilbake til røttene"-prosjektet som Hoftun.
PS! Når jeg snakker om langpasinger, tenker jeg ikke på målrettede gjennombruddspasninger som den Dorsin la, men på de som er ment å skape dueller og tilfeldige åpninger.
I alle tilfeller utrolig mye artigere å følge RBK i år enn i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 17.05.2013 11:56 Post subject: |
|
|
Angående ALH:
I løpet av en sesong må man regne med en og annen tabbe av en TL-keeper. ALH hadde sin dårlige dag i går. Ingen vits i å hinte til Jørn J på grunn av et par tabbemål.
Mer bekymringsverdi er det om Rosenborg per i dag har en keeper som er god nok til å spille E-cup, eller er en matchvinner i de avgjørende kampene som kommer utover høsten. Tiden vil vise. Enn så lenge er mitt inntrykk at ALH er en ok TL-keeper, mer eller mindre på samme nivå som Jarstein og Ørlund, som hver for seg har sine svakheter og styrker.
Angående NBN:
Flott kamp, hvor han spilte mer spiss enn tidligere, og satte de målene han skulle sette. Fortsetter han å jobbe like mye i hver kamp og skårer mål i minst annenhver kamp i snitt så er dette helt ok. Begynner han i tillegg å skåre enda flere mål i snitt så tror jeg han forlater Rosenborg like fort som han kom hit. Da er det mission completed om et halvt år eller et års tid, men det er samtidig helt greit. Skårer han bra med mål vil også Rosenborg ha prestert bra sportslig, og kan sannsynligvis selge ham med god fortjeneste. Håper han fortsetter like bra som han har startet sesongen!
Kampen sett under ett:
Bra kamp, men mot dårlig motstand. Måtte det bare fortsette slik mot Molde!
 |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 17.05.2013 11:57 Post subject: |
|
|
Er fortsatt i ekstase etter i går, for en kamp det var! For et liv på stadion! Helt fantastisk  |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 17.05.2013 12:23 Post subject: |
|
|
Ikke sant? Rett og slett vakkert å se slikt spill, slike spillere, (så og si) fullsatt, og et engasjement og glede i laget som det er noen år siden vi har sett. Storkoste meg jeg også!  |
|
| Back to top |
|
 |
Kvernevik Junior
|
Posted: 17.05.2013 14:34 Post subject: |
|
|
Først av alt: Tarik var helt fantastisk etter at S08 utliknet. Både frisparket, bevegelsene og ikke minst finteraidet i forkant av straffen er eksepsjonelt bra og viser at han har et høyt nivå.
Derimot må jeg innrømme at jeg trodde Tarik ville bli byttet ut til pause. Dette fordi han i første omgang var veldig middels, i tillegg til at han tok seg til beinet og virket småpreget av en skade eller noe. I tillegg hadde han betongmottak på en del pasninger som gjorde at gode sjanser havnet i beina til motstander for så å bli klarert. Ja, han løp ganske mye, men virket å være preget av å ha vondt et sted. Alt dette kommer riktignok i skyggen av siste halvdel av andreomgang, hvor han var strålende.
Derfor falt mitt valg av BB på Bille. Han jobbet fortsatt knallhardt, reiv og sleit og fikk to strålende mål før pause. Virker som at han har blitt smartere og sparer litt krutt til avgjørende situasjoner, som gjør at scoringene også kommer. Fikk magesår og atrieflimmer når han skulle ta straffen, men det gikk jo heldigvis bra. Alt i alt - like mye jobbing som tidligere kamper, men smartere. 3 mål hjelper selvsagt på totalinntrykket.
I tillegg må jeg nevne beundring for Gamboa som blei pappa natta før, knapt har sovet og sikkert er litt "borte", som likevel leverer en bra kamp på høyreback. Imponerende og profesjonelt. |
|
| Back to top |
|
 |
krysstvælla Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 17.05.2013 22:37 Post subject: |
|
|
Får frysninger av denne "nær Kjernen opplevelsen".
Stor respekt for dere som synger mens noen av oss kappgår til bilen for å komme ut av byen  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Svovel Proff
|
Posted: 18.05.2013 01:45 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Lund Hansen har fått gktrener jamtfall til å ødelegge han slik som alle andre keepere i rbk. Nå blir det tabber etter tabber. |
Wow. Dette er altså din oppsummering etter denne fantastisk morsomme forestillingen? Da er det nesten bedre at du går tilbake til dommedagsprofetier der Bille tar oss ut av Europa. |
|
| Back to top |
|
 |
zdanek Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.05.2013 19:12 Post subject: |
|
|
Er det noen steder det er mulig å se denne kampen på nytt?
Ligger den på csports, Sumo eller noe som helst? Forstår ingenting av det nye opplegget. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 19.05.2013 19:32 Post subject: |
|
|
| Svovel wrote: | | senador wrote: | | Lund Hansen har fått gktrener jamtfall til å ødelegge han slik som alle andre keepere i rbk. Nå blir det tabber etter tabber. |
Wow. Dette er altså din oppsummering etter denne fantastisk morsomme forestillingen? Da er det nesten bedre at du går tilbake til dommedagsprofetier der Bille tar oss ut av Europa. |
Hadde dette vært en kamp i kvalikk til Europa, så hadde vel pipa på forumet vært en annen. Det går ikke ant å slippe inn mål mot pisslag på Lerkendal når man styrer kampen. Det gjelder også at GK må klare å ta pisskudd, og det er ikke første gang vi har en GK som gjør tabber. Dette holder ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.05.2013 19:37 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?progId=716214 |
Takker. Hvorfor lete selv når man kan overlate jobben til andre! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.05.2013 00:53 Post subject: |
|
|
| larseg94 wrote: | | kris0stby wrote: | | Mighty wrote: | Noen som fikk med seg Strandberg på adressalive? Herregud for en type, nesten litt kvalm  |
Neida, bare mandalitt. De er sånn alle samma. |
Ey ey ey! Strandberg er Lyngdøl. Get your facts straight!  |
Greier ikke gjøre annet enn å glise av Strandberg som var frustert over "kjerringa på linja":
- At hun får være i Tippeligaen er en skandale! Egentlig skal hun dømme i 3. divisjon. Når hun skal få dømme i Tippeligaen, blir det sånn av og til.
 |
|
| Back to top |
|
 |
|