| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
KitWalker Veteran

|
Posted: 17.05.2013 00:45 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Du refererte til en konkret situasjon.
Chibuike har forresten beviselig bedre resultater i den offensive midtbanerollen enn alle de andre spillerne i stallen vår. Da har han sikkert et fnugg av peiling. |
Ja. Her er vi uenige. Jeg syns ikke Chibuike har vist noe på vel ett år. Jeg begynner virkelig å miste tålmodigheten med denne mannen, han har fått mange sjanser men han har slett ikke benyttet seg av dem, dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.05.2013 00:45 Post subject: |
|
|
| Si det, han kunne jo umulig ha scoret på en straffe. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.05.2013 00:47 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | | han har slett ikke benyttet seg av dem, dessverre. |
Fyren har blitt kåret til banens beste to (nesten tre) ganger i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 17.05.2013 01:00 Post subject: |
|
|
| Chibuike er den klart beste offensive midtbanespilleren vi har. Forventer at han starter mot Molde. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 17.05.2013 01:00 Post subject: |
|
|
| Tja. At han blir kåret til beste spiller et par ganger trenger ikke bety at jeg syns han fortjener fast plass på laget. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 17.05.2013 01:06 Post subject: |
|
|
| Men hva mener du er alle sjansene han har misbrukt? Mener du vi bør dømme han ut i fra kampene som spydspiss under Jan Jönsson? |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 17.05.2013 01:06 Post subject: |
|
|
Både Chibuike og Mix er fullgode alternativer i den offensive rollen mener jeg. Hvorvidt det i dag kun lå sportslige grunner bak, eller om Chibuike ikke er fullt restituert skal være usagt. Mot Molde tror jeg dog kanskje jeg vil foretrekke Mix, for å være klegg på Wolf Eikrem når vi ikke har ballen. Han er såvidt vital for Molde at vi med hell kan ta han litt ut av kampen  |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 17.05.2013 01:10 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Men hva mener du er alle sjansene han har misbrukt? Mener du vi bør dømme han ut i fra kampene som spydspiss under Jan Jönsson? |
Ja selvsagt. Skal vi ikke det mener du? |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 17.05.2013 01:12 Post subject: |
|
|
| Søtvatten wrote: | | Chibuike er den klart beste offensive midtbanespilleren vi har. Forventer at han starter mot Molde. |
Det spørs hva Perry velger det, to indreløpere eller to sittende midtbanespillere + en fremskutt midtbanespiller. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.05.2013 01:13 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | | Tja. At han blir kåret til beste spiller et par ganger trenger ikke bety at jeg syns han fortjener fast plass på laget. |
Nei, klart det ikke trenger å bety at du skal mene det. Du kan vel uansett være enig i at han besitter kvaliteter som ingen andre i stallen har? Er det så skadelig med en i stallen som utfyller resten? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 17.05.2013 01:15 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | | Ja selvsagt. Skal vi ikke det mener du? |
Ok. Så hvis Strandberg hadde spilt 15 kamper som høyreback i fjor og ikke prestert allverden, skulle vi karakterisert han som en elendig midtstopper? |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 17.05.2013 01:19 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | KitWalker wrote: | | Ja selvsagt. Skal vi ikke det mener du? |
Ok. Så hvis Strandberg hadde spilt 15 kamper som høyreback i fjor og ikke prestert allverden, skulle vi karakterisert han som en elendig midtstopper? |
Du setter alt så ut på spissen.
Chibiuke spilte ikke kun spiss ifor, han spilte mange kamper som offensiv midtbanespiller i 4-4-1-1. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.05.2013 01:24 Post subject: |
|
|
| Virker som at folk glemmer at Chibuike kun er 24 år. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 17.05.2013 01:25 Post subject: |
|
|
Jaha? Såvidt jeg husker spilte han kun noen ytterst få kamper som offensiv midtbanespiller bak Prica, f.eks. da vi slo Odd 1-0 i Skien, og Chibuike assisterte Pricas vinnermål. Som regel spilte han spiss foran Iversen/DFH eller i et spisspar med Prica hvor Chibuike utrolig nok ofte var den stikkende spissen. Da Tarik kom la han beslag på den offensive midtbanerollen.
Chibuike har prestert godt som offensiv midtbanespiller både i 2011 da han kom, og i de kampene han har spilt i går. Hvordan han kan være så uønsket blant mange her inne, er for meg en gåte. Vil dere ikke ha en med fantastisk førstetouch som alltid forsøker å være konstruktiv, som er tilgjengelig i trange rom og kan dra av 1-2-3 mann når som helst? |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 17.05.2013 01:26 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | KitWalker wrote: | | Tja. At han blir kåret til beste spiller et par ganger trenger ikke bety at jeg syns han fortjener fast plass på laget. |
Nei, klart det ikke trenger å bety at du skal mene det. Du kan vel uansett være enig i at han besitter kvaliteter som ingen andre i stallen har? Er det så skadelig med en i stallen som utfyller resten? |
Har jeg noen gang ment det?
Skal en spille fast i RBK holder det ikke med at denne besitter diverse kvaliteter, han må få de ut i tellende resultater også. Bortsett fra de 5-6 første kampene fra debuten, der han viste mye av de kvalitetene han har inne så har Chibiukes prestasjoner pekt en vei, nedover. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 17.05.2013 01:27 Post subject: |
|
|
| Hva mener du da om kampene hans mot Aalesund og kampen mot Tromsø? Var han så svak i de to kampene han har fått spille et visst antall minutter i? Peker pila bare nedover? Skal du seriøst bruke et år der han ble brukt feil og sleit med lysken under Jan Jønsson som eneste vurderingsgrunnlag? |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 17.05.2013 01:40 Post subject: |
|
|
| Knerten. Vi begge har større grunnlag til å dømme Chibiukes(snart to år i klubben) prestasjoner enn Mikkelsens prestajoner(har ennå ikke vært i klubben i et halvt år), alikevel gir du ikke Mikkelsen noen sjanse til å få spille seg i form, det gikk kjapt å forlange at Mikkelsen burde varme benken? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 17.05.2013 02:04 Post subject: |
|
|
| Hadde man gitt Chibuike 8 kamper på rad fra start i sin favorittposisjon, hadde jeg forventet gode prestasjoner av han - tro meg! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.05.2013 02:11 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Hadde man gitt Chibuike 8 kamper på rad fra start i sin favorittposisjon, hadde jeg forventet gode prestasjoner av han - tro meg! |
Her er jeg enig med deg. Men jeg tror vi er i brutalt mindretall. Dessverre tror jeg Chibuike blir en ny Konan-historie. Han kommer til å gjøre det bra i en langt bedre liga enn vår. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 17.05.2013 10:03 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Virker som at folk glemmer at Chibuike kun er 24 år. |
Du kan vel plusse på en fire-fem afrikaår vel? |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 17.05.2013 10:06 Post subject: |
|
|
Du gjør Chibbe større enn klubben Knerten. Vi kan ikke bare gi spillere 8 kamper for at de skal få utvikle seg, spesielt ikke når det er en spiller som har vært lenge i klubben og som har fått og får sine sjanser uten å overbevise( ja jeg vet du er uenig). Her handler det om å ta ut det beste laget, og da er det det spilleren kan bidra til for laget som helhet som er viktigst. Man kan være så betatt av Chibbe som man bare vil, men her er jeg ikke tvil om at Perry gjør rett ved å ta ut Mix i den rollen.
Jeg er kjempeglad vi har en trener som Perry, som holder hodet kaldt, tar "kynisk" ut det laget han som helhet mener kan prestere best, og ikke lar seg forføre av (klagende) "stjerner" som Chibbe og Dockal.
Når det er sagt, Chibbe ligger og vaker ved inngangsporten til førsteelleveren, og krummer han nakken på trening og utvikler de sidene ved spillet han som er for dårlige, så kan han bli en førstelagsspiller. Jeg ser en viss positiv utvikling hos han, men per nå er han rett og slett for dårlig ifht andre alternativer. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 17.05.2013 10:09 Post subject: |
|
|
| Synes Chibuike er vår beste oms offensivt. Problemet er hans slurving defensivt, noe som fører til en åpen motorvei.... |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 17.05.2013 10:23 Post subject: |
|
|
Chibuike er en herlig fotballspiller, men han er nok en mer Jönsson-type-of-player. En spiller som ikke har anlegget for å kombinere hurtig, men gjøre ting på egenhånd de andre nærmest bre kan drømme om.
Chibuike i en fri rolle må være alternativet - jeg har ingen tro på at han plutselig skal gå inn og bli en del av et maskineri. Som vi forhåpentligvis er på vei til å bli. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 17.05.2013 12:41 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | Vi kan ikke bare gi spillere 8 kamper for at de skal få utvikle seg |
Ok, gi han 2 hele kamper på rad i posisjonen sin mot tippeligamotstand da. Eller er det også mye å be om?
60 min mot Tromsø og 45 mot Aafk er det han har fått, ble poengvinner mot Aafk og var toneangivende i det meste vi foretok oss mot Tromsø før vi falt sammen da han gikk av. Ellers er det innhopp i det 75 min.
Hva han gjorde ifjor er uvesentlig i år under ny trener, formasjon og spillestil i rett posisjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 17.05.2013 14:03 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Vil dere ikke ha en med fantastisk førstetouch som alltid forsøker å være konstruktiv, som er tilgjengelig i trange rom og kan dra av 1-2-3 mann når som helst? |
Jeg vil! Chibuike er en drømmespiller på banens siste tredjedel når det gjelder å dra på seg motspillere (lage rom til andre, motspillerne må tett på ham), dra seg forbi motspillere og finne kreative løsninger. Elsker å se han sno seg og gli forbi motspillere i på trange områder. Synes også jeg ser medspilleren i ham; at han oftere enn før gjør gode valg i forhold til når å slippe ballen. Hovedproblemet hans er at han er et par knepp for bedagelig i presset defensivt; ser ikke alltid ut som at han har lyst til å vinne ballen. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
|