English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
John Chibuike
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 118, 119, 120  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hjelde
Veteran

PostPosted: 12.05.2013 14:17    Post subject: Reply with quote

La meg formulere meg annerledes: det trengs i alle kamper.

Alle kamper i Tippeligaen er en utfordring for Rosenborg per dato. Stormannsgalskap og manglende ydmykhet hjelper oss ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.05.2013 14:33    Post subject: Reply with quote

Quote:
Stormannsgalskap og manglende ydmykhet hjelper oss ikke.

Var denne myntet på meg? Eller klubben? Spillerne?

Kan det virkelig kalles stormannsgalskap å mene at Rosenborg er et bedre lag enn Hønefoss?

Ønsker man ikke Chibuike på banen er det bare å si det, men å bruke argumenter om at rollen OMS må fylles at en spiller med defensive styrker mot Hønefoss godtar jeg ikke.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 12.05.2013 14:52    Post subject: Reply with quote

Hva med at Mix er en bedre spiller, offensivt som defensivt, enn Chibiuke per dags dato?

16. mai kan Midtsjø fort starte. Faktum er at Chibiuke IKKE har vist nok til å gjøre seg fortjent til en fast plass på laget. Han har faktisk ikke vist noe siden de 5-6 kampene han spilte like etter han kom til klubben. Etter det har pilen pekt en vei- rett ned, til tross for stadige sjanser til å spille seg inn på laget.
Jeg er lei av mannen med de mange halvhjertede forsøkene på å gjøre det ekstra men som tilslutt renner ut i nada.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 12.05.2013 15:02    Post subject: Reply with quote

Chibber har stallens høyeste potiensiale og max-nivå. Probelmet er at han ikke ser ut til å være i stand til få ut noe av det, og da er det egentlig ikke verken plass eller behov for han i stallen - i hvert fal all den tid han går på kvten og vi har en overflod av spillere i hans posisjon.
Riversen
Proff

PostPosted: 12.05.2013 15:03    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Hjelde wrote:
Logisk valg. Mix bidrar mye mer begge veier, og spesielt defensivt, og det trengs nok i denne kampen.

Virkelig? Kamp mot Hønefoss er da vi spesielt trenger defensive egenskaper? Lille Rosenborg møter storlaget Hønefoss, da må vi ha mer fokus på det defensive så vi har sjans til å komme unna med poeng...? Razz

Et mer agressivt press når motstanderen har ballen fører oftere til brudd. Så dette henger jo veldig sammen. Med en midtbane som er bedre til å jobbe steinhardt defensivt vil vi oftere få muligheten offensivt... Enig i at Chibbe burde startet hvertfall en kamp til. Men Mix er ikke akkurat et dårligere alternativ synes jeg. Mot antatt dårligere motstandere trenger vi folk med 100% innstilling og innsats i bunn. Der har Chibbe ENDEL å gå på.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 12.05.2013 15:21    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Quote:
Stormannsgalskap og manglende ydmykhet hjelper oss ikke.

Var denne myntet på meg? Eller klubben? Spillerne?

Kan det virkelig kalles stormannsgalskap å mene at Rosenborg er et bedre lag enn Hønefoss?

Ønsker man ikke Chibuike på banen er det bare å si det, men å bruke argumenter om at rollen OMS må fylles at en spiller med defensive styrker mot Hønefoss godtar jeg ikke.

Myntet på deg selvsagt. ingenting som tyder på at dette har rammet klubben. Selv om du ikke godtar det, mener jeg at OMS må ha flere defensive kvaliteter enn det Chibbe til nå har vist, uansett hvem vi spiller mot. Man er ikke defensiv av den grunn, uansett om motstanderen heter Hønefoss eller noe helt annet. Laget skal angripe, men må ha en helhet, med offensivitet OG defensivitet for å oppnå det beste resultat. Det er vel åpenbart? Dette er også en helhet man ikke skal skille fra hverandre, det ligger mye god offensivt spill i det defensive, og omvendt. Jeg synes Mix fyller denne helheten på en bedre måte enn Chibbe, og blir dermed også et bedre valg for laget som helhet. Da hjelper det lite om Chibbe har et potensial, eller noen ekstremferdigheter, spesielt på den rent offensive biten. Laget som en helhet er viktigst, Så enkelt er det.

Å derimot snakke om å gå bort fra dette fordi vi spiller mot Hønefoss er, etter min mening, å bli litt urealistisk ifht vår egen fortreffelighet... Eller stormannsgal om du vil Wink fotballkamper er i dag er en jevn og uforutsigbar affære, uansett om et lag etter alle solemerker er bedre enn det andre.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 14.05.2013 12:05    Post subject: Reply with quote

Ser ikke at det er nevnt, men RBK.no meldte at Chibuike ikke var med i troppen mot Hønefoss på grunn av en sår lyske: http://www.rbk.no/news/ar...-fra-start
Henri
Legende

PostPosted: 14.05.2013 13:07    Post subject: Reply with quote

Chibuike har voldsomme problemer med lysken(e), stadig ute eller usikker.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 14.05.2013 13:16    Post subject: Reply with quote

Ja, operert to ganger det siste året: http://www.rbk.no/latest-...ke-operert
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 16.05.2013 23:26    Post subject: Reply with quote

Trist at han var ute av laget i kveld. HÃ¥per han er tilbake i neste.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 16.05.2013 23:29    Post subject: Reply with quote

Beklager å måtte si det, men så stillestående som Chibbe spiller i den rollen, og i tillegg har problemer med samarbeidet med lagkameratene, er jeg ikke trist over at Mix spiller der i steden. Mix utgjør langt mer for laget i den sentrale midtbanerollen, men det er fint å ha Chibbe som en scuad- player. Per nå er han ikke noe å bygge et lag rundt, og dermed håper jeg heller ikke han er aktuell for førsteelleveren.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2013 23:30    Post subject: Reply with quote

Mix var en katastrofe før pasningen til Bille.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 16.05.2013 23:32    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Beklager å måtte si det, men så stillestående som Chibbe spiller i den rollen, og i tillegg har problemer med samarbeidet med lagkameratene

Stillestående? Han er da veldig bevegelig og lett å finne i den rollen? Og det siste der er en klassiker. Han spiller fint videre til lagkamerater som regel og har en 2-3 dårlige involveringer, man legger kun merke til de dårlige involveringene.
Back to top
davus
Rutinert

PostPosted: 16.05.2013 23:33    Post subject: Reply with quote

Attach har helt rett. Svært dårlig før den pasningen, og ikke god i starten av andre omgang. Chibuike var nok ute pga. småskaden?
Hjelde
Veteran

PostPosted: 16.05.2013 23:36    Post subject: Reply with quote

Ja, i forhold til Mix mener jeg han er stillestående. Han tar ikke de gode løpene, og da spesielt ikke de defensive. Mix er mye mer aggresiv i presset, og utgjør på den måten mye mer for laget. Jeg er ikke i tvil om hvem jeg foretrekker i den rollen, og er helt på linje med Perry for tiden.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 16.05.2013 23:38    Post subject: Reply with quote

Greit, så du mener defensive egenskaper skal vektlegges tungt i en rolle som off.midt. Da er vi uenige i det. Jeg mener det burde være plass til begge i laget. Chibuike som offmidt, Selnæs/Mix og Svensson/Jensen som de to bak der. Svensson/Jensen vil jeg ikke se sammen, det blir for lite kreativt.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 16.05.2013 23:43    Post subject: Reply with quote

Enig med deg, Svensson/Jensen er ikke noe godt og komplementært alternativ.

Ja, jeg mener gjenvinning, aggresivitet og løp skal vektlegges tungt i denne rollen. Kall det hva du vil, jeg kalte det for defensive løp nå, du kan også kalle det offensivitet om du vil. Her mener jeg Mix gjør mer for laget enn Chibbe. Chibbe i den rollen synes jeg spiller så og si spiss, og presser ikke aggresivt, eller går for de viktige og helt avgjørende gjenvinningene.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 17.05.2013 00:01    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Hjelde wrote:
Beklager å måtte si det, men så stillestående som Chibbe spiller i den rollen, og i tillegg har problemer med samarbeidet med lagkameratene

Stillestående? Han er da veldig bevegelig og lett å finne i den rollen? Og det siste der er en klassiker. Han spiller fint videre til lagkamerater som regel og har en 2-3 dårlige involveringer, man legger kun merke til de dårlige involveringene.

Hvorfor skal du forsvare en spiller som ikke har vist noe på vel ett år?

Ikveld, nok en gang er mannen totalt ute av posisjon, igjen. Hva gjør han helt oppe på offsidelinja når hans oppgave er å vake rundt mellomrommet? Fyren må begynne å lære seg rollene i laget nå snart, eller?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 17.05.2013 00:03    Post subject: Reply with quote

Det er så urimelig kritikk at jeg blir matt. Chibuike inntok den offensive posisjonen da Nicki droppet bakover på banen (noe som skjer ofte).
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 17.05.2013 00:05    Post subject: Reply with quote

Veldig enig med deg KitWalker. Det ser rett og slett ut som Chibbe spiller spiss i 4-4-2 når han skal spille den rollen. Mix fyller den mye mer riktig, på nesten alle måter. Skjønner hvorfor Perry ser ut til å heller satse på Mix i den sentrale midtbanerollen i en snudd V.
Back to top
jaso
Senior

PostPosted: 17.05.2013 00:05    Post subject: Reply with quote

Einig, med Chibbe ser på bana ser det ut som vi ligger i 4-4-2.. Han presterer hakket bedre enn forrige sesong, men det skal ikkje så masse til..
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 17.05.2013 00:17    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Det er så urimelig kritikk at jeg blir matt. Chibuike inntok den offensive posisjonen da Nicki droppet bakover på banen (noe som skjer ofte).

Vil heller tro at Bille droppet ned fordi Chibbe ikke utførte rollen sin?

Urimelig kritikk? Nei du, er heller mye annet her inne som bør toppe den lista.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 17.05.2013 00:27    Post subject: Reply with quote

Du refererte til en konkret situasjon.

Chibuike har forresten beviselig bedre resultater i den offensive midtbanerollen enn alle de andre spillerne i stallen vår. Da har han sikkert et fnugg av peiling.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 17.05.2013 00:37    Post subject: Reply with quote

Syns chibuike har gjort gode innhopp i alle kampene hittil i år. Det eneste bra mix gjorde hele den kampen var pasningen til Bille, ellers var han også meget stillestående. Jeg ble gal av å se motspillere få stå med ball mens mix bare stod et par meter unna uten å gidde å utfordre engang. Jeg holdt på å gå fra vettet.

Det er forsåvidt greit at Chibuike fortsatt gjør mye rart, men han gjør også fryktelig mye bra som åpner mye rom. I tilegg evner han å få kontroll på absolutt alle baller man sender til han.

Jeg tror i grunn jeg hadde foretrukket Mix på banen om han spilte slik som han gjor da han kom i fjor, men det har iallefall ikke jeg sett mye av i det siste.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 17.05.2013 00:42    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ er det gjort rede for hvorfor Gamboa var med i trekant- diskusjonen ved straffemerket, men hvorfor sto egentlig Chibbe der?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 118, 119, 120  Next
Page 52 of 120

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb