|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
sveininge Rutinert

|
Posted: 11.05.2013 13:31 Post subject: |
|
|
http://www.nrk.no/sport/f...1.11021493
| Erik Hoftun wrote: | | Vi har tjent alle pengene våre selv og er stolte av det. |
Jeg var stolt av det. Sank vi ikke så lavt man kan synke og tydde til investorer i 2011, eller har jeg misforstått? Hoftun har kanskje fortrengt dette ettersom han selv må ta mye av skylden for at klubben ikke hadde egne penger å kjøpe for. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.05.2013 13:40 Post subject: |
|
|
Montana:
Vi blir nok aldri enige om dette. Jeg er forøvrig ikke så veldig uenig med det meste du skriver, men trekker en annen konklusjon akkurat for øyeblikket. Men som du ser av formuleringene, så er det mye synsing og usikkerhet omkring det jeg skriver. Tiden vil vise hvem av oss som har rett.
Jeg er enig med deg at vi skal ha en av de beste SD'er i norden, siden vi er den nest største klubben. Men er det egentlig mange i norden som er bedre enn Hoftun, slik han har fungert de siste 1-2 årene? Hvem er alternativene? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 11.05.2013 13:50 Post subject: |
|
|
Jeg orker ikke lese mer om hvor på lista man rangerer Hoftun blant nåværende aktive SDer i norden. Det blir bare så fucka opp dumt.
Nesten helt umulig å måle, ingen av oss har innsikt i økonomien og resultatene som andre SDer leverer.
Men vi vet dette: Hoftun har gjort utallige dårlige handler, han har driti seg ut maks i kontraktsforhandlinger, han har prøvd å utføre kriminelle handlinger i klubbens navn og han har vist null evne til å ta kritikk.
Det er helt likegyldig hvorvidt han klatrer inn på en topp 10 lsite over nordiske SDer, han har kostet klubben vår mange mange hundre millioner og er altfor dårlig til å bli sittende hos oss.
skal man ha en SD så får man heller styrke det sportslige apparatet og ansette en person som er dyktig på økonomi, forhandlinger, juss, etc.
Hoftun må uansett gå. |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 11.05.2013 14:45 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | Montana:
Jeg er enig med deg at vi skal ha en av de beste SD'er i norden, siden vi er den nest største klubben. |
Da er du ikke enig med Montana, han skrev da vitterlig den største klubben i Norden og den beste SD-en. Vi er ikke den største klubben i Norden nå, men vi skal da vel legge ambisjonene der? Skal du bare konstatere at "vi er nest størst, og da holder det med en av de fem beste lederne"etc. så legger du deg der Hoftun har gjort. Justere målsetningen til å passe med nå-bildet, i stedet for å vise baller og et ønske om å gjøre det bedre. De som ikke setter seg høye mål kommer seg aldri noen vei. Vi har vært størst i Norden i lengre tid en FCK, visst faen skal vi tilbake. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.05.2013 16:23 Post subject: |
|
|
Øystein:
Å bli størst i norden er antagelig ikke annet enn en våt drøm som aldri kan oppnås, medmindre det skjer noe i FCK. RBK som medlemseid klubb i en knøtteby, vil aldri kunne konkurrere mot et milliardkonsern i en storby som Kjøbenhavn.
Det vi derimot kan bli, det er den beste klubben i norden, og det er et oppnåelig mål |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.05.2013 16:30 Post subject: |
|
|
| Uavhengig av om best eller størst er målet (størst kan også bety meritter/hva klubben har oppnådd. Eksempel: Man City er kun større enn Man U økonomisk/i oljepenger.), er tanken den samme - Hoftun er ikke den som tar oss dit. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.05.2013 16:35 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | Tiden vil vise hvem av oss som har rett. |
Synes ikke mer enn de 6 årene som nå har gått er nødvendig. Bevisene er soleklare.
Hvor mye mer tid og hva mener du må skje på denne tiden for at du skal ha fått rett? |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.05.2013 16:57 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | Synes ikke mer enn de 6 årene som nå har gått er nødvendig. Bevisene er soleklare.
Hvor mye mer tid og hva mener du må skje på denne tiden for at du skal ha fått rett? |
Som du skjønner, så er jeg mer opptatt av nåtid og fremtid, enn fortid....
Vi har ny daglig leder, ny styreformann, og Hoftun har fortsatt tillit. Jeg er fornøyd med det som skjer akkurat nå. Så lenge status er slik, ser jeg ingen tidsbegrensning.
Jeg har rett hvis den tilstanden holder seg, at "alle" er fornøyd med det som skjer nå. Begynner ledelse og supportere å bli misfornøyd med nåtilstanden, har Hoftun rotet så mye tidligere, at da er det rett ut.
Men å bytte pga historie, blir for meg helt feil..... da skulle byttet skjedd tidligere. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.05.2013 17:06 Post subject: |
|
|
En byggekloss her og en byggekloss der. Til slutt er det en som vil velte lasset, selv om den i seg selv kanskje ikke er den største og styggeste klossen.
Med tanke på fotballaget Rosenborg sin skuffende sesongstart vil en fortsatt dårlig sportslig utvikling kunne være en kloss som vil velte Hoftun når vi nærmer oss fellesferie.
Fortiden vil alltid ligge der og være med og vurdere det som skjer i nåtiden og fremtiden. Det kommer du ikke bort fra. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.05.2013 17:08 Post subject: |
|
|
Hvilken nåværende status er det du prater om:
-den der vi ikke har deltatt i CL under Hoftun?
-den der vi har ansatt en underkvslifisert trener selv du mener var feil?
-den der vi er på 3. plass i Tippeligaen?
-den der vi ikke har et samspilt lag som kan formasjonen vår fordi Hoftun ansatte feil mann for 2,5 år siden og derfor ligger 2,5 år bak der vi kunne vert?
-den der Molde er regjerende seriemester?
-den der vi sliter med å få tak i de største talentene, selv i egen region?
-den der godset spiller vår fotball bedre enn oss, med lavere ressurser?
Er det denne tilstanden du er så fornøyd med? Fordi dette er nåværende tilstand - som følge av elendig jobb 6 år på rad. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.05.2013 17:23 Post subject: |
|
|
Beklager Montana, men hvis du er en av de som tror at NAE perioden er normalen for RBK, eller kan ventes å være det i fremtiden, er det umulig å diskutere.
Det meste av det du skriver er normalsituasjon for norges største og beste klubb, og ikke grunn for sparken....
2 gull og 2 bronse på 4 år, er faktisk beste klubben har klart etter at NAE effekten forsvant... |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.05.2013 17:31 Post subject: |
|
|
Uavhengig av om NAE perioden er normalen har vi forvaltet det vi hadde for 6 år siden av økonomi og omdømme på en måte som gjør at vi idag ligger langt bak der vi hadde ligget med en kompetent SD. Det er fakta. Vi kommer aldri til å oppleve den enorme dominansen og årlige CL deltagelsen, det har du rett i. Men det vi sitter igjen med idag - nåværende tilstand, som du er så fornøyd med er ikke det den burde vert.
Du sier at tiden vil vise om du har rett. Hva synes du er godkjent "nåværende status" for RBK under Hoftun den, la oss si - 01.09.2014? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.05.2013 17:36 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | Som du skjønner, så er jeg mer opptatt av nåtid og fremtid, enn fortid.... |
Nåtid og fortid er alltid en konsekvens av fortida, og det blir håpløst å vurdere en lederskikkelse nesten fra dag til dag. Om Jönsson hadde fortsatt som trener og fått sving på sakene i 2016 og tatt gull og kommet til CL-kvalik etter mange år som middelhavsfarer, er han fortsatt ingen suksesstrener. På samme måte er ikke Hoftun nå, etter et par gode vinduer en god sportsdirektør. Resultater i fotball er ferskvare, og de må leveres, innen rimelige grenser, fra dag én. Hoftun har rota enormt i en femårsperiode, noe som kostet klubben dyrt både sportlig og økonomisk. Klubben har av en eller annen grunn vedtatt at han skal få lov til å lære jobben mens han er i den, og har slengt på flere støttehjul i form av konsulenter og ressurspersoner underveis for å få ting på rett kjøl.
Hoftuns tid i stolen hittil kan oppsummeres som svært dårlig. Å overse at han har gjort gjentatte grove feil på omtrent alt som angår rollen sportsdirektør i drøyt fem år og kun fokusere på at han har gjort det relativt bra i de to-tre siste vinduene er veldig snevert, og minner sterkt om en forutinntatt holdning.
Jeg tviler ikke på at du ønsker Rosenborgs beste ved å verne om Hoftun, PerO, men det er av kjærlighet til klubben vi andre ønsker ham ut av stolen også. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.05.2013 18:05 Post subject: |
|
|
Zorac:
Du misforsto med ditt eksempel. For å bruke ditt eksempel. JJ ville ikke blitt sparket i 2016, det året han vant. Han ville entet blitt sparket lenge før 2016, fordi det var for dårlig, eller i 2017 fordi 2016 viste seg å være et blaff.
Tilsvarende med Hoftun. Skulle han fått sparken, burde han fått det mellom oppstrat, og til for ca 2 år siden. Nå synes jeg han gjør det bra, og da bør han få være. Hvis han igjen begynner å gjøre det dårlig, da bør han få sparken.
Og, jeg gjør ikke vurderingen basert på bare 2-3 gode vinduer. Jeg gjør den mer på at når dinosaurene fra tidligere forsvant, så "blomstret" hoftun, og vi fikk de 2-3 gode vinduene. Jeg vil gjerne se om det er tilfeldig, heller enn å bytte til noe vi ikke vet om er bedre.
Jeg har i tidligere diskusjoner, også sagt at jeg kan være villig til å endre mening, hvis noen har en kandidat, som er helt klart bedre, og som kan ventes å være her mer enn et par tre år som et steg på karrierestigen. Foreløbig har ingen kommet opp med et eneste navn, som jeg tror fyller de kriteriene. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.05.2013 18:08 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Jeg orker ikke lese mer om hvor på lista man rangerer Hoftun blant nåværende aktive SDer i norden. Det blir bare så fucka opp dumt.
Nesten helt umulig å måle, ingen av oss har innsikt i økonomien og resultatene som andre SDer leverer.
Men vi vet dette: Hoftun har gjort utallige dårlige handler, han har driti seg ut maks i kontraktsforhandlinger, han har prøvd å utføre kriminelle handlinger i klubbens navn og han har vist null evne til å ta kritikk.
Det er helt likegyldig hvorvidt han klatrer inn på en topp 10 lsite over nordiske SDer, han har kostet klubben vår mange mange hundre millioner og er altfor dårlig til å bli sittende hos oss.
skal man ha en SD så får man heller styrke det sportslige apparatet og ansette en person som er dyktig på økonomi, forhandlinger, juss, etc.
Hoftun må uansett gå. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 11.05.2013 18:26 Post subject: |
|
|
| Så lenge vi alltid lærer om brølerne til Hoftun på etterskudd har han til enhver tid lært og kan titulere seg verdens beste sportsdirektør. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.05.2013 18:46 Post subject: |
|
|
| Bingo |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 11.05.2013 19:41 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | Øystein:
Å bli størst i norden er antagelig ikke annet enn en våt drøm som aldri kan oppnås, medmindre det skjer noe i FCK. RBK som medlemseid klubb i en knøtteby, vil aldri kunne konkurrere mot et milliardkonsern i en storby som Kjøbenhavn.
|
For en defensiv holdning. Skal man ikke ha mål å strekke seg etter?
Det er jo det samme som å si at vi kan gi opp og la Vålerenga bli størst i Norge. Dette milliardkonsernet går jo stadig i enorme underskudd for øvrig, selv om fotballdelen de siste årene har gått i pluss. Men du er da såpass oppegående at du vet at du ikke kan peke på milliardkonsern og bystørrelse for å rangere lista. I Norge leder lille Godset fra Drammen, i CL-finalen finner du Dortmund som for få år siden måtte ta opp lån for å overleve, de to største klubbene i England kommer fra en by som er mindre enn Oslo (Ja, jeg vet at det finnes omland, men poenget står uansett), og CL de siste årene har jo vist at forskjellen mellom ligaene jevner seg ut og at klubber med mindre budsjett enn RBK kan hevde seg
| Quote: | | Det vi derimot kan bli, det er den beste klubben i norden, og det er et oppnåelig mål |
Hvordan definerer du egentlig denne forskjellen? Blir man den beste klubben vil man etterhvert ha det største navnet, de største prestasjonene, være den mest attraktive klubben å komme til, tjene mest penger i e-cup etc. Ergo blir man jo størst. Det hjelper jo ikke om Lalandia og PS&E selger flere ferieleiligheter, og går i balanse. Går vi i et større overskudd og gjør det bedre sportslig, så er vi større. Forresten så har FCK et lavere tilskuersnitt enn oss denne sesongen også. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.05.2013 20:21 Post subject: |
|
|
Øystein:
Det jeg skrev har ingenting med å være defensiv å gjøre, men forståelsen av hva et mål er.
Et mål skal være realistisk, og oppnåelig. Det skal være vanskelig å nå for å fremme bedrede prestasjoner, men oppnåelig. Setter man et mål som er uoppnåelig, skaper man en organisasjon som alltid er tapere, og målet vil over tid bli betydningsløst.
En visjon, den kan derimot være uoppnåelig, iallefall på kort sikt. For en visjon er et punkt å styre mot, som ikke nødvendigvis må nås, men det styrer retningen man vil gå. Visjonen kan godt være verdens største klubb, for det skaper en retning med vekst å jobbe mot.
Jeg definerer størrelse på en klubb, etter kvantitative målbare kriterier. Typisk, økonomi, tilskuere, anlegg, tilhengere etc. I dette kan vi ikke slå FCK. Du tar frem at eierselskapet kan kollapse, og det hadde også jeg som forbehold, ved at skrev: Hvis ikke noe skjer i FCK. Det vil ikke i overskuelig fremtid være noe RBK kan gjøre for å bli større enn FCK. Det vil være FCK som feiler hvis RBK blir større.
Når jeg sier beste klubb, snakker jeg sportslige prestasjoner. Man må ikke være størst for å være best. RBK under NAE var et godt eksempel, og Godset er et annet. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.05.2013 20:33 Post subject: |
|
|
PerO:
Du sier at tiden vil vise om du har rett. Hva synes du er godkjent "nåværende status" for RBK under Hoftun den, la oss si - 01.09.2014? |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 11.05.2013 20:38 Post subject: |
|
|
| sveininge wrote: | http://www.nrk.no/sport/fotball/_-skandale-om-ikke-rbk-vinner-1.11021493
| Erik Hoftun wrote: | | Vi har tjent alle pengene våre selv og er stolte av det. |
Jeg var stolt av det. Sank vi ikke så lavt man kan synke og tydde til investorer i 2011, eller har jeg misforstått? Hoftun har kanskje fortrengt dette ettersom han selv må ta mye av skylden for at klubben ikke hadde egne penger å kjøpe for. |
Sikkert et helt taktisk spill av Deila, ingen tvil om det. Men han har helt rett, det er en skandale hver gang RBK ikke vinner serien med det pengeforbruket. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.05.2013 20:40 Post subject: |
|
|
Montana:
Det er et omfattende spørsmål, siden SD stillingen inbefatter så mye. Men noen nøkkelpunkter kan jeg nevne:
- Ingen flere tabber. Den kvoten er mer enn oppbrukt, og han skulle jo hatt sparken sammen sine kompanjonger i Gunnarsonsaken.
- Fortsatt gode overgangsvinduer, slik vi har sett i det siste, dvs vise at det ikke bare har vært et blaff.
- Riktig trener ansatt. Dvs enten har Perry gjort våre spådommer til skamme, eller han er fjernet til fordel for en bedre
- Fortsatt god ungdomssatsing i kllubben
- Fortsatt, eller enda bedre økonomisk styring. Innbefatter både riktige salg, riktige kontraktslengder, riktig lønnsnivå etc... |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.05.2013 20:54 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: |
Det er et omfattende spørsmål, siden SD stillingen inbefatter så mye. Men noen nøkkelpunkter kan jeg nevne:
- Ingen flere tabber. Den kvoten er mer enn oppbrukt, og han skulle jo hatt sparken sammen sine kompanjonger i Gunnarsonsaken.
- Fortsatt gode overgangsvinduer, slik vi har sett i det siste, dvs vise at det ikke bare har vært et blaff. |
Disse 2 er en selvfølge, og noe vi burde forvente uansett SD.
| PerO wrote: | | - Riktig trener ansatt. Dvs enten har Perry gjort våre spådommer til skamme, eller han er fjernet til fordel for en bedre |
Så du vil faktisk sparke Perry som viss feiler - ER enda en tabbe fra Hoftun og det er fortsatt godkjent så lenge vi ansetter noen bedre? Utrolig...
| PerO wrote: | - Fortsatt god ungdomssatsing i kllubben
- Fortsatt, eller enda bedre økonomisk styring. Innbefatter både riktige salg, riktige kontraktslengder, riktig lønnsnivå etc... |
Selvfølge, samme som første 2.
Er vi kvalifisert til E-cup i 2013 og/eller 2014, eller er det hipp som happ?
Har vi en klar spillestil? |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.05.2013 21:00 Post subject: |
|
|
Montana:
Trodde vi var kommet til en enighet om at Perryansettelsen fremstår som et teamarbeide, hvor hele klubben var enig, og at Hoftun faktisk bare er en av de mange som har vært involvert. Skal Hoftun få fyken pga den ansettelsen, må svært mange andre også få det samme, og det er kanskje å overdrive.... Hvis ikke blir han en syndebukk for noe alle var enig i, og det synes jeg er moralsk feil....
Hvis det kommer frem at det er Hoftun som har kjørt dette gjennom, og overtalt de andre, så er selvfølgelig saken anderledes... da kvalifiserer den for fyken |
|
| Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 11.05.2013 21:04 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Sikkert et helt taktisk spill av Deila, ingen tvil om det. Men han har helt rett, det er en skandale hver gang RBK ikke vinner serien med det pengeforbruket. |
Det har du selvfølgelig rett i. Når det gjelder det er jeg enig med Nordlie. Rosenborg har allerede et stort press på seg, fra deg, meg og resten av supporterne. Det blir ikke noe større uansett hva Deila måtte mene. Han er så vennlig å påpeke at vann er vått. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |