View previous topic :: View next topic |
Hvem var best mot Hønefoss? |
Lund Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
Gamboa |
|
0% |
[ 0 ] |
Reginiussen |
|
9% |
[ 10 ] |
Rønning |
|
0% |
[ 0 ] |
Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
Selnæs |
|
34% |
[ 36 ] |
Svensson |
|
2% |
[ 3 ] |
Diskerud |
|
0% |
[ 1 ] |
Dockal |
|
0% |
[ 1 ] |
Bille |
|
24% |
[ 25 ] |
Elyounoussi |
|
25% |
[ 26 ] |
|
Total Votes : 103 |
|
Author |
Message |
Montana Veteran

|
Posted: 10.05.2013 21:10 Post subject: |
|
|
SÃ¥ bra! Men da ber jeg deg argumentere saklig hvorfor han er alt dette?
Har tilgode å se deg gjøre det, derav mistanken om at det lå noe personlig bak. |
|
Back to top |
|
 |
jaso Senior

|
Posted: 10.05.2013 21:15 Post subject: |
|
|
Mikkelsen har bra teknikk og kan passere forsvarere, han har dessverre ikkje blomstra fullt ut i rbk endå, men får han det til å klaffe trur eg han blir en av de beste vi har. Litt rart at så mange vil gi chibbe masse tillit og samtidig ta ut Mikkelsen. vi snakker 2 teknisk gode spelarar som begge har hatt litt motvind. Eg håper vi kan starte likt som forrige kamp og gi Dockal og Mix tid i 2 omg.[/i] |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 10.05.2013 21:17 Post subject: |
|
|
Merker jeg er *litt* trøtt av denne Chibbe-diskusjonen nå. Fint hvis dere kan holde den til tråden hans eller høyne argumentasjonsnivået. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 10.05.2013 21:20 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | SÃ¥ bra! Men da ber jeg deg argumentere saklig hvorfor han er alt dette?
Har tilgode å se deg gjøre det, derav mistanken om at det lå noe personlig bak. |
Les hva jeg har skrevet. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 10.05.2013 21:26 Post subject: |
|
|
Har gjort det, men finner ikke noen argumenter for at han er fotballdum, blind, elendig og mangler vinnermentalitet.
Kan du repetere? |
|
Back to top |
|
 |
Øyvind Rutinert
|
Posted: 10.05.2013 21:43 Post subject: |
|
|
Bjorni wrote: | Kan ikke skjønne at vi har sett samme kamp. Han hadde en dårlig pasning og en situasjon der han burde skutt. Ellers så var han ihvertfall ikke noe dårligere enn de andre. Bortsett fra Svensson da. |
Vær så snill å utdyp att Svensson var så dårlig sist takk! |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 10.05.2013 21:44 Post subject: |
|
|
Senker tempoet i spillet med jåleri, gjør andre dårlige med helt horrible pasninger(feilvalg), lunter rundt på banen, mister "motivasjonen" når han mislykkes.
Alt dette går under fotballdum, blind, elendig og manglende vinnermentalitet.
Nå. Hvorfor skal fyren få starte neste kamp? Og på bekostning av hvem? |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 10.05.2013 21:54 Post subject: |
|
|
Synes de to siste kampene han har spilt i sin riktige posisjon med blant annet Banens beste kåring her på rbkweb mot aafk, forskjellen på det offensive spillet vårt med/uten han viser at han - ikke senker tempoet, ikke gjør andre dårlige - tvert imot hele laget framsto langt bedre med han på banen i begge kamper.
Også i de 2 cup kampene han fikk som OM var han blant lagets beste uten at jeg vil legge for mye i spill mot dårlig motstand.
Han er itilegg den eneste som kan gå forbi et helt ledd på egenhånd noe vi trenger i laget da våre motstandere nesten altid legger seg bakpå. Flink på små flater mao.
Han trenger ikke starte på bekostning av noen - han er allerede i start 11ern.
Har du et konkret eksempel på når Chibuike har mistet motivasjonen? Eneste jeg kan tenke meg er den gangen han ikke ville varme opp, det synes jeg er horribelt, men viser ikke meg en klar tendens på at dette er noe mønster. Kun et enkelttilfelle så langt. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 10.05.2013 22:08 Post subject: |
|
|
Øyvind wrote: | Bjorni wrote: | Kan ikke skjønne at vi har sett samme kamp. Han hadde en dårlig pasning og en situasjon der han burde skutt. Ellers så var han ihvertfall ikke noe dårligere enn de andre. Bortsett fra Svensson da. |
Du må lese nøyere elller se tidligere poster. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 10.05.2013 22:20 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Synes de to siste kampene han har spilt i sin riktige posisjon med blant annet Banens beste kåring her på rbkweb mot aafk, forskjellen på det offensive spillet vårt med/uten han viser at han - ikke senker tempoet, ikke gjør andre dårlige - tvert imot hele laget framsto langt bedre med han på banen i begge kamper.
Også i de 2 cup kampene han fikk som OM var han blant lagets beste uten at jeg vil legge for mye i spill mot dårlig motstand.
Han er itilegg den eneste som kan gå forbi et helt ledd på egenhånd noe vi trenger i laget da våre motstandere nesten altid legger seg bakpå. Flink på små flater mao.
Han trenger ikke starte på bekostning av noen - han er allerede i start 11ern.
Har du et konkret eksempel på når Chibuike har mistet motivasjonen? Eneste jeg kan tenke meg er den gangen han ikke ville varme opp, det synes jeg er horribelt, men viser ikke meg en klar tendens på at dette er noe mønster. Kun et enkelttilfelle så langt. |
Da får vi bare være enige i å være uenige. Chibuike har ikke imponert meg og fortjener, etter min mening, ikke å starte neste kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 10.05.2013 22:57 Post subject: |
|
|
Ærlig sak det, jeg synes ikke han har gjort seg fortjent til å bli kalt fotball-blind, dum, elendig eller at han mangler vinnermentalitet.
Hadde du ikke noe eksempel på at han har mistet motivasjonen i motgang?
(Du hadde vell en grunn for å dra frem akkurat dette som en karakteristikk han besitter)
Og et siste spørsmål,
Hvorfor etter din mening var laget markant bedre offensivt mot Aafk og TIL når Chibbe spilte samtidig som motstander overtok initiativ når han gikk av mot TIL/før han kom på mot aafk om han er og har spilt så dårlig som du mener?
Last edited by Montana on 10.05.2013 23:00; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 10.05.2013 22:59 Post subject: |
|
|
Generelt
Lagene har møtt hverandre 4 ganger i Tippeligaen. Rosenborg har vunnet 3 av 4 møter, mens HBK vant 1-0 på Lerkendal 16.mai 2012.
På Hønefoss har RBK vunnet begge de innbyrdes møtene, med 6-1 i målforskjell.
I fjor vant Rosenborg tilsvarende oppgjør med 4-1 den 18.november. Stefan Strandberg (26’), Daniel Fredheim Holm (57’), Rade Prica (69’) og Per Verner Rønning (76’) scoret for RBK, mens Riku Riski (74’) scoret målet til HBK.
Dommer Brage Sandmoen dømmer for første gang i Tippeligaen på Hønefoss.
Hønefoss | Spillerstatistikk
Med 9 poeng på de første 8 kampene har HBK ett poeng mindre enn etter 8 kamper i 2012.
Hønefoss har 4 strake kamper uten tap i Tippeligaen, siden 0-1 hjemme mot Haugesund den 14.april. Kun én gang tidligere har HBK hatt en lengre rekke uten TL-tap, 6 kamper på rad i mars-april 2012.
Hønefoss har 7 ulike målscorere denne sesongen. Bare RBK med 10 har flere.
HBK har scoret 9 av sine 12 mål denne sesongen i annen omgang.
Hønefoss har scoret i 7 av sine 8 TL-kamper denne sesongen. Laget gikk av banen uten å score i 6 av sine siste 11 i 2012-sesongen.
Alexander Solli har scoret 3 mål for HBK på sine 7 kamper denne sesongen. Solli scoret ingen for VIF på sin 14 kamper der.
Riku Riski, Alexander Groven, Kristjan Örn Sigurdsson og Remond Mendy har 2 gule kort og må stå over neste kamp ved ny advarsel.
Rosenborg | Spillerstatistikk
RBK har to poeng mindre enn etter 8 serierunder i fjor, da laget var ubeseiret med 16 poeng etter 8 runder.
Rosenborg har 10 ulike målscorere allerede denne sesongen. Ingen andre lag har flere enn 7.
RBK har scoret 2198 mål i øverste divisjon siden serieomleggingen og vil runde 2200 mål med to nye scoringer. Viking har scoret nest flest med sine 1710 mål.
Tarik Elyounoussi har scoret 47 mål i Tippeligaen og har kun tre scoringer igjen til 50 mål. Ingen andre i RBK-stallen har scoret mer enn 17 (Mikael Dorsin). Kun 4 av Elyounoussis TL-mål har kommet for Rosenborg. Han har også 39 for Fredrikstad og 4 for Lillestrøm.
Elyounoussi har scoret i to kamper på rad. Kun to ganger har han scoret i tre strake TL-kamper for en klubb, begge ganger for Fredrikstad, i juli/august 2006 og i april 2007.
altomfotball _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 11.05.2013 13:13 Post subject: |
|
|
Øyvind wrote: | Bjorni wrote: | Kan ikke skjønne at vi har sett samme kamp. Han hadde en dårlig pasning og en situasjon der han burde skutt. Ellers så var han ihvertfall ikke noe dårligere enn de andre. Bortsett fra Svensson da. |
Tror nesten du får lese gjennom hva jeg skrev en gang til. |
|
Back to top |
|
 |
Øyvind Rutinert
|
Posted: 11.05.2013 13:42 Post subject: |
|
|
Bjorni wrote: | Øyvind wrote: | Bjorni wrote: | Kan ikke skjønne at vi har sett samme kamp. Han hadde en dårlig pasning og en situasjon der han burde skutt. Ellers så var han ihvertfall ikke noe dårligere enn de andre. Bortsett fra Svensson da. |
Tror nesten du får lese gjennom hva jeg skrev en gang til. |
Beklager, teknisk feil. Legger meg flat! Leste det ganske fort første gang, så oppfattet det helt motsatt  |
|
Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 11.05.2013 14:56 Post subject: |
|
|
Da er vi enige  |
|
Back to top |
|
 |
Alex83 Junior
|
Posted: 11.05.2013 17:06 Post subject: |
|
|
Har tenkt å ta turen Håper det blir litt folk så vi kan overdøve Hønefosssupporterne. Mener å ha lest at de har lavest tilskuersnitt av alle i ligaen, så dette burde vi få til. |
|
Back to top |
|
 |
Bølgen Junior
|
Posted: 11.05.2013 18:56 Post subject: |
|
|
Jeg skal ta turen siden jeg ikke bor langt unna. Har dessuten vært på mange HBK kamper i år. Guttungen spiller på HBK og Frode Lafton er trener'n hans. Så sliter litt når det gjelder den kampen her. Har alltid hatt RBK drakta på under kampene da Blir antagelig en markering på at Frode ga seg som fotball spiller denne uka. Skal bli spennende å se Riski mot Strandberg og Reginiussen.
Husk også å kikke på Alexander Groven. Han spiller antagelig venstre midtbane men er nesten bedre som back. |
|
Back to top |
|
 |
Tjlicious Senior
|
Posted: 11.05.2013 23:47 Post subject: |
|
|
Vet at dette ikke akkurat er noen ny diskusjon, men likevel:
Å bli avkrevd 180 kroner for å hutre seg igjennom RBK sitt forsøk på å trenge igjennom Hønefoss' forsvar er intet annet enn skammelig. |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 12.05.2013 00:13 Post subject: |
|
|
Standard pris for bortebilletter det?
Hadde glatt betalt det, hadde mulighetene til å dra vært større og billigere. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 12.05.2013 09:59 Post subject: |
|
|
Denne kampen blir nok ingen overkjøring fra vår side. Hønefoss har imponert meg voldsomt i enkeltkamper der de har vartet opp med flott kombinasjonsspill, mye bevegelse og klassekontringer.
Dette er også fort en kamp hvor vi kanskje ikke kommer til å ha ballen mest.
Jeg ønsker allikevel å se at vi prøver å spille langs bakken, til tross for at Stefan Langpasning Strandberg er tilbake. Tipper vi tar ledelsen og kontrer inn 2-0 på slutten  |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 12.05.2013 11:12 Post subject: |
|
|
Megafritz wrote: | Denne kampen blir nok ingen overkjøring fra vår side. Hønefoss har imponert meg voldsomt i enkeltkamper der de har vartet opp med flott kombinasjonsspill, mye bevegelse og klassekontringer. |
Helt enig. Hønefoss har hatt en bra åpning på sesongen. Seier hjemme mot Godset og borte mot Vålerengen så langt, tror ikke vi skal forvente overkjøring her. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 12.05.2013 11:17 Post subject: |
|
|
Iflg VPN så er Hønefoss et møkkalag som ikke hører hjemme i TL.... De er under verdigheten til VIF !!!!  |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 12.05.2013 12:05 Post subject: |
|
|
Snakket med en fra klanen jeg og. De var visst kyniske og spilte "møkkafotball" den kampen. (Hva kaller man da det VIF spiller?)
Vi kommer nok til å se et offensivt lag som etterlater seg mye rom. Det skal jo i utgangspunktet passe oss godt, men vi kan også ende opp med å bli utspilt. |
|
Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 12.05.2013 12:05 Post subject: |
|
|
Skjer med at vi stiller med Diskerud som offensiv midtbane? Han gjør seg vel bedre som indreløper, altså burde vi spilt 4-3-3 når Chibuike først skal hviles/benkes? |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 12.05.2013 12:10 Post subject: |
|
|
Er så irriterende når jeg føler Perry bruker John til feil kamper. Vil se ham mot Hønefoss... |
|
Back to top |
|
 |
|