English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2013
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 87, 88, 89  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
toreinar
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 00:23    Post subject: Reply with quote

OK, mitt innlegg som druknet lenger oppe omtaler at vi ikke er helt klar for gammeldags 433.
Montana
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 05:21    Post subject: Reply with quote

Enig, kanskje en naturlig konsekvens av formasjonsvinglingen vi har bedrevet de siste årene.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 08:37    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Det der er rent vås PerO.
Jeg sitter ikke her og skriver ned alle feilene han har gjort. Jeg oppsummerer hva lederen Hoftun har utrettet på 6 år.
Har Hoftun tatt RBK fremover sportslig på 6 år? Økonomisk? Har han utviklet filosofien vår? Stallen? Har han hevet oss omdømme messig eller senket oss?
Du som er så flink til å se helheten -
Hvilke positive ting har han gjort for RBK som du mener overskinner alt det negative jeg nevner?
Med din mentalitet er ingenting oppsigelsesgrunnlag da man må se helheten over lengre enn 6 år før man gjør en vurdering.
Og foresten, du vred deg elegant forbi spørsmålet mitt:
Hvilken snuoperasjon er det du mener Hoftun har gjennomført?
Hvilken økonomisk snuoperasjon er det du prater om?

Denne diskusjonen bør nok avsluttes her, før vi irriterer andre for mye. Derfor bare et siste innlegg. Hvis du svarer, så svar i Hoftun-tråden.

De vurderingene jeg gjør går ikke spesifikt på Hoftun, men på klubben totalt sett.

Klubben hadde en jevn nedtur, sportslig og økonomisk fra ca 2003. Det sportslige snudde på et vis med Hamren, men konsekvensen var enda dårligere økonomi, samt at klubben forlot røttene spillestilsmessig. Alt dette skjedde før Hoftun fikk innflytelse.

Klubben hanglet videre økonomisk, men da Hamren skulle byttes ut, prøvde man på en videreføring av suksessen, samtidig som man skulle nærme seg klubbens mantra om offensiv fotball. De valgte derfor JJ. Mislykket. I løpet av perioden med JJ har det skjedd en omvandling i økonomisk tenkning. Både overordnet fra ny styreformann, og daglig leder, men også innenfor sportslig avdeling. Så velger klubben å gå helt tilbake til røttene, og velge en typisk 433 trener med kjennskap fra klubben. Feil mann iflg oss supportere, men det er dog et steg i riktig retning slik de tenker.

Jeg vet ikke om Hoftun har bidratt til noe av det jeg ser som positive endringer, eller om han har blitt presset til å endre kurs. Men fra hans avdeling er jeg fornøyd med følgende utvikling de siste par årene, tilfeldig rekkefølge:

-Juniorer kommer reglemessig opp, samtidig som det ser ut til å være et godt samarbeide med Ranheim for de som ikke går rett inn i stallen

-han har forstått trøndersk-norsk-skandinavisk regelen som klubben alltid har hatt... nå legger han inn bud på de beste norske, men sier nei takk til overprising og finner spiller utenlands i stedet

-stallen er slanket, men det ser ut som man begynner å få en balanse som gjør at den ikke fremstår som alt for tynn med en gang det oppstår en skade. Et par plasser er vel litt kritisk enda.

-det virker som det er mer plan over innkjøpene, og midler er tilgjengelig tidlig nok til at de kommer inn tidlig i vintervinduet.

-klubben selger spillere, i stedet for å holde dem igjen av sportslige hensyn, og får dermed lettere forlenget med de spillerne man har, og lengre kontrakter med nyere.

Jeg vet ikke om jeg fikk med alt, men jeg tror det illustrerer hva jeg mener. Så lenge jeg synes klubben de siste par årene, både totalt og innen sportslig avdeling, har begynt å utvikle seg positivt, så ser jeg ingen grunn til å endre på mannskapet. Det har vært nok utskifting i ledelsen for ei stund. Jeg driter akkurat nå i om det er Hoftun som er den visjonære som vil ha endringen, eller om han er blitt pådyttet endringen, så lenge utviklingen går mot noe jeg mener er mer positivt enn det vi har hatt siden NAE gikk av.

Så får vi heller bytte noen, hvis utviklingen stopper, eller igjen begynner å gå feil vei Smile
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 09:34    Post subject: Reply with quote

Pero skal ha skryt for at han fremdeles er interessert. Ser rundt meg at likegyldigheten spres selv blant folk som var ivrige før.

Er vel strengt tatt ikke noe poeng å fremholde argumentasjonen mot Hoftun all den tid han ALDRI vil trekke seg.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 09:43    Post subject: Reply with quote

Konesseur

For noen av oss varierer hyppigheten av innlegg med tid, og hvilke diskusjoner vi havner i.

For andre, avhenger tydeligvis hyppigheten av resultatene... gode resultater gir likegyldighet, mens et tap eller to gir glitrende mulighet for kritikk....
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 09:49    Post subject: Reply with quote

Alle vet vel med seg selv hvordan det ligger an med Hoftun. Jeg har respekt for at du mener han er genial. Men, det som er flott er at du mener noe om klubben, egentlig samme hva.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 08.05.2013 14:30    Post subject: Reply with quote

Konesseur

Hvorfor overasker det meg ikke, at du ser alt så svart hvitt at du ikke har noen nyanser mellom genial og udugelig.

Med en holdning som dette ekskluderer du ca 90% av befolkningen. Jeg tror Hoftun hører til et sted mellom disse ytterpunktene. Jeg vet at jeg selv hverken er genial eller udugelig.

Hvor definerer du deg selv i denne svart hvitt tenkningen? Genial er du ikke.
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 08.05.2013 21:12    Post subject: Reply with quote

Oppdatering av sammenligning med fjoråret, kamp for kamp. Fremdeles 6 poeng bak "skjema".

2013
Odd - Rosenborg 0-1
Rosenborg - Brann 4-0
Sogndal - Rosenborg 0-4
Haugesund - Rosenborg 3-1
Rosenborg - Sandnes Ulf 0-1
Aalesund - Rosenborg 2-2
Rosenborg - Tromsø 2-1
7 kamper, 14-7, 13 poeng

2012
Odd - Rosenborg 0-1
Rosenborg - Brann 3-1
Sogndal - Rosenborg 0-3
Haugesund - Rosenborg 0-1
Rosenborg - Sandnes Ulf 2-0
Aalesund - Rosenborg 2-2
Rosenborg - Tromsø 3-0
7 kamper, 16-3, 19 poeng

Merk også at Rosenborg - Start endte 1-1 mens tilsvarende kamp endte med seier 4-1 i 2011.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 09.05.2013 10:50    Post subject: Reply with quote

Vet at RBK fortsatt utvikler seg, men jeg håper virkelig at de etterhvert klarer å holde på ballen og spille når de skal prøve å drøye tiden istedenfor å sette "bussen frem for målet" og skyte langt ut. Det at man klarer å holde på ballen og drøyer tiden, hvis bare hvor god et lag er.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 12.05.2013 22:36    Post subject: Reply with quote

Spillestil i uttalt mål er 4-3-3 og tilbake til røttene!

Quote:
Han gjør ingen forandringer på formasjonen (4-2-3-1 eller 4-4-1-1 om du vil) som laget har lyktes med i andre omgangen mot Aalesund og i seieren mot Tromsø.

Hva skjer? Noen som kan utdype?
EspN
Veteran

PostPosted: 12.05.2013 22:50    Post subject: Reply with quote

Må ikke heng seg opp så mye i tallene som det har blitt sagt her før,er filosofien som er det viktigste.

Om vi spiller 4-3-3 eller 4-2-3-1 er for meg likegyldig,så lenge det fungerer.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 12.05.2013 22:50    Post subject: Reply with quote

Tallene blir mest akademisk teori. Det er fire i forsvar og tre i angrepsrekka, og så varierer det hvordan de tre på midten ligger.

RBK med Sverre Brandhaug og RBK med Bent Skammelsrud var ganske forskjellig, men vi kalte det 4-3-3 uansett, vi. Herr sentral midtbanegeneral Brandy hadde få defensive interesser, for å si det sånn, og det likte vi i det store og det hele ganske bra. Vi trodde til og med at det var sånn det skulle være, til Gud kom og spilte helt annerledes. Og vi så at det var godt.

Last edited by haavarl on 12.05.2013 22:55; edited 1 time in total
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 12.05.2013 22:55    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ denne "vinglingen" skyldes at Perry ikke har bestemt seg for hvem som egner seg best i den viktige sentrale rollen.
Stemmer for Ole Selnes jeg.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 12.05.2013 23:10    Post subject: Reply with quote

Den klassiske 4-3-3en kan se ut som en 4-5-1 og når vi spiller med en offensiv midtbane, som f.eks. chibbe spiller vi noe som ligner på en 4-2-3-1, men det er altså fortsatt en 4-3-3. Sistnevnte kan også se ut som en 4-4-1-1 eller en 4-4-2. Tall er bare tall, vi spiller fortsatt 4-3-3, alt kommer an på om du anser vingene som midtbanespillere eller angripere stort sett. Vi kommer nok til å se en "vingling" fremover, både når det kommer til hvem som starter og hvilken formasjon vi bruker. Men det kalles visstnok rotering og er ikke noe særlig å bekymre seg over.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 12.05.2013 23:22    Post subject: Reply with quote

Bekymrer meg! Jeg vet nemmelig hvordan Eggens 4-3-3 så ut! Om det var med Skammels eller Brandy; «Spælt itj nånn rålle! Ailt fungert bestandig!» Cool
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 12.05.2013 23:27    Post subject: Reply with quote

Hehe. Poenget til Haavarl var vel at Brandy ikke akkurat var noe defensivt vidunder der han sto med hoftefeste i midtsirkelen og ventet på ballen (men faen for noen pasninger han slo Razz). 1988 utgaven var vel mer lik den formasjonen Perry bruker nå, med en sentral som har begrensede defensive oppgaver Smile
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 12.05.2013 23:40    Post subject: Reply with quote

Med Brandy sentralt var de to andre midtbanespillerne løpende galeislaver, mens de i 4-2-3-1 blir mer 'sittende'. Trodde faktisk den snudde v'en Perry snakket om før sesongstart skulle se noe annerledes ut enn hva den gjør.

Til tider kan det også se ut som om vi spiller 4-4-2 med en litt tilbaketrukket spiss. Syns slett ikke det minner om RBK anno 88-91.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 12.05.2013 23:40    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken! Very Happy

Når det kommer til brandy, som nok er nr.1 spiller for meg, så var han fantastisk på det offensive. Laget trengte ikke defensive fibre så lenge han spilte! Var det ikke han som også måtte fortelle selveste Eggen (i én av sesongene) at man måtte legge om midt i sesongen? Jo, tror det, og da endte det med gull! Verdens beste RBK'er: Kong Sverre!

(::Smile

Men, jeg savner enkle ting som; Lengderetning, dobling på kant, indreløpere som kommer på løp, backer som løper opp og ned, midtbanespillere som strør pasninger, midtbanegeneralen, entertainerene, osv...

Vi hadde alt før, hvorfor er vi i dag såpass dårlig skodd?
senador
Legende

PostPosted: 13.05.2013 08:24    Post subject: Reply with quote

Svaret er vel komplisert, men i det store og hele er det Brakkekulturen som har ødelagt det vi hadde. Dårlig ledelse, innavl, feil strategiske valg spesielt på spillerlogistikk etc etc

Nå har vi satt oss i en situasjon der Godset spillemessig er lysår foran oss. VI kommer til å bli rundspilt på på Lerkendal og i Drammen. Det blir stygt å se. I hovedsak kan du takke Skutle, Svendsen og Hoftun, men også ulike trenertyper som ikke hadde nok pondus.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.05.2013 09:08    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Men, jeg savner enkle ting som; Lengderetning, dobling på kant, indreløpere som kommer på løp, backer som løper opp og ned, midtbanespillere som strør pasninger, midtbanegeneralen, entertainerene, osv...

Vi hadde alt før, hvorfor er vi i dag såpass dårlig skodd?

Alle savner det.

Vi har det ikke fordi ingen som var akkurat som Eggen tok over da Eggen ga seg. Og hvor skulle man finne en som var akkurat som Eggen ...

(Pluss spillerne som var der den gang. Vi har ikke hatt en god midtbanegeneral etter at Skammelsrud la opp. Ingen av de sentrale midtbanespillerne har gjort den typen jobb like godt, det å bidra til det hurtige spillet fremover. Ikke har vi funnet skikkelig gode vinger heller, etter Mini og Derek.)

Hamrén og JJ prioriterte andre ting. Perry ønsker seg sånne ting, men har holdt på for kort til å få det inn.

I mellomtiden har Deila jobbet med det i sju år i Drammen.
Frodo
Rutinert

PostPosted: 13.05.2013 20:53    Post subject: Reply with quote

Oppdatering av sammenligning med fjoråret, kamp for kamp. Fremdeles 6 poeng bak "skjema".

2013
Odd - Rosenborg 0-1
Rosenborg - Brann 4-0
Sogndal - Rosenborg 0-4
Haugesund - Rosenborg 3-1
Rosenborg - Sandnes Ulf 0-1
Aalesund - Rosenborg 2-2
Rosenborg - Tromsø 2-1
Hønefoss - Rosenborg 1-2
8 kamper, 16-8, 16 poeng

2012
Odd - Rosenborg 0-1
Rosenborg - Brann 3-1
Sogndal - Rosenborg 0-3
Haugesund - Rosenborg 0-1
Rosenborg - Sandnes Ulf 2-0
Aalesund - Rosenborg 2-2
Rosenborg - Tromsø 3-0
Hønefoss - Rosenborg 1-4
8 kamper, 19-4, 22 poeng

Merk også at Rosenborg - Start endte 1-1 mens tilsvarende kamp endte med seier 4-1 i 2011.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 13.05.2013 21:14    Post subject: Reply with quote

Vi ligger forøvrig 1p bak skjemaet til Wiggen (siste RBK-magasinet) som er 2p per kamp = 60p = gull.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.05.2013 21:30    Post subject: Reply with quote

Snittet på gull fra 2000-2012 ligger på ~2.09 poeng pr kamp, med 2.35 (RBK i 2003) som høyeste og 1.77 (Vålerenga 2005) som laveste.
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 13.05.2013 22:38    Post subject: Reply with quote

Så kan man også spørre seg hvor ofte et lag som har tatt minst 2 poeng i snitt ikke har vunnet. Siden 2000 er det Lillestrøm i 2001 (2,15) og Vålerenga i 2010 (2,03).
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 13.05.2013 22:42    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Vi vinner 12-1 i sjanser. Jeg er fornøyd med innsatsen, men sjanseuttellingen er for dårlig. Det er bra at vi skaper mye, men vi må få opp uttellingen, sier Per Joar Hansen til NRK.no.

Helt enig med Perry. Og for å få opp uttellingen må det øves mer på situasjoner der de som avsluttet for dårlig i kveld får terpet og terpet og terpet på kjente situasjoner og ikke minst hvor spissen skal være. Billes mål kom jo på et innøvd trekk, nærmest ferdigscoret levert på skoa av Tarik.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 87, 88, 89  Next
Page 49 of 89

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb