| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Montana Veteran

|
Posted: 08.05.2013 16:18 Post subject: |
|
|
@Hentesveis
Det der er første gang jeg leser noen skrive mer enn antydninger og gjetninger på at det faktisk er saken.
Vet du at dette stemmer? Eller formulerer du deg bare slik. Uten at jeg skal grave mer i detaljene. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 08.05.2013 17:00 Post subject: |
|
|
| Det står ikke på det sportslige for å si det sånn, det går mer på privatlivet. Dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 08.05.2013 17:05 Post subject: |
|
|
| Der sier seg vel litt selv at det ligger noe utenomsportslig bak det når han ikke engang ble nevnt som aktuell. Klubben har tross alt ligget langflate etter han siden Eggen gikk av. Det ville jo vært pussig om han plutselig skulle være uaktuell av rent sportslige grunner. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 08.05.2013 17:34 Post subject: |
|
|
Det er jo mange andre grunner det KAN være. Kona/familien vil bo i Belgia, timingen er feil, han er på ferie og svarer ikke hendvendelser, RBK har fått nei så mange ganger at de dropper å spørre, etc.
At han har problemer i privatlivet er også en mulighet mange har spekulert i og den høres ikke usansynlig ut, men jeg har inntil nå tilgode å se folk bekrefte dette som en sannhet. Er det riktig som jeg leser at dette er faktum?
Trist å høre isåfall. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 08.05.2013 17:56 Post subject: |
|
|
Det er jo noe det ofte er vanskelig å få offentlig bekreftet her i landet. I Norge har vi heldigvis fortsatt en presse som evner å sette i allefall noen grenser i forhold til folks privatliv. Det er jo ytterst sjelden det skrives om personlige problemer/utfordringer uten at vedkommende selv står frem med historien sin.
Det samme ser man også f.eks ved dødsfall som dreier seg om selvmord, hvor det ytterst sjelden står eller sies direkte at det var selvpåført. (uten at det er relatert til denne saken. Bare et eksempel på at norsk presse tar en del hensyn man ikke alltid ser i utlandet).
Jeg tror vi bare får akseptere at Sollied ikke var aktuell denne gangen, uansett hva som evt. ligger bak. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 08.05.2013 21:55 Post subject: |
|
|
Jeg spurte direkte på forrige årsmøte en av klubbens ledende skikkelser og fikk til svar at privatlivet var årsaken. Noe ytterligere utdypning vil jeg ikke gå inn på, men dere kan jo google mannen og se hvilke forslag som kommer opp.
Dessverre. Uten den biten der hadde han nok trent oss nå, eventuelt vært aktuell for en langt bedre klubb enn vår. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 09.05.2013 04:09 Post subject: |
|
|
Sist observert på belgisk TV mandag kveld, der han blant annet forteller at han har tre jobbtilbud, både fra belgiske lag og andre land, men ikke i Norge.
Om han sliter med diverse ting, vil jeg iallfall si at det ikke synes nevneverdig på ham utseendemessig og hvordan han fremstår på TV. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 09.05.2013 05:22 Post subject: |
|
|
| Godt å høre, imponerende research jobb Brady. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 09.05.2013 08:54 Post subject: |
|
|
| Har selv vært og chattet litt med folk jeg kjenner i Belgia, og der nede var dette med at det skulle være noe hysj-hysj rundt Sollied helt fremmed. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 09.05.2013 10:12 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | @Hentesveis
Det der er første gang jeg leser noen skrive mer enn antydninger og gjetninger på at det faktisk er saken.
Vet du at dette stemmer? Eller formulerer du deg bare slik. Uten at jeg skal grave mer i detaljene. |
Ja, jeg har det fra sikre kilder. Det er en grunn til at det skrives fint lite om Sollied for tiden. Pressen, spesielt den norske, er greie sånn. De fleste ønsker ikke å sparke folk som ligger nede. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 09.05.2013 10:48 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Har selv vært og chattet litt med folk jeg kjenner i Belgia, og der nede var dette med at det skulle være noe hysj-hysj rundt Sollied helt fremmed. | I et land som er mest kjent for øl og pedofili, er kanskje toleransegrensene litt annerledes enn her hjemme på berget?  |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 09.05.2013 11:00 Post subject: |
|
|
At Sollied ikke ble engang nevn offentlig, har kun med den maktkampen som har utspilt seg i kulissene rundt Lerkendal. Trond S er/har en meget sterk personelighet som både Hoftun med flere er redde for. Litt sånn som med Nils A.
Dermed blir han snakka om kun i det lukkede rom. Om Trond S navn hadde vært med i trenerdiskusjonen utad, hadde det blitt ramaskrik om han ikke hadde blitt ansatt. Dermed ble det lettest å skyve den helt klart beste kandidaten under teppet. Helt typisk Rbks ledelse 2011-2012. Svak og vinglete, og løfter opp personer i stede for klubb. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.05.2013 11:17 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | | At Sollied ikke ble engang nevn offentlig, har kun med den maktkampen som har utspilt seg i kulissene rundt Lerkendal. |
Tull.
Teoretisk sett skulle Sollied være blant de sterkeste norske treneralternativene, om ikke det sterkeste. Allikevel har han ikke blitt seriøst nevnt i de andre klubbene som har skiftet trener heller.
Han er i utgangspunktet et sterkere navn enn Rekdal, for eksempel. Men han ble aldri nevnt. Og det er ikke fordi Trond Sollied er ukjent for VÃ¥lerenga.
Men du mener kanskje at det kun har med den maktkampen som har utspilt seg rundt Vålerenga å gjøre? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 09.05.2013 11:37 Post subject: |
|
|
Har ingen peiling på hvem Engen hadde som sine kandidater. Er meg revne likegyldig!
Ellers skjønte jeg jeg ganske kjapt etter at Hoftun tiltrådde, at det var viktig å tilrive seg makt, og bli en sterk personelighet i klubben. Og dette er ikke rart iom at alle har/hadde Eggen som forbilde, og den mannen har/hadde en megasterk personelighet. så å hevde at dette ikke har med interne interesser tror jeg er like feil som å hevde at det ikke har noe med saken å gjøre.
Jeg skjønner at det er tatt hensyn til Sollieds personelige situasjon, men om klubben virkelig hadde ønsket seg mannen, hadde dette greit latt seg løse.
Å hevde at personer i klubben ikke tenkte på eget ve og vel, når de unnlot Sollied, som aktuell trener for oss, får stå for deres egen regning.
For dette er den beste treneren etter Eggen, ingen tvil.
Og jeg kan og erindre at Sollied så seg intressert, og da blir det hele enda mer merkelig. Så det er ikke merkelig at jeg tror det dreier seg om maktkamper og folk som vil verne om sine posisjoner i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.05.2013 12:25 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | | Har ingen peiling på hvem Engen hadde som sine kandidater. Er meg revne likegyldig! |
SÃ¥ klart, det er likegyldig fordi det ikke passer inn i teorien din. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 09.05.2013 13:12 Post subject: |
|
|
| Nåerdetnok wrote: | I et land som er mest kjent for øl og pedofili, er kanskje toleransegrensene litt annerledes enn her hjemme på berget?  |
Hva er det du babler om? Har du noe konkret å vise til, eller er dette også et svartmaling-innlegg mot Sollied av formen det-er-ett-eller-annet-fordi-det-har-en-eller-annen-sagt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 09.05.2013 14:19 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Har selv vært og chattet litt med folk jeg kjenner i Belgia, og der nede var dette med at det skulle være noe hysj-hysj rundt Sollied helt fremmed. |
| Konesseur wrote: | | Hva er det du babler om? Har du noe konkret å vise til, eller er dette også et svartmaling-innlegg mot Sollied av formen det-er-ett-eller-annet-fordi-det-har-en-eller-annen-sagt. |
Eeeehhhh... ?  |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

|
Posted: 09.05.2013 14:20 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | At Sollied ikke ble engang nevn offentlig, har kun med den maktkampen som har utspilt seg i kulissene rundt Lerkendal. Trond S er/har en meget sterk personelighet som både Hoftun med flere er redde for. Litt sånn som med Nils A.
Dermed blir han snakka om kun i det lukkede rom. Om Trond S navn hadde vært med i trenerdiskusjonen utad, hadde det blitt ramaskrik om han ikke hadde blitt ansatt. Dermed ble det lettest å skyve den helt klart beste kandidaten under teppet. Helt typisk Rbks ledelse 2011-2012. Svak og vinglete, og løfter opp personer i stede for klubb. |
I denne saken har du overhodet ikke filla peiling på hva du snakker om! |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 09.05.2013 16:51 Post subject: |
|
|
Synes det er litt spesielt at samtidig som det diskuteres på rbkweb om det er eller ikke er noe hysj-hysj rundt Trond Sollied så sitter han for 3 dager siden på et riksdekkende belgisk Talkshow for Jupiler League og diskuterer fotball.
Jeg vet ingenting om hva RBK har uttalt om hvorfor Sollied ikke er aktuel på årsmøtet annet enn det jeg leser her, men jeg konstaterer at han ser rimelig oppegående ut på TV nå i Mai. |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 09.05.2013 16:58 Post subject: |
|
|
| På siden: Artig å høre Sollieds blanding av nordnorsk, nederlandsk, tysk og engelsk når han skal gjøre seg forstått. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 09.05.2013 16:59 Post subject: |
|
|
Det er vel slik for de aller fleste uansett posisjon alltid tar seg sammen og gjør sitt beste for å få det til å se ut som man har ingen problemer når man er ute blant folk. Hvordan en er daglig på hjemmebane kan være noe helt annet. Dette rent generelt, har ikke peiling om noe når det kommer til Trond Sollied, men det er selvsagt en grunn til at Rosenborg denne gang ikke gikk etter han, som de har gjort ved hvert eneste trenerskifte tidligere. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 09.05.2013 17:00 Post subject: |
|
|
| Det er da sabla spesielt at Norges beste trener aldri blir vurdert ordentlig til jobber i Norge, selv om han er arbeidsledig. Media setter heller ikke ut til å ha fokus på dette, eller bruker særlig mye tid på å lansere han som en aktuell kandidat (bortsett fra adressa før Perry fikk jobben i Roseborg). Det ser f.eks ut som at han ikke er noen kandidat hverken media eller andre bruker særlig tid på å vurdere for landslagsjobben etter Drillo. Det er da veldig ulogisk? |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 09.05.2013 17:05 Post subject: |
|
|
| Men samtidig som det spekuleres rundt privatlivet til mannen, og flere her har full forståelse for at media lar han være i fred er han altså frivillig med på et talkshow om fotball. Det er noe som ikke stemmer i historien. Har RBKweb forsøkt å komme i kontakt med han? Kunne det vert aktuelt? |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 09.05.2013 17:27 Post subject: |
|
|
| Gænser wrote: | | På siden: Artig å høre Sollieds blanding av nordnorsk, nederlandsk, tysk og engelsk når han skal gjøre seg forstått. |
Han er jo en intelligent mann, men fy fader. Nå har han jo bodd i Belgia i mange herrens år og da bør forvente litt mer av han når det gjelder språk. Er jo ikke akkurat japansk han prater! Han får holde seg til fotball og treningslære, så bør han flytte hjem til et land hvor han behersker språket!
Ellers begynner denne diskusjonen å bli rimelig patetisk, fordi at noen er glad i en fest eller fem og har annet syn på alkohol en PK eliten her så er man plutselig alkoholiker? Han ene som hevder at Sollied har store problemer på hjemmefronten har jo tross alt gitt klart uttrykk at han aldri har likt Trond som person.
Her legger man ikke noe i mellom når det skal "fortelles" hvorfor Trond ikke fikk jobben. Jeg regner med at han ene som spurte en prominent lederskikkelse i RBK på årsmøte hvorfor Sollied ikke fikk jobben og fikk et svar som han hinter fram til har med alkoholproblemer kjenner denne lederen? Hvorfor ville lederen si dette til en helt tilfeldig fyr? Høres ut som en enkel måte for å slippe å ta kontakt med Trond. Videre snakkes det om at pressen i Norge ikke skriver noe om Trond fordi at han sliter så fælt på hjemmebane. Hvis han sliter så forbanna fælt så møter han vel ikke opp på et talkshow i Belgia, og skyr den norske pressen som ilden? Da sier vel han heller ikke i desember, i et intervju med en norsk avis, at han holder døren åpen for å komme hjem?
Hvilke store personligheter har ikke slitt med det ene eller det andre? Være det trenere som Ferguson eller Clough. Alt fra kunstnere, musikere til store statsledere. Personlig dømmer jeg ingen på bakgrunn av at de har en annen livsstil en det jeg har/har lyst på, jeg dømmer folk etter faget sitt og Sollied kan tydeligvis dette. Den norske treneren i historien med høyest poengsnitt i utlandet og seriemesterskap i relativt bra fotball land.
Om man ikke vil ha Sollied fordi man føler seg lei av flørtingen han har holdt på med oss i 10 år nå, helt okei, det har jeg all respekt for og selv syntes jeg det var en uting av han, men slutt nå med dette alkis-maset ihvertfall til han selv kommer på banen og legger ut innrømmelser om hvor trist han har det. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.05.2013 17:44 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Videre snakkes det om at pressen i Norge ikke skriver noe om Trond fordi at han sliter så fælt på hjemmebane. Hvis han sliter så forbanna fælt så møter han vel ikke opp på et talkshow i Belgia, og skyr den norske pressen som ilden? Da sier vel han heller ikke i desember, i et intervju med en norsk avis, at han holder døren åpen for å komme hjem? |
Når norges beste trener etter NAE åpner for å komme hjem, og fortsatt ikke blir lansert som en kandidat av media for noen klubber, eller av noen av toppklubbene selv som trengte ny trener, da er det noe. Det er soleklart.
Uansett hvor mye du vil rase mot eliten. |
|
| Back to top |
|
 |
|