| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Sola Veteran

|
Posted: 03.05.2013 22:23 Post subject: |
|
|
| Dew wrote: | | Sola wrote: |
Jeg tør påstå Henriksen er den beste fotballspilleren Norge har å by på i øyeblikket, kanskje bare bak Hangeland.. |
Han er er solid skritt ned fra Tettey og Skjelbred hva gjelder ferdigheter. Vi må ikke glemme at AZ er en bunnklubb i en liga på et absolutt bunnivå kontra tidligere sesonger - uten at man skal ta ifra Henriksen noe som helst. Men han har etter min mening ingenting å gjøre i Norge sin ellever. Gliser uansett over suksessen!
Stå på |
Vi må ikke glemme at Henriksen er 5-6 år yngre enn de du nevner her. Henriksen er også fast på landslaget, og har vært det i en lengre tid. Det er mer enn det Ciljan og Tettey kan skryte av. Uansett blir det helt håpløst å sammenligne dem. Alle sammen er klassespillere i norsk målestokk, med hver sine kvaliteter.
Henriksen har utviklet seg helt hinsides i Nederland. Jeg har sett landskamper der han har vært overlegen sine medspillere hva individuelle ferdigheter angår. Basisteknikken til Henriksen har utviklet seg enormt. Dessverre får han ikke creden han fortjener pga. av de dårlige prestasjonene til Norge.
Henriksen har blitt undervurdert her inne. Han hadde en god start, før det så dabbet litt av. Folk glemmer imidlertid den sensasjonelt gode halvsesongen før han dro til AZ, hvor han var svingod kamp etter kamp.
Jeg liker både Ciljan, Tettey og Henriksen. Men skulle jeg spå hvem som spiller i den største klubben om 4 år, tror jeg det er Henriksen. Gutten er født i 1992 og storspiller allerede i utlandet. Jeg tror han er i en ganske så eksklusiv liste. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 03.05.2013 22:24 Post subject: |
|
|
Vil trygt påstå at AZ har støvleskaft som går langt over de fleste norske klubber, med unntak av muligens RBK og MFK på toppnivå. At han er veid tyngre enn flere profilerte navn i AZ som f.eks Maher og Altidore legger bare mer vekt i kåringen. Joda, Tettey og Skjelbred har uten tvil sine egenskaper som Henriksen ikke når opp til, men samtidig har han sine egne felt der han troner over forenevnte spillere. All ære til Rambo Jr. for dette, meget sterkt. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 03.05.2013 22:47 Post subject: |
|
|
Morsomt med Henriksen, og det er jo lov å håpe at det gyldne trekløveret Tettey, Skjelbred og Henriksen alle kommer hjem og avslutter karrieren i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4127 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 04.05.2013 00:56 Post subject: |
|
|
Gratulerer til Markus. En herlig fyr og en herlig spiller!
Når RBK har fostret frem et slikt talent er jeg sikker på at dette øker ryktet vårt ute i Europa. Så dette er bare en gladsak...
På et personlig nivå har jeg i mange år hatt et håp om at LFC skulle kjøpt Markus som en erstatter for Gerrard på sikt da de for meg er ganske like spillertyper. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 04.05.2013 01:26 Post subject: |
|
|
| Sola wrote: |
Vi må ikke glemme at Henriksen er 5-6 år yngre enn de du nevner her. Henriksen er også fast på landslaget, og har vært det i en lengre tid. Det er mer enn det Ciljan og Tettey kan skryte av.. |
1. Skjelbred og Tettey var bedre i samme alder
2. Landslaget under Drillo er ingen målestokk for noe som helst. Tettey har forøvrig vært skadet under landskampene de siste månedene, og Skjelbred har som kjent blitt brutalt oversett. Henriksen har vist at han ikke er god nok for landslaget. |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 04.05.2013 13:15 Post subject: |
|
|
1. Uenig. Henriksen er bedre enn det både Tettey og Ciljan var i samme alder. Henriksen kom seg til utlandet fort, mens Tettey og Ciljan fremdeles var slitere hjemme i Tippeligaen. Individuelt er nok Ciljan den beste spilleren av de tre, men de individuelle ferdighetene når ikke alltid lengst.
2. At landslaget ikke er noen målestokk for noe som helst er en forferdelig myte. Hvorfor er det ikke det? Det spilles da fotball der også. Er da ikke slik at det som hender på landslaget skjer på en annen planet. At du sier at Henriksen ikke har bevist at han er god nok for landslaget, sier kanskje noe om ditt ståsted i denne saken, og at jeg vil ha store problemer med å ta deg seriøst i den videre Henriksen-diskusjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 04.05.2013 14:08 Post subject: |
|
|
Skjelbred og Tettey hadde CL-erfaring på samme alder. Datidens Rosenborg var av et bedre kaliber enn dagens AZ, med ganske klar margin.
Det er få ting som gleder meg mer enn at trønderske fotballspillere lykkes i utlandet, men jeg har ingen problemer med å se Henriksen sine begrensninger. Han har store styrker selvsagt, men er enkelt og greit for treig til å lykkes i en klubb av betydning i en god liga. Aldri verden om han hadde vært en stor bidragsyter i Norwich/HSV.
Hva har Henriksen utgjort for Norge i kvaliken? Han har vært en del av en midtbane som regelrett har blitt overkjørt av blant annet Albania (!!). Norge er ingen målestokk, da noen av de beste spillerne utelates fra både tropp og ellever. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 04.05.2013 14:21 Post subject: |
|
|
| Datidens RBK var sykt god i to kamper. Men endte altså på 5. plass i både 2007 og 2008. Å påstå at det RBK-laget var bedre enn dagens AZ med klar margin er en drøy påstand. Det var mye potensiale i det RBK-laget for all del. Men som et lag var det aldri enormt godt med unntak av de to kampene vi alle husker. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 04.05.2013 15:02 Post subject: |
|
|
Jönsson sier i dette intervjuet at han ikke er bitter, men alt annet før og etter setningen der han gulper opp det obigatoriske "jeg er ikke bitter" viser at dette er en mann som faktisk er bitter og ennå ikke forstår hvorfor han ikke fikk lov til å fortsette som trener i Rosenborg. Samt at han fortsatt er opptatt av å fortelle supporterne alt det bra han gjorde til tross for at ledelsen (og det urealistisk høye supporterpresset) ga ham svært vanskelige arbeidsbetingelser. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.05.2013 15:42 Post subject: |
|
|
Dew overvurderer Skjelbred og undervurderer Henriksen. Forholdsvis typisk.
Tettey er den beste. Skjelbred og Henriksen jevngode. Mulig Skjelbred er hakket vassere enn Henriksen, men det er ikke snakk om så mye som noen skal ha det til - og han er en god del eldre. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 04.05.2013 16:23 Post subject: |
|
|
| Skjelbred er skritt opp fra Tettey, og en god del bedre enn Henriksen. Det er ingen overvurdering. Ei ingen undervurdering. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.05.2013 16:30 Post subject: |
|
|
Vel, jeg er sterkt uenig.
Du har en tendens til å hype dine favoritter ut av proposjoner (knerten-style), og da blir vurderingene litt skjeve. Skjelbred er god han og burde selvfølgelig vært på landslaget, men at han skal være så mye bedre enn Henriksen er bare tull. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 04.05.2013 16:51 Post subject: |
|
|
Er det noe som helst Henriksen overgår Skjelbred i hva gjelder ferdigheter?
Målfarlighet kanskje, men målene har han jo bortimot sluttet å lage. Man kan jo spørre seg selv om Henriksen ville vært i nærheten av troppen til HSV. I think not. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.05.2013 16:59 Post subject: |
|
|
| Han overgår Skjelbred på flere ting. Spesielt det som er relatert til ro og konstruktivitet. Hos Skjelbred henger ikke hodet med tempoet til beina, mens for Henriksen er problemet motsatt. Beina henger ikke helt med på tempoet i hodet. For et ballbesittende lag vil Henriksen være best, mens for et direkte lag vil Skjelbred være best. Skjelbred passer med andre godt inn i den tyske ligaen, mens Henriksen passer godt inn i den nederlandske ligaen. Skjelbred sitt neste skritt burde være Premier League (kan riktignok diskuteres om det er et særlig skritt, lengre), mens Henriksen bør se til Spania eller Italia. Henriksen er en Iniesta/Zidane/Sneijder-type, mens Skjelbred er mer Carrick/Fletcher-aktig. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 04.05.2013 17:31 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Han overgår Skjelbred på flere ting. Spesielt det som er relatert til ro og konstruktivitet. Hos Skjelbred henger ikke hodet med tempoet til beina, mens for Henriksen er problemet motsatt. Beina henger ikke helt med på tempoet i hodet. For et ballbesittende lag vil Henriksen være best, mens for et direkte lag vil Skjelbred være best.. |
Hva slags "flere ting" er det du sikter til?
Og ja, jeg er uenig. Man kan ikke ha Skjelbred sin høye frekvens uten å ha et snev av forståelse for spillet. Han er ikke bare en hurtigere ballfører enn Henriksen, men også en hurtigere pasningslegger. Han slår mye på en-touch, og er fullt kapabel til å spille posession, noe han har vist flere ganger. Det ene utelukker ikke det andre.
Henriksen bruker stort sett for mye tid på ballen, og er ufarlig 1v1. Han har et godt blikk for spillet, noe som har ført han dit han er idag. Skjønner dog ikke Iniesta/Sneijder/Zidane-sammenligningen din. De kompenserer med ekstreme kvaliteter, der Henriksen er helt OK i sine styrker.
Carrick? Fletcher? Kom igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.05.2013 17:41 Post subject: |
|
|
Jeg har allerede nevnt flere ting; ro og konstruktivitet. Henriksen er kvikkere i hodet, han er mer konstruktiv i pasningsspillet (for et ballbesittende lag), han løper mye klokere, og så videre. Selv om beina ikke går spesielt fort, ser det alltid ut som han har god tid. Han er mye bedre enn Skjelbred i denne delen av spillet. Hadde han ikke vært det, så hadde han ikke en gang vært god nok for Tippeligaen - for såpass bedagelig er tempoet.
Hva er forresten galt med Carrick og Fletcher? To meget gode spillere. Mye bedre enn Skjelbred. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 04.05.2013 21:24 Post subject: |
|
|
Braaten spiller fra start og har scoret hjemme mot Lille i dag.
Er vel nå til sommeren at kontrakten hans går ut? Ville jo vært en drøm å fått han inn på vingen, har jo spilt i 4-3-3 før han. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 05.05.2013 17:57 Post subject: |
|
|
Bakenga har visstnok scoret for Cercle, noe mer vet jeg ikke. Han retweeter fans som hyller ham ihvertfall, ryktes om at målet var litt pent og  |
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
zinedinestrand Proff

|
Posted: 06.05.2013 00:49 Post subject: |
|
|
Utifra en kjapp gløtt på høydepunktene fra Godset - Viking, og da spesielt 1-0 og 3-1 målet, gjorde Jarstein en svak match. 3-1 målet tror jeg jeg hadde reddet selv.
http://www.dbtv.no/?vid=2...5208591001
Skal tro om ikke Lunna kan spille seg inn i landslagsvarmen i år! |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.05.2013 21:30 Post subject: |
|
|
- Jeg har vært heldig og opplevd mye, vunnet mye og trent fantastiske gutter i alle klubbene jeg har vært i. Det har jeg satt veldig stor pris på. Jeg snakker med mange av dem i ettertid, og veldig mange av dem er blitt utrolig flinke på mange områder. Det er noe av det som gleder meg mest, sier Hareide.
Les mer: Hareide tar et oppgjør med klubbenes kortsiktige tankegang: – Det er blitt et TV-show |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 06.05.2013 21:55 Post subject: |
|
|
| Synes det er mye fornuftig fra Hareide der. Spesielt det med å tenke litt lenger enn 2 uker frem i tid. Trekker også fortjent frem Strømsgodset som et mønsterbruk i norsk sammenheng. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 09.05.2013 02:01 Post subject: |
|
|
Flott intervju med Helland:
– Jeg var vel en typisk unggutt fra bygda som kom til byen. Jeg var vant til å være best, lagets midtpunkt og alt det der. Nå var jeg plutselig dårligst. Det var stor forskjell. I tillegg syndet jeg nok litt når det kom til kosthold, døgnrytme og slik. Jeg gjorde rett og slett ikke det som skulle til, sier Helland
http://fotball.adressa.no...279092.ece
Kunne vært spennende å fått han tilbake i klubben om Dockal forlater oss i sommer. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
|