| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hjelde Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 02.05.2013 22:59 Post subject: |
|
|
Er ganske naturlig at Eggen uttaler seg slik for å skape en ro rundt Perry og dysse ned alle som roper om at han skal komme tilbake.
Om han forteller media at han gjerne vil trene en toppklubb fortsatt øker han bare presset rundt styret og trener i RBK.
I et tenkt scenario der Hoftun og Perry får fyken etter årets sesong og ny sportsdirektør gir Eggen tilbudet skal du ikke se bort ifra at orket er der. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 03.05.2013 00:51 Post subject: |
|
|
| For noe spekulativt tull. Eggen er ikke kjent for å prate vissvass. Han har ikke ork til å trene en toppklubb lenger. Rene ord for penga. Det var også det han sa til styret ifbm forrige ansettelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 03.05.2013 01:00 Post subject: |
|
|
Du har selvsagt helt rett. Eggen ble spurt om han ville ha jobben og han svarte at han ikke har ork til å trene en toppklubb lengre. Så tok de Perry.
Det er ingenting mer til den historien.
Eggen prater selvsagt ikke viss vass, han sier det han mener akkurat nå.
Neste år om, dersom, hvis har han kanskje en annen mening.
Jeg hadde blitt direkte sjokkert om Eggen gikk ut offentlig og sa "jeg ønsker å trene en toppklubb" midt i en trøblete sesongstart for Perry. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 03.05.2013 01:07 Post subject: |
|
|
Eggen ville fortsette i 2010, fikk ikke, RBK valgte Jönsson. Styret ville ha Eggen tilbake når JJ fikk sparken. Eggen ville ikke, men pekte ut Perry som et klart førstevalg. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 03.05.2013 10:07 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | PerO wrote: |
Perry er nå ansatt, og det eneste som betyr noe nå, er hva han presterer som trener. Hvordan han ble ansatt, er historie som ikke kan gjøres om.
|
Selvsagt skal historien kunne diskuteres selv om den ikke kan gjøres om. Ansettelsesprosesser, innkjøpsprosesser og alle andre prosesser i klubben vil alltid kunne diskuteres. Du kan gjerne foreslå at de ikke skal kunne snakkes om, men da gjør du deg selv til en som ønsker å forby meninger fra de som mener noe annet enn deg selv. Hadde faktisk litt større tro om deg enn som så, PerO. |
Du glemte visst å sitere at jeg skriver at jeg ikke vil ha noe forbud.
Alt jeg skriver er basert på hvilke følelser jeg ønsker skal være rundt klubben.
Det får være opp til den enkelte om de vil være sure og masete om historien, eller om de vil ha en konstruktiv debatt om det som skjer i dag.
Jeg vet hva jeg foretrekker, og vil gjerne ha lov til å skrive det, uten å bli beskyldt for å ville forby andres mening |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.05.2013 10:23 Post subject: |
|
|
Det er utrolig lite konstruktivt å lukke øynene for historien, PerO.
Du er velkommen til å skrive noe så dumt som at det å diskutere historien er lite konstruktivt. Lykkelig er de uvitende og naive, PerO. Det er i den båsen du ønsker dine meddebattanter skal være. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.05.2013 10:23 Post subject: |
|
|
| nieuwlaat wrote: |
Har du sovet i timen? |
Tydeligvis. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 03.05.2013 11:18 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Det er utrolig lite konstruktivt å lukke øynene for historien, PerO.
Du er velkommen til å skrive noe så dumt som at det å diskutere historien er lite konstruktivt. Lykkelig er de uvitende og naive, PerO. Det er i den båsen du ønsker dine meddebattanter skal være. |
Jeg har ingen problemer med å se at debatt omkring prosedyrene i en ansettelse er konstruktivt. Jeg har heller ingen problemer med å se at det er konstruktivt når klubben igjen skal ansette ny trener.
Jeg ser derimot ikke noe konstruktivt i å diskutere ansettelsen i årevis mens treneren er under kontrakt. Hvis du kan fortelle meg hva det konstruktive i en slik debatt er, lar jeg meg gjerne overbevise av gode argumenter.
Hittil har jeg ikke sett et eneste nytt argument, ikke et eneste nytt fakta siden årsskiftet. For meg føles det da bare som repeterende mas. Masing er noe av det verste jeg vet. Det forsurer ethvert miljø. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.05.2013 11:36 Post subject: |
|
|
Når den tiden kommer at Perry ikke er trener i RBK lengre, er det da plutselig konstruktivt igjen å diskutere prosessen rundt ansettelsen av ham? Ser du ikke at måten ansettelsen ble gjort på også kan være viktig i forhold til andre ting enn nye treneransettelser?
Dette gir ingen som helst slags mening, PerO. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 03.05.2013 13:17 Post subject: |
|
|
| Det diskuteres ikke hvordan man skal diskutere, det diskuteres hvorvidt man skal diskutere eller ikke. Kan jeg driste meg til å foreslå et annet tema, eller bør også det diskuteres? |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 03.05.2013 14:40 Post subject: |
|
|
Media: Du har hel rett. Siste innkegg fra meg i denne saken.
Brady: jeg synes det er aktuelt når Perry slutter, fordi man kan lære av gamle feil. Og det ersamtidig en advarsel til de ansvarlige om at det følges med, så ikke gjenta feilen.
Ellers, så er vel temaet utdebattert. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 03.05.2013 16:39 Post subject: |
|
|
Eneste måten å oppnå det forumet du prater om er at du lager et eget og sletter alle innlegg og brukere som går imot din filosofi.
Like greit å bare godta at alle her inne er forskjellige og har forskjellige meninger, fremfor å irritere deg over det du ser på som "mas". |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 03.05.2013 17:57 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | Brady wrote: | Det er utrolig lite konstruktivt å lukke øynene for historien, PerO.
Jeg har ingen problemer med å se at debatt omkring prosedyrene i en ansettelse er konstruktivt. Jeg har heller ingen problemer med å se at det er konstruktivt når klubben igjen skal ansette ny trener.
Jeg ser derimot ikke noe konstruktivt i å diskutere ansettelsen i årevis mens treneren er under kontrakt. Hvis du kan fortelle meg hva det konstruktive i en slik debatt er, lar jeg meg gjerne overbevise av gode argumenter.
Hittil har jeg ikke sett et eneste nytt argument, ikke et eneste nytt fakta siden årsskiftet. For meg føles det da bare som repeterende mas. Masing er noe av det verste jeg vet. Det forsurer ethvert miljø. |
Så om Perry under kontrakt taper f.eks sju kamper på rad?
Ã… nei, vi kan ikke diskutere den teite ansettelsen av Perry fordi han er under kontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 04.05.2013 02:41 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | Derfor ønsker jeg, at vi lar den kritikken ligge, inntil den igjen er nyttig. Det er den neste gang noen lederposisjoner i klubben skal besettes. Nå er det kun prestasjonen til de som er her, som det er matnyttig å diskutere. |
Hva med alle oss som ønsker at lederposisjoner i klubben skal besettes (på nytt) så snart som mulig? Kan vi få lov til å diskutere dette nå, eller må vi vente på klarsignal? |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 04.05.2013 06:14 Post subject: |
|
|
Sorry, men du må vente på klarsignal. Alle stillinger er besatt, og tapsrekka er ikke lang nok, spillet ikke dårlig nok og skandalene for gamle / for kjedelige til å gi nytt klarsignal.
Please stå standby inntil videre. Cup - exit i tredje runde, eller to strake serietap, eventuelt noe korrupsjon - fyllekjøring, så blåser jeg i fløyta og du kan fyre av kanonene. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 04.05.2013 07:03 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | Så om Perry under kontrakt taper f.eks sju kamper på rad?
Ã… nei, vi kan ikke diskutere den teite ansettelsen av Perry fordi han er under kontrakt. |
Det var vel å vente til denne situasjonen oppstår jeg mente. Da er det jo høyaktuell sak.....
Men har vi mast om det i et år eller mer før vi kommer til den situasjonen, så har vi ropt ulv så mange ganger at ingen lenger hører på.... |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 04.05.2013 07:05 Post subject: |
|
|
| nieuwlaat wrote: | | Hva med alle oss som ønsker at lederposisjoner i klubben skal besettes (på nytt) så snart som mulig? Kan vi få lov til å diskutere dette nå, eller må vi vente på klarsignal? |
bare ett spørmål: Tror du du oppnår det best ved å mase om hvordan Hoftun og Perry ble ansatt, eller ved å diskutere dagens situasjon, og kvaliteten på den jobben de gjør?
Det er et ordtak som heter : Pick your fights
Ansettelsene er en tapt sak. Nåsituasjonen er en sak du kan vinne ved å få med mange nok. |
|
| Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 04.05.2013 13:08 Post subject: |
|
|
Virker for meg som PerO prøver å si noe av det samme Kenneth Kjelsnes uttalte etter ansettelsen av Perry, neppe ordrett sitert: For mange var ikke Perry treneren vi ønsket oss, men nå som han er her, har han vår fulle støtte og vi håper at vi tok feil angående ham?
Den dagen det eventuelt er klart at Perry ikke er riktig mann, vil det naturligvis være på sin plass å ønske ham bort og også kritisere at han ble ansatt i utgangspunktet. Men foreløpig vet vi ikke hvordan det går for klubben med Perry som trener. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.05.2013 15:01 Post subject: |
|
|
| Om man skal fortsette å diskutere ansettelsen, bør man i det minste ha noen nye elementer å komme med. Å sitte å gnage på med nøyaktig de samme innleggene og argumentene som for 5 måneder siden er bare tull. Det vil hverken få Hoftun til å gå eller Perry til å få fyken på nåværende tidspunkt. Støtt heller laget, så kan man ta "hva var det jeg sa" innleggene og en ny debatt rundt ansettelsesprosess når det blir aktuelt. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 04.05.2013 15:42 Post subject: |
|
|
Eggen er på kunstgressbanen på Lade nå. Orkla har sluppet inn sitt første mål for sesongen og har foreløpig ikke scoret selv. Ligger under 1-0 mot NTNUI et par minutter før pause. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.05.2013 16:14 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | Hittil har jeg ikke sett et eneste nytt argument, ikke et eneste nytt fakta siden årsskiftet. For meg føles det da bare som repeterende mas. Masing er noe av det verste jeg vet. Det forsurer ethvert miljø. |
Men i herrens navn, det er ingen som krever at nettopp du skal være med i diskusjonen, PerO. Debatten går helt fint uten dine bidrag, så om den plager deg så enormt - så er det ikke verre enn at du holder kjeft. Du maser jo like mye som de du er uenige med. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.05.2013 17:34 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | | Eggen er på kunstgressbanen på Lade nå. Orkla har sluppet inn sitt første mål for sesongen og har foreløpig ikke scoret selv. Ligger under 1-0 mot NTNUI et par minutter før pause. |
Det ble 1-2 til pause, og 2-3 etter full tid. Ny seier til Orkla-laget, med andre ord. Litt spesielt at et nyopprykket lag står med 12 poeng og 18-2 i målforskjell etter fire kamper? |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 04.05.2013 17:38 Post subject: |
|
|
| Om Orkla snyter Tiller for opprykk i den avdelinga skal jeg le hele vinteren. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.05.2013 17:39 Post subject: |
|
|
Legenden fortsetter seiersmarsjen sin! For en fantastisk trener, for en fantastisk mann!  |
|
| Back to top |
|
 |
|