| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
PerO Veteran
|
Posted: 30.04.2013 11:19 Post subject: |
|
|
leser du deg gjennom det som ble uttalt, ikke bare det ene avsnittet, så blir det helt klart at det er Perry det er snakk om, og at Bjørn Hansen bekrefter Bratseths versjon. Det sto artikler flere steder som tydelig bekrefter det.
Det er mulig at det er en mediastrategi, men inntrykket som er kommet frem om prosessen, tyder på at hele organisasjonen var enige i valget av Perry.
Forøvrig rimelig uinteressant nå, da Perry er ansatt, og bør da få muligheten til å bevise at han er god nok, eller feile i forsøket, uansett om vi var uenige i ansettelsen.
6 kamper beviser hverken det ene eller det andre. Vi henger med poengmessig, og da bør de få arbeidsro. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 30.04.2013 11:31 Post subject: |
|
|
| Det er ikke helt uinteressant hvordan denne prosessen har vært. Tvert imot så er det meget interessant å vite hva som har foregått, helt uavhengig av om Perry blir en suksess eller fiasko. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 30.04.2013 11:51 Post subject: |
|
|
Det får være opp til den enkelte. Jeg liker heller å følge dette ordtaket:
Ingen vits i å gråte over spilt melk
Meningene om dårlig prosess etc, kom veldig tydelig frem i forbindelse med ansettelsen, og alle, inkl. ledelsen i klubben er klar over kritikken.
Å fortsette å gnage på det, blir rimelig meningsløst, og er bare medvirkende til å lage dårlig stemning. Skal det være vits i å ta opp det temaet igjen, må det enten komme nye opplysninger, eller man må være på vei inn i en ny ansettelsesprosess. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 30.04.2013 11:58 Post subject: |
|
|
Ja, la oss ikke vise interesse for beslutninger som er tatt. På den måten er vi garantert at vi aldri lærer noe, og de som sitter med ansvar og bestemmelsesrett kan fortsette å gjøre akkurat som de vil uten at det får konsekvenser.  |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.04.2013 12:02 Post subject: |
|
|
Samtidig er vel dette mer et tema for PÃ¥ sidelinja. Klubbdrift. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 30.04.2013 12:03 Post subject: |
|
|
Du registrerte tydeligvis ikke at jeg tok med en ny ansettelsesprosess som argument for å diskutere den forrige.
Det er helt klart nyttig å ta opp igjen diskusjonen om prosesser ved ansettelse av trener, når klubben igjen kommer i den situasjonen at de skal påbegynne en slik prosess igjen. Det er en fin reminder for alle om at forrige prosess ikke var bra, og at det bør gjøres bedre neste gang.
Men å gnage på ansettelsesprosessen jevnlig... hver gang laget taper et par kamper.... det er meningsløst, og bare egnet til å forsure miljøet rundt klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 30.04.2013 17:11 Post subject: |
|
|
| Det evt forurensede miljøet du nevner PerO kommer av at klubben har gått fra å være best i klassen på 90 tallet og tidlig 2000 i omtrent alt til å bli verst i klassen, ikke av at noen suportere stiller spørsmål ved beslutninger som er tatt. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 30.04.2013 17:30 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Samtidig er vel dette mer et tema for PÃ¥ sidelinja. Klubbdrift. |
Hele tråden kanskje? NAE under hvor er de nå. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 30.04.2013 17:30 Post subject: |
|
|
| NAE kan diskuteres i sin tråd. Han vil på en eller annen måte alltid ha noe med dagens Rosenborg-lag å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 30.04.2013 23:22 Post subject: |
|
|
Trenger ikke være professor i fotball for å anerkjenne Eggens korte tid med Orkla. Opp 2 divisjoner fra 5 til 3, nå ,15-0 i målforskjell etter 3 kamper i 3 div.
Dette er svar nok.....  |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 01.05.2013 00:16 Post subject: |
|
|
| Noen som vet litt om hvordan Orkla tenker? Skulle de rykke opp til 2 divisjon kommer de til å satse på de som spilte dem opp eller kommer de til å hente inn mange nye og bedre spillere dersom sjansen byr seg? Det er jo naturlig at mange vil trenes av Eggen og særlig jo høyere opp i systemet Orkla kommer. Spørsmålet er om Eggen og Orkla holder seg til flest mulig lokale spillere og særlig de mest trofaste som ble med fra 4 (vet ikke hvor mange som ble med fra 4 til 3 av de faste spillerne....) eller om de lar seg friste og sier ja til klart bedre spillere fra andre steder/klubber. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 01.05.2013 00:22 Post subject: |
|
|
| Ut i fra det Eggen selv har sagt om prosjektet sitt i Orkla, så virker det kanskje som han primært er ute etter å bidra i det lokale. Når det er sagt, så regner jeg med han er åpen for å ta inn spillere som kommer og tilbyr sine tjenester, spesielt trøndere. Ser ikke helt for meg at han kommer til å gå for spillere på eget initiativ dog. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 01.05.2013 09:00 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Det evt forurensede miljøet du nevner PerO kommer av at klubben har gått fra å være best i klassen på 90 tallet og tidlig 2000 i omtrent alt til å bli verst i klassen, ikke av at noen suportere stiller spørsmål ved beslutninger som er tatt. |
Nei, du tar helt feil.
Klubben har ansvar for kritikken som kom omkring ansettelsen av Perry(og andre), og klubben har ansvar for at den samme kritikken vil blusse opp den dagen Perrys ansettelse går mot slutten. (pga historien med tidligere prosesser)
Fra januar i år, når ansettelsen var et faktum, og prosessen gjennomdiskutert, og frem til Perrys tid går mot slutten, er det brukerne her inne som forsurer miljøet ved stadig å dra frem dette. Dette skyldes at en del, ikke kan la en tapt sak fra fortiden ligge, og holde seg til nåværende situasjon. De vil heller klage om tidligere feil.
Perry er nå ansatt, og det eneste som betyr noe nå, er hva han presterer som trener. Hvordan han ble ansatt, er historie som ikke kan gjøres om.
Poenget mitt er riktig kritikk, til riktig tid. Skal vi hele tiden dra frem kritikk fra historien, så vil det bli surt miljø, uansett hvor bra man klarer å gjøre det i nåtiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 01.05.2013 16:24 Post subject: |
|
|
Hehe. Dette er en åpen, medlemsstyrt fotballklubb i et fritt land. Ikke nazi-Tyskland.
Alle som jobber på brakka bør være og er fullstendig klar over at hver eneste bevegelse og uttalelse de gjør blir gjennomanalysert av både media og fans.
Et evt forurenset miljø kan de takke seg selv for gjennom dårlig styring over en årrekke som har ført til at vårt enorme overtak, sportslig og økonomisk har blitt spist innpå av konkurentene.
Om kritikk i media og på nettforum fører til at de ikke klarer å gjøre jobben sin, er de i feil bransje for den vil alltid være der til en viss grad.
Møter mann opp på Lerkendal på kamp er jeg derimot helt enig med deg i at kun støtte gjelder. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 01.05.2013 17:54 Post subject: |
|
|
Nå har jeg hverken nevnt forbud, eller at de på brakka ikke klarer å gjøre jobben.
Jeg snakker kun om stemningen rundt klubben. Vi supportere styrer veldig mye av stemningen rund klubben. Jeg ønsker at stemningen skal være god, både generelt, og her på forumet.
Derfor ønsker jeg at kritikken bør være aktuell. Jeg blir dritt lei at man maser om forrige ansettelse, når det ikke er aktuelle hendelser som gjør kritikken aktuell. Enkelte her gnager mer på gamle hendelser enn ei sur kjerring i et dårlig ekteskap.
Derfor ønsker jeg, at vi lar den kritikken ligge, inntil den igjen er nyttig. Det er den neste gang noen lederposisjoner i klubben skal besettes. Nå er det kun prestasjonen til de som er her, som det er matnyttig å diskutere. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 01.05.2013 18:02 Post subject: |
|
|
Ser tankegangen, men det er nok desverre helt umulig å gjennomføre da, 1. media lever av krise/negative/tabloid vinklede oppslag og, 2. fansen har omtrent like mange meninger som antall mennesker.
Personlig setter jeg pris på alle de ulike meningene rundt klubben uansett tidspunkt de måtte komme på. Fra de mest positive, optimistiske til de mest negative. Det er rom for alle meninger om klubben vår uansett tid og sted. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 01.05.2013 18:04 Post subject: |
|
|
Eggen er nok av samme oppfatning hva gjelder Orkla som tilfellet er ved RBK. De skal først og fremst være et lag av og for trøndere!  |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 01.05.2013 19:16 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: |
Perry er nå ansatt, og det eneste som betyr noe nå, er hva han presterer som trener. Hvordan han ble ansatt, er historie som ikke kan gjøres om.
|
Selvsagt skal historien kunne diskuteres selv om den ikke kan gjøres om. Ansettelsesprosesser, innkjøpsprosesser og alle andre prosesser i klubben vil alltid kunne diskuteres. Du kan gjerne foreslå at de ikke skal kunne snakkes om, men da gjør du deg selv til en som ønsker å forby meninger fra de som mener noe annet enn deg selv. Hadde faktisk litt større tro om deg enn som så, PerO. |
|
| Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 02.05.2013 02:23 Post subject: |
|
|
En medlemsklubb må være åpen og prosessene transparente,
hvis ikke blir vi som NFF og FIFA , dvs korrupte.
Nå har det forekommet endel tvilsomme ting i vår historie , så
vi kan vel slå fast at ledere hos oss har beriket seg på Rbks vegne.
Og fortsatt gjør det. Da er det veldig greit med lukkede prosesser
for noen. _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 02.05.2013 16:13 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | da gjør du deg selv til en som ønsker å forby meninger fra de som mener noe annet enn deg selv. Hadde faktisk litt større tro om deg enn som så, PerO. |
Har du sovet i timen? |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 02.05.2013 16:18 Post subject: |
|
|
| obri wrote: | En medlemsklubb må være åpen og prosessene transparente,
hvis ikke blir vi som NFF og FIFA , dvs korrupte.
Nå har det forekommet endel tvilsomme ting i vår historie , så
vi kan vel slå fast at ledere hos oss har beriket seg på Rbks vegne.
Og fortsatt gjør det. Da er det veldig greit med lukkede prosesser
for noen. |
Det var en alvorlig påstand, hvem i NFF-systemet er korrupte? |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 02.05.2013 16:25 Post subject: |
|
|
| Det er en voldsom tendens på nettet til at det florerer med korrupsjonsanklager. Nå må folk skjønne at det finnes masse idioter der ute, enkelte av de også i ledende stillinger, som er fullt i stand til å ta tåpelige beslutninger uten at det er penger eller andre tvilsomme motiver involvert. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.05.2013 16:53 Post subject: |
|
|
| Det trenger ikke å være penger involvert for at det skal være korrupt. Korrupt er det når andre kriterier enn klubbens beste vektlegges i beslutningprosessen sånn som hvem som er kompis, hvor en kommer i fra, etc. Noe som en har gjentatte eksempler på har skjedd i Rosenborg og NFF. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 02.05.2013 17:22 Post subject: |
|
|
| Quote: | Jupp Heynckes (67) har bestemt seg for å gi opp trenerkarrieren. Nils Arne Eggen (71) tror tyskeren kan gjøre som trønderen og vende tilbake til fotballen.
– Jeg tror nok Heynckes er langt mer knyttet til fotball enn det jeg var. Han var jo toppspiller selv og gikk rett over i treneryrket. Jeg var rimelig lei av fotballen, men så kom jeg tilbake en kort periode. Men i dag hadde jeg ikke orket å ha et topplag, sier Nils Arne Eggen til NRK.no. | NRK. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 02.05.2013 17:25 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Det trenger ikke å være penger involvert for at det skal være korrupt. Korrupt er det når andre kriterier enn klubbens beste vektlegges i beslutningprosessen sånn som hvem som er kompis, hvor en kommer i fra, etc. Noe som en har gjentatte eksempler på har skjedd i Rosenborg og NFF. |
Tja. Den vanlige definisjonen på korrupsjon er at det må være motytelser involvert for at det skal være korrupsjon.
http://no.wikipedia.org/w...Korrupsjon
At man gjør dumme beslutninger, feks å ansette kompiser som er dårlig kvalifisert uten at det innebærer at man får noe igjen for det, er ikke korrupsjon, bare dårlig ledelse. M.a.o. en sak for de styrende organer i klubben , og ikke for kriminalpolitiet. Om de styrende organene finner det akseptabelt at de ansatte ledere er idioter er det lite å gjøre med det, annet enn å velge et nytt styre.
Med den type definisjon av korrupsjon er det ikke rart at korrupsjonsanklagene florerer på nettet. Poenget med min forrige post var nettopp å påpeke at dårlig dømmekraft og brudd på god habilitetsskikk ikke nødvendigvis betyr at det er korrupsjon involvert. Foreligger det bevis på korrupsjon, er det bare å gå til Økokrim med saken. |
|
| Back to top |
|
 |
|