English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jon Inge Høiland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Knowrud
Veteran

PostPosted: 03.11.2012 20:19    Post subject: Reply with quote

En liten Basma-light Smile
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran

PostPosted: 04.11.2012 00:24    Post subject: Reply with quote

island, etc. wrote:
Jeg er veldig glad for at vi har Jon Inge i klubben. Habil backup både på back og stopperplass, samt at han virker som en fin fyr og har forstått sin rolle i laget.
Enig Tommel'n opp!
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 04.11.2012 00:36    Post subject: Reply with quote

Vil gjerne ha en backup til på back i tillegg til JIH. Er ikke alt for imponert over nivået hans. Brukbar deffensiv, litt svak offensiv. MAO ikke fullgod erstatter på back etter min smak. Rønning er den perfekte backup på midtstopper. Foretrekker faktisk at Strandberg skyves ut, dersom Dorsin eller Gamboa er skadet.

Høiland er ok spiller, men ikke en som avgjør kamper til vår fordel. Grøsser enda av han på midtstopper plass mot FFK våren 2011.
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 04.11.2012 02:54    Post subject: Reply with quote

Så du ikke Tromsø-kampen? Hadde ikke Strandberg blitt så grundig rundspilt på høyrebacken så hadde vi antageligvis klart å kontrollere inn en seier i den kampen.
Back to top
Løkkagutt
Proff

PostPosted: 04.11.2012 09:15    Post subject: Reply with quote

Høiland er en god forsvarsspiller i TL og er anvendelig. En veldig bra spiller å ha i backup, som kan komme inn i flere posisjoner å gjøre en god jobb når det trengs. Det virker også som at han har innfunnet seg med at det er hans rolle i stallen. Nei, han kommer ikke til å være et førstevalg og er heller ikke en spiller som kommer til å briljere når han spiller. Men det er viktig å ha sånne spillere i en tropp også.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 27.04.2013 20:24    Post subject: Reply with quote

Han sa nettopp til adressa at han vil spille i et år til, kan se ut som han ønsker seg ny kontrakt?

http://www.rbkweb.no/vis/9538

- Hvordan var det å starte sesongen som klart andrevalg?

- Det var litt spesielt. Det er den første sesongen siden jeg begynte å spille fotball at jeg ikke har følt at jeg har vært et førstevalg når jeg er 100 prosent over en periode. Samtidig er jeg i Norges beste klubb, og jeg har blitt 36. Da får man ta dét.

- Cristian har skrevet femårskontrakt, han er ung og de vil satse på ham. Jeg er ikke dummere enn at jeg ser dét. Jeg tar denne rollen, og hjelper til så godt jeg kan. Jeg spiller de kampene jeg kan. Hvis du ikke har sånne spillere, har du ingen sjangs til å vinne noe gull i Tippeligaen. Det er flere som er nødt til å tenke sånn framover på banen òg ...

- Torgeir Børven
Back to top
Jarwson
Senior

PostPosted: 27.04.2013 20:54    Post subject: Reply with quote

Synes det er litt artig med de små stikkene Høiland gir til Chibbe og Borek. Hærlig intervju det der:)
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 27.04.2013 21:08    Post subject: Reply with quote

Meget bra av Høiland Smile

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 27.04.2013 21:25    Post subject: Reply with quote

Enig! Jeg har vel ofte uttalt meg negativt om fotballspilleren Høiland i Rosenborg. Men hvordan han framstår som type, og hva han har sagt den siste tiden, fortjener full respekt. Han virker å være en skikkelig grepa kar! Tommel'n opp!
gisp!
Legende

PostPosted: 27.04.2013 23:44    Post subject: Reply with quote

Snedig situasjon. Fyren har aldri spilt seg inn, men snakker seg inn i hjertene til fansen Smile
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 28.04.2013 00:42    Post subject: Reply with quote

Jeg synes egentlig Høiland (i likhet med Rønning) har fått for mye pes her på forumet. Han er absolutt ikke guds gave til fotballen, men han er en slags kriseløsning i hele backrekka, og han har aldri klagd på en slik rolle.

Han spiller ikke mange kampene i året, og de kampene han spiller er det i mangel av bedre alternativer. Han er lojal, rimelig i drift (vil jeg anta), og anvendelig. Å ha et par slike spillere i troppen er viktig, og han er klar til å steppe inn når sjansen byr seg. Han er som sagt ingen stjernespiller, men kurrant som backup kvalitativt, i alle fall når han er så langt bak i køa.

Nå er det selvfølgelig forskjell på Høilands situasjon og Chibuike/Dockal sine. Høiland er godt voksen og over middagshøyden i formkurven, mens de to andre er unge og er kjøpt inn som prestisjesigneringer. Det sier seg selv at Chibuike og Dockal i utgangspunktet er alt for gode til å slite benk i TL, noe Høiland ikke er, og de to utenlandske har helt andre ambisjoner om å komme seg videre i karrieren, men han skal uansett ha cred for å ta rollen sin i laget så realistisk og modent.
hello
Veteran

PostPosted: 28.04.2013 01:24    Post subject: Reply with quote

Det er ikke enkelt å få tak i karer med landslagserfaring, som har vunnet mesterskap før, som kan bekle samtlige posisjoner i backrekka og samtidig være villig til å være backup. Synes Høiland er en flott type å ha i stallen.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 28.04.2013 01:29    Post subject: Reply with quote

Han har til tider vert førstevalg i sin periode i Trondheim og er pdd 1. backup på begge backplassene. Det er langt mer enn hans ferdigheter tilsier og han burde aldri blitt hentet. At han nå uttaler at han aksepterer en backup rolle i Norges største klubb er en selvfølge og gjør på ingen måte at han kommer noe nærmere mitt fotballhjerte. Jeg skjemmes over tanken på han i den flotte sort-hvite drakta og han vil for meg altid være selve symbolet på den triste tiden vi hadde under Jønnson.
Back to top
Cessna
Rutinert

PostPosted: 28.04.2013 03:25    Post subject: Reply with quote

Jeg mener også han er en fin type å ha. Mest pga billig i drift, men at vi bør ha en "habil" backup. En "backup" er akkurat det, en spiller som er noen hakk lavere i stabilitet enn hovedvalget, men en som er anvendelig og ikke har store problemer med benketilværelse.

Det beste hadde jo vært om vi hadde hatt en unggutt som kunne ha fylt rollen, og det er det mulig vi har (har ikke oversikt over ungdommene dessverre). Høyre back må det jo være mulig å fremdrive ettersom vi har hatt samme "spillestil" for høyrebackene i mange år? Vi vil ha de kjappe med gode innleggsføtter, samtidig som de vet når de kan gå fram eller bli i forsvar.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 28.04.2013 10:11    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig i at vi burde klare å produsere backer - på det punktet kan man vel nesten dra en sammenhengende linje helt tilbake til 1988 i forhold til rolle og spillestil - men vi har vel ikke produsert en back til A-laget siden Vegard Heggem (og selv han er jo et slags tvilstilfelle). Det er, hva? Sytten år siden? Sytten år uten en hjemmeavlet back? Kan det stemme?

Grunnen til det er nok at ungdomsavdelingen tilsynelatende heller velger å se etter generiske "forsvarsspillere", og bruke de minst rutinerte midtstopperne på backene, i stedet for å se etter hurtige, tekniske, arbeidsomme spillere (sannsynligvis kanter eller spisser i sine moderklubber, ingen har stjernespilleren sin på backplass) med gode nok egenskaper som førsteforsvarere til at de kan omskoleres tidlig.

Det er mulig jeg tar feil her, men det er inntrykket jeg sitter igjen med. Vi prøver å lage Basma-backer, og det er å gå baklengs inn i framtiden.
toreinar
Veteran

PostPosted: 28.04.2013 11:33    Post subject: Reply with quote

Alldeles enig med ZAP.
Strand
Veteran

PostPosted: 28.04.2013 11:57    Post subject: Reply with quote

Jeg tror norsk fotball har mistet fryktelig mange potensielt meget gode backer til fordel middelmådige spisser og vinger. Det er dog ikke lett, ungene bestemmer seg tidlig for posisjonen sin og da er det ikke lett å flytte på dem.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 28.04.2013 12:06    Post subject: Reply with quote

Vi har vel i det hele tatt vært dårlig på å utvikle spillere til kantene. det aller meste av backer og kanter/vinger har vært "import". I farta kommer jeg ikke på andre enn Heggem og Storflor, av de som har etablert seg og spilt nogenlunde fast i Rosenborg siden midten av nittitallet, som kom fra egen stall.

Dette ble vel tatt opp under spørsmålsrunden i "RBKweb griller Trond Nordsteien" om jeg husker rett, hvorpå det virket som om det gikk opp et lite lys. Det så rett og slett ikke ut som at han hadde sett denne trenden før.
Brady
Veteran

PostPosted: 28.04.2013 12:09    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
men vi har vel ikke produsert en back til A-laget siden Vegard Heggem (og selv han er jo et slags tvilstilfelle). Det er, hva? Sytten år siden? Sytten år uten en hjemmeavlet back? Kan det stemme?

Ikke helt. Børge Hernes og Andreas Nordvik var begge på A-laget.

Er forøvrig enig i at vi kan bli langt flinkere til å produsere backer.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 28.04.2013 12:10    Post subject: Reply with quote

Jamtfall kan vel til nøds regnes inn her, han var inn i en rotasjon når han var skadefri. Synd kroppen var så skjør.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 28.04.2013 12:18    Post subject: Reply with quote

BÃ¥de Skjelbred og Svensson har blitt mye brukt som vingspillere i klubben, uten at noen av de har det som beste posisjon.

Jeg tror problemet kan ligge i at det er en tendens til å foretrekke hardtarbeidende løpsmaskiner i klubben. Selv en med god teknikk som Skjelbred fikk fremhevet løpskraften sin som den største styrken av folk i klubben. Vi så jo at en type som Hyka ikke utviklet seg som ønsket i klubben, mens typer som Svensson får mange sjanser og får en bra utvikling. Man kan si litt det samme om Traoré og kanskje også Midtsjø.

Er det gode nok utviklingsmuligheter for de teknisk lette spillerne i Rosenborg, eller blir kvalitetene oversett til fordel for at alle bli til den løpssterke, solide sentrale midtbanespilleren? Ville det vært plass til en ung Lionel Messi i klubben, eller ville han blitt sett på som for lett og fått en stans i utviklingen?
Back to top
kim1990
Junior

PostPosted: 28.04.2013 12:52    Post subject: Reply with quote

Spiller med godt humør og som blør for drakta om han må. Mangle nok litt på fart å kamperfaring ja, men alltid en mann som gjør det han kan å leverer ok tippeliga standard.

Last edited by kim1990 on 28.04.2013 16:43; edited 1 time in total
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 28.04.2013 12:58    Post subject: Reply with quote

Unngå dialekt, jfr. retningslinjer for forumet:

"E) Forsøk å skrive så korrekt du kan.

Om meldingene har godt språk blir kvaliteten på forumet høyere, og det blir enklere for alle å lese. Det er ingen skam å forhåndslese meldingen din ("Preview") og rette opp feil før du sender den.

Unngå følgende:

- Dialekt. Noen innslag av dialektord i ny og ne skader ikke, men hele setninger og lange avsnitt på trøndersk blir fort mindre lesbart. Spesielt om du i tillegg er slepphendt med rettskrivingen.

- SMS-språk. "d r" liker vi ikke, skriv "det er". Andre SMS- og nettord som oxo og qlt kan du også styre unna.

- Ikke avslutt setninger med mange utropstegn!!!!!!!!!!!! eller spørsmålstegn, skjønner????!??!?!? "
"
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 28.04.2013 23:48    Post subject: Reply with quote

Høiland beviste ingen ting i kveldens kamp. Han hadde mye ballkontakt, særlig i første omgang, men han virket veldig ofte som en nærmest stillestående høyrekant. Joda, han var et pasningsalternativ og leverte gjerne pasninger i føttene til nærmeste medspiller (for ordens skyld - noen feilpasninger også), men denne "ståfotballen" som han utfører ganske greit bør ikke være en type fotball vi setter spillere på banen for å spille.
Neste gang det trengs en reserve for Gamboa bør Perry prøve en annen enn Høiland.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 28.04.2013 23:57    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:

Neste gang det trengs en reserve for Gamboa bør Perry prøve en annen enn Høiland.

I dag var det vel egentlig ikke andre alternativer enn en Strandberg som ikke er kampklar og en urutinert Moe i tillegg til Høiland, om Perry ikke skulle rokere om på forsvarsfireren. Jeg synes slett ikke Høiland gjorde seg bort i dag, selv om han selvsagt ikke er god nok til å levere på det nivået vi ønsker.

Vi har for dårlig backup på backene, men situasjonen nå med to av fire faste ute er ganske spesiell.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16  Next
Page 13 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb