| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste? |
| Alexander Lund Hansen |
|
64% |
[ 79 ] |
| Jon Inge Høiland |
|
3% |
[ 4 ] |
| Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Per Verner Rønning |
|
1% |
[ 2 ] |
| Mikael Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
| Borek Dockal |
|
4% |
[ 5 ] |
| Mike Jensen |
|
12% |
[ 15 ] |
| Mikkel Diskerud |
|
1% |
[ 2 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Nicki Bille |
|
4% |
[ 5 ] |
| Tarik Elyounoussi |
|
4% |
[ 5 ] |
| Fredrik Midtsjø |
|
3% |
[ 4 ] |
| John Chibuike |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 122 |
|
| Author |
Message |
Goran Proff

|
Posted: 28.04.2013 21:16 Post subject: |
|
|
| JannesBart wrote: | Ikke uventet. Nå går alle som genierklærte Perry etter tre kamper i mot han. Fickle fans.
Mens andre har hele tiden sagt at han ikke er god nok. Man fortjener nesten denne "straffen" når man sa s nei til Trond. Bunnivået er like lavt, om ikke lavere enn det var under Janne. |
Vi har i hvert fall en trener som setter ord på elendigheten når han blir intervjuet i pausen, JJ snakket alltid som en politiker.
At dansken "tilter" mot slutten er bare godt å se, det verste som kan ramme oss er likegyldigheten. Den kjente jeg på under JJ. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 28.04.2013 21:17 Post subject: |
|
|
Å kalle det krise når vi er 3 poeng bak tabelltopp er vel i beste fall hysterisk.
Vi har derimot mye å jobbe med. Den største bekymringen er at vi ikke har indreløpere som fungerer. Den eneste som behersker rollen pr. dato er Svensson. Dockal og til dels Mix blir for statiske i rollen. Forhåpentligvis kan Mix komme seg etterhvert. Dockal er jeg mer tvilende til i den rollen. Han virker heller ikke overvettes motivert, og det spørs om han ikke er på vei ut, all den tid de velger å satse på Mikkelsen på kant. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 28.04.2013 21:18 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | At folk snakker om at vi ikke "løper nok" eller "gir nok", er bare tøv. Problemene vi har, er strukturelle og taktiske. |
Så kapteinen vår snakker bare tøv? |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.04.2013 21:18 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | At folk snakker om at vi ikke "løper nok" eller "gir nok", er bare tøv. Problemene vi har, er strukturelle og taktiske. |
Enig i dette Knerten. Flere ting gikk galt der ute på en gang og det forplantet seg videre. Jensen og Mix klarte ikke å bestemme seg for hvem som var sentral og hvem som var indreløper.
Samtidig gjør Dockal en elendig innsats som indreløper slik at ingen vet hvor løpene går. Da rakner strukturen om ikke alt annet stemmer helt, og det gjør det selvsagt ikke med en Tarik i en rimelig fri rolle foran dem og et spill som har blitt bygd for mye opp på Gamboa, der Høiland ikke i nærheten av å inneha de samme styrkene.
Alt sammen gjør at de fleste spillerne er utenfor posisjon nesten kopnsekvent og det blir mange lange løp istedenfor små sprinter. Det gjør også at ingen pasninger i "faste rom" når frem til noen.
Så krydrer man det hele med Rønnings lange baller og vi har en oppskrift på en drittkamp.
Et par grep Perry kunne gjort er å ta ut Dockal(eller ikke startet med han) og sette inn Midtsjø eller Berntsen i håp om å bedre midtbanestrukturen. Deretter stoppet spilloppbyggingen gjennom Høiland, og slutte med langballene fra Rønning.
Tenker jeg ihvertfall  |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 28.04.2013 21:19 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | Mottatt. Men det må være lov å forsvare seg. Å sitte å bare motta det en oppfatter som dritt uten å ta til motmæle ville vel ingen gjort. |
Hva forventer han? Selvsagt må han motta dritt nå etter a: forferdelig prestasjon av han og laget, og b: hårreisende oppførsel etter kortet.
Det han må gjøre nå er å logge av alle sosiale media, spill fotball og ta de konsekvensene som nå må komme fra ledelsen etter 2 sinne utbrudd på 6 kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.04.2013 21:19 Post subject: |
|
|
| JannesBart wrote: | Ikke uventet. Nå går alle som genierklærte Perry etter tre kamper i mot han. Fickle fans.
Mens andre har hele tiden sagt at han ikke er god nok. Man fortjener nesten denne "straffen" når man sa s nei til Trond. Bunnivået er like lavt, om ikke lavere enn det var under Janne. |
Har ønsket Perry bort i fra den dagen han ble ansatt, men hadde blitt glad om han hadde gjort min frykt til skamme, men tviler på det. Han tok en god RBK stall i 2006 med rennafart mot Adecco før Høgmo måtte inn å redde stumpene. Får håpe vi får snudd i tide nå. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.04.2013 21:21 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | Så kapteinen vår snakker bare tøv? |
Sett mange eksempler på spillere som slakter eget lags struktur/taktikk etter kamp? |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 28.04.2013 21:21 Post subject: |
|
|
Macha
| Quote: | | Du er bra kald fisk om du tenker på konsekvensene av rødt kort for en tirade som enda ikke hadde kommet da han rev i stykker drakta... |
Poenget mitt var at det var uprofesjonelt å bli innblandet i denne episoden, og han gjør ikke laget noen tjenester med å reagere på denne måten. Konsekvensen er at Perry ikke får stilt med det laget han vil i neste kamp, og klubben får uønsket negativ fokus. Selvfølgelig, alle kan feile, men det er fortsatt uprofesjonelt.
Macha
| Quote: | | Og den som måtte ha hodet sitt på utstyrsposten i budsjettet under kamp har vel strengt talt ikke noe i et fotballag å gjøre. Å bruke det mot han blir for dumt. At alle på et lag ødelegger drakta si i sinne blir nok aldri et problem heller... |
Tørr spøk, men det viser hvor meningsløs handlingen var. Men, følelser er ikke altid rasjonelle.
Macha
| Quote: | Vi sier heller ikke at han har ekstrem vinenrvilje, vi sier at handlingen viser at han ikke er likegyldig, hvor mange ganger skal det påpekes?
|
Noen har vel sagt det, men nok om det. Uansett, det at denne handlingen viser at han ikke er likegyldig, hva sier det om de andre på banen? Er det slik at man må reagere på en slik måte for å vise at man ikke er likegyldig? Igjen, ytterst uprofesjonelt. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 28.04.2013 21:22 Post subject: |
|
|
Helt klart. Total mangel av struktur og samhandling. Men så spørs det hvor lenge tilhengere, og da mener jeg både de som styrer og de som heier har av tålmodighet. Fordi dette her tar det tid å få inn i skallen på spillerne. At ikke hele midtbanen kan slå passninger når ingen starter. Det er vel dette som savnes mest med Jonas ute. Men det var vel en del av dette i de andre kampene også. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 28.04.2013 21:23 Post subject: |
|
|
| Takk og lov for at vi hadde en god start mens de andre slet. Enda så er vi med i toppen og bare tre poeng bak Godset, skulle nesten tro at vi var seks eller ni poeng bak slik som det føles nå. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 28.04.2013 21:25 Post subject: |
|
|
Helt enig med 1972 Miami Dolphins! Dockal er stillestående, mix er stillestående...høiland går ikke på løp som gamboa bruker...
jensen skal være den dyptliggende ,vi så han prøvde og få både mix og dockal til og springe framover,men det hjalp ikke.
Er alfa omega at indreløperne løper for og få overtall i boksen.
Men har trua på perry,men vi bør satse på andre spillerne som kan rollene.
evnt selge dockal,som ikke har løpsviljen vi vil ha. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 28.04.2013 21:25 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: |
Har ønsket Perry bort i fra den dagen han ble ansatt, men hadde blitt glad om han hadde gjort min frykt til skamme, men tviler på det. Han tok en god RBK stall i 2006 med rennafart mot Adecco før Høgmo måtte inn å redde stumpene. Får håpe vi får snudd i tide nå. |
Føler det samme. Jeg har ingenting mot Perry som person, han prøver sitt beste. Men at Total Consult (TC) gjengen med Hroar og Alstad i spissen fikk hentet TC kompisen sin, Per Joar, istedenfor Trond Sollied er like ille som et brudd på Genèvekonvensjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 28.04.2013 21:27 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Hjelde wrote: | | Så kapteinen vår snakker bare tøv? |
Sett mange eksempler på spillere som slakter eget lags struktur/taktikk etter kamp? |
Du har kanskje et poeng der. Han bekrefter ihvertfall at vi spiller for mye på tvers, og at spillet vårt er søppel, så i nærheten av å slakte strukturen vår er han ihvertfall.
Poenget mitt er vel at spillerne de siste kampene ikke har spilt etter den strukturen og taktikken Perry vil ha i laget, men det er bare tre kamper siden den var der, og er mulig å få tilbake. En av løsningene er nettopp å "springe mer", så "tøv" er det ikke, selv om vi selvsagt må springe riktig også. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 28.04.2013 21:28 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | | Takk og lov for at vi hadde en god start mens de andre slet. Enda så er vi med i toppen og bare tre poeng bak Godset, skulle nesten tro at vi var seks eller ni poeng bak slik som det føles nå. |
Følelsene som nå kommer frem etter denne kampen har ingenting med hvor mange poeng vi har, og alt med måten vi taper på hjemmebane mot lille Sandnes Ulf på.
Tar heller et RBK som ligger 9 poeng bak teten, men med godt rosenborgsk 4-3-3 og fremgang fra kamp til kamp enn det vi sitter igjen med nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 28.04.2013 21:29 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Hjelde wrote: | | Så kapteinen vår snakker bare tøv? |
Det kan jo hende at dette er slik Perry vil at laget skal spille?
For vi har ikke indreløpere som søker mellomrom, ikke noe kryssløp, de skaper omtrent ikke en kombinasjon med vingene, og de kommer omtrent aldri inn i boksen. Vi har vinger, tja er de vinger? Litt av alt. Vi har en playmaker som ikke er en playmaker, men her får han hjelp av indreløperne, men han er en god duell spiller da. Spissen våres scorer ikke mål. Det er jo egentlig ikke så veldig rart, ettersom hovedoppgaven hans er å løpe rundt på banen å ødelegge rommene til indreløperne og vingen. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.04.2013 21:29 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | strukturen og taktikken Perry vil ha i laget, men det er bare tre kamper siden den var der |
Det er her vi er uenige. RBK har knapt nok vist noe som helst av god gammeldags Rosenborgsk 4-3-3-fotball mot etablert forsvar denne sesongen - i følge meg. |
|
| Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 28.04.2013 21:31 Post subject: |
|
|
| Herre fred. Glad jeg prioterte bedriftskamp over andre omgang. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 28.04.2013 21:33 Post subject: |
|
|
Fair enough Knerten, da er vi uenige. Jeg vil ha 4-3-3 og Rosenborg- prinsipper inn i dagens fotball, og var veldig, veldig fornøyd med det jeg så for tre kamper siden. Klarer vi å fortsette med slikt spill, skal ihvertfall jeg være meget fornøyd.
Det at jeg så dette for bare tre kamper siden, gjør at jeg har fortsatt har stor tro på Perry som trener. Jeg mener det er (mange av) spillerne som har forlatt sporet, og må strammes opp. |
|
| Back to top |
|
 |
Koppis Senior
|
Posted: 28.04.2013 21:36 Post subject: |
|
|
| Synes Perry takler media urolig bra! Konge! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.04.2013 21:38 Post subject: |
|
|
| Hadde satt større pris på om han faktisk kunne noe kampledelse istedenfor å fremstå bra på TV. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas32 Junior
|
Posted: 28.04.2013 21:40 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Hjelde wrote: | | strukturen og taktikken Perry vil ha i laget, men det er bare tre kamper siden den var der |
Det er her vi er uenige. RBK har knapt nok vist noe som helst av god gammeldags Rosenborgsk 4-3-3-fotball mot etablert forsvar denne sesongen - i følge meg. |
Kan ikke huske at det var noen lag i tippeligaen på den tiden som hadde så høy kvalitet på etablert forsvar som nå til dags
Men en ting jeg stusser over er at ikke Perry og co har en backup plan for når Gamboa er borte.
Forsvaret tør jo ikke stå høyt når det bare er reggis som er kapabel til å løpe opp noe.
Hvert balltap på midtbanen var jo total avkledning av forsvaret. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 28.04.2013 21:46 Post subject: |
|
|
| Ledelsen valgte å droppe å hente inn ny back da det ikke gikk som man ønsket med Høgli. At vi nå sliter om Gamboa eller Dorsin skal stå over burde ikke komme som noen overaskelse. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 28.04.2013 21:50 Post subject: |
|
|
Vi slo jo en del langt under eggen også,har sett igjennom mange gamle videoer ,men vi brukte vingene mer langs kant,og backene var høyt i banen og indreløperne sprang i boksen.
Hvert år hadde vi en stor sterk spill,som bøttet inn mål,ganske lik nicki i spille stilen,men han er laaangt i fra så målfarlig,
Men vi spilte mye mer direkte under eggen,alt skulle gå lyn hurtig framover og vi var samspilte.
Det er ikke så forbanna komplisert om vi får spillerne til og gjøre det treneren sier,og vi får samspillet til og gå av seg selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 28.04.2013 21:53 Post subject: |
|
|
Børs. 1-6.
5 - Lunna
2 - Dorsin