View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Rallepus Veteran

|
Posted: 27.04.2013 20:29 Post subject: |
|
|
Ingenting ville gledet meg mer enn en ung, fremadstormende (?) norsk venstreback på vei inn.
Positiv, med det forbehold at jeg aldri har sett ham spille. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 27.04.2013 20:31 Post subject: |
|
|
Sannsynligheten for at vi henter en LSK-spiller som er fra området er på kanskje 1 promille? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 27.04.2013 20:44 Post subject: |
|
|
Gjøken Berg har vel snørt igjen pengesekken atter en gang, og da kan det godt være at et noen millioner fra oss er noe de er nødt til å si ja til. De må jo ha noen vanvittige lønnskostnader på disse halvgamle spillerne med et hypet navn. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 27.04.2013 20:46 Post subject: |
|
|
Jeg tror ingenting er umulig når RBK kommer på banen. Slik situasjonen er nå kan vi også forespeile en startplass innen relativt kort tid. Klart spilleren vil bli fristet. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.04.2013 00:26 Post subject: |
|
|
Gjentar meg selv fra et par sider tilbake - Ringstad er veldig spennende. Han sto bak det meste LSK skapte mot Brann, og hadde vel assist på meggemålene, i tillegg til å være en konstant trussel på kanten. God også defensivt.
Han har slitt veldig mye med skader, og har flere lange skadeavbrekk. Blant annet brakk han beinet mot oss på Åråsen for et par år siden. Med såpass mange skadeavbrekk vil jeg tro han fortsatt vil utvikle seg, til tross for at han er over vanlig talent-alder.
Men han vil nok bli dyr. En av få spillere med stort videresalgspotensiale i klubben i dag, og blir sett på som arvesølvet sammen med Guldbransen (som er mindre spennede), så jeg vil tro det er snakk om en del penger.
Jeg tror Ringstad er en av de beste prospektene for oss som klubb i TL i dag. Ung, norsk, og spiller i en av de posisjonene vi har mest bruk for forsterkning og konkurranse. Jeg skulle gjerne sett ham i svart og hvitt, men jeg tror ikke LSK slipper ham billig med det første.
I følge Kanarifansens sider virker det imidlertid som han bare har kontrakt ut året, så det er kanskje mulig med en overgang i sommer/etter sesongen allikevel? _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.04.2013 00:34 Post subject: |
|
|
Om jeg ikke husker feil så har har skrevet kontrakt ut 2015 med Lillestrøm desverre.
Men om vi mener det kan være Dorsins erstatter så får vi bare kline til å prøve da  |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.04.2013 00:52 Post subject: |
|
|
Stemmer det er en signering et stort jafs i overgangsbudsjettet. Vi snakker fort om godt over tosifret antall millioner (altså godt over 10, ikke godt over to sifre). Ringstad er slik jeg ser det den soleklare gullkalven og desidert største salgsobjektet i LSK, og alle vet hvordan TL-klubber opererer når det er snakk om å selge til en såkalt konkurrent, alstå alle over seg på tabellen.
Med kontrakt ut 2015 vil jeg tro 12-15 millioner er et realistisk krav fra LSK.
Jeg må innrømme at jeg ikke har sett nok av Ringstad selv, men om han leverer jevnt som han har gjort de siste kampene er han en av ligaens soleklart beste venstrebacker, om ikke den beste. Med ham inn vil kantene våre, med Ringstad og Gamboa, samt Tarik og Mikkelsen på vei mot god form ose kvalitet og arbeidkapasitet. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 28.04.2013 10:26 Post subject: |
|
|
Andre aktuelle venstrebacker er vel Martin Lundal, Eirik Tønne ( som vel er i england ). Overraskende at Aasbakk forsvant, jeg hadde trua på ham. Kanskje knerten vet hva som skjedde. _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
Øyvind Rutinert
|
Posted: 28.04.2013 10:41 Post subject: |
|
|
Stian Ringstad har nok kontrakt kun ut denne sesongen med LSK. |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 28.04.2013 11:15 Post subject: |
|
|
Eirik Tønne er utlånt til HamKam i disse dager mener jeg å ha observert. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.04.2013 11:18 Post subject: |
|
|
Øyvind wrote: | Stian Ringstad har nok kontrakt kun ut denne sesongen med LSK. |
Nei, som jeg sa lenger opp så forlenget han avtalen sin for ikke lenge siden til ut 2015:
http://www.lsk.no/latest-...en-ut-2015 |
|
Back to top |
|
 |
Achtung Senior
|
Posted: 28.04.2013 11:35 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: |
Med kontrakt ut 2015 vil jeg tro 12-15 millioner er et realistisk krav fra LSK.
|
Må innrømme at jeg aldri har lagt merke til denne spilleren. Hvilken ekstremkvaliteter er det han har som tilsier at LSK vil kreve opp mot 15 mill for ham?
22 år, 2 U21-kamper, lavt snitt på VG-børsen (3,86- 4,36- 4,28- 4,86 /Ikke at VG-børsen er til å stole på, men..)
3-5 millioner høres mer fornuftig ut. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.04.2013 12:00 Post subject: |
|
|
Han fremstår som ganske så komplett. OK fart og teknikk, arbeidssom, høy kapasitet, flink i defensiv posisjonering, god til å utfordre og komme forbi på kantene, og god til å finne folk i boksen. Er Brann-kampen standarden, ser jeg ingen venstrebacker som er bedre enn ham i TL per i dag.
En annen viktig faktor i forhold til pris er hans status i LSK og Lillestrøm generelt. Han var vel 17 da han ble hentet, og det var frykteliog god stemning i Lillestrøm hvor "alle" mente han var landslagsspiller i løpet av få år. LSK ser nok også på denne spilleren som den i stallen i dag de kan tjene gode penger på (grunnet alder, nasjonalitet, posisjon osv), og slikt trekker opp prisen. Jeg kan heller aldri tenke meg at LSK slipper førstelagsspillere til oss rimelig under noen omstendighet.
3-5 millioner høres kanskje mer fornuftig ut, men veldig urealistisk slik jeg ser det. Jeg vil tro de i Lillestrøm ser på Ringstad omtrent som vi ser på Gamboa. Da sier det seg selv at det ikke blir loppemarked-priser. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
tjommi Proff
|
Posted: 28.04.2013 21:58 Post subject: |
|
|
Hadde vært en drøm å fått Pourie til klubben. Hadde nok stått for 15+ mål pr sesong. Fortsatt ung, og kommer bare til å bli bedre i årene som kommer. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.04.2013 11:20 Post subject: |
|
|
Steinthór Thorsteinsson - hent ham. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 29.04.2013 11:39 Post subject: |
|
|
Steinthór Thorsteinsson, Pourie og Ringstad inn.
Sælnes (lån), Berntsen (lån) ut.
Sommerdrømmer  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 29.04.2013 11:42 Post subject: |
|
|
Hoftun og Perry på NAV er mine våte sommerdrømmer. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 29.04.2013 11:45 Post subject: |
|
|
Du drømmer kanskje om sommeren 2005, da Hoftun forlot klubben 20. juli og Perry 7. august?  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 29.04.2013 12:02 Post subject: |
|
|
Flytt det frem en måned i år, så høres det helt topp ut
Om de ikke forsvinner samtidig er det også viktig at Hoftun er ute før han får mandat til å kikke etter ny trener. |
|
Back to top |
|
 |
Rosenborger10 Junior
|
Posted: 29.04.2013 23:44 Post subject: |
|
|
Kunne kanskje Jørgen Skjelvik på Kalmar vært noe? Husker han som rask fra tiden i Stabæk, da han spilte kant. Har vel blitt omskolert til back i Sverige, og om jeg ikke tar feil, spilt back på U21.
Jeg følger ikke med på svensk fotball, så vet ikke om han er for dårlig, eventuelt om han er så god at han blir for dyr, eller hvordan kontraktsituasjonen er. Men en ung, rask, norsk back vil vel uansett være spennende. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 30.04.2013 13:41 Post subject: |
|
|
Velkommen til forumet og grattis med jomfruposten!!
Joda, han er et spennende alternativ som jeg er temmelig sikker på at vi har god kontroll på. At vi ikke har gjort noen fremstøt velger jeg å tolke dit at han ikke besitter de kvalitetene vi ser etter.
Vi får vente å se, kansje er det et par overraskelser på lager... _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 30.04.2013 21:31 Post subject: |
|
|
Rosenborger10 wrote: | Kunne kanskje Jørgen Skjelvik på Kalmar vært noe? Husker han som rask fra tiden i Stabæk, da han spilte kant. Har vel blitt omskolert til back i Sverige, og om jeg ikke tar feil, spilt back på U21.
Jeg følger ikke med på svensk fotball, så vet ikke om han er for dårlig, eventuelt om han er så god at han blir for dyr, eller hvordan kontraktsituasjonen er. Men en ung, rask, norsk back vil vel uansett være spennende. |
interessant forslag, men er ikke han høyre back, det er vel venstre Rosenborg trenger først og fremst.. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 30.04.2013 21:38 Post subject: |
|
|
Høyre back i første omgang blir vel venstre back i andre?  |
|
Back to top |
|
 |
|