English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tysk fotball
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 83, 84, 85  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
EspN
Veteran

PostPosted: 23.04.2013 18:48    Post subject: Reply with quote

Dortmund vant jo cupen og gullet uten gøtze,så det er ikke krise,men stort tap uansett.
Men er pinlig av bayern og tappe rivaler for spillere så de ikke får konkurranse.

For en jobb dortmund har gjort for og skape nytt lag,og nå mister de spiller på spiller.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
joakleis
Veteran

PostPosted: 24.04.2013 13:33    Post subject: Reply with quote

Mener man ærlig og oppriktig at Bayern bare kjøper Götze for å hindre at Dortmund gir dem konkurranse? Man kjøper ikke Götze fordi man mener han vil være en forsterkning altså? Man betaler da ikke fantasisummer bare for å svekke motstanderen. Man betaler fantasisummer for å styrke sin egen posisjon, sitt eget lag.

Rosenborg kjøpte ikke John Carew fra Vålerenga fordi man var så redd for konkurranse, man kjøpte fordi John Carew var en særdeles god spiller, som man solgte med stor gevinst bare et år etterpå.

Man kan også skjønne Götze at han synes det å jobbe med Guardiola virker svært fristende. Det har ligget i kortene at Götze skulle dra videre, at hans tid i Dortmund var på hell. Mange storklubber har siklet på han, men ingen har hatt råd til å møte utkjøpsklausulen. Før Bayern gjorde det nå. En sum så stor at man skal være sikker på at spilleren er en klar forsterkning før man bruker penger. Jeg tar det som en selvfølge at Bayern mener han er bedre enn det de har fra før.
ace
Veteran

PostPosted: 24.04.2013 16:01    Post subject: Reply with quote

Vel dette er et mønster som går igjen og igjen i tysk fotball. Et annet lag enn Bayern får suksess og vinner. Bayern kjøper nøkkelspillerne fra dette laget, tilbake til start. Kun en aldri så liten trend som har vært der. Men Götze er nok kjøpt fordi han er god og lot seg friste av aldri så litt mer lommepenger og Guardiola som trener. Men Bayern er og forblir en plastikk klubb i mine øyne.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.04.2013 16:27    Post subject: Reply with quote

Nå er det da stort sett slik at de største, rikeste og beste klubbene i hver liga kjøper inn de beste spillerne de får tak i for å fortsette å være best.
Når mindre klubber vinner ligaen så betyr det at de har fått tak i noen gode spillere. De vil selvsagt være interessante for de største klubbene.

SÃ¥nn er det jo i alle ligaer.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 24.04.2013 16:50    Post subject: Reply with quote

Det er vel litt mer ekstremt i Tyskland, i og med at Bayern München er veldig enerådende, og tyskerne ofte setter Bayern München over alle andre, som gjør at de beste tyske spillerne foretrekker Bayern fremfor storlagene i England, Spania og Italia.

I de andre store ligaene er det gjerne 2 eller flere lag som har en dominant posisjon.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 24.04.2013 18:43    Post subject: Reply with quote

Borussia Dortmund har i de siste år tjent gode penger på å selge spillere til andre klubber, noe som er prisen man må betale for suksess... Det er næringsskalaen innen fotball. At Bayern bruker sine muskler ovenfor Dortmund, når Gøtze har en prisklausul er noe man må regne med..

De tyske klubbene driver utrolig godt, og er godt forbredt på "financial fair play", når det kommer, noe som kan bli tøft for de andre europeiske storklubbene.
Back to top
Oddis
Senior

PostPosted: 25.04.2013 06:14    Post subject: Reply with quote

Pesonlig ville jeg solgt Götze for den summen, jeg også. Dortmund klarte seg meget godt uten Götze forrige sesong da han var skadet i månedsvis. Så lenge han har spilt i Bundesliga har han vært ganske mye skadet. Jeg tror Dortmund gjør en bedre deal enn Bayern (noe jeg inderlig også håper). Så lenge Klopp blir satser jeg på at han klarer å trylle frem gode alternativ. Reus har vært mye viktigere enn Götze i år. Derimot tror jeg det er mye vanskeligere å erstate Lewandowksi.

Blir spennende å følge Guardiola. Jeg tror han kan få det tøft.
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 25.04.2013 14:18    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Men Bayern er og forblir en plastikk klubb i mine øyne.

Bayern kjøper spillere på samme måte som alle andre storklubber. Forskjellen er at Bayern har hele fem spillere (Lahm, Schweinsteiger, Badstuber, Kroos, Muller) som har gått gradene i klubben for så å spille en viktig rolle for førstelaget. Er ikke så mange toppklubber som kan skilte med et halvt førstelag fra egne rekker lenger. Utover dette har de solid økonomi, en rik historie og så videre. Hva gjør dem til en plastikklubb?
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 25.04.2013 15:29    Post subject: Reply with quote

Har ikke noe med spillerlogistikken å gjøre, men alt annet rundt klubben. De driter en lang marsj i supporterne og bryr seg mer om den tilfeldige konsument som stikker innom i ny og ne. Noen gang lagt merke til de som sitter nederst på den ene langsiden kledd opp slik at det ser ut som en reklame for tyske telecom? Folk betaler ekstra for å sitte der!
Noen gang sette en tifo på Allianz Arena? Nei, tenkte meg det. Supporterne får ikke lov, fordi det kunne være i veien for eller til bry for de andre tilskuerne. Sånn kunne jeg holdt på i det uendelige. Plastikk fra ende til annen, kun tilpasset den tilfeldige konsumenten som stikker innom i ny og ne.
Pluss alt det andre styret som alltid er rundt klubben, blir ikke kalt FC Hollywood for ingenting.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 25.04.2013 16:37    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Noen gang sette en tifo på Allianz Arena? Nei, tenkte meg det.

Ikke at jeg er uenig i det du skriver, men...

Denne er fra kampen på tirsdag:

Og her er et par andre, helt alrighte:

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 25.04.2013 17:04    Post subject: Reply with quote

Er de betalt og laget av fansen da? Tviler.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 25.04.2013 17:33    Post subject: Reply with quote

Noen andre bilder av Bayern tifo:

Det er hengt opp flere slike rundt om på arenaen

Pleier da og være tifo der, spesielt i Südkurve.
Back to top
Tysker'n
Senior

PostPosted: 25.04.2013 20:19    Post subject: Reply with quote

Bayern er ikke plastik-klubb, men usympatisk, arrogant og imponerende for tiden. Jeg synes, det som skiller Bayern og Dortmund fra toppklubber fra andre land er at de kjøper spillere som de virkelig trenger, spillere som de har en idé med, et konsept. De kjøper ikke pga navnet. Martinez for eksempel er den dyreste spiller som noen gang ble kjøp til Tyskland. Han spiller defensiv midtbane. Dortmund var bare utrolig heldig med så mange ungdomsspillere som har utviklet seg fantastisk. Noe som også skiller at de har det utrolig gøy å spille fotball sammen. Det er ingen som skriker når han blir benket. Ikke Sahin i Dortmund, heller ikke Robben og Gomez i München. Dortmund og Bayern spiller maskinfotball, de løper og kjemper. Men en ting har forandret seg siden Klinsmann og vm 2006, man har i tillegg begynt å spille skikkelig god fotball, rask og teknisk.
Og siden 2004 har tysk fotball investert masse penger i spiller-utvikling. Her finnes det 80 millioner mennesker og når du bare konsentrerer deg på det så får du masse ut av det. Det har tatt litt tid, men nå kommer resultatene, når det gjelder klubbene. Landslaget har jo allerede en stund vært den sterkeste utforderer til Spania.

Please, kryss fingerne for at Werder ikke rykker ned Sad

Last edited by Tysker'n on 25.04.2013 20:44; edited 1 time in total
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 25.04.2013 20:29    Post subject: Reply with quote

Ja,synd werder bremen sliter sånn,de tilhører toppen av bundesliga. Mye spekulasjoner rundt treneren.
Back to top
Tysker'n
Senior

PostPosted: 25.04.2013 20:41    Post subject: Reply with quote

Jeg har vært fan siden 1986 og siden jeg flyttet til Hamburg er jeg der nesten hver andre helg. Jeg har aldri vært så redd. Sad
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 25.04.2013 20:50    Post subject: Reply with quote

Kjekt å høre fra deg igjen, Tysker'n! Wink

Håper som du, at så ikke skal skje, selvfølgelig. Men sånn som det ligger an nå, tror du virkelig, eller innerst inne, at Bremen kan havne i den situasjonen til å rykke ned?
Tysker'n
Senior

PostPosted: 25.04.2013 20:58    Post subject: Reply with quote

Takk for sist Wink

Ja! Vi hadde en dårlig tid mellom Rehhagel og Schaaf som nådde høydepunktet med Magath i 1999. Den siste treneren som ble sparket i Bremen. Schaaf fikk jobben, reddet oss og vant cupen. Og da begynte en fantastsik tid med seks sesonger i CL. Nå er det sånt at vi ikke har vunnet åtte kamper på rad og akkurat nå er vi dårligst i ligaen vil jeg si. Og derfor er jeg så redd. Jeg håper bare at Augsburg, Hoffenheim og Düsseldorf ikke klarer å vinne mer enn en kamp. Da går det bra. Men ja, jeg tror virkelig at vi kan rykke ned. Sad
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 26.04.2013 08:33    Post subject: Reply with quote

@Tysker'n.Werder rykker ikke direkte ned. Det blir Greüth og Hoffenheim som tar turen ned. I verste fall spillere dere kvalifikasjon, men tror heller at det blir Augsburg eller F95 som tar den plassen. Bundesliga uten Werder, nei!

@Hedon. De tifoene du viser til er betalt og regissert av klubben. I mine øyne så blir dette plastikk, men jeg er jo ganske farvet i synet på hva som er korrekt og ikke her. Wink

@Vegard2711 Den tifoen du viser frem her er nok gått igjennom sensuren til Bayern, da den passer inn i konseptet. Det andre bildet du viser til er et banner, ingen tifo. Bare for å oppklare forskjellen. Smile
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.04.2013 21:17    Post subject: Reply with quote

Edit:
2-3 mellom Greuther Fürth og Hannover akkurat nå. 2 mål av Djurdic, 1 mål av Moa, 1 assist av Konan og 1 assist av Mame Biram Diouf... Rimelig spesielt at en kamp i Bundesliga har så mye "tippeliga-innslag" Smile
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 26.04.2013 23:30    Post subject: Reply with quote

Hehe,veldig spesielt ja: ) synd vi ikke fikk kjøpt djurdic!
Back to top
Daniel Sjölund
Senior

PostPosted: 27.04.2013 03:12    Post subject: Reply with quote

http://www.youtube.com/wa...h4OSBOUzqQ

Dortmund spiller deilig angrepsfotball!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.04.2013 15:20    Post subject: Reply with quote

Enligt Jürgen Klopp lägger Borussia Dortmund ungefär 80 procent av sin träningstid på spelet utan boll, vilket huvudsakligen innebär olika pressövningar. Numera är kinetik en naturligt integrerad del av dem.

En vanlig drill innebär att en grupp ­bestående av tre eller fyra spelare har ett par försvarare framför sig och en tränare bakom ryggen. Med ojämna mellanrum droppar tränaren in en boll till någon av försvarsspelarna, som då ska sättas under kollektiv press inom två sekunder enligt en förutbestämd modell.

– När någon erövrar bollen måste han först orientera sig, se över alternativen och bestämma sig för vad han ska göra med ­bollen. Vi ska inte tillåta det. Pang – vi ska redan vara där.

Klopp utvecklar och problematiserar:

– En fotbollsspelares naturliga reaktion är att hänga med huvudet då han förlorar bollen, fundera på varför han har tappat den och slå ut med armarna mot någon ­annan. Det här gäller i synnerhet de kreativa spelarna. Men ska någon kunna få plats i Borussia Dortmund måste, måste, måste han komma bort från det beteendet. Vi är det enda topplaget i Tyskland som har spelet utan boll som vår självklara mittpunkt.

Läs mera: Vapnet: Världens bästa playmaker
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 04.05.2013 20:08    Post subject: Reply with quote

Dortmund 1-1 Bayern München i generalprøven. Dog stilte begge lag, som forventet, relativt reservepreget.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 02.06.2013 22:24    Post subject: Reply with quote

Mario Gomez bytter ut Bayern med Napoli ifølge BILD!

http://www.sporten.dk/fod...til-napoli

Og Anatoliy Tymoshchuk går til Zenit.

http://www.bold.dk/nyt/Ba...-til-Zenit

- Torgeir Børven
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 03.06.2013 00:29    Post subject: Reply with quote

Gomez til Napoli hadde jeg aldri tippet! Hadde trodd han kanskje skulle dra til England eller til en ny tysk klubb. Nå er vel alt duket for at Cavani også bytter klubb.

Kommer nok ikke til å ta lang tid før Lewandowski er klar for Bayern nå vil jeg tro.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 83, 84, 85  Next
Page 54 of 85

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb