| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot Haugesund? |
| Lund Hansen |
|
9% |
[ 14 ] |
| Gamboa |
|
1% |
[ 2 ] |
| Reginiussen |
|
5% |
[ 8 ] |
| Rønning |
|
1% |
[ 2 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
| Jensen |
|
4% |
[ 7 ] |
| Diskerud |
|
49% |
[ 77 ] |
| Dockal |
|
0% |
[ 1 ] |
| Mikkelsen |
|
16% |
[ 26 ] |
| Elyounoussi |
|
10% |
[ 16 ] |
| Bille |
|
0% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 155 |
|
| Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 22.04.2013 11:54 Post subject: |
|
|
Kan ikke NFF i etterkant straffe Anyora? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 22.04.2013 12:01 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | | Kan ikke NFF i etterkant straffe Anyora? |
Kan de sikkert. Gjør de det? Nei. NFF har ikke baller på størrelse med engelske FA. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 22.04.2013 12:04 Post subject: |
|
|
Enig Hentesves. Lavmål over innlegget du kommenterte.
Ville fort ordlagt meg noe annerledes i dag ja,selv om jeg fortsatt er noe irritert. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 22.04.2013 12:05 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Kampen var god underholdning fra første stund. Mye morsommere å se på enn en kjedelig 0-1-kamp der vi er trygge i forsvar. |
Tap og vinn med samme sinn. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4104 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 22.04.2013 12:22 Post subject: |
|
|
En Haugesund supporter som mener nedsablingen av Jonas var helt ok...
http://maakeberget.no/for...p;start=15
Får håpe han ikke representerer synet til alle FKH fans... _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 22.04.2013 13:08 Post subject: |
|
|
Adressa: RBK får ikke klage på Haugesund-albue
Får ikke ta saken videre
Etter kampen ville Rosenborg forfølge saken, men det fikk de avslag på.
- Vi ser veldig alvorlig på hendelsen, og snakket med NFF-observatør og dommerteamet etter kampen fordi vi ville ta det videre. Men vi kan ikke fordi dommeren så situasjonen, og vurderte den der og da til ikke frispark. Så dermed vil ikke det vi sier, eller mener, ha noen innvirkning på hva som skjer videre. Men jeg håper det blir tatt opp fra NFF sin side. For denne situasjonen er såpass alvorlig og stygg, sier Hoftun.
Adressa.no har vært i kontakt med påtalenemnda i NFF, men leder Knut Fure hadde mandag formiddag ikke fått noen indikasjoner på at NFF ville ta saken videre.
- Men uansett får ikke vi vite noe om dette i dag. Først skal NFF se gjennom diverse hendelser fra runden, og deretter blir det vurdert om det er noen situasjoner de mener påtalenemnda skal ta hånd om, sier Fure. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
pfff Senior
Joined: 10 Aug 2012 Posts: 110 Location: Eksil på østlandet
|
Posted: 22.04.2013 13:24 Post subject: |
|
|
Jeg synes kampen var god, men dommeren og tilfeldighetene ødelegger.
Vi hadde lange perioder med power-play, og Haugesund skapte svært lite før Chibuike kom inn. Jeg synes vi så mye fint spill, men uheldigvis stopper det opp rundt motstanders 16-meter. Ingen av angriperne er noen reell trussel inn i feltet (ennå) - de er for veike og mangler trøkk i avslutningene. Vi er avhengig av få flere avslutninger fra distanse for å unngå at motstanderne kan krige Bille og Tarik i senk inne i feltet. Bille og Tarik blir for like - begge er gode i det oppbyggende spillet, men ingen har nok trøkk i boksen. Svensson og Mix bør terpe skudd fra distanse når de får ballen foran 16.
En annen ting er at kantene går for mye innover. Vi bør forsøke å gå til dødlinja før vi legger inn eller slår 45'. Nå bruker vi for lang tid på å få lagt inn. Enten velger kanten å vende inn og ut en gang før innlegget kommer, eller så må vi vente på at Dorsin kommer opp og legger inn. Da får motstander tid til å fylle boksen med spillere, og savnet av Iversen / Prica blir for stort. Når det er sagt hadde vi mye av det samme problemet i fjor, forskjellen er at nå har vi en reell mulighet til å komme til tidlige innlegg fra linja, heller enn å stå høyt og pumpe baller inn i en overfylt boks.
Ellers pluss til Perry for at vi prøver å spille oss ut bakfra, og pluss for forsøket på øke presset med å sette inn Chibuike, selv om det slo fryktelig feil.
Jeg synes fortsatt vi sere positiv utvikling for Perrys RBK, og gleder meg til å følge laget videre i sesongen - selv om vi er tynt besatt på noen posisjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 22.04.2013 13:29 Post subject: |
|
|
Dette med at man ikke kan straffe i etterkant om dommeren har "sett" situasjonen er noe stort vås. Hva betyr det at dommeren har sett situasjonen? Betyr det at hodet hans var vendt i den retningen? Betyr det at han så begge spillerne? Betyr det at han så akkurat hva som skjedde?
I dette tilfellet har dommeren.sett noe, men han har jo ikke sett akkurat hva som skjedde. Dermed tar han en avgjørelse på feil grunnlag, han kunne like gjerne stått med ryggen til så lenge han ikke ser hva som faktisk skjer.
Noen som vet akkurat hvordan denne regelen er formulert?
Ellers til Zorac, skriver akkurat det jeg tenker etter kampen så trengte ikke skrive det selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 22.04.2013 13:30 Post subject: |
|
|
| Vemundo wrote: | Dette med at man ikke kan straffe i etterkant om dommeren har "sett" situasjonen er noe stort vås. Hva betyr det at dommeren har sett situasjonen? Betyr det at hodet hans var vendt i den retningen? Betyr det at han så begge spillerne? Betyr det at han så akkurat hva som skjedde?
I dette tilfellet har dommeren.sett noe, men han har jo ikke sett akkurat hva som skjedde. Dermed tar han en avgjørelse på feil grunnlag, han kunne like gjerne stått med ryggen til så lenge han ikke ser hva som faktisk skjer.
Noen som vet akkurat hvordan denne regelen er formulert? |
Mener det går på hva dommeren skriver i kamprapporten. Om han kommenterer hendelsen men forklarer at han ikke valgte å straffe den er den observert og vurdert. Om det er en situasjon som ikke omtales i rapporten kan det i ettertid sees nærmere på det. Men ingen garantier for at jeg har rett. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Plukk Junior
|
Posted: 22.04.2013 14:54 Post subject: |
|
|
1. Jeg snakker selvfølgelig for meg selv.
2. Masse som skjer på en fotballbane ville resultert i fengsel, bl.a Gamboas hodeløse takling på Søderlund. Har dama hans mast om ferie?
3. Jeg sier ikke situasjonen er OK. Svensson har selv albuene langt over skuldrene. At han er 25 cm lavere enn Anyora, samt elendig til å time headingen gjør at han får albuen til Anyora i kjeven. Albuene til Svensson er i utgangspunktet like farlige som Anyoras. Se selv på bildet:
Når det er sagt, så skal jeg være enig i at albuebruken i dagens fotball er forkastelig. Sånn var det ikke før i tida, da var høye albuer i dueller noe som gav direkte rødt kort. Sånn er det ikke lengre, og alle gjør det. Selv Svensson....
4. Tydelig at Perry vil ha fokus bort fra dårlig forberedelser, dårlig laginnsats, og ikke minst uforståelige bytter. Han aner nok hva som kommer fra supportere og media når RBK taper mot FKH. Og jeg skjønner han! Gi nå mannen litt tid, han har ikke hatt tid eller mulighet til å sette sitt preg på laget.
Takk for kampen! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 22.04.2013 15:00 Post subject: |
|
|
| Det er forskjell på å ha albuene høyt og det å denge dem i trynet på noen. Armene må brukes i satsen som Svensson gjør for å kunne hoppe høyt nok i en hodeduell. Akkurat det er barnelærdom. |
|
| Back to top |
|
 |
1917 Proff
|
Posted: 22.04.2013 15:02 Post subject: |
|
|
selv Davy Anti-rbk Wathne mener det ikke var straffe på Rønning, da var det hvertfall ikke straffe
http://fotball.adressa.no...277163.ece _________________ Roma ble ikke bygget på èn dag, ei heller nye Rosenborg! |
|
| Back to top |
|
 |
Plukk Junior
|
Posted: 22.04.2013 15:14 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Det er forskjell på å ha albuene høyt og det å denge dem i trynet på noen. Armene må brukes i satsen som Svensson gjør for å kunne hoppe høyt nok i en hodeduell. Akkurat det er barnelærdom. |
Hvis to spillere går opp i duell med albuene høyt er det en viss sjans for at noen treffer noen. Mener du at det er greit med høye albuer så lenge man ikke treffer? Noe sånt som at man kan stupe inn i to fots taklinger i knehøyde med samtlige knotter opp, så lenge man ikke treffer?
@1917: Ikke tvil om at det aldri burde blitt blåst straffe til FKH. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.04.2013 15:20 Post subject: |
|
|
| Du er på jordet Plukk, men greit nok. Mer interessant, hva synes du om FKH i går? |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 22.04.2013 15:26 Post subject: |
|
|
| Plukk wrote: | 1. Jeg snakker selvfølgelig for meg selv.
2. Masse som skjer på en fotballbane ville resultert i fengsel, bl.a Gamboas hodeløse takling på Søderlund. Har dama hans mast om ferie?
3. Jeg sier ikke situasjonen er OK. Svensson har selv albuene langt over skuldrene. At han er 25 cm lavere enn Anyora, samt elendig til å time headingen gjør at han får albuen til Anyora i kjeven. Albuene til Svensson er i utgangspunktet like farlige som Anyoras. Se selv på bildet:
Når det er sagt, så skal jeg være enig i at albuebruken i dagens fotball er forkastelig. Sånn var det ikke før i tida, da var høye albuer i dueller noe som gav direkte rødt kort. Sånn er det ikke lengre, og alle gjør det. Selv Svensson....
4. Tydelig at Perry vil ha fokus bort fra dårlig forberedelser, dårlig laginnsats, og ikke minst uforståelige bytter. Han aner nok hva som kommer fra supportere og media når RBK taper mot FKH. Og jeg skjønner han! Gi nå mannen litt tid, han har ikke hatt tid eller mulighet til å sette sitt preg på laget.
Takk for kampen! |
1: Jeg ville vært meget flau og helst ikke innrømmet at det som står i pkt 3. var min egen mening. Flaut
2: Her er du på et seriøst fotballforum. Alle her inne er faktisk enige i at Gamboa får kort, selv om det er egen spiller
3: Du er så på jordet som det går an å bli i din vurdering. Ja, Svensson slenger med armene når det er en halv meter mellom spillerne. Når duellen kommer, er Svenssons hender nede igjen. Svensson hopper rett opp, mens FKH spilleren kommer i fart med albuen først. Det er umulig å vite om det er vilje eller ikke, men det er iallefall årets klareste røde kort, og det er bare å håpe at NFF kan ta opp saken og gi lang karantene. Slike angrep hører hjemme i kampsport, ikke fotball.
4: Perry trenger ikke å flytte fokus, for de fleste supporterne i RBK er i varierende grad rimelig fornøyd med sesongstaten, og Perry vil få tid til å sette laget. |
|
| Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 22.04.2013 15:49 Post subject: |
|
|
Det du sier om Anyoras albuer vs. Svenssons er jo vrøvl, Plukk. Se et klipp av situasjonen. Svensson hopper ufarlig rett opp, mens Anyora kommer busende inn i ham fa siden, i høy fart og albuen først. Det er Anyoras bevegelse, og hvor fort han kommer/hvor hardt han treffer Svensson, som fører til at situasjonen blir farlig, ikke albuen(e) hans i seg selv. Kunne blitt like farlig om han hadde truffet Svensson med panna eller rævva.
Her finner du et klipp du kan se: http://www.dagbladet.no/2.../26790443/
Å skylde på Svenssons høyde og timing blir for dumt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.04.2013 15:58 Post subject: |
|
|
Det stillbildet der er like verdifullt som et abstrakt maleri i denne debatten. Ser man på klippet står Svensson lenge rolig og venter på en ball i høy bue etteer et utspill. Anyora kommer i god fart inn med albuene ut til siden, og slenger i tillegg inn et "rykk" med albuen som treffer Svensson.
Som det også ble sagt på TV2 i går er det ingen som tror at Anyora her mener å kveste Svensson. Men konsekvensene ble det samme uavhengig av intensjon. Jeg tror ikke Gamboa akkurat mente å komme for seint inn på Søderlund heller, men det er farlig spill det han gjør, og da skal det selvsagt straffes. Akkurat som at Anyoras albue er veldig farlig og hasardiøs.
Dersom det å plante albuen i fjeset på noen med hjernerystelse og blødninger i ansiktet ikke er rødt kort, kan vi bare kaste hele jævla kortstokken. Som sagt var dette nesten ikke en duell en gang, siden Svensson står rolig og venter på ballen før han går opp alene, for så å få en knallhard albue fra "ingensteds" i fjeset. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 22.04.2013 16:56 Post subject: |
|
|
Vi får håpe, men det er ikke sikkert dømmekraften er veldig god blant FKH-fans om man skal legge vekt på hva de skriver i Maakeberget.
Innlegget etter det du nevner sier seg helt enig:
| Maakeberget wrote: | | Konne ikkje sagt det bedre sjøl! E nesten utrolig koss alle medier legge vekt på kor synd d e på RBK itte denna kampen! VG presterte igår å skriva at d va RBK som fekk ein feilaktig annulert offsidescoring! Di har alltid fått viljen sin der oppe, å nå syte di å grine sånn at eg harkje sett på maken! Fotballextra igår va bare ein vits imo. Kun fokus på avgjørelsar i mot RBK! Nannskog ska væra forsiktige me å antyda at kampen burde hatt ein aen seierherre! |
Innlegget deretter latterliggjør VG.
Ingen synlig nyansering eller kritikk av den stupide uttalelsen fra forumgjesten Plukk altså.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Plukk Junior
|
Posted: 22.04.2013 17:19 Post subject: |
|
|
@henning: Det får du lov til å mene! FKH hadde en god gjennomført kamp. Vi klarer å presse dere høyt til tider, noe som gjør at dere må enten slå langt eller spille på risiko. Vi møter en bedre motstander, så vi må slå dere på det vi kan best, innsats og kontringer. Vi kan ikke forvente å valse over dere som noen medier kaller det, så FKH stiller et defensivt lag med håp om ett poeng og får tre. En fin ramme rundt kampen med nylagt gress og nye tribuner i flott vestlandsvær.
@perO:
1.Forsøket ditt på sosial kontroll mislyktes. Jeg kan bare snakke for egen regning, og er heller ikke flau over det.
2. At Gamboa får kort er et faktum, ikke noe å være enig i. Anyora fortjener kort, ingen problem å innrømme det. Men når Rune Pedersen, som har litt mer faglig tyngde enn både meg og deg, sier at det er gult kort så aksepterer jeg det. Selv om jeg personlig godt kunne vært foruten all albuebruk i fotball. Men jeg ser at dét er ikke realiteten. Albuer i hodedueller finnes i hver kamp, uten at jeg synes det er greit.
3. Når duellen kommer er Svenssons armer ca 90 grader ut fra kroppen, men Anyora kommer over han og treffer dessverre Svensson. Straffen for å treffe med albuen lar jeg NFFs dommersjef avgjøre.
4. Perry har alt fokus på seg. Dere slaktet jo mannen før han hadde fått én obligatorisk kamp på seg. Å få et tap mot FK Haugesund gjør nok ikke jobben lettere. Da er det lettere å skylde på andre.
Alt vel! |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 22.04.2013 17:35 Post subject: |
|
|
Du gjør en super jobb ved å sette dine egne medsupportere i et veldig dårlig lys, det skal du ha. Lykke til videre.  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 22.04.2013 17:40 Post subject: |
|
|
| Plukk wrote: |
1. Jeg snakker selvfølgelig for meg selv. |
Spørsmålet var altså om synspunktet ditt er representativt for alle FKH-fans. Ingen betviler at andre ikke har gitt deg mandat til å uttale seg på deres vegne.
| Plukk wrote: | 2. Masse som skjer på en fotballbane ville resultert i fengsel, bl.a Gamboas hodeløse takling på Søderlund. Har dama hans mast om ferie?
| Nei, en slik takling vil ikke gi fengselsstraff, men du må gjerne vise til dommer på området. Du hevder jo å vite dette. Utsagnet ditt om dama hans er useriøst - eller skal vi si også useriøst?
| Plukk wrote: | | 3. Jeg sier ikke situasjonen er OK. |
Det er ulogisk. Utsagnene dine både her og på Maakeberget impliserer at situasjonen er OK når du mener det ikke er noe galt med den. På Maakeberget skriver du: "Perry kan bare holda kjeft ang situasjonen med Hugo og Svensson. "
Hvorfor skulle Perry måtte holde kjeft om en situasjon som du selv mener ikke er OK?
| Plukk wrote: | | Sånne situasjonar skjer heila tiå, sjøl om det e sjelden at noen blir liggande nede. |
Vi snakker konkret om en situasjon der albuebruk påførte en motspiller hjernerystelse og på banen synlig blødning. Senere ble det sydd to sting. Slike situasjoner skjer ikke hele tida og uansett hyppighet er ikke det noe argument for at det er OK. Tenk om en FKH-supporter ble slått ned på en pub og en Vardsupporter kom og sa at det der måtte da være greit fordi folk blir jo slått ned heila tiå. Hvem var dusten da?
| Quote: | | Å påstå at Hugo gjør det med vilje er rett og slett injurierande påstand, noe som faktisk e ein sak for rettsystemet. |
Nei, injurier er slett ikke prioritert i rettssystemet lenger og et utsagn av denne art vil du ha store problemer med å få en vettug dommer til å anse som injurierende, men for all del. Kjør gjerne saken.
For andre kan det være verdt å se hen til at ytringsfrihet har en sterk stilling i norsk lov. I ny straffelov som forlengst er vedtatt og kun venter på sanksjonering er injurier tonet enda mer ned.
Utsagn om at overfallsmannen i dette tilfellet kom susende inn fra siden med albuen høyt med vilje, selv om han så at det sto en liten gutt der (25 centimeter lavere og med dårlig timing ) vil utvilsomt bli ansett som en helt lovlig ytring (Grunnlovens §100) som har en langt sterkere rettsbeskyttelse enn den gamle, men på overtid gjeldende straffelovens bestemmelser om ærekrenkelser.
Straffelovens § 250 sier også: "Er ærekrenkelsen fremkalt av den fornærmede selv ved utilbørlig adferd eller gjengjeldt med en legemskrenkelse eller ærekrenkelse, kan straff bortfalle."
Onyora har en meget dårlig sak her. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 22.04.2013 17:45 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | Hjelde wrote: | Å lære av denne kampen:
5. Bille må skjerpe seg for å beholde plassen i startelleveren. |
Problemet er bare det at det i praksis ikke finnes en konkurrent til han i troppen - hvem skal vi sette in nder hvis Billie ikke skal starte liksom? |
Lurer faktisk på om Chibbe faktisk greier å skape mer ugang enn Pistolmanden. For han lykkes serdeles lite i det meste han foretar seg nå for tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 22.04.2013 18:06 Post subject: |
|
|
Chibbe er for dårlig defensivt til å spille spiss. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 22.04.2013 18:06 Post subject: |
|
|
| knøtten wrote: | | TV2 og Watne mener vi blei snytt for straffe og rødkort for albuen. hva skjer a? |
Det sier han bare fordi sluttresultatet ble 3-1 |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 22.04.2013 18:11 Post subject: |
|
|
I forhold til albuebruk, hvis man hopper opp helt upressa står begge albuene rett ut da? Albuebruk er ekstremt farlig, og de som hevder det motsatte har ikke spist suppe i to måneder med et sugerør. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
|