| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
moomoo Veteran

|
Posted: 21.04.2013 21:08 Post subject: |
|
|
X-fingrene for vår viktigste midtbanemotor!
tipper han er uaktuell til neste kamp men ikke mere enn det. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 21.04.2013 21:49 Post subject: |
|
|
Forkastelig overskrift av Dagbladet
«RBK knockes ut i Haugesund»
Bildet av Svensson bevisstløs.
Hadde du sett to fotballsupportere denge løs på hverandre hadde de blitt stemplet som verdensavskum.
Utrolig at VG klarer å gjøre noe slikt, jeg blir helt matt.
Last edited by JanneB on 21.04.2013 21:59; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 21.04.2013 21:50 Post subject: |
|
|
| Er det mulig?? |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 21.04.2013 21:54 Post subject: |
|
|
| JannesBart wrote: | Forkastelig overskrift av VG.
"FKH slår knockout på RBK"
Bildet av Svensson bevisstløs.
Utrolig at VG klarer å gjøre noe slikt, jeg blir helt matt. |
Var vel gjerne Dagbladet.no. Enig i at det er smakløst. |
|
| Back to top |
|
 |
Balljenta Senior
|
Posted: 21.04.2013 21:54 Post subject: |
|
|
| Det var skikkelig usmakelig, ble helt kvalm av den overskrifta og det bildet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 21.04.2013 21:56 Post subject: |
|
|
| Ser ut som de har tatt den bort nå... |
|
| Back to top |
|
 |
Balljenta Senior
|
Posted: 21.04.2013 21:58 Post subject: |
|
|
Jonas Svensson @jonas_svensson 1m
Er på bedringens vei. Har sydd et par sting, og er på beina igjen. Takk for omtanken!
Jeg aner ikke hvordan man linker til tweets, men her var den i alle fall. Godt å vite  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.04.2013 23:23 Post subject: |
|
|
Her er tweeten.
PS: Moroklumpen Simen Wangberg til Svensson for en time siden: Facelift? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 22.04.2013 00:09 Post subject: |
|
|
Dette er faen meg lavmål av Dagbladet. Søppelavis _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.04.2013 00:16 Post subject: |
|
|
Vær varsom-plakaten bør veives her. Langt under beltestedet. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 22.04.2013 00:45 Post subject: |
|
|
Ufattelig dårlig dømmekraft der.
Hvis de fjernet den mest på grunn av negative kommentarer fra andre er det ikke særlig håp om bedring heller. Hvis de derimot tar en skikkelig oppvask internt i morgen og klargjør helt tydelig og uten rom for feiltolking hva som er uakseptabelt, så er det fremdeles håp om bedring.
Frykter at initiativet til å fjerne den dessverre kom utenfra (altså press fra negative reaksjoner). Da er det lite håp om å unngå lignende  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 22.04.2013 01:32 Post subject: |
|
|
Hva forventer dere av en tabloid avis som tjener penger på antall klikk?
Bildet av en blodig Svensson og en overskrift med ordet knockout øker klikk, så enkelt er det.
Er det ufølsomt mot en spiller som i verstefall kunne fått en tidlig ende på karieren som utfall av en albue i hodet? Klart det.
Men dette er en stygg økende trend fra media-Norge og verden for den sags skyld. Det viktige er ikke lengre å spre nyheter og fakta, men å være kommersiell.
Jeg har sett mye verre ting enn dette bildet av Svensson, med en "morsom" overskrift.
Vi har alle muligheten til å stenge ut/filtrere ut hva vi lar dem spre i våre hjem. Personlig har jeg kvittet meg med TV og leser alle nettartikler med en stor klype salt. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 22.04.2013 01:55 Post subject: |
|
|
Man skulle allikevel tro at journalistene hadde større integritet! Tror det er ganske så lett å være og ikke minst bli journalist i disse dager, dessverre. Før var dét å være journalist status, i dag har de selv redusert dette til å bli kun en menigmanns mening. Ingen tar de spesielt alvorlig.
Edit: Og dét å være objektiv, synes å være en større utfordring enn noen gang. Ganske så utrolig, egentlig. Leste denne for stund tilbake:
| Quote: | Krav til nyhetsformidlingen:
Et overordnet mål for presentasjon av nyhets- og faktastoff i mediene er objektivitet. Hva betyr så objektivitet?
Å være objektiv betyr at vi bare tar hensyn til saken og ser bort fra personlige meninger og sympati. En objektiv fremstilling er i tillegg balansert.
Innen journalistikken er det likevell umulig å være helt objektiv. All formidling skjer ut fra erfaring og følelser.
Men dette betyr ikke at journalister fremstiller "sannheten" urett. Det er heller det at vi tolker hendelser og opplevelser ulikt, avhengig av alder, sosial bakgrunn, oppvekst, følelser og kunnskap hos den enkelte. I praksis betyr dette at noen ser det andre ikke ser. Journalister og fagfolk ønsker at det de skriver blir sett på som troverdig. |
Her feiles det stort! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 22.04.2013 16:08 Post subject: |
|
|
Flott at det medisinske apparatet har fokus på dette. Utålmodighet med å komme i gang igjen etter en hard hjernerystelse kan gi svært redusert livskvalitet og kanskje ødelegge fotballkarrieren. Krysser fingrene for Jonas.
- Jeg forstår at Jonas har det travelt med å komme tilbake, men det har ikke vi. Vi tar ingen sjanser med hodeskader...
- Vi må ta høyde for at det ikke skjer noe videre. Det kan gå bra, og det kan godt hende at det går så greit at han kan være med å starte på søndag. I prinsippet. Men: da er det stor sjanse for at han vil slite med hodepine etterpå. Det er det vi er veldig redd for ved hodeskader. Det er nok av spillere som sliter med hodepine, sier fysioterapeut Sigbjørn Hammer Adressa. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 09.05.2013 00:39 Post subject: |
|
|
På høy tid at jeg beklager etter å ha tvilt på Svensson sine ferdigheter før sesongen. Gutten har tatt kjempeskritt!
 |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 09.05.2013 09:33 Post subject: |
|
|
Svensson er plutselig blitt en av våre nøkkelspillere.
Men han bør tørre å skyte mer.
VÃ¥r egen Gattuso. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.05.2013 12:00 Post subject: |
|
|
| Da det ble klart at vi skulle over til 3 på midten igjen i fjor så messet jeg mye om at Jonas Svensson kom til å fremstå som sykt mye bedre enn han gjorde under Janne. Ikke mange som var enig med meg da. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 09.05.2013 12:32 Post subject: |
|
|
| Det som er imponerende er at han bidrar i begge ender, han er en terrier som vinner baller og han avslutter angrep (hadde to som kunne gitt mål i går). |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 09.05.2013 12:47 Post subject: |
|
|
Ikke helt lik som spiller, men dog, ser for meg en ny Roar Strand type her. En typisk lagspiller, som gir alt både i kamp og trening, og er veldig viktig for LAGET. Tror heller ikke han er typen til å hoppe på profflivet med det første, kan godt bli i klubben hele karrieren. Ser ikke ut til å være spillertypen som så lett kommer i radaraen for andre klubber heller.
Rett og slett en perfekt spiller å ha i laget. Kontinuitetsbærer. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 09.05.2013 12:51 Post subject: |
|
|
| Lett å glemme at han også bare er 20 år. Et stort talent som er undervurdert av mange. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 09.05.2013 14:12 Post subject: |
|
|
Jonas Svensson er best  |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 09.05.2013 15:00 Post subject: |
|
|
| Enig! |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 09.05.2013 15:59 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | Ikke helt lik som spiller, men dog, ser for meg en ny Roar Strand type her. En typisk lagspiller, som gir alt både i kamp og trening, og er veldig viktig for LAGET. Tror heller ikke han er typen til å hoppe på profflivet med det første, kan godt bli i klubben hele karrieren. Ser ikke ut til å være spillertypen som så lett kommer i radaraen for andre klubber heller.
Rett og slett en perfekt spiller å ha i laget. Kontinuitetsbærer. |
Jo da. Jeg må selv trekke tilbake en del motforestillinger. Han passer perfekt i dagens lag. Blir han i tillegg litt mer målfarlig blir det ekstra bra.
Synd skuddet i går ble reddet. Hadde vært en fin avgjørelse på kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 09.05.2013 15:59 Post subject: |
|
|
| Tatt store skritt og er pr i dag ubestridt førstevalg på midtbanen. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.05.2013 22:43 Post subject: |
|
|
Perry skrøt også mye av ham etter kampen i går - på oppfordring fra Adressa-Sagbakken, som nok kommer med eget Svensson-bilag i morra.
Var sjøl mest imponert over hvor godt nærteknikken hans satt i går. Imponerende ballbehandling foran HENT-tribunen enten like før eller like etter 2-0-målet i går. Artig å se! |
|
| Back to top |
|
 |
|