English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Haugesund – Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 27, 28, 29  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Haugesund?
Lund Hansen
9%
 9%  [ 14 ]
Gamboa
1%
 1%  [ 2 ]
Reginiussen
5%
 5%  [ 8 ]
Rønning
1%
 1%  [ 2 ]
Dorsin
0%
 0%  [ 1 ]
Jensen
4%
 4%  [ 7 ]
Diskerud
49%
 49%  [ 77 ]
Dockal
0%
 0%  [ 1 ]
Mikkelsen
16%
 16%  [ 26 ]
Elyounoussi
10%
 10%  [ 16 ]
Bille
0%
 0%  [ 1 ]
Total Votes : 155

Author Message
Number10
Veteran

PostPosted: 20.04.2013 12:41    Post subject: Reply with quote

Midtsjø og Berntsen ut og Selnæs inn, må jo være tidenes kjempesmell!
Perry har jo nevnt de kvaliteter Selnæs mangler på dette nivået...tempo tempo tempo, med og uten ball.
Alas, den kan jeg se, han var positiv mot Buvik på backplass og siden RBK ikke har fått inn noen andre løsninger, så må de desverre flytte ned en ving, som ikke har fått noe spilletid ennå.
Men igjen, Selnæs?
Har potensialet, men er langt unna en plass på dette laget pr dags dato.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 20.04.2013 13:24    Post subject: Reply with quote

Er vel ikke for noe mer seriøst enn å ha ham med i troppen så han skal slutte å syte? Evt gi ham noen trøsteminutter på slutten så han får følelsen av ball på tåa.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 20.04.2013 19:17    Post subject: Reply with quote

jorji wrote:
Både Berntsen og midtsjø ser ut til å være vraket fra troppen mens Selnæs er tatt inn. Noen som veit hvorfor de er vraket? Midtsjø kan jeg skjønne ettersom han hadde en svak cupkamp men litt mer overraskende at Berntsen er vraket

Alas har spilt seg inn i troppen etter en god kamp i cupen. Midtsjø har spilt seg ut etter en dårlig kamp. Berntsen spilte under middels mens Selnæs gjorde en OK kamp toppet med scoring.
Er ikke værre enn at gjør du en dårlig innsats så er det rett ut. Vitner om stor konkurranse i troppen.
Eneste som gjelder for Midtsjø og Berntsen nå er å jobbe steinhardt på trening.
Perry har gitt gutta et signal som er vanskelig å misstolkes.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.04.2013 23:51    Post subject: Reply with quote

Perry:

- Det handler om å bli bedre i posisjonsspillet enn vi var mot Start. Vi fikk for stor avstand i og mellom ledd forsvarsmessig. Offensivt var vi ikke gode nok, og skapte for lite.

Les mer: Her er RBK-trenerens seiersplan
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 21.04.2013 10:01    Post subject: Reply with quote

Hmm. Defensivt er det altså konkret forbedringspotensiale, taktiske grep som er terpet på trening, i forhold til hvordan Haugesund spiller. Offensivt må vi "bli bedre og skape mer", på en eller annen uspesifisert måte.

Ikke akkurat noen Eggen, denne Hansen, men det er da hakket bedre enn lysenergien til forgjengeren.
Fotsoppen
Proff

PostPosted: 21.04.2013 10:14    Post subject: Reply with quote

Ser ut på videoen at de driller inn hva Haugesund ofte gjør og finner svakhetene deres. Lurer på om dette ble overhodet gjort under Mr. Njaaago?
media
Veteran

PostPosted: 21.04.2013 10:16    Post subject: Reply with quote

Alle trenere prioriterer det defensive hvis det er der skoen trykker. Først vinne ballen, så det offensive.

Eggen var en luring, han snakket bare om det offensive til media Smile
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 21.04.2013 10:21    Post subject: Reply with quote

Vet ikke helt om inntrykket mitt etter 1-1 hjemme mot Start var at det var det defensive som var den store hemskoen. Jeg ville for eksempel vært mer bekymret fordi spillerne tydeligvis syntes det var en god ide å pole ballen langt på måfå når de hadde gode, enkle alternativer med seg, og senere bare flytte oppover i en seig masse i stedet for å gjøre seg spillbare. Tror dette regnes som offensive problemer.

SÃ¥ nei, jeg ser ikke helt poenget ditt her, media Smile
KitWalker
Veteran

PostPosted: 21.04.2013 12:26    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Hmm. Defensivt er det altså konkret forbedringspotensiale, taktiske grep som er terpet på trening, i forhold til hvordan Haugesund spiller. Offensivt må vi "bli bedre og skape mer", på en eller annen uspesifisert måte.

Ikke akkurat noen Eggen, denne Hansen, men det er da hakket bedre enn lysenergien til forgjengeren.

Eggen tenkte kun på det offensive mens assistenten tok seg av det defensive.

Perry og Wiggen deler mye både defensivt og offensivt og på det taktiske plan så tørr jeg påstå at Perry er et par hakk vassere enn det Eggen var.

Noen taktisk geni var "hainn sjøl" aldri. Et av Eggens få svakheteter var den taktiske delen- Spill/Motspill osv.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 21.04.2013 12:32    Post subject: Reply with quote

I beg to differ, KitWalker. En av Eggens store styrker var at han taktisk var et hestehode og vel så det foran andre norske trenere.

Perry syns jeg er svak taktisk. Tror kanskje du forveksler en større grad av kynisme og defensiv tankegang med det å være god taktisk.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 21.04.2013 12:52    Post subject: Reply with quote

Her er jeg uenig med deg, Brady. Eggen ble avslørt ettertrykkelig taktisk ute i europa, var ikke bare at de andre laget hadde bedre spillere. De var klokere taktisk også.

Hjemme i TL hadde Eggen rett og slett bedre spillere enn motstanderen. Bedre spillere OG Eggens samhandlingsmønster var dynamitt for RBKs dominans i norsk fotball på 90- og starten av 2000-tallet.
Er ikke uten videre jeg sammenligner Eggen med avataren min. Ingen av de to la mye vekt på det taktiske finessene i sin trenergjerning.

Der i gården var det mer tut og kjør hos de to karene der
Razz
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 21.04.2013 13:59    Post subject: Reply with quote

At vi hadde bedre spillere enn motstanden i Tippeligaen på 90-tallet er en sannhet som behøver noen modifikasjoner. Var Roar Strand og Erik Hoftun store tippeliga-profiler mens de spilte for andre lag? Var Bjørn Otto Bragstad og Jon Olav Hjelde sett på som de beste midtstopperne i Norge av presse og motstandere? Var det tilfeldig at Soltvedt ble en veldig mye bedre spiller etter at han kom til Trondheim? Var Brattbakk den spissen alle andre lag ville ha i 1994? Var Jan Derek Sørensen regnet som en spesielt god ving før RBK-tiden? Jørn Jamtfall fikk mye kritikk for å være elendig, og slik kan jeg fortsette.

Det var også noen år der pressen så på andre lag som bedre enn RBK ut fra stallen før sesongstart. Lyn, Viking og Start var alle i denne kategorien før CL-sesongene. Jeg syns ikke det er gitt at RBK hadde de beste spillerne, men de ble trent til å fremstå som de beste, og det er noe helt annet. Husk også at laget som slo Milan i 1996 nesten kun hadde trøndere. Er det naturlig å tro at de aller beste spillerne i Norge skulle komme kun fra en liten landsdel?

Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan skrive at Eggen ble avslørt taktisk i Europa. For at et lag som RBK skulle kunne hevde seg måtte de faktisk være motstanderen taktisk overlegen. Igjen tror jeg at du forveksler mangel på kynisme med å være taktisk svak.

Eggen var jo en mester i å se svakheter hos motstanderen, og se spillemønster som ingen andre gjorde. Men først og fremst var han opptatt av eget spill. Det betyr ikke at han ikke så hvordan motstanderen fremstod under kamp og kunne gjøre taktiske grep.
Back to top
WanAn
Proff

PostPosted: 21.04.2013 14:05    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! Flott oppsummert Brady Tommel'n opp!
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.04.2013 14:27    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Her er jeg uenig med deg, Brady. Eggen ble avslørt ettertrykkelig taktisk ute i europa, var ikke bare at de andre laget hadde bedre spillere. De var klokere taktisk også.

Hva faen? Hvordan mener du RBK klarte å slå alle storlaga da? Bedre spillere? Flaks?
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 21.04.2013 14:37    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
KitWalker wrote:

Hva faen? Hvordan mener du RBK klarte å slå alle storlaga da? Bedre spillere? Flaks?

Hva med bedre kollektiv?
Du trenger faan meg ikke gå i spinn hver gang noen mener noe om Eggen.
Kom med med gode argumenter du, ikke slike hårreisende spontanuttrykk.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 21.04.2013 14:41    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
At vi hadde bedre spillere enn motstanden i Tippeligaen på 90-tallet er en sannhet som behøver noen modifikasjoner. Var Roar Strand og Erik Hoftun store tippeliga-profiler mens de spilte for andre lag? Var Bjørn Otto Bragstad og Jon Olav Hjelde sett på som de beste midtstopperne i Norge av presse og motstandere? Var det tilfeldig at Soltvedt ble en veldig mye bedre spiller etter at han kom til Trondheim? Var Brattbakk den spissen alle andre lag ville ha i 1994? Var Jan Derek Sørensen regnet som en spesielt god ving før RBK-tiden? Jørn Jamtfall fikk mye kritikk for å være elendig, og slik kan jeg fortsette.

Det var også noen år der pressen så på andre lag som bedre enn RBK ut fra stallen før sesongstart. Lyn, Viking og Start var alle i denne kategorien før CL-sesongene. Jeg syns ikke det er gitt at RBK hadde de beste spillerne, men de ble trent til å fremstå som de beste, og det er noe helt annet. Husk også at laget som slo Milan i 1996 nesten kun hadde trøndere. Er det naturlig å tro at de aller beste spillerne i Norge skulle komme kun fra en liten landsdel?

Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan skrive at Eggen ble avslørt taktisk i Europa. For at et lag som RBK skulle kunne hevde seg måtte de faktisk være motstanderen taktisk overlegen. Igjen tror jeg at du forveksler mangel på kynisme med å være taktisk svak.

Eggen var jo en mester i å se svakheter hos motstanderen, og se spillemønster som ingen andre gjorde. Men først og fremst var han opptatt av eget spill. Det betyr ikke at han ikke så hvordan motstanderen fremstod under kamp og kunne gjøre taktiske grep.

Her får vi bare bli enige i at vi er uenige Very Happy
Du mener Perry er svak taktisk? Fortell.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 21.04.2013 14:41    Post subject: Reply with quote

Bjørn Hansen fikk struktur på deffensiv jobbing og Eggen stod for offensiv samhandling. Sammen var de dynamitt. Men Eggen var ikke særlig taktisk av seg de første årene i europacup, fra 89 sesongen. Men han lærte av feilene.. Husker med gru en del kamper på starten av 90 tallet i europacup
Back to top
Everest
Junior

PostPosted: 21.04.2013 14:55    Post subject: Reply with quote

Er dette en diskusjon om Haugesund - Rosenborg, eller Perry - Eggen?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 21.04.2013 14:56    Post subject: Reply with quote

Å kalle Eggen svak taktisk blir håpløst. Taktikk handler om å spille på egen styrke og utnytte motstanderens svakheter. Å stappe 11 mann i egen boks har ingenting med å være god taktisk å gjøre. Da har man snarere gått tom for ideer og velger det mest primitive som finnes innen fotballen.

Vi gikk på noen smeller av og til, men se nå på hvilke lag vi holdt på mot også da. Lag med budsjetter i en annen verden, og spillere med individuelle ferdigheter milevis over våre. Da blir det håpløst å kalle Eggen svak taktisk når han slo lag som Milan, Dortmund, Galatasaray, Porto og Real Madrid med et fullstendig underlegent spillermateriale. Det var jo helt naturlig at vi gikk på noen smeller i ny og ne også. Ingen lag er helt på topp i hver eneste kamp, og mot slik motstand kan det bli stygge siffer når kvalitetsforskjellen er stor i utgangspunktet.

I 1986 tok han over Moss, som var i 2.divisjon (dagens Adeccoliga) og rykket opp. I 1987 ble han seriemester med samme lag. I 1988 gikk han tilbake til RBK og vant double. En trener som er svak taktisk gjør ikke slikt Smile
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 21.04.2013 15:02    Post subject: Reply with quote

Everest wrote:
Er dette en diskusjon om Haugesund - Rosenborg, eller Perry - Eggen?

Dette er en diskusjon om Haugesund Rosenborg. Skal holde meg til tema så jeg ikke får en triade fra Hedon & CO Wink

Beklager.
Back to top
zinedinestrand
Proff

PostPosted: 21.04.2013 17:14    Post subject: Reply with quote

Startoppstillingen blir som i førstepost

---------------- Lund Hansen ---------------

-Gamboa - Reginiussen - Rønning - Dorsin-

-----------Mix - Jensen - Svensson--------

-------Mikkelsen - Bille - Elyounoussi---------
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 21.04.2013 17:16    Post subject: Reply with quote

Tips:

Code:
<center>Lund Hansen

Gamboa - Reginiussen - Rønning - Dorsin

Mix - Jensen - Svensson

Mikkelsen - Bille - Elyounoussi</center>

Lund Hansen

Gamboa - Reginiussen - Rønning - Dorsin

Mix - Jensen - Svensson

Mikkelsen - Bille - Elyounoussi
Back to top
zinedinestrand
Proff

PostPosted: 21.04.2013 17:17    Post subject: Reply with quote

Takker attach, så etter det oppsettet i FAQ'en men kunne ikke finne det der Smile
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 21.04.2013 17:23    Post subject: Reply with quote

FKH må unnvære Geir Fevang og Joakim Våge Nilsen pga. skader. Det er vell 2 som normalt forsterker FKH.
gisp!
Legende

PostPosted: 21.04.2013 17:53    Post subject: Reply with quote

Vi er mest effektive i TL både på utnyttelse av målsjanser (43,5%) og avverging av målsjanser (90%) før denne kampen.
Haugesund har 20 og 76,5%, noe som plasserer dem på henholdsvis 14. og femteplass på VGs statistikk.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 27, 28, 29  Next
Page 2 of 29

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb