| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 05.04.2013 18:51 Post subject: |
|
|
Tenkte det samme, og det er nok mest sannsynlig. Men kanskje det gjelder andre regler for klubber under toppnivå? Uansett er jo bare dette et rykte inntil videre.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 05.04.2013 18:54 Post subject: |
|
|
Sa ikke Hoftun i går at han ikke var gitt opp, også er han solgt i dag?  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 05.04.2013 18:59 Post subject: |
|
|
| Dette ryktet er ikke meg i mot i allefall, all den tid det virker som at Alas "sløser bort tid" her i Trondheim. Vitoria Guimares er forsåvidt brukbart nivå det; de var i øverste divisjon så sent som i fjor |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 05.04.2013 19:02 Post subject: |
|
|
| Hva forventer du? At han avslører potensielle salg for fansen før det er gjenomført? |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 05.04.2013 19:25 Post subject: |
|
|
| Hva prater dere om? Vitória er da vitterlig med og kjemper om EL-plass i toppdivisjonen i Portugal. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 05.04.2013 19:31 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Hva forventer du? At han avslører potensielle salg for fansen før det er gjenomført? |
Når det ikke er presse tilstede så er det ganske idiotisk av Hoftun å sitte å lyve til kjernen. ( Om det hele tatt er noe i dette ) _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.04.2013 22:13 Post subject: |
|
|
| La Prensa Grafica har ingenting om saken på nett. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 05.04.2013 22:29 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: |
Når det ikke er presse tilstede så er det ganske idiotisk av Hoftun å sitte å lyve til kjernen. ( Om det hele tatt er noe i dette ) |
RBK kan ikke fortelle om handler, mulige handler og andre ting som skal holdes unna pressen til et rom fult av 60 mann. Sånne ting lekker fort ut å så står det i morgendagens avis, uavhengig om pressen er tilstede eller ikke.
Det går ikke an å tro på at 60 lidenskapelige fotballfans hadde klart å holdt på en juicy nyhet uten å si det til andre. Det går ihvertfall ikke an å basere seg på det. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 05.04.2013 22:38 Post subject: |
|
|
Blir mildt sagt sjokkert om Alas er klar for Vitoria Guimaraes.
(Med andre ord har jeg ingen tro på at det ryktet stemmer) |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.04.2013 14:50 Post subject: |
|
|
Fordi overgangsvinduet i Portugal er stengt, valgte jeg heller ikke å konfrontere Hoftun.
Men burde kanskje ha gjort det for å få det avklart ... |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 07.04.2013 15:27 Post subject: |
|
|
Det er et par uker siden agenten hans spredte rykter om at det kunne bli mulige overganger til lag i førstedivisjon i Portugal eller Ungarn i juli. Virker som om en eller annen har fått dette til å bli ei konkret høne.
| moomoo wrote: | om det er tastaturet eller en dose dysleksi er ikke 100% fastslått enda  |
Når du klarer å skrive dysleksi er det vel ikke det. Opplever selv at tastaturet ikke alltid klarer å videreformidle mine inntastinger i rett rekkefølge så jeg pleier å overse slike ting, men siden flere kaller ham Jamie tenkte jeg det var et poeng å påpeke det. Dog er du selvfølgelig unnskyldt  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Fotsoppen Proff
|
Posted: 16.04.2013 16:25 Post subject: |
|
|
Alas som venstreback da. Noen tanker omkring dette? Hvis det funker som en drøm kan vi få vår neste gamboa på venstrebacken?! _________________ 4-3-3, angrepsfotball, hurtig i lengderetning og høyt kollektiv press! Godfoten er min bibel. |
|
| Back to top |
|
 |
Øyvind Rutinert
|
Posted: 16.04.2013 16:37 Post subject: |
|
|
Alas herjer med buvik, spiller seg til fast plass, storspiller, blir tippeligaens suverent beste venstreback, blir solgt til en storklubb etter sesongen for store penger. Hadde jo vært morro men høyst usannsynlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 16.04.2013 17:04 Post subject: |
|
|
Har ikke sett han nok til å ha en bastant oppfatning av hvordan han funker som back, men jeg mistenker at han har heller begrensede defensive kvaliteter. Det vil nok i såfall ta noe tid å drille han der.
Når det gjelder kampen mot Buvik så kan han jo gjøre en god figur. Det er jo tross alt begrenset kvalitet på motstanderen  |
|
| Back to top |
|
 |
Fotsoppen Proff
|
Posted: 16.04.2013 17:52 Post subject: |
|
|
Viktig å få opp selvtillitten hans, hvertfall. Den er sikkert ikke på topp nå om dagen. _________________ 4-3-3, angrepsfotball, hurtig i lengderetning og høyt kollektiv press! Godfoten er min bibel. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 16.04.2013 19:29 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Har ikke sett han nok til å ha en bastant oppfatning av hvordan han funker som back, men jeg mistenker at han har heller begrensede defensive kvaliteter. Det vil nok i såfall ta noe tid å drille han der. |
Ingen tvil om at rollen i seg selv kan ta litt tid å få inn i beina, men selve egenskapene er jeg nesten overbevist om at Alas besitter. Slik jeg har oppfattet ham er det gode rykk i ny og ne, med en OK++ hastighet, har vist tendenser til gode tekniske evner og de gangene jeg har sett ham gå på defensive løp har han ikke vegret seg for å gå i kroppen på motspiller. Rett og slett det meste som kreves av en "moderne" back. Har trua på at han kan få til dette. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 16.04.2013 19:39 Post subject: |
|
|
| Alas bør klare en slik oppgave mot Buvik... |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 16.04.2013 19:51 Post subject: |
|
|
Det viktigste signalet som Alas får her er at han får sjangsen til å vise seg frem.
Jeg tror nok han mestrer denne oppgaven godt mot lille Buvik, men om han er rett mann for venstrebacken i de kommende år stiller jeg meg særs kritisk til.
At han besitter det tekniske og har fart god nok er det ingen tvil om, men det går vel mest på at han ikke er så all verdens høy. Gamboa har vært god i år for all del, men vi så mot Start at de konsekvent spilte opp mot den siden nettopp pga at det er enklere å vinne hodedueller mot lave spillere...
Nå kan mye av det utrettes ved å posisjonere seg rett og rett og slett ha erfaring med backspill.
Men Alas mangler vel en del på begge de punkter.
Spennende valg, men tviler på at han blir vår neste venstreback i åra som kommer. _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 16.04.2013 21:16 Post subject: |
|
|
Vet jeg forsvarer Alas på grensen til idioti her nå, men klarer ikke å riste av meg følelsen av at det bor mer i mannen enn vi har sett så langt. Men for å forsvare meningene mine på en saklig og oversiktlig måte, så er dette det jeg tenker om Alas etter noen kamper for RBK og etter det jeg har sett av ham for El Salvador:
Positive egenskaper
- Teknisk sterk / God en mot en / God førstetouch
- Løpsvillig, arbeidsvillig
- Godt rykk, god hastighet
- Blikk, pasninger og kreative løsninger
- God på å skjerme ball og snur relativt rask på tiøringen (Vendinger), lavt tyngdepunkt som gir god balanse
- Posisjonering (Gjør seg spillbar, ofte forsøk på klikk-klakk og trekanter)
- Skuddvillig
- Mentalt tøff (Har få skrupler mot å gå i kroppen på større og sterkere spillere)
Negative egenskaper
- Fysisk styrke
- Statisk hodestyrke
- Kondisjon/Utholdenhet (Veldig selvmotsigende i forhold til ovenfornevnte arbeidsvillighet, men han jobber mer i rykk enn i en konstant sprint som f.eks Svensson)
- Lider under, slik han har framstilt det selv, spillestil, taktikk, strategi o.l.
Hvorfor ham framfor Dorsin?
- Raskere
- Mtp hurtighet og duellevner kan han umulig stoppe færre innlegg enn Dorsin
Hvordan lykkes i framtida
- Spilletid (Tid og tillit = Selvtillit)
- Grundig opplæring og gjennomgang av spillestil etc.
- Fokus på og videre utvikling av det han er god på (Hurtighet, duellstyrke, løpsvilje etc)
Meritter
- To år i Luis Ángel Firpo, en av de største og mestvinnende klubbene i landet. På to år hadde han 45 opptredener (Av 75 mulige, i ligaen) og 9 mål, et snitt på ett mål hver 5. kamp.
- "Fast plass" på landslaget, være det seg klippekort eller noe som treneren ser som ikke vi ser. Der har han også scoret sin del, med 6 mål på 32 kamper (Mistenker at det er flere mål på flere kamper, da Wiki ikke er helt oppdatert. Står bl.a. nevnt at han scoret det avgjørende målet mot USA som sendte El Salvador til semifinalen i CONCACAF herre-OL, som ikke står oppført på mållisten), som også er et snitt på ca et mål pr 5. kamp.
- For å påpeke: Daniel Fredheim Holm hadde omtrent samme snitt i sin første runde hos 'Enga og nede i Danmark, Aab. Han fikk selvfølgelig kritikk for ikke å score nok, men han var dyktig nok til å sette opp andre. Et lite bonuspunkt i forhold til at mange mener at en kantspiller skal være målfarlig. Ikke at det er så mye gjeldende når det er snakk om backspill... Men men!
Om noen mener jeg ser meg blind på ham i forhold til de negative egenskapene hans er det bare å fyre løs, vet jeg kan slite med å ta et delvis upartisk syn på saken når jeg har fått sansen for spilleren. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 16.04.2013 21:24 Post subject: |
|
|
Nå satt vel du det helt på spissen her. Alle har styrker og svakheter, men forskjellen er av hvor stor grad den er. Hos Alas er ikke styrkene noe spesielt å skryte av i TL nivå. Han er ikke rask nok for å bli kalt et hurtigtog, han fomler mye med ball og spiller seg i vanskelige situasjoner. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| Rånny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 16.04.2013 21:45 Post subject: |
|
|
| Vet ikke helt hvor du vil hen, men det er på grensen til ekstremt drøyt å forsøke å argumentere for Alas over Dorsin på venstreback. Føler også du fisker meritter ut av så og si ingenting, og hadde han hatt alle de positive egenskapene der på et sånn passe nivå så hadde han hvertfall fått en plass på innbytterbenken. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 16.04.2013 21:56 Post subject: |
|
|
@Hakkespett
Nå må du huske på at det offensive bare er en del av det å være back da. Du har jo fullstendig ignorert 50% av rollen, det defensive.
* Defensiv posisjonering ?
* Defensiv organisering ?
* Taklingsstyrke ?
* Defensiv mann mot mann ?
Når han ikke er i nærheten av å få spille som ving, som tross alt er det han har trent på i årevis, så ville jeg vært forsiktig med å skryte opp de offensive kvalitetene hans for mye også. Det er tross alt en grunn til at han ikke slipper til. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 17.04.2013 08:35 Post subject: |
|
|
| Hakkespett wrote: | | Mtp hurtighet og duellevner kan han umulig stoppe færre innlegg enn Dorsin |
Må innrømme at jeg lo!
På den andre siden så syns jeg mange avskriver Alas som for lett etter å ha sett han spille totalt, hva da, 9 minutter med fotball for Rosenborg?
Hvis jeg skal bruke de samme "9 minutttene" som argument om Berntsen og Midtsjø i årets tippeliga, så må jeg jo konkludere med at de er milevis unna å holde nivået.
Alas skal konkurrere med Tarik, Chibuike, Midtsj, Dockal, Mikkelsen om plass på vingen. At han ikke er med i troppen er ikke rart.
Jeg skal ikke bruke mye tid på å forsvare Alas, for jeg vet INGENTING om han, akkurat sånn som alle dere (kanskje bortsett fra Hakkespett som sier han har sett han spille for landslaget). Dog, ønsker jeg bare å nevne de første sesongene til Alanzinho. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 17.04.2013 11:23 Post subject: |
|
|
Joda, Hakkespett, han hadde et par returløp og gikk greit i tackling i en eller annen kamp i fjor, men etter å ha sett innsatsen i landskampen mot Ecuador i mars er jeg usikker på defensiv arbeidsmoral og hvordan han er til å følge taktiske direktiver. Vet jo null om hva han som ving fikk i defensiv oppgave, men så i alle fall at han ikke brydde seg om å prøve å stanse motspillere med ball som fikk passere ham. Lite backtendenser å se i alle fall.
Mulig det er urettferdig å dømme etter den landskampen som gikk i stor høyde, men jeg har ikke sett ham på RBK2 og kun i de korte innhoppene på førstelaget. Han må gjerne overraske positivt, men jeg frykter at han "blir borte" i møte med ei middels stor rørleggersprekk. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 17.05.2013 19:38 Post subject: |
|
|
Janne jønsson kan få han med seg til aafk  _________________ vi banker Alltid LSK |
|
| Back to top |
|
 |
|