View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
bongo Veteran
|
Posted: 11.04.2013 18:17 Post subject: |
|
|
Lunna står ikke mye tilbake for Leciejewski, dessuten går han ikke på kvoten og ikke minst så er han trønder. Vi trenger trøndere på Rosenborg.
Han er bare 30 år og det er ingenting for en keeper, kan være vår førstkeeper i 5år+ så lenge han holder nivået han gjør nå. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 11.04.2013 19:56 Post subject: |
|
|
Blir helt meningsløst for meg å bruke penger på å hente en keeper som i beste fall er marginalt bedre enn ALH. Dessuten er det en litt annen øvelse å stå i RBK-målet, i form av at man i mange kamper kan ha veldig lite å gjøre. Det er ikke alle keepere som behersker det å stå arbeidsledig det meste av kampen, men likevel være 100% fokusert når de først må gjøre en avgjørende inngripen. Så langt ser ALH ut til å beherske dette meget godt. |
|
Back to top |
|
 |
LarsP Proff
|
Posted: 12.04.2013 09:41 Post subject: |
|
|
Apropos utlendinger, kan det lønne seg å ta en titt nedover til Flandern eller er det umulig å plukke opp andresorteringer for en liten klubb som Rosenborg? Belgia har mildt sagt produsert noen sinnssyke talenter de siste 3-4 årene. |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 12.04.2013 09:53 Post subject: |
|
|
Satse på at Armenteros flopper i Anderlecht å vill tilbake til skandinavia?
http://www.youtube.com/wa...2pdwGymo4U
Kanskje vi kan lure Anderlecht med en byttehandel, de får Chibbe vi får denne karen?
(Jaaadaaa, skjønner at det er urealistiskt) |
|
Back to top |
|
 |
Fotsoppen Proff
|
Posted: 13.04.2013 10:35 Post subject: |
|
|
Skeptisk. Youtube får jo Chibuike til å se ut som Maradona. _________________ 4-3-3, angrepsfotball, hurtig i lengderetning og høyt kollektiv press! Godfoten er min bibel. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 13.04.2013 12:49 Post subject: |
|
|
Med Strandberg ofte på skadelista og Reginiussen inn og ut, så har RBK egentlig ingen andre klare favoritter til å steppe inn. Jeg håper egentlig RBK kvitter seg med Rønning nå i år og kanskje Moe leies ut til Ranheim, for jeg vil gjerne at RBK legger inn ett bud på Odd´s Fredrik Semb.
Han i tospann med Tore R. burde være magisk.
Tror kanskje han er en av topp 3 beste stopperne i tippeligaen pr dags dato.
Odd selger til riktig pris.
Rønning beviser nok en gang at han er alt for dårlig på dette nivået.
Dårlig plasseringsevne, tempo, mann-mot-mann og selvfølgelig klarer han å score selvmål.
Når Moe ennå ikke har fått sjansen, så holder han tydligvis ikke dette nivået, når Rønning holder han på benken. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 13.04.2013 13:08 Post subject: |
|
|
Ser ingen grunn til at vi skal kvitte oss med Rønning. Han hadde en svak kamp i går, og han har noen begrensninger som kommer til syne i ny og ne. Fin type å ha i klubben, om ikke bankers i startelleveren, så på benken |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 13.04.2013 13:43 Post subject: |
|
|
Velger heller å bruke noen kroner på å få inn Semb, enn å ha Rønning på banen.
Mannen vinner jo omtrent ikke en hodeduell med sine lange ben.
Er aldri trygg da han har ballen eller da han er i dueller.
Jeg mener nå at RBK´s svakhet nå, er Rønning. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 13.04.2013 13:49 Post subject: |
|
|
Ikke uenig i at Semb nok har et høyere nivå enn Rønning. Men hypotetisk sett hvis vi henter Semb og han slår gjennom, så vil han sikkert grine seg bort etter to år, og det samme hvis han blir sittende å slite benk. Vi har nok av den typen spillere. Rønning er en klubbspiller, og vi trenger noen av disse også. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 13.04.2013 13:57 Post subject: |
|
|
Kontrakten til Rønning går visst ut denne sesongen også:) |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 13.04.2013 14:10 Post subject: |
|
|
Tror og håper RBK bruker Rønning bare til Strandberg kommer tilbake. De vet nok at vi ikke kan bruke en spiller som Rønning i Europa Leauge. Helt greit å ha Rønning i RBK som sitter på benken og spiller noen Tippeliga kamper. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 14.04.2013 08:15 Post subject: |
|
|
Rønning spilte drittdårlig! Enig i det. Men, hva faen? Han har da gjort jobben i de tre foregående kampene? Én kamp og du er svarteper? Svakt av dere som kritiserer! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 14.04.2013 10:14 Post subject: |
|
|
Jeg likte spesielt "han vinner omtrent ikke en hodeduell med sine lange bein". Veldig presis beskrivelse av Rønnings normale nivå og kvaliteter - det er jo først og fremst duellspillet som er utfordringen her, eller? Egentlig var det mest talende ordleggingen "jeg mener nå" - litt perspektiv hadde ikke skadet.
Det er vel ingen som er spesielt uenig i at det hadde vært bedre å ha Semb på banen i stedet for Rønning, men nå er jo Rønning en av to klare backuper for stopperparet Regs/Strandberg, der i alle fall en, muligens begge, er bedre spillere enn Fredrik Semb. Da kan man ikke slenge mange penger etter enda en stopper. Vi må tåle å spille med reserven når vi har et fast førstevalg skadet, sånn er det bare. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 14.04.2013 10:31 Post subject: |
|
|
Alltid er det noen som er nødt til å finne syndebukker! Er det ikke Dorsin, så er det - faen meg - Rønning eller Tarik for den del. Dere som kritiserer ser kanskje ikke at dette henger sammen?
Laget i siste kamp var under pari! Blir jævlig feil å klandre enkeltspillere i sånne kamper!
Zaph:  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
festil Junior
|
Posted: 14.04.2013 12:20 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | Alltid er det noen som er nødt til å finne syndebukker! Er det ikke Dorsin, så er det - faen meg - Rønning eller Tarik for den del. Dere som kritiserer ser kanskje ikke at dette henger sammen?
Laget i siste kamp var under pari! Blir jævlig feil å klandre enkeltspillere i sånne kamper!
Zaph:  |
Vi spilte uavgjort mot et ubeseiret lag, vi scoret begge målene, bør vel være fornøyd ;P
Når vi ikke gjør det bedre, svikten mot start var kollektivt! |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 14.04.2013 12:27 Post subject: |
|
|
Number10 wrote: | Kontrakten til Rønning går visst ut denne sesongen også |
Da får Levanger en liten, men dyr forsterkning  |
|
Back to top |
|
 |
festil Junior
|
Posted: 14.04.2013 12:31 Post subject: |
|
|
Nye spillere hos RBK ja, Jeg mener det er bare å se i sine egne rekker. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 14.04.2013 14:08 Post subject: |
|
|
Greit nok at vi ikke skal kappe hodet av rønning for en dårlig kamp,men han sliter med posisjoneringen hver kamp,tore redder oss flere gangen på grunn av feil fra rønning.
Står meg uforstående hvorfor vi hentet han,alt for svak for en klubb som rbk,passer bedre på dødball lag som lillestrøm.
Men er svært skeptisk om brede moe er så mye bedre,så rønning bør vel få spille til vi får strandberg tilbake. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 14.04.2013 14:32 Post subject: |
|
|
Nå er vel ikke Strandberg akkurat som en Messias vi venter på heller... _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 14.04.2013 20:10 Post subject: |
|
|
Jo. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 14.04.2013 20:58 Post subject: |
|
|
Var vel ingen som tok seg en storfest da Rønning meldte overgang hit.
Rønning er temposvak, plasseringssvak, utrolig dårlig på hodet til å være så høy (ja faktisk) og dårlig mann-mot-mann. Det positive med han er vel at han i enkelte situasjoner klarer å blokkere skudd i mot:)
Da Moe ikke har fått spilletid, så er han heller ikke god nok og bedre en Rønning og det sier sitt.
Høiland kan vi bare glemme.
Jeg mener vi har kun 2 gode stoppere, men en er desverre skadet ennå.
Rønning og Høiland sitter vel med kontrakter ut denne sesongen, så en ny stopper må inn uansett.
Og, kan Mohamed Elyounoussi være ett alternativ den dagen fetter Tarik drar?:)
Har ett stort potensiale. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.04.2013 09:07 Post subject: |
|
|
Spørsmålet er om vi gjorde feil allerede da vi hentet NOrdberg - for meg virker han og Rønning omtrent like jevndårlig - borsett fra at Nordberg mulignes har hakket mer fart. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 16.04.2013 10:11 Post subject: |
|
|
Du lurer på om vi heller burde beholdt Nordberg enn å "bytte" med Rønning?
Den Nordberg som ikke har spilt mer enn 5-6 adeccoligaekamper siden overgangen fra oss for snart 2 år siden? |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.04.2013 10:35 Post subject: |
|
|
Nei, jeg lurer på om vi burde latt være å hente han også, og heller finne noe mer kvalitet enn begge to. Nordberg er jo en kjeks skademessig. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 16.04.2013 10:36 Post subject: |
|
|
Ny trådtittel: Gamle spillere.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
|