| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Thulian Veteran

|
Posted: 09.04.2013 12:03 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | Noen som kan tilby han søstra si eller noe? Vi må få han til å slå seg til ro her, og kvinner har ofte den effekten på unge latinske menn  |  _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 09.04.2013 12:22 Post subject: |
|
|
Gamboa er vel den eneste på dagens Rosenborg-lag jeg ikke klarer og se begrensningene til. Og det fantastiske er jo at nettopp han er den ene spilleren vi har på 5 års kontrakt.
Fortsetter han å imponere som han gjør nå er det jo bare et tidsspørsmål før det kommer et bud vi ikke kan si nei til. Og det bør være 50mill+.
Det går ikke en kamp uten at jeg lurer på hva FCK tenkte på og ikke minst MED når de solgte han til oss for 3mill. Utrolig!! |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 09.04.2013 12:26 Post subject: |
|
|
| Øh, jeg holder også Gamboa som BB i forrige kamp, men han er jo shaky defensivt. Det har han vært før, og det var han igjen mot Sogndal. På tide å slappe av litt. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 09.04.2013 12:37 Post subject: |
|
|
| Med begrensninger mente jeg selvfølgelig potensial hvis det var uklart, selvfølgelig har han svakheter i spillet sitt pr dags dato. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 09.04.2013 12:48 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | | Hvorfor FCK ikke ville bruke ham burde vi sende en mail og undersøke. må ligge noe uvitenhet bak det der... |
Det svarer lidt til at sige at der lå uvidenhed bag at OB ikke satsede på Reginiussen.
Gamboa har haft tre forskellige cheftrænere i FCK. Jeg er uenig med dem, men jeg kan godt forstå, hvorfor de ikke gav Gamboa spilletid.
Det ændrer ikke på, at dette har været et fantastisk køb! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 09.04.2013 14:11 Post subject: |
|
|
| martibs wrote: | | Øh, jeg holder også Gamboa som BB i forrige kamp, men han er jo shaky defensivt. Det har han vært før, og det var han igjen mot Sogndal. På tide å slappe av litt. |
Dette. Holdt på å koste oss baklengs på 0-0 da han feilberegna spretten på ballen. Hadde Dorsin gjort det samme ville det vært side opp og side ned om den elendige spensten og det skrantende synet til Dorsin. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.04.2013 14:14 Post subject: |
|
|
En kunstgress-sprett, det der. Tror de fleste kan se mellom fingrene på noe sånt, spesielt fra en latino.
Edit: fryktelig til skrivefeil da.
Last edited by Hedon on 09.04.2013 14:20; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 09.04.2013 14:17 Post subject: |
|
|
Tar ikke den spretten veldig tungt nei.
Det er bare å forvente at Gamboa vil gjøre en brøler fra tid til annen. Med mer rutine vil dette gradvis bli bedre. Uansett har han så mange enormt bra egenskaper at det veier opp for en dårlig involvering her og der.
Gamboa er pr. i dag den spilleren på laget vårt jeg vil tro har størst sjanse til å tiltrekke seg interesse fra europeiske topplag. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 09.04.2013 14:23 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | la oss gå igjennom noen av de spillerne.
Srna er god og langt tøffere en Gamboa ,men har ikke samme hurtighet lengere. Jeg vil fremdeles påstå at Gamboa er på høyde med Srna slik vi bruker backene i dag.
Lahm spiller vestreback mest, men jo han er vell en av tidenes mest solide backer.
Zabaleta er kjempegod defensivt, men ikke like hurtig og "kåt" fremover som gamboa. Han spiller i City og får en del overlapper så han fremstår langt bedre offensivt enn han faktisk er mener jeg. Men jo bedre defensivt, lett.
Da Silva er mere komplett, men jeg ville fremdeles valgt Gamboa fordi den offensive delen av backene er det vi går for i RBK. At Da Silva er en bedre spilelr totalt sett, la gå. (holder jo Valencia på benken og HAN er mere lik Gamboa en da Silva, og muligens bedre som offensivt verktøy)
Ramos er en mye mye bedre duellspiller, men for meg ikke en bedre offensiv back. Bare tenk på hvor gal høyresiden til Real hadde vært med Gambi ute på glattisen
Abate har jeg ikke sett mye til, men han er sikkert bedre til å filme ^^
Maggio bedre? seriøst??? den nekter jeg å være med på, enkelt og greit.
Azpilicueta var et gedigent talent og har mere komplimentere ferdigheter. En strålende back, men som offensivt verktøy, Gamboa > Azpilicueta.
La meg se, hvem av disse du nevner ville jeg bytter gamboa imot og hatt som Høyreback hos rbk?
Srna? Nope
Lahm, Ja
Da Silva, Nope
Zabaleta, Nope
Ramos, Nope
Abate, usikker
Maggio, Nope
Azpilicueta, Nope
alle disse hadde dog tatt venstrebacken greit, for ikke å snakke om vørt kurrant grunn til å sende Høiland tilbake til Stabæk xD
Jeg vil understreke at dette er MIN mening, og at om vi hadde hatt en litt anderledes spillestil ville jeg gjort andre valg.
Gamboa til real er utelukket i bytte med Ronaldo, men Kommer Barca hit med Dani Alves, 1milliard og Messi sier jeg ja takk på den betingelse at de tar chibbe på kjøpet så ikek ungutta havner lengere tilbake i køa.
Men seriøst, skal man se på salgsverdi, så tror jeg realistisk sett at om han fortsetter å utvikle seg og spille bra at vi kan dra inn 40-60 mill på et salg nettopp fordi det ikke er alt for mange offensive backer med dyrisk hurtighet ute å går. Hvorfor FCK ikke ville bruke ham burde vi sende en mail og undersøke. må ligge noe uvitenhet bak det der... |
Ser ikke helt poenget med dette ? I den opprinnelige posten din skriver du nevn mer enn 3 høyrebacker som er bedre enn Gamboa. Mens i argumentasjonen din her så argumenterer du utelukkende med offensive kvaliteter (og å påstå at Gamboa er bedre enn Rafael offensivt blir bare useriøst).
De spillerne jeg nevner spiller og presterer på høyeste nivå hver uke. Gamboa må vise noe i tellende kamper mot topp internasjonal motstand før han kan vurderes opp mot de beste i verden. At han kanskje er den beste offensive backen RBK har hatt skal jeg dog være med på. Og det er absolutt fullt mulig at han kan ta steget opp i en av de største ligaene etterhvert. Men før han kan sammenliknes med de beste må han prestere over tid, og ikke minst mot langt sterkere motstand. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 09.04.2013 14:55 Post subject: |
|
|
Nei nei, jeg baserer det på hvordan vi bruker høyrebackene.
Selvfølgelig er det en DEL vanskeligere å spille mot messi,Van Persie, Ben Arfa etc og da kommer nok defensive mangler frem hos vår venn, men jeg mener at Gamboa har et sinnsykt potensialet og ja, han er bedre en Rafael i mine øyne offensivt. Som jeg sa hadde jeg vurdert ut ifra flere kriterier og tenkt mere helhet en kun offensiv høyreback så er nok Rafael bedre, men mitt RBK hjertet forteller meg at Rafael på RBK hadde gjort høyresiden vår mindre farlig. HYSJ! :p
(om du tror at jeg mener Gamboa hadde fungert bedre i United en Rafael er svaret nei pr. dags dato). _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 09.04.2013 16:00 Post subject: |
|
|
Skal vi ikke prøve at komme tilbage til virkeligheden? Indtil i høst havde københavnerne både en costa ricansk venstreback og højreback: Oviedo og Gamboa. Per dags dato er Oviedo suverænt den bedste og selv han sliter med spilletid i europæisk fodbold.
I forhold til at han ikke fik spilletid i København, har Gamboa allerede selv givet forklaringen: "Konkurrencen var hård, og de så andre veje". Gamboa var 3. valg og her er nogle grunde til han ikke var 1. valg: defensive egenskaber, rutine, personlige fejl, stabilitet, hovedspil, positionering, indlægskvalitet. |
|
| Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 09.04.2013 16:33 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | Noen som kan tilby han søstra si eller noe? Vi må få han til å slå seg til ro her, og kvinner har ofte den effekten på unge latinske menn  |
Den godeste Gamboa er nok allerede godt etablert med et barn på vei. Så da må i såfall søstra til noen forføre han og stjele hans hjerte fra hans nåværende partner.
Men håper og tror at vi får nyte godt av hans kvaliteter i mange år framover. _________________ Bring him home! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.04.2013 16:42 Post subject: |
|
|
Gamboa insisterte vel på å få med norskkurs i kontrakta om jeg husker rett, så det tyder ikke på at han har bråhast med å komme seg ut. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 09.04.2013 17:10 Post subject: |
|
|
Det som er litt spesielt med RBK og Gamboa, er at det virker som begge parter ble hverandres redning. Snakker meg om vinn-vinn situasjon!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 09.04.2013 17:40 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | Snakker meg om vinn-vinn situasjon!  |  |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.04.2013 12:48 Post subject: |
|
|
Tragisk at han ble utvist, men enda mer tragisk at vi må bruke Høiland i en kamp der vi skal angripe
Men siden han fikk 2 gule, det betyr vel at han ikke drar med seg en gult kort? Altså, Gamboa må ikke stå over om han får 2 gule kort i fremtiden? Eller? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Ræven Rutinert
|
Posted: 22.04.2013 16:57 Post subject: |
|
|
| Korrekt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 16.05.2013 04:18 Post subject: |
|
|
Ble far til en gutt i natt rundt kl 3.
Satser på at han får sove ut nå og feirer med å slå Sarpsborg i kveld.
Omfanget da han kom til RBK kanskje?  |
|
| Back to top |
|
 |
hansern Proff
|
Posted: 16.05.2013 04:29 Post subject: |
|
|
| Unnfanget skal det vel være, men samme det, gratulerer! |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.05.2013 07:10 Post subject: |
|
|
Ingen skal klage på oppdateringen her inne iallefall.... 1 time 18 minutter etter fødsel midt på natta vet RBKWeb det...
Edit : Ble så imponert over oppdateringen at jeg glemte det viktigste:
Gratulerer så meget  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 16.05.2013 08:30 Post subject: |
|
|
Fotball kan virke så uviktig når man vakler i fødselssvime. Får håpe Gamboa ikke plages av det. Gratulerer til far og mor  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 16.05.2013 11:28 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | Ble far til en gutt i natt rundt kl 3.
Grattis!!!
Måtte det bli en ny stjerne for vårt kjære RBk om en del år  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 16.05.2013 11:41 Post subject: |
|
|
Inn i juniorstallen med poden raskest mulig!
Gratulererer Gamboa!!!  |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 16.05.2013 11:42 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | Ble far til en gutt i natt rundt kl 3.
hahaha, fantastisk.
RBKWEB !!! |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 16.05.2013 12:21 Post subject: |
|
|
Mix Diskerud @MixDiskerud
| Quote: | Senora Gamboa har kjapt født en ny indreløper.
Det var trangt om plassen før, snart må vi stå enda høyere. |
Haha
Gratulerer så mye Gamboa  |
|
| Back to top |
|
 |
|