| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 09.04.2013 01:24 Post subject: |
|
|
En norsk keeper som står for RBK vil alltid være aktuell for landslaget, og ALH har muligens fremdeles sine beste år som keeper foran seg. Men han har vært skadeutsatt, og har vel fremdeles til gode å være førstevalg for en Tippeligaklubb gjennom en hel sesong. Rekkevidden er god, fokuset/mentaliteten på plass og han er også bra på utspill.
At han dras opp i landslagsdiskusjonen nå er ikke på grunn av at folk mener man bør det hvis man står tre elitekamper uten å slippe inn mål, men fordi Norge siden Thorstvedt utelukkende har hatt middelmådige keepere, som blandt annet kostet oss en plass i EM i 2008. En fattig kamp mot Spania i 2003 (Espen Johnsen) veier ikke opp.
Ingenting hadde gledet meg mer enn om ALH var skadefri og god i hele år, og hadde endt opp som førstevalget for et norsk lag i VM neste sommer. Mye om og hvis, men jeg unner ham litt suksess nå som han er i tredveåra. Vi som har sett ham i ti år vet jo at han egentlig har et potensiale som er større enn både Örlund, Jarstein, Hirschfeld osv. Til sammen 30 elitekamper for RBK og Fredrikstad gjenspeiler ikke den egentlige kvaliteten hans. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 09.04.2013 08:20 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: | | Siden landslaget ødelegger omtrent alle keeperne det tar i så kan jo det være like greit. |
Nettopp! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 09.04.2013 08:39 Post subject: |
|
|
Landslaget har etterhvert blitt en arena der norske keepere spiller av seg selvtillitt; laget er såpass ræva at enhver keeper blir demoralisert av å hente ball etter ball ut av nettet.
ALH kan holde seg til RBK. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
25 Proff
|
Posted: 09.04.2013 09:53 Post subject: |
|
|
| Artig at han tok seg tid til de tilreisende både under og etter kamp på søndag. |
|
| Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 09.04.2013 10:20 Post subject: |
|
|
| nastynick wrote: | Landslaget har etterhvert blitt en arena der norske keepere spiller av seg selvtillitt; laget er såpass ræva at enhver keeper blir demoralisert av å hente ball etter ball ut av nettet.
ALH kan holde seg til RBK. |
Haha jeg er enig! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 09.04.2013 11:39 Post subject: |
|
|
| En skål for Jørn Jamtfall, som virker å ha gjort en meget bra jobb på treningsfeltet med Alexander Lund Hansen etter at han returnerte til Lerkendal i fjor sommer. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 09.04.2013 12:11 Post subject: |
|
|
Haha, tja, Lund Hansen er jo tross alt den eneste spilleren jeg noen gang har hørt uttale seg positivt om Jamtfalls trenerevner, så kanskje det er en god match, rett og slett?
Likevel heller jeg foreløpig mer mot at det er Lunna som har selvtillit for tida, mer enn at det er Jamtfalls trygge vinge som skaper framgangen. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 09.04.2013 13:38 Post subject: |
|
|
| Eventuelt at Jamtfall vet hvordan han skal jobbe med keepere fra de er tenåringen men takler ikke å få keepere fra Odd, AIK og andre steder til å legge av seg inngrodde mangler? |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 09.04.2013 13:41 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Haha, tja, Lund Hansen er jo tross alt den eneste spilleren jeg noen gang har hørt uttale seg positivt om Jamtfalls trenerevner, så kanskje det er en god match, rett og slett?
|
Mener du bommer med 100%. Tror Ranheimkeeperen sa det samme i fjor  |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 09.04.2013 13:44 Post subject: |
|
|
| Eventuelt at keeperne det er snakk om ikke fremstår som noe bedre i andre klubber enn hva de gjorde i RBK, noe jeg syns gjelder alle som har vært keeper i RBK de siste 10 årene. Men både Espen Johnsen, Rune Jarstein og Alexander Lund Hansen har vært på sitt beste nivå mens de var i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 09.04.2013 14:01 Post subject: |
|
|
| Jarstein var jo elendig i RBK, men ser ut til å ha blitt bedre i Viking. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 09.04.2013 14:05 Post subject: |
|
|
Jeg så en statistikk for en stund siden som viste at de 4-5 siste keeperne til RBK alle hadde en kjempegod førstesesong, for så å falle i prestasjon.
PÃ¥ meg virket ikke akkurat det betryggende ift. Jamtfalls treneregenskaper. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 09.04.2013 14:11 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Jarstein var jo elendig i RBK, men ser ut til å ha blitt bedre i Viking. |
Mener å huske at Jarstein var ganske god det siste halvåret han spilte for RBK, og at det var starten i klubben som var elendig med mange tabber, noe han også hadde i Odd og har i Viking. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.04.2013 14:12 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Jarstein var jo elendig i RBK, men ser ut til å ha blitt bedre i Viking. |
Jarstein sine problemer måtte løses av psykologer og anger management-grupper, ikke av en keepertrener.
Han var en tabbekeeper med et syyykt temperement i Odd, han var det hos oss, og han har vært det i Viking. Men det har vel vært en liten stund siden tabber og utbrudd kasnkje? Jeg har ikke fulgt så godt med i det siste.
Men uavhengig av klubb hanh ar vært i, så har han jevnlig måttet legge seg flat i media og fortelle at han må bli voksen. Etterfulgt 4 uker senere av en lystig artikkel om at "nå har Jarstein blitt voksen".  |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 09.04.2013 14:13 Post subject: |
|
|
| Hentesveis wrote: | Jeg så en statistikk for en stund siden som viste at de 4-5 siste keeperne til RBK alle hadde en kjempegod førstesesong, for så å falle i prestasjon.
PÃ¥ meg virket ikke akkurat det betryggende ift. Jamtfalls treneregenskaper. |
Hvilke keepere skulle dette dreie seg om? Hos Jarstein var det motsatt. Hirschfeld var ikke lenge i klubben, Örlund har vel vært på det jevne hele tiden, mens Espen Johnsen var en god stund i klubben før han slo gjennom. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 09.04.2013 14:40 Post subject: |
|
|
| Jarstein hadde sin beste periode høsten før han dro, tabbe å "gi han bort" til Viking. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 09.04.2013 16:39 Post subject: |
|
|
Jeg kaller det at Ørlund ble satset på foran Jarstein en av de største blemmene vi har gjort i nyere tid.
Hadde Jarstein vært en kald fisk og ikke gjort en og annen feilvurdering litt for ofte så ville han glatt vært på nivå med Lindegaard, og vi vet godt hvor han havnet.
Sammenlignet med hvilken som helst annen keeper som ikke har vært god nok til å ta steget ut av TL så er det ingen som er bedre, og de fleste er flere knepp under. |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 09.04.2013 21:23 Post subject: |
|
|
| georgios wrote: | | Jarstein hadde sin beste periode høsten før han dro, tabbe å "gi han bort" til Viking. |
For noe tull, han fortsatte jo psycho-faktene i Viking, ref. Olsen-dytten bla. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 09.04.2013 21:59 Post subject: |
|
|
| Er det gitt at han hadde kommet til og gjort det samme for oss. Det var en tabbe. Han er den beste norske keeperen for øyeblikket og har vært en av de beste, om ikke den beste TL-keeperen siden den høsten. |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 09.04.2013 22:09 Post subject: |
|
|
Lund Hansen er klart bedre imo., og jeg kan ikke se at Hoftun gjorde noe feil i å kvitte seg med han. Synes huske vi gjorde en grei sesong mtp. innslupne mål og tap i 2010 og.
Vi får bare være enig om at vi er uenige. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 09.04.2013 22:14 Post subject: |
|
|
| Du kan ikke mene at Örlund er en bedre keeper enn Jarstein? Selv om vi ikke har sluppet inn mange mål. Nå er det uansett historie og Jarstein spiller for Viking. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 28.04.2013 22:53 Post subject: |
|
|
Vil på en mørk dag i RBKs historie rette lyset mot Lunna som fremstår noe overaskende som den beste og mest stabile spilleren på hele laget i med og motgang. Artig at han endelig har fått sitt definitive gjennombrudd etter en lang kariere som nr. 2. Gode holdninger står han også for.
Burde kjempe om landslagsplass nå, ikke allverden til motstand blandt norske keepere om dagen. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 29.04.2013 00:16 Post subject: |
|
|
"Man of the match" i kveld. Mens utespillerne var lite produktive i offensiv sone, og slapp til Sandnes Ulf med enkelte gode langskudd, var det Lunna som holdt RBK inne i kampen. Strafferedningen hindret også bortelaget i å punktere kampen fullstendig.
Det skal jo egentlig ikke være sånn at RBKs beste er keeperen i en hjemmekamp mot Sandnes Ulf, men nå ble det slik i denne kampen. Dessverre en velfortjent bestemannspris til Lunna.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.04.2013 22:54 Post subject: |
|
|
Rosenborg-keeper Alexander Lund Hansen kan være et alternativ for landslaget til kampen mot Albania 7. juni.
- Jeg har ikke hørt noe selv, men det er hyggelig hvis noen har sagt det. Det er veldig positivt, sier Lund Hansen.
Les mer: Lund Hansen landslagsaktuell
Jeg lurer også på hvem som er kilden. Bare spekulasjoner? |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 29.04.2013 23:32 Post subject: |
|
|
Det er vel ganske innlysende at Lunna er en kandidat når Bugge er tvilsom. Han som har jobbet på Tyholt sier at det er mange keepere som har spilt godt. Det er jo et greit siterbart svar i en sånn sak.
Nå kan landslagsledelsen de nærmeste ukene få svar på om Lunna klarer å holde nivået selv om han kjenner til landslagsspekulasjonene som er fremmet i denne NRK Trøndelag-artikkelen.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
|