| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
trondh Veteran
|
Posted: 10.04.2006 09:23 Post subject: |
|
|
Helhetsintrykk: Veldig lovende.
Resultatsmessig: OK med uavgjort borte når LSK er den andre gullkandidaten.
Dog savner jeg fortsatt noe offensivt. Vi er gode på dødballer og får to fine mål på det. Det debatteres litt vedr. Storflor og Braaten her. Jeg synes begge er litt av og på. MEN VIKTIGST, når de er på så har vi et godt offensivt trykk.
Det som dessverre minner om fjoråret er at vi misser på personlige feil som fort kan bli kritiske. Riseth og Hirschfeldt er rikelig nevnt, men om det skal deles skyld på 1. målet , må Koppinen ta sin del på det andre også.
Offensivt er det imidlertid Helstad som skuffer meg mest. Han har 2 100%-sjanser og gjør feil i begge. Ellers er han dessverre ganske usynlig.
Det har nok selvsagt litt med forventninger å gjøre, men jeg synes hele midtbanen og resten av angrepet kom bedre fra det.
Nå er det også sånn at resultatene i de andre kampene gikk veldig vår vei. At Rekdal sutrer når Sandstø treffer spikeren så til de grader tyder på at VIF er på defensiven. At Nordlie allerede maler om de 26 serierundene uten straffe i fjor sier det samme om Start.
Lyn og Viking som outsidere var vel heller ikke imponerende (Ødegaard fortsetter der han slapp i fjor).
Det som irriterer meg litt er at noen av disse kan finne formen etter hvert. Da blir det litt unødvendig å legge igjen to poeng når vi var så mye bedre enn LSK som vi egentlig var i går. Men så kan jo vi ha en del å gå på til toppform også da. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 10.04.2006 09:25 Post subject: |
|
|
Siden en atter en gang diskuterer hutighet på spillere;
Hurtighet i fotball handler om MYE mer enn maks løpshastighet, og det mest avgjørende er evnen til kjappe korte løp med stor akselerasjon og evnen til å tjuvstarte riktig.
Både Braaten og Storflor har MYE å gå på, og ingen av dem er dyktige til å utnytte sin egen hurtighet. Mini var dyktig...men hadde ikke veldig høy makshurtighet. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.04.2006 10:06 Post subject: |
|
|
| Dags wrote: |
Storflor slo stort sett støttepasninger og dro ned tempoet for så å utfordre motspiller, kom ikke rundt og måtte vende tilbake og gå innover. Han burde slått innleggene tidligere eller gått til linja og slått inn. Hans mellomløsninger skapte få farligheter. Eneste store pluss jeg vil sette på Storflor er corneren til 2-1 målet. |
FÃ¥ farligheter? You gotta be kidding, boy!
Storflor slo flere farlige cornere, hvorav det ble mål på en av de. I spillfasen stod han bak nesten samtlige av sjansene vi hadde før han ble tatt ut. Han spilte gjennom Helstad to ganger og Strand en gang, der de var i klar scoringsposisjon. Han traff kanskje på 80-90% av pasningene sine, holdt linjen og var en konstant trussel hver gang han fikk ballen. Defensivt var han også meget bra, og bidro til å ta fra Lillestrøm ballen på siden sin iallfall fire ganger. Han hadde også et meget bra skudd som strøk stanga i første omgang. Der var det bare marginer fra å bli mål.
Etter min mening var Øyvind Storflor banens beste mot Lillestrøm, med Mikke Dorsin som en god nummer to. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 10.04.2006 10:11 Post subject: |
|
|
Jeg er uenig etter det jeg så fra tribuneplass, men skal prøve å få sett kampen i opptak for å få en klarere bilde av kampen. Jeg har tatt feil før, men mener selvsagt at jeg har rett inntil det motsatte er motbevist.
Uansett, Høgmo tar ut laget. Jeg bare ytrer min mening. And for the record, I'm not kidding, boy. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.04.2006 10:28 Post subject: |
|
|
Alt i alt en positiv kamp av RBK etter en meget svak åpning. Håper at spillet skal bli enda bedre når gressmattene blir jevenre utover våren.
Hirschfeld - Skuffende. Virket utrygg i feltet og spredde usikkerhet rundt seg.
Koppinen - Fra det meget bra til det meget dårlige. Har mye av skylden for det andre målet til LSK og gjorde også en kjempefeil i andre omgang som lett kunne ført til baklengsmål. Har bra innsats og scorte et fint mål på corner. Tror dessverre han ikke er noen ideell backtype da han er for utrygg i pasningsspillet. Er nok best som stopper, men må luke bort feilene.
Kvarme - Stort sett trygg, men kom litt på etterskudd noen ganger mot Mifsud i andre omgang. Kan kanskje sjefe litt mer der bak og ta større ansvar.
Riseth - Skuffende svak. Tapte dueller og kom ofte på etterskudd. Håper og tror at det var et resultat av mangel på kamptrening.
Dorsin - Er en spiller jeg har vært negativ til tidligere, men har lagt en alen til sin vekst på den offensive delen av spillet. Var mye bedre i kombinasjons- og pasningsspillet enn i fjor, og har en utrolig bra innleggsfot som resulterte i to målgivende. Det som trekker ned litt er en dårlig defensiv jobb i første omgang. Slet litt med Riise på kanten, og lot seg lure noen ganger.
Strand - Springer som en helt, og får resultat ved utligningsmålet. Men med ball i bena er han skuffende svak. Dårlige pasninger og dårlige valg i størstedelen av kampen. Burde også scoret på en pasning fra Storflor i andre omgang, men dårlig mottak ødelegger.
Solli - Middels kamp. Gjør verken det helt store eller det elendige. Holder kampen bra og har sin beste periode mot slutten. Bør brette opp armene og gå først inn i krigen for å vise at 'jeg er sjef' istedet for å melde seg litt ut som han gjør i perioder.
Johnsen - Overraskende positiv kamp. Virker tryggere med ballen i bena enn på lenge, og er en trussel med hodespillet sitt. Skaper litt lite og blir flere støttepasninger enn kreative sjanseskapende. Middels pluss.
Braaten - Holder ikke linjen sin og sliter med samhandlingen. Gjør endel bra ting på egen hånd mot slutten av andre omgang. Meget dårlig førsteomgang der pasningene er elendige og arbeidsinnsatsen under all kritikk. Bør se litt mer etter medspillere i bedre posisjoner istedetfor å prøve å gjøre alt selv.
Helstad - Skuffende kamp. Blir spilt gjennom to ganger av Storflor der han bør score. Er ellers veldig anonym. Greier ikke å skape noe på egen hånd. Tror Kone er et bedre valg i spissrollen. Lite bevegelig. Positivt at han søker bakrom.
Storflor - Banens beste. Mest pasningssikker av alle. Søker hele tiden kreative løsninger og står bak nesten alt av hva RBK skapte i spillsituasjon mens han var på banen. Spilte tre ganger gjennom medspillerne til sjanser der de burde scort. Målgivende på corner. Bra skudd som strøk stanga. Bra arbeidskapasitet og hjalp til defensivt flere ganger.
Kone - Hopper som en Gud, er bevegelig og skaper rom rundt seg. Bør snart får sjansen fra start.
Iversen - Er med og truer luftrommet der oppe. Er ikke involvert i noen store farligheter.
Tettey - Meget bra innhopp. God med ballen og løpssterk. Ser også at han er målfarlig og har et bra skudd. Med litt mer selvtillit blir han stor utover sesongen. Viste nok til at han bør får starte neste kamp på bekostning av Roar Strand. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 10.04.2006 10:29 Post subject: |
|
|
http://www.dagbladet.no/s...l#comments
Kippe har hvertfall sett samme kamp som oss, i motsetning til mange i LSK
| Quote: | - Det var bare et tidsspørsmål før RBK ville score på slutten der. Vi startet veldig bra de første 20 minuttene, men etter det sleit vi veldig.
- Ble dere for feige?
- Ikke med hensikt, men kanskje vi ble det. Vi klarte bare ikke å følge opp presset. Og det er ikke noen unnskyldning at vi var slitne i beina etter Royal League-finalen. Vi ble liggende noen meter bak hele veien, forklarer han til Dagbladet.no |
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.04.2006 10:34 Post subject: |
|
|
| jarln wrote: | | begge målene kom på headinger så nære streken at jeg ville forventet at en klassekeeper enten ville stått stille på streken, eller gått ut i feltet og avverget uten større problemer. |
Den første er veldig vrien. Det er et hardt slått innlegg foran første stolpe hvor det er duell. Et fåtall keepere hadde gått ut og avverget den. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.04.2006 10:38 Post subject: |
|
|
| Ser at VG har gitt LSK-spillerne fire børspoeng mer enn RBK. Latterlig i en kamp hvor RBK var klart best. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.04.2006 10:58 Post subject: |
|
|
Bra spillergjennomgang Brady
Er stort sett enig også, men synes du overdriver mhp Storflor, samt at Braaten fortjener mer skryt for 2.omg (men i 1.omg var han veldig dårlig).
Lagmessig er jeg mest fornøyd (og overraska) over at vi vant midtbanekrigen så til de grader utover i 2.omg. LSK var rett og slett sjanseløse. Lenge siden jeg har sett en slik glød i RBK-laget |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 10.04.2006 11:18 Post subject: |
|
|
| Krøvel Vellevold wrote: |
Beklager, men må bare si ifra når jeg ser slik anglofisering av språket. Det er vel ikke mange personer som har en bevegelig legg her i verden, er det? Shin er ordet for legg. Leg derimot betyr bein.
Så wooden leg på engelsk = trebein på norsk.
Forøvrig bra analyse. |
An-glo-fisering?
Jeg var den første som begynte å bruke "trelegg" på FJ for noen år siden, og det er et dialektord for trestamme. Ergo, han kunne like godt hatt to trelegger i stedet for to bein. Så da tar du skammelig feil. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 10.04.2006 11:25 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Dags wrote: |
Storflor slo stort sett støttepasninger og dro ned tempoet for så å utfordre motspiller, kom ikke rundt og måtte vende tilbake og gå innover. Han burde slått innleggene tidligere eller gått til linja og slått inn. Hans mellomløsninger skapte få farligheter. Eneste store pluss jeg vil sette på Storflor er corneren til 2-1 målet. |
FÃ¥ farligheter? You gotta be kidding, boy!
Storflor slo flere farlige cornere, hvorav det ble mål på en av de. I spillfasen stod han bak nesten samtlige av sjansene vi hadde før han ble tatt ut. Han spilte gjennom Helstad to ganger og Strand en gang, der de var i klar scoringsposisjon. Han traff kanskje på 80-90% av pasningene sine, holdt linjen og var en konstant trussel hver gang han fikk ballen. Defensivt var han også meget bra, og bidro til å ta fra Lillestrøm ballen på siden sin iallfall fire ganger. Han hadde også et meget bra skudd som strøk stanga i første omgang. Der var det bare marginer fra å bli mål.
Etter min mening var Øyvind Storflor banens beste mot Lillestrøm, med Mikke Dorsin som en god nummer to. |
Jeg er uenig. Jeg så kampen på TV, og ser at Storflor kunne skapt flere store muligheter hvis han hadde prøvd å komme rundt av og til, og ikke bare gått innover. Jeg sier ikke at han var dårlig, men langt i fra så god som du hevder. Det gjelder også å slå inn ballen når det faktisk kommer løp, ikke etter... _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 10.04.2006 11:38 Post subject: |
|
|
| Quote: | Riseth - Skuffende svak. Tapte dueller og kom ofte på etterskudd. Håper og tror at det var et resultat av mangel på kamptrening.
|
Ja, og jeg mener at Høgmo gjorde et feil valg ved å bruke Riseth som ikke var i kampform i denne kampen. Hvorfor han ikke brukte Russel for Basma skjønner jeg ikke. Ved å bruke Riseth som har gått skada i 1 mnd, måtte vi også rokere i forsvarsrekka. Koppinen har spilt brukbart som midstopper sammen med Kvarme de siste treningskampene, så hvorfor ikke la han fortsette med det?
Muligens "tapte" vi kampen på Høgmos noe underlige valg her. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 10.04.2006 12:19 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | jarln wrote: | | begge målene kom på headinger så nære streken at jeg ville forventet at en klassekeeper enten ville stått stille på streken, eller gått ut i feltet og avverget uten større problemer. |
Den første er veldig vrien. Det er et hardt slått innlegg foran første stolpe hvor det er duell. Et fåtall keepere hadde gått ut og avverget den. |
Enig. Corneren til det første målet skal ikke keeper ut og plukke og han står da så og si på streken. Synes det blir for hardt å gi han skylda for den. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 10.04.2006 12:47 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Ser at VG har gitt LSK-spillerne fire børspoeng mer enn RBK. Latterlig i en kamp hvor RBK var klart best. |
Jeg vet ikke hvor herrene Jostein Overvik og Knut Espen Svegaarden har vært, men de kan umulig ha vært på Åråsen ihvertfall. Det hadde vært moro å høre hvilken begrunnelse de har for poenggivningen sin. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 10.04.2006 12:58 Post subject: |
|
|
"Ny og bedre børs, nå med poeng, statistikk og bilde på hver spiller!"
Jeg er ikke imponert. Tenåringsjentenes mekka, den avisa der.
Og som dere sier, poenggivingen var ikke bra. |
|
| Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 10.04.2006 13:00 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | FÃ¥ farligheter? You gotta be kidding, boy!
Endelig en som har skjønt det! |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 10.04.2006 13:04 Post subject: |
|
|
| Første delen av kampen så var Storflor den eneste RBK`eren som hadde noe som lignet på "playmaker" egenskaper. Hadde Storflor i tillegg følgt opp og brukt bredden utfordret og komt til endel innlegg fra dødlinja så hadde han hatt en god kamp. Når han kun lykkes med det ene, så blir det bare middels +. |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 10.04.2006 13:32 Post subject: |
|
|
Høgmo: - Vurderte Stensaas
Kan tyde på at det blir forsterkninger på midtstopperplass i sommer. Sliter allerede i første serierunde. Litt tynt med 3 stoppere. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 10.04.2006 14:18 Post subject: |
|
|
Veldig bra gjennomgang av spillerene, Brady! Veldig enig også.
Angående Hauge, så er det bra han gir kort til Riseth. Men hvorfor er han da ikke konsekvent og gir det til LSK-spillerene som ved flere anledninger holder motspillerene? Det gjør meg irritert. Og når han blåser av kampen før tre minutter er gått og over et halvt minutt av tilleggstiden ikke blir brukt på spilling, kunne han godt ha latt det bli spilt et angrep til. Det siste punktet er jeg sikkert irritert på pga at RBK sikkert hadde scoret på det, slik vi eide der på slutten.
Ikke bare er valget av Riseth foran Russell feil fordi Riseth mangler kamptrening, men også fordi det setter Koppinen ut som back. I steden for midtstopper der han har spilt i hele vinter.
Vi kunne også trengt de lange innkastene til Russell, selv kommentatorene påpekte at "RBK har i hvert fall ikke øvd på innkast."
Venstresiden med Dorsin - Skjeldbreid(/Johnsen) - Storflor, virker meget god. HÃ¥per de fortsetter slik utover sesongen.
Helstad var helt usynlig i kampen, fortsetter det slik er det bare å få Kone inn fra start med en eneste gang. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
anon Junior
|
Posted: 10.04.2006 14:32 Post subject: |
|
|
| Vet ikke om det er noen som har kommentert det, men Hirtschfield stod altfor langt ute på målet til Koren også, svakt keeperspill. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.04.2006 14:37 Post subject: |
|
|
| Det er like greit at ingen har kommentert det, for det er bare tåpelig. Det får være grenser. Finn noen annet å sett fingeren på ved det målet istedet. Forsvarsspillet f.eks. |
|
| Back to top |
|
 |
Skip Proff

|
Posted: 10.04.2006 14:38 Post subject: |
|
|
| RBKdesi wrote: | Jeg var på Stadion og vet ikke hvordan kampen virket på TV, men fra min vinkel sammen med Kjernen virket det som Terje Hauge var helt på jordet idag?
Forkant av første målet var ikke frispark, samt forkant av andre målet var ikke corner? Fikk ikke sett reprisen, noen som så dette på tv som kan bekrefte/avkrefte.
Fra min vinkel virket Terje Hauge helt på trynet, noe av den verste dømminga jeg har sett! |
Hauge var helt på trynet. Han dømte konstant for Lsk hele tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Fredrik90 Senior

|
Posted: 10.04.2006 14:44 Post subject: |
|
|
Erlend: Det er forskjell på å kverulere å diskutere
Kverulere: Stad iklage, si imot.
Diskutere: Utveksle meninger.
Da kommer jeg med min mening. Daniel Braaten mener jeg, uten noen form for vitenskaplige bevis er raskere en Essediri. Grunner til at jeg tror det har jeg kommet med tidligere.
Nå kan det jo selvfølgelig også være at jeg tar feil, men det vil tiden og fotballkampene vise.
Kanskje til og med noen av dere som bruker å være på treningene kan prøve å undersøke dette.  _________________ Wonderfull, wonderfull football!!! |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 10.04.2006 15:03 Post subject: |
|
|
Anon,
en keeper må minimum stå på ca 4-5 meter når ballen er på ca 20 meter. Det er ingen feil av Hirschfeldt på det målet, om han sånn ca sto på denne distansen (jeg har bare sett målet en gang).
Jeg er glad mange her kommer frem til at det ikke var noen feil av Hirschfeldt på det første målet. Ingen feil, men muligens finnes det en annen løsning som hadde fungert (bedre). Ikke at jeg har noen løsning. Tror jeg ville gjort det samme som Hirschfeldt i den situasjonen.
For den som mente at Hirschfeldt burde reddet headingen på det første målet: bare sprøyt! De beste hodespillerne kan heade ballen like hardt som folk flest kan skyte... (på en distanse på opptil 7-8 meter). Det er ikke mange som redder harde velplasserte skudd fra 4-5 meter. - Jeg spilte mye løkkefotball med bl.a Erik Hagen som juniorspiller og han kunne, på harde presise innlegg, fint skåre på meg fra ca 10 meter om han fikk godt treff og bra plassering på headingen. (I all beskjedenhet vil jeg anta at jeg var blant de 5-6 beste keeperne i min aldersklasse da).
Mål to, derimot, kan vi alle være enige om, blant annet var Hirschfeldts skyld (han skal ikke være alene om det målet).
Dette var første RBK-kamp på lenge hvor jeg ikke ble urolig på tilbakespill.
Vi skal ikke svartmale alt. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 10.04.2006 15:27; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.04.2006 15:10 Post subject: |
|
|
Bra du setter ting på plass, TomH
Jeg har studert Koren-målet på web-tv idag og Hirschfeld stod på ca. 3 m. Det er det ingenting å si på. |
|
| Back to top |
|
 |
|