English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sogndal – Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tommærn
Veteran

PostPosted: 07.04.2013 23:54    Post subject: Reply with quote

Du kan klikke deg inn på hver enkelt spiller, det tar dem av en eller annen rar grunn lenger tid å legge det ut som kampfakta
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran

PostPosted: 08.04.2013 00:03    Post subject: Reply with quote

Fy fader så godt ja!: ) fredagen kommer ikke fort nok:>
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
gisp!
Legende

PostPosted: 08.04.2013 00:09    Post subject: Reply with quote

Takk, Tommærn Tommel'n opp!
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 08.04.2013 00:59    Post subject: Reply with quote

Gamboa for en spiller. Guds lykke at vi gikk for denne mannen selv om han kanskje i utgangspunktet ikke var tenkt som en permanent løsning. Det utrolige med Gamboa er at det er en større fryd å se på han rent utseendemessig enn å se han spille og det sier ikke så rent lite!!! Har aldri sett en mann som jeg kan si er søt, grenser til vakker!!!

Ha ha ha ha klarte ikke å dy meg, denne var til han som har litt tvilsomme følelser for vår eminente høyreback, skål! Gratulerer alle rosenborg supportere, starten er strålende la oss bare håpe fortsettelsen blir like bra eller bedre.
Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 08.04.2013 01:13    Post subject: Reply with quote

Ingen grunn til å skjemmes av å si at Gamboa er søt og tiltrekkende. Når jeg sitter og ser på han må jeg innrømme at jeg nesten må revurdere min egen legning. Rett og slett for at han spiller på en måte som jeg elsker. At han har et utseende som får selv de smukkeste bikinimodellene til å stå i skyggen skader heller ikke.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 08.04.2013 01:15    Post subject: Reply with quote

Er dere ute etter å plage meg, eller? Neutral Razz

Edit:
Quote:
Ha ha ha ha klarte ikke å dy meg, denne var til han som har litt tvilsomme følelser for vår eminente høyreback, skål!

Hehe... Da var det vel ikke myntet på meg...
Snurreleif
Junior

PostPosted: 08.04.2013 01:24    Post subject: Reply with quote

Gamboa er et deilig mannebein.
Hadde ikke vært meg i mot å ta han med inn i et mørkt smug for å fortelle han hva ståa er.

Dessuten er det mange sinte menn her.
Jeg synes dere er søte når dere er sinte.
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 08.04.2013 03:08    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Tarik med en 5'er på VG-børsen. Dårligst på laget sammen med Rønning. Vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Min børs
Alex 6
Gamboa 7
Tore 6
Rønning 5
Dorsin 5
Jensen 7
Mix 5
Svensson 6
Mikkelsen 5
Tarik 7
Bille 6

Helt enig i at Tarik Elyounoussi får for lite på VGs børs denne gang. To assists (muligens tre, om man regner med returen fra tverrligger), og et mål. Når man står bak 3-4 mål riktig vei, spiller man over gjennomsnitt bra, mener jeg.

Forøvrig ser jeg det er Knut Espen Svegaarden som står bak denne børsen. Er det han som vurderer RBK på bortebane, mens Jostein Overvik gjør det på Lerkendal? Uansett, synes VG ofte bommer en del i poenggivningen sin når det gjelder RBK-spillere.

Synes også at dommeren får litt mye poeng etter denne kampen. Greit nok at han ikke gjør noen store feil, men kampen virker forholdsvis lettdømt, og etter min mening overser han veldig mange frispark til RBK her. Samt at det gule kortet til Svensson virker strengt. En del pirk, men 6 poeng er mye poeng for en dommer etter en kamp. Så god var ikke Anders Johansen i går.
moomoo
Veteran

PostPosted: 08.04.2013 04:16    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
... og Svensson bør minst ha en 8'er!

hadde nok fått 8 om han hadde spilt en omgang til. fikk trekk for det gule kortet og på micke skulle det være 7 ikke 6. Micke var bunnsolid, men ikke like fremtreedende og jeg savnet innlegg et par ganger vi hadde folk i bosksen og han kunen ha slått, ellers topp notch (johnsen)!

@Kitwalker

Lunna var god da han kunne gjøre noe, men for lite som skjedde i kampen til at jeg synes det var grunnlag for å trekke ham alt for høyt oppe.
Dessuten hadde han et par jalla klareringer (men better safe than sorry, sant nok).
Henri
Legende

PostPosted: 08.04.2013 09:10    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Det verste er at spillet ennå ikke sitter helt, litt fomling, feilvalg og innkjøringsproblemer. i kveld var det også for eksempel et par tilfeller der vi ikke avsluttet fordi to eller tre spillere så ut til å være overrasket da ballen ble servert i glimrende posisjon.

Det er dette som nesten er mest fantastisk, vi spiller bra, offensiv fotball og er solide bakover, men likevel så er det mer å gå på. I de kampene de små detaljene som mangler nå sitter så det blir latterlig bra. Sogndal var utrolig svake, det må sies, men både Tromsø og VIF slet mot de så forhåpentligvis var det først og fremst vi som spilte de dårlige.

Det er så jævli deilig å merke at entusiasmen rundt klubben er tilbake, det er egentlig det viktigste.
Back to top
skrukken
Rutinert

PostPosted: 08.04.2013 09:14    Post subject: Reply with quote

Ikke mindre enn imponerende at det var 101% ballbesittelse i denne kampen.
I tillegg, mener da virkelig at ballen var i tverliggeren før Svensson satte inn sitt mål?
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 08.04.2013 09:25    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Det er så jævli deilig å merke at entusiasmen rundt klubben er tilbake, det er egentlig det viktigste.

Dette er så viktig, håper det sprer seg til hele Trøndelag, slik at snittet blir godt over det vi har budsjettert med.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 08.04.2013 09:29    Post subject: Reply with quote

Skikkelig solid gjennomført kamp det der, spesielt defensivt, og det er godt å se at Rosenborg klarer å dominere kampen fra start til slutt. Offensivt er det litt både og, mye på grunn av at mange spillere har unødvendig mange uprovoserte balltap, og vi skaper såpass mye som vi gjør først og fremst på grunn av gjenvinning høyt oppe i banen. Dette gjenspeiles også i at de tre første målene kanskje enkeltvis er litt heldige. Likevel er vi bedre enn Sogndal i alle faser av spillet, og vinner enkelt og fortjent.

Angående formasjonsbyttet i andre omgang så liker jeg egentlig at de tør å prøve seg med snudd V, men jeg er litt forundret over måten de gjør det på, med Dockal i en posisjon der Midtsjø, Berntsen og ikke minst Chibuike er mer åpenbare valg i forhold til tidligere uttalelser. Slik jeg ser det, burde de beholde V-en dersom poenget var å gi Dockal en sjanse, og bruke Chibuike dersom poenget var å forsøke snudd V. Det som i alle fall var tydelig, var at de ikke har kommet langt med den på treningsfeltet, og spesielt Mix og Jensen så ut til å være usikre på offensiv rolle. En annen ting som virker åpenbart, er at vi overhodet ikke har backup for Bille Nielsen på topp, så kryss fingrene.

Børs:

Lund Hansen 7 - Prikkfri kamp, med en strålende redning.

Gamboa BB 8 - Svært god kamp fra Gamboa, som bare blir flinkere og flinkere til å bruke farta og intensiteten sin i banespillet.

Reginiussen 7 - Solid, konsentrert stopperspill, og en glimrende blokkering på Bolseth.

Rønning 6 - Stort sett bra, viktig i lufta på defensiv dødball. Slet litt langs bakken til tider.

Dorsin 6 - Solid kamp, der han til og med blokkerer et innlegg. Kommer rundt offensivt et par ganger.

Diskerud 6 - Jobber hardt, men er ikke så presis og skapende som han er på sitt beste.

Jensen 7 - Til tider stor i første omgang, gjenvinner over hele banen, og fordeler ball kort, langt, høyre, venstre. Slepen. Faller mer ut i andre omgang, og virket litt mer usikker på posisjonen med snudd V.

Svensson 6 - Jobber inn et mål, og får en assist på et blindt innlegg, men hadde også en omgang med mange småfeil og ballmist.

Mikkelsen 6 - Kontant scoring i en kamp der også han var litt uvenner med ball og underlag. Viser teknikken sin i glimt.

Bille Nielsen 7 - Knallhard jobbing, flink til å holde på ball, og utrolig viktig for spillestilen som oppspillspunkt. Kriger inn en Heggem-goal, pluss en fin assist.

Elyounoussi 7 - Snedig kamp. Hadde utrolig mange ballmist, men presterer samtidig å være involvert i alle målene, to av gangene gjennom dårlige involveringer. Jobber selvfølgelig knallhardt, og gjenvinner mye. Scoret mål (!!)

Dockal 6 - Konsentrert og innbitt fra en spiller som ville vise seg fram, og han rekker å vise at teknikken, blikket og kondisen er på plass. Det blir likevel mye nesten. Løp som en gal.

Midtsjø - Viser vel egentlig ikke all verden, men så har også laget sluknet når han kommer inn.

Chibuike - Var han i det hele tatt borti ballen etter at han kom inn?
gisp!
Legende

PostPosted: 08.04.2013 09:31    Post subject: Reply with quote

Skrukken: Regner med at forklaringen er at det i denne kampen var temmelig nøyaktig 38,5 prosent ballbesittelse hos Sogndal og 61,5 prosent hos RBK.
De kjører med en desimal og runder av til nærmeste heltall. Da kommer de opp i 101 prosent når hvert av lagene ender på akkurat halve av prosenten.

Dog kan jeg leve godt med at vi egentlig bare hadde ballen 61,5 prosent av kampen og ikke i 62. RBK
norodd
Junior

PostPosted: 08.04.2013 09:48    Post subject: Reply with quote

Finner ikke spillerbørsen på tv2, Dagbladets og Adressas nettutgaver. Noen som kjenner til dette? Fint om noen her kunne legge ut børsene!
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 08.04.2013 10:16    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
En annen ting som virker åpenbart, er at vi overhodet ikke har backup for Bille Nielsen på topp, så kryss fingrene.

På møtet med Kjernen ble det vel sagt at de ser Tarik som første-backup på topp.
Back to top
Balljenta
Senior

PostPosted: 08.04.2013 10:58    Post subject: Reply with quote

Herlig kamp. Det meste er vel sagt, men jeg liker at det er en artig og bra kamp og det er fortsatt mye som kan forbedres. Dette er bare tredje runde, med ny trener, nye spillere og ny spillestil. Jeg forventer at det bare blir bedre og mer stabilt utover sesongen. Men at vi selvsagt kommer til å møte på noen smeller, det er vel uunngåelig.

Jeg liker at vi tar tilbake ballen med én gang når vi mister den. Og at målene kommer, som vi alle var så stressa for før seriestart. Jeg liker at spillerne jobber bra, de løper som om de har fanden i hælene og det er mye vilje å se utpå banen. Det er supert!

Jeg prøvde hardt å skru ned forventningene til årets sesong etter sist kamp, men nå er jeg jo bare enda mer entusiastisk.
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 08.04.2013 12:31    Post subject: Reply with quote

Vi har hatt en annen ving med navn Jakobsen som er flink med snakketøyet, hentet fra denne saken.

Svein Erik Jakobsen wrote:
- Men hva synes du om åpningen til Perry og gutta da?

- Den er helt super, men det beste er jo at Molde har null poeng, sa han og lo enda mer.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.04.2013 13:24    Post subject: Reply with quote

KnutEspen Svegaarden ‏@VGSvea 2m
@GeorgiosSN @jaholberg Har tatt høyde for kritikk for karakteren på Elly. Mulig han burde hatt 6. Men han var RBKs svakeste spillemessig.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 08.04.2013 13:32    Post subject: Reply with quote

Svea er en av disse jeg hadde et veldig bra inntrykk av, helt til jeg begynte å henge på Twitter. Fyren er en idiot, tvers gjennom. Og han skjønner ikke fotball. Han er en sånn Scheie-type som kan gjengi lagoppstillingen Man City brukte i en kamp på 70-tallet, men det stopper der. At han er en skikkelig kjip fyr med kraftige antipatier mot RBK hjelper heller ikke.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
georgios
Veteran

PostPosted: 08.04.2013 13:39    Post subject: Reply with quote

Skjønte han var sær før han startet på twitter, med bakgrunn av hans opptredener i Bakrommet og på VGTV, men ikke så sær. Enig med deg Hedon. Bruker for mye tid på statistikk og skrivefeil.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 08.04.2013 13:56    Post subject: Reply with quote

Problemet til Tarik mtp. børser etc. er at han er vår lettbeinte og oppgraderte Dirk Kuyt. Ting ser ikke veldig elegant ut, han har en del balltap, men han er skapende grunnet sin enorme kapasitet, aggressivitet og tidvis gode involveringer med ball. At "assistene" er noe heldige, går via spillere etc. forsterker også dette inntrykket. Men for all del: kjempestart av han i år, og en viktig og god spiller for systemet, selv om han aldri vil bli noen kreativ ballelegant.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 08.04.2013 18:27    Post subject: Reply with quote

^Mirth wrote:
Synes også at dommeren får litt mye poeng etter denne kampen. Greit nok at han ikke gjør noen store feil, men kampen virker forholdsvis lettdømt, og etter min mening overser han veldig mange frispark til RBK her. Samt at det gule kortet til Svensson virker strengt. En del pirk, men 6 poeng er mye poeng for en dommer etter en kamp. Så god var ikke Anders Johansen i går.
Kortet til Svensson var helt korrekt, verre var det at han ikke ga et til en Sogndalspiller for prikk lik forseelse rett etterpå. Ellers lettdømt kamp ja.
Back to top
Ræven
Rutinert

PostPosted: 08.04.2013 18:39    Post subject: Reply with quote

Svensson var ikke borti Sogndalspilleren, og hindret han heller ikke på noe vis. 100% filming.
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 08.04.2013 18:55    Post subject: Reply with quote

@pingvin: Jeg klarte ikke å se at Svensson var borti Sogndalspilleren i det hele tatt. Heller ikke på repetisjonen. Jeg spolte til og med tilbake på HD-PVR-boksen min for å se det en gang til. Kunne fortsatt ikke se kontakt. Derimot kan det fortsatt ha vært kontakt, om jeg hadde sett det fra en annen vinkel. Men ut fra hva jeg kunne se, så er jeg mer tilbøyelig til å være enig med Ræven.

Kan hende Sogndalspilleren kjente pusten fra Svensson og prøvde å falle, kan hende han til og med såvidt sparket sine egne bein i hverandre og falt litt teatralsk. Jeg aner ikke hvorfor han falt, men jeg klarte ikke å se kontakt. Derfor mener jeg kortet var feil. Derimot skjønner jeg at dommer isåfall ble lurt.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 18, 19, 20  Next
Page 19 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb