English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tilskuersnitt 2013
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Strand
Veteran

PostPosted: 06.04.2013 13:00    Post subject: Reply with quote

gizakr wrote:
En grunn til at FCK har såppas lave tilskuertall av og til kan være at de er en klubb som ble stiftet for bare 20 år siden. FCK har ikke samme "sjel" som RBK har, heller ingen spesiell historie. Pengene rår i den danske hovedstaden.

Håpløs påstand. FCK er en sammenslåing av Kjøbenhavns Boldklub (stiftet 1876) Boldklubben 1903 og er en fortsettelse av disse to klubbene. Begge klubbene var store suksesser i dansk fotball, og i 1992 ble elitesatsing i disse slått sammen til felles FCK. KB fortsatte som reservelaget til FCK mens BK 1903 ble en breddeklubb. Business lå bak selvfølgelig, motivet var å skape en virkelig toppklubb i FC København og med det ene lagets lisens, det andre lagets spillerstall og felles fasiliteter ble det en mulighet. Mye (brorparten?) av FCKs fans stammer fra disse to klubbene.

Folk kan få ha sine antipatier til FCK, men en kan ikke påstå at FCK ikke har noen spesiell historie.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 06.04.2013 13:19    Post subject: Reply with quote

Er ikke helt enig med deg, Strand. At de har en "spesiell historie" kan vel være så, men FCK har ingen lang historie. Selv om klubben er et resultat av en sammenslåing, så er det jo en gang slik at FCK er en ung klubb.

Nå vet jeg ikke hvordan forholdet var mellom supporterne av KB og BK1903 var, men de må jo nesten starte på nytt når klubbene slås sammen. Tipper mange dedikerte fans av de opprinnelige klubbene falt av, eller i det minste fikk et mindre kjærlig forhold til den nye klubben enn de hadde til sin gamle klubb. Kan jo bare se for oss hvordan det skulle blitt om Lyn og VIF hadde slått seg sammen og blitt FK Oslo. Tror ikke de ville hatt mange supportere i starten. De hadde vært nødt til å bygge opp klubben fra scratch igjen. All historie blir på mange måte visket ut.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
orz
Proff

PostPosted: 06.04.2013 13:29    Post subject: Reply with quote

I likhet med Hedon stiller jeg meg også skeptisk til at man ved en sammenslåing automatisk "drar med seg" historien til de sammenslåede klubbene. Man starter på mange måter på nytt. Det er ihvertfall min erfaring etter å ha fulgt sammenslåingen av klubber i mitt tidligere lokalområde (som nå har blitt til Follo FK) og min fars hjemklubb (Clausenengen, som slo seg sammen med KBK og dannet Kristiansund BK)

edit: Hadde vært artig å høre med noen av danskene på forumet om deres oppfatning
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 06.04.2013 15:26    Post subject: Reply with quote

Gikk inn på AIK sin hjemmeside nå for å sjekke om det var noen antydning der om hvor mange biletter de har solgt til kampen i morgen.

Det første som møter meg er ett telleverk for antall biletter solgt og en graf som viser antall sesongkort solgt.

http://splash.aikfotboll.se/

Slik vil jeg ha på rbk.no også! Smile

Kan ikke skjønne at det kan være så vanskelig å få til Neutral
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.04.2013 15:30    Post subject: Reply with quote

Mange som har etterlyst dette de siste årene, det er en artig sak. Men så lenge man sliter med billettsalget så kan en slik graf være selvforsterkende negativt, en kan ihvertfall argumentere for det.

Selv er jeg en stor tilhenger, syns den er morsom og det er et tall jeg syns er veldig interessant.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 06.04.2013 15:33    Post subject: Reply with quote

Eventuelt at man får tilgang til denne grafen når man har kjøpt billetten?

- Torgeir Børven
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 06.04.2013 20:29    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Er ikke helt enig med deg, Strand. At de har en "spesiell historie" kan vel være så, men FCK har ingen lang historie. Selv om klubben er et resultat av en sammenslåing, så er det jo en gang slik at FCK er en ung klubb.

Nå vet jeg ikke hvordan forholdet var mellom supporterne av KB og BK1903 var, men de må jo nesten starte på nytt når klubbene slås sammen. Tipper mange dedikerte fans av de opprinnelige klubbene falt av, eller i det minste fikk et mindre kjærlig forhold til den nye klubben enn de hadde til sin gamle klubb. Kan jo bare se for oss hvordan det skulle blitt om Lyn og VIF hadde slått seg sammen og blitt FK Oslo. Tror ikke de ville hatt mange supportere i starten. De hadde vært nødt til å bygge opp klubben fra scratch igjen. All historie blir på mange måte visket ut.

Jeg er ikke enig i at all historie blir visket ut, men en liten restart er det jo.. det jeg var uenig i er påstanden om at FCK er historieløse og uten sjel. Skal tiden vår som Odd (eller Falkumkameratene) ikke telle? Det er ikke helt sammenlignbart, men uten at jeg vet de nøyaktige forhold fikk jeg i en bok om FCK 1992 - 2002 inntrykk av at mange i København så på det som et navnebytte og en fortsettelse.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 06.04.2013 23:51    Post subject: Reply with quote

Kanskje ikke så relevant for tråden her, men det er 45 000 solgte til morgendagens kamp med AIK i morgen. Ser ut som det går mot utsolgt. Selv om det er med ny stadion og Stockholm, så er jeg imponert.
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 08.04.2013 10:58    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvilket tilskuersnitt vi har budsjettert med?
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 08.04.2013 10:59    Post subject: Reply with quote

12 500 tror jeg?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.04.2013 21:59    Post subject: Reply with quote

Stemmer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.04.2013 10:38    Post subject: Reply with quote

15 662 fikk en heller laber forestilling mot Start.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.04.2013 14:46    Post subject: Reply with quote

En skal ikke glemme at 15 662 i dag er en god del mer enn "15 662" før, da en nå kun teller dem som møter på kamp. For meg så det bortimot fullt ut i går. Hadde jeg vært helt uvitende, ville jeg fort ha tippet 18 000.

Får håpe folk ikke mistet lysten i går nå, da. Vil vel anta at de to neste kampene ikke blir spesielt godt besøkt, men 16. og 20. blir det nok utsolgt igjen.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.04.2013 14:52    Post subject: Reply with quote

What? De opplyser da fortsatt "solgte billetter" vel?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.04.2013 15:08    Post subject: Reply with quote

Var sikker på at det ble slutt på det for ei stund siden, men du har sikkert rett.

Det var i det minste bra oppmøte av de som hadde billett/sesongkort. Husker kamper der kun halvparten faktisk møtte opp.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 13.04.2013 15:52    Post subject: Reply with quote

Har nok vært solgte billetter hele veien. Men andelen som har brukt billettene sine så langt i år har nok vært forholdsvis høy hvis vi sammenligner med de to siste årene. Uten å ha faktiske tall, så er det nok ikke noen tvil om at i enkelte kamper så var man under 50 % oppmøte høsten 2011. Husker spesielt kampen mot Odd, som vi vant 7-0. Der er jeg skråsikker på at det ikke var mer enn drøyt 5000 på tribunen. Likevel var det offisielle tallet 11 433 tilskuere.

Molde offentliggjorde i fjor etter 4 hjemmekamper at man hadde et gjennomsnittlig oppmøte på 70,3 %. Molde har nok et litt lavere oppmøte enn andre lag i ligaen fordi mange foreninger kjøper sesongkort gjennom prosjekt tilhørighet. Men man skal vel ikke se bort fra at 15-20 % frafall er normalt for de fleste klubbene.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 13.04.2013 18:19    Post subject: Reply with quote

Man må møte på minst 12 hjemmekamper før Prosjekt Tilhørighet kicker inn helt, så jeg tror nok ikke at det er "bare" tomme seter fra den kanten.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.04.2013 08:13    Post subject: Reply with quote

12 301 tilskuere gadd å betale for en nitrist møkkakamp som avslører hvor elendig bunnivå vi har, samt hvor grisedårlig dommerstanden i Norge er.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 29.04.2013 09:46    Post subject: Reply with quote

Synd for alle de ungene som kanskje var på sin første Lerkendalkamp i går, blant annet alle de som fylte opp den ene nedre seksjonen på Rematribunen og viste frem et godt koreografert show med skjerfene i starten av kampen.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.05.2013 12:58    Post subject: Reply with quote

Altomfotball.no skriver at vi hadde 8.136 tilskuere igår, det kan da ikke stemme??

Noen som fikk med seg tallet?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 09.05.2013 13:00    Post subject: Reply with quote

Det stemmer nok ikke. Fikk ikke med meg om/når tallet ble opplest på Lerkendal i går, men VG opererer med 12151. Det virker mer sannsynlig ut i fra hvordan det så ut Razz
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 09.05.2013 13:02    Post subject: Reply with quote

VG opplyser da om hvertfall ganske nære det tallet som ble opplyst på Lerkendal. Tolvtusenognoe.
TomBoy
Proff

PostPosted: 09.05.2013 14:39    Post subject: Reply with quote

Altomfotball har brukt VIFs tilskuertall på begge kampene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Megafritz
Veteran

PostPosted: 09.05.2013 15:07    Post subject: Reply with quote

Hva er snittet på nå?

Spår 20+ på 16. mai, 15-16 mot Molde, før vi legger oss mellom 10 og 13 frem til høsten. Avhengig av prestasjonene, tipper jeg vi kan legge oss på rundt 15 til høsten og kanskje vi kan fylle stadion i en evt seriefinale. Dermed kommer vi til å legge oss godt over budsjettet (uten å regne med eventuelle gratisbiletter)
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 09.05.2013 16:02    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
Hva er snittet på nå?

Akkurat nå er det på 14 031. Hvor det ender til slutt er selvfølgelig umulig å si. Om man klarer å løfte entusiasmen tilbake til der den var før Start-kampen så kan man kanskje runde 15 000. Om den blir på dagens nivå, så blir jeg ikke overrasket om vi ender rundt 12 500.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 2 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb