English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jaime Alas
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 49, 50, 51  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
trondhb
Veteran

PostPosted: 21.03.2013 14:57    Post subject: Reply with quote

@trondgoran på Twitter:

Quote:
Det ryktes at Jaime Alas kan gå på lån til San Jose i MLS. Mulighet for det i juli. Han forteller også at det er ukomfortabelt i RBK. #rbkno

Quote:
Jaime Alas har også bedt om å bli lånt ut, men det kom ingen konkrete bud. Det var noe interesse fra Ungarn og Portugal.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende

PostPosted: 21.03.2013 18:19    Post subject: Reply with quote

Alas meldes å være i startoppstillingen til El Salvador mot Ecuador.

Et intervju med ham på elsalvadorfc.com:"Jaime Alas, tired but with high expectations."
"Alas recognized that in the preseason spoke with sporting director and asked to be transferred ...

For now, the player market is closed, so we must wait until July, but his representative, Bruno dos Santos said that no team interested in him, both in Portugal and Hungary. "I want to play in Europe, that's my case," said Alas."

gisp!
Legende

PostPosted: 21.03.2013 18:36    Post subject: Reply with quote

Mer om transferrykter rundt Alas i denne artikkelen.
Agenten skal ha uttalt i et radiointervju at han har avslått et tilbud fra MLS-laget San Jose Earthquakes fordi tilbudet var økonomiske veldig lavt. Videre skal det, ifølge agenten, være to muligheter for overgang/utlån til lag i første liga i Portugal og Ungarn i juli.
Det nevnes en annen salvadoransk spiller (Arturo Alvarez) som ikke fikk spilletid i Portugal og ble utlånt til en ungarsk klubb, og det samme kan skje med Alas.
Videre skal Alas ha uttalt at han vil fokusere på å fortsatt jobbe hardt for en plass i Rosenborg, men at det er vanskelig fordi klubben har en norsk landslagsspiller i hans posisjon, som er et idol i klubben.
moomoo
Veteran

PostPosted: 21.03.2013 22:07    Post subject: Reply with quote

Fair enough det der.
Tror det er essensielt at han går på lån til en klubb som spillere etter en lignende filosofi uansett. om han lånes ut til en 4-4-2 klubb er det nok b are for å vise seg frem med tanke på salg :/

håper noe ordner seg for Jamie.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 21.03.2013 22:34    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:

Jaime faktisk, Wink men håper det ordner seg for ham jeg også .
gisp!
Legende

PostPosted: 22.03.2013 00:38    Post subject: Reply with quote

Venter på at andreomgangen skal starte. Ecuador leder velfortjent 2-0 og det kunne lett vært mer. El Salvador blir overkjørt av Ecadors spillere som virker sterkere i duellene, raskere og til og med høyere. Alas hadde et skudd som keeper tok enkelt. Ellers la jeg merke til at han ble fraløpt av motspiller med ball i en løpsduell.

Vet ikke hvor mye som skyldes høyden (kampen går i 2800 meters høyde), men Salvadoranerne virker kanskje litt slappe i duellene og lite konsentrerte (?) eller taktisk dårlig samkjørte. Mye spill på fot fra begge lag, men hjemmelaget er mye mer presise og litt mer bevegelige.
gisp!
Legende

PostPosted: 22.03.2013 00:43    Post subject: Reply with quote

3-0 til Ecuador. Keepertabbe, mistet et innlegg.
gisp!
Legende

PostPosted: 22.03.2013 00:57    Post subject: Reply with quote

Alas søker ofte inn i banen i denne kampen. Inviterer ofte til å få ballen, men er, i likhet med resten av laget, skremmende stillestående.
El Salvador er dritdårlige, både individuelt og som lag. Alas er kanskje en av de med akseptabel treffprosent på pasningene sine, men det sier ikke annet enn at dette landslaget ikke oser kvalitet.
gisp!
Legende

PostPosted: 22.03.2013 01:03    Post subject: Reply with quote

4-0 til Ecuador som har skiftet ut fire eller fem spillere. Hadde det vært noe i Alas hadde han presset ballfører da han passerte et par meter fra ham lenge før dette ble en målsjanse, men valgte, i likhet med sine offensive medspillere, å stå og se på Ecuadors spillere fosse fremover.
gisp!
Legende

PostPosted: 22.03.2013 01:23    Post subject: Reply with quote

Alle fem "offensive" spillere på El Salvador er byttet ut nå. Alas var den siste. Kommentatorene har også nevnt et par ganger at de syntes Salvadoranerne slet med farten og energien, samt at de nevnte høyden kampen går i.

Nå får vi håpe han ikke har smakt på kokabladteen (koka-mate) som Eguren drakk da han spilte landskamp her i Quito.

Kommentatorene nevnte nettopp også at Salvadoranerne manglet en plan med spillet sitt. Når de en sjelden gang hadde ballen så det ut som om de håpet noen skulle finne på noe kreativt.

El Salvador virket som et ganske dårlig landslag i kveld, der Alas ikke er blant de dårligste, men heller ikke imponerte noen.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 22.03.2013 01:52    Post subject: Reply with quote

El Salvador holder vel ikke akkurat så veldig høyt nivå til vanlig, de er vel ikke så høyt på FIFA rankingen heller. Kan ikke akkurat si at jeg forventet at Alas og El Salvador skulle greie å gi god motstand mot et Ecuador med Antonio Valencia i spissen og som ligger på en veldig fin 2 plass i vm kvaliken for Sør-Amerika, og er for øyeblikket ranket som nr 11 i verden av FIFA (deres beste ranking noen sinne)
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 22.03.2013 15:16    Post subject: Reply with quote

Ingen hadde vel forventet jevnbyrdighet, men spenningsmomentet var vel om, og evt hva, gjestene glimtvis kunne vise frem av eget spill offensivt. Det var stusselig. Det ble forresten 5-0 rett etter at jeg køyet.
Alas sikret seg godbiten da de byttet drakter; nr 16 Antonio Valencia (Man U), mens Dustin Corea, som spiller i Skive IK i dansk 1. divisjon, fikk tak i nr 11 Christian Benitez (América, Mex).
Det er Corea som har delt bildet på instagram.

gisp!
Legende

PostPosted: 22.03.2013 15:32    Post subject: Reply with quote

Alas til La Prensa Grafica: "LPG: Could compare yourself as a player before being booked into Norway and today ...
A:-It helped me last year to be with them because football is something else with them, another very nice experience to play with players who have been in UEFA. I took that and so I played in the preseason.

LPG: Differences in Norwegian football and Salvadoran?
A: -They are small things. The football they are very fast, very strong, but not very technical like ours, ours is smarter. Theirs is faster, stronger, with balls, perhaps English football, but they are things that one would serve also to experience."
Henri
Legende

PostPosted: 22.03.2013 17:17    Post subject: Reply with quote

Det er små forskjeller mellom fotball i El Salvador og Norge, som feks at vi spiller med baller, muligens fra England.
Back to top
apresthus
Proff

PostPosted: 22.03.2013 17:53    Post subject: Reply with quote

Mulig det er unødvendig av meg, men jeg tok meg friheten av oversette den noe keitete oversettelsen fra Google translate, så får jeg ikke håpe spansken min er alt for rusten Razz

"
Kan du sammenligne deg selv som spiller før du kom til Norge og nå?

Mange ting har endret seg. I fjor hjalp det å tilbringe en tid/være hos de fordi fotballen er annerledes her. En annen flott opplevelse var å spille med spillere som hadde spilt i UEFA. Jeg tok dette med meg inn i sesongoppkjøringen.

Hva er forskjellig med den norske fotballen sammenlignet med fotballen i El Salvador?

Det er små ting. Det går mye raskere i norsk fotball, mye mer styrke, men det er ikke like teknisk som hos oss, vi spiller en mer intelligent type fotball. De er mye raskere, sterkere og spiller mer med kraft, kanskje litt som i engelsk fotball, men det er også ting som er nyttig å erfare.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 22.03.2013 18:15    Post subject: Reply with quote

Oversettelser er gode ting. Så du må bare fortsette å ta deg friheter her, apresthus! Wink
moomoo
Veteran

PostPosted: 23.03.2013 16:47    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
moomoo wrote:

har du ikke sett alle bokstavbyttene mine her inne? :p
eksempler: har / ahr, ikke / ikek, eller / elelr, RBK / RKB etc etc.

om det er tastaturet eller en dose dysleksi er ikke 100% fastslått enda Wink
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 04.04.2013 23:28    Post subject: Reply with quote

I fjor på møtet mellom kjernen og sportslig avdeling ble det spurt om Boti Goa. Dette ble fulgt opp i dag med samme spørsmål om Alas.
.

Svaret var at de ikke har gitt opp han ennå.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 05.04.2013 09:33    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
gisp! wrote:
moomoo wrote:

har du ikke sett alle bokstavbyttene mine her inne? :p
eksempler: har / ahr, ikke / ikek, eller / elelr, RBK / RKB etc etc.

om det er tastaturet eller en dose dysleksi er ikke 100% fastslått enda Wink

Folks iq må ikke undervurderes. Ser IKKE etter skriveleifer når jeg leser et innlegg, men helhet og sammenheng. Det må jo være mulig (ikke at jeg påstår du er det) for en dyseletiker å være involvert i Rosenborg og debatt Tommel'n opp!
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 05.04.2013 09:38    Post subject: Reply with quote

Har noen her inne troa på at Alas kan bli en suksesshistorie for Rbk, eller har de fleste den samme troa som meg, memmelig at han er et gedigent feilkjøp, og dermed gis sjanse etter sjanse etter sjanse, pga stoltheten til de som kjøpte han inn?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.04.2013 09:43    Post subject: Reply with quote

Tror ikke han gis sjanse etter sjanse, han har knapt fått spilletid og jeg imstenker at man nok prøvde å finne ny klubb til han allered i vinter men ikke lyktes. Da kan man ikke si annet ut i media. Samme sier man nå fordi vinduet ikke er åpent og man ikke vil lage dårlig stemning.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 05.04.2013 17:28    Post subject: Reply with quote

Jeg mente jo at han fikk sjanser så lenge han var i klubben og ikke sendt på dør som f.eks Issah. De hadde nok funnet en klubb en eller annen plass nær hans hjemland om de hadde lagt alle kluter til.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 05.04.2013 18:08    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Har noen her inne troa på at Alas kan bli en suksesshistorie for Rbk, eller har de fleste den samme troa som meg, memmelig at han er et gedigent feilkjøp, og dermed gis sjanse etter sjanse etter sjanse, pga stoltheten til de som kjøpte han inn?

Jeg står fortsatt på det jeg sa den dagen RBK gjorde flausen ved å hente en småpjokk fra et så snevert sted som El Salvador.

Da man så at spillere fra samme landslag hadde prøvespilt for Kongsvinger uten suksess burde man ærlig talt ha luktet lunta. Det verste er derimot at Hoftun fortsatt ikke vil innrømme at det var et bomkjøp.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 05.04.2013 18:20    Post subject: Reply with quote

Og der spratt det opp masse på twitter ala dette:

@LPGdeportes: El salvadoreño Jaime Alas dejaría el Rosenborg y firmaría con el Vitoria Guimaraes SC de la primera división de Portugal

Som i følge Google oversettes til:

Jaime Alas Salvadorans leave Rosenborg and signed with Vitoria SC Guimaraes of Portugal's first division

(Bare for å ha sagt det - jeg har ingen formening om hvilken grad de som sier noe om dette er til å stole på. Ingen kildehenvisninger enda).
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.04.2013 18:34    Post subject: Reply with quote

Bra om han har funnet seg en ny klubb. Men overgangvinduet i Portugal er vel ikke oppe lenger, det stengte vel tidlig i februar? SÃ¥ da blir overgangen fra i sommer av.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 49, 50, 51  Next
Page 40 of 51

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb