| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
joakleis Veteran

|
Posted: 02.04.2013 14:37 Post subject: |
|
|
Hehe. Janne påsto at han hadde et mønster i RBK også. Men det dreide seg mer om disse x-faktor-spillerne, som han var avhengig av for å få det til å se brukbart ut. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 02.04.2013 14:39 Post subject: |
|
|
"Hvor er de nå"-tråden? _________________ De som tror de vet best er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 02.04.2013 14:40 Post subject: |
|
|
Imponerende og ikke ha forstått det etter 5.5 år på forumet  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 02.04.2013 14:40 Post subject: |
|
|
Kan vi ikke bare diskutere Jønsson i Aalesund-tråden.
Får kalde gufs av å se navnet hans i hovedforumet her. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.04.2013 15:13 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Tråd stengt. Diskuter i "Hvor er de nå?" |
|
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 13.01.2014 15:42 Post subject: |
|
|
http://www.adressa.no/100...412590.snd
Den dritten JJ truer med rettsak fordi han vil han mer penger. Holdt tydeligvis ikke med de 4 millionene han fikk som sluttvederlag etter å ha mislyktes totalt. Håper Konteg har rett her og rævkjører Jønsson i retten:
| Quote: | Styreleder i RBK, Ivar Koteng sier han ble overrasket da stevningen kom rett før jul, men mener RBK har en vanntett kontrakt.
– Han fikk et betydelig beløp i sluttvederlag, men mener han har krav på mer enn det. Blant annet feriepenger . Det er til sammen et betydelig beløp, men vi mener avtalen vi har med han er klar.
– Frykter dere at det blir rettsak?
– Jeg frykter det ikke, men det kan virke som det blir det. Vi mener vi har gjort alt rett, og jeg regner ikke med at motparten gjør dette uten å mene det, sier Koteng. |
|
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 13.01.2014 15:48 Post subject: |
|
|
| Håper også han har rett, men nå er jeg lei av alt styret i denne klubben når det kommer til oppsigelser. Er jo nettopp ferdig med styret rundt Stjernens oppsigelse også. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 13.01.2014 15:50 Post subject: |
|
|
| Skal ikke forundre meg om også Stjernen fortsatt er snurt og prøver å ordne ennå flere etterspill... |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 13.01.2014 16:24 Post subject: |
|
|
Jeg liker meg ikke når RBK nevnes i sammenheng med "vanntett kontrakt"  |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 13.01.2014 16:31 Post subject: |
|
|
| Høres snedig ut om det i avtalen ikke er tatt høyde for om det skal beregnes feriepenger av sluttvederlaget, og ikke minst en siste klausul som sier at partene etter dette ikke har ytterligere krav mot hverandre. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 13.01.2014 16:33 Post subject: |
|
|
| Når man får 4mill(?) for å slutte ligger det vel implisitt i dette oppgjøret at alt økonomisk av krav etc er unnagjort. Merkelig at JJ viser manglende takt og tone, vanlig folkeskikk i denne saken. Surmuling eller griskhet? Jeg støtter Koteng i denne saken. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 13.01.2014 17:14 Post subject: |
|
|
Uten å vite hva kontrakten sier?!?  |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 13.01.2014 17:15 Post subject: |
|
|
Han får 4 mill i sluttpakke, og av dette vil han altså ha feriepenger?
Virker utrolig smålig. Kan aldri tenke meg at det er vanlig. _________________ Alfredbørs 1-10: 1 |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 13.01.2014 17:48 Post subject: |
|
|
| Escudos wrote: | | Høres snedig ut om det i avtalen ikke er tatt høyde for om det skal beregnes feriepenger av sluttvederlaget, og ikke minst en siste klausul som sier at partene etter dette ikke har ytterligere krav mot hverandre. |
Ja, trodde også det var helt standard. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 13.01.2014 17:59 Post subject: |
|
|
Det kan være der det ligger. Rosenborg mener at feriepenger er et "ytterligere krav", mens JJ mener at det er en del av hva man har krav på med bakgrunn i å vært ansatt.
Helt garantert er det fordi feriepenger ikke er satt opp som en egen post i sluttpakken. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 13.01.2014 18:00 Post subject: |
|
|
| Feriepenger skal regnes ut fra arbeidsvederlag, normalt sett lønn, og skal da vanligvis knyttes opp mot at vederlaget er godtgjørelse for utført arbeid. Her er det vel snakk om en erstatning og skal slik sett ikke utløse feriepenger,på den andre siden er det ikke gjort unntak for erstatning i ferieloven såvidt jeg vet. M.a.o. hvis feriepenger ikke er nevnt i sluttavtalen så kan dette slå begge veier. En normal klausul i slike avtaler vil være at med denne avtalen så vil ingen av partene rette noen økonomiske krav mot den andre part. En fullstendig ugrunnet gjetning er at en slik klausul finnes,men at JJ mener at feriepengene ikke rammes av denne. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 13.01.2014 18:09 Post subject: |
|
|
| Utrolig at JJ kan være så gira på enda mer oppstyr rundt sin egen person. Viss han vinner frem med sitt feriepengekrav håper jeg han donerer dem til noen som trenger pengene bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 13.01.2014 18:32 Post subject: |
|
|
Om det er tilfelle at RBK ikke har tatt høyde for dette punktet i slutt avtalen så er det en skandale.
Det finnes absolutt ingen unnskyldning for det, og det er rett og slett amatørmessig.
Det til side, så fremstår jo JJ ikke akkurat i beste lys selv heller etter å ha fått en massiv sluttpakke.
For ordens skyld da før enkelte her kommer med oppgulp mot det jeg har skrevet...
Når vi på min arbeidsplass tilbyr sluttpakker så er det som regel sammensatt slik:
X antall måneder basert på sammenhengende periode i firmaet + oppsigelsestid + evt feriepenger (om da vedkommende ikke vil ha dette som vanlig, med dette menes det da at feriepengene ikke har noen annen effekt enn at de blir utbetalt sammens med sluttvederlaget eller på vanlig vis vedrørende de rutiner firmaet har).
Da får han en såkalt sluttpakke der firmaet betaler lønn månedlig, eller en fastsatt sum.
Så igjen, om RBK ikke har tatt høyde for dette...vel overrasket blir jeg ikke akkurat. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 13.01.2014 18:38 Post subject: |
|
|
| Merkelig viss klubben driter litt på draget her, da de har juridisk hjelp og erfaring fra lignende saker fra før av. Uansett; det er JJ som kommer i et dårlig lys i denne saken, viss Koteng snakker sant da. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 13.01.2014 19:01 Post subject: |
|
|
Kanskje JJ trodde han skulle i tillegg få feriepenger for to års ferie?  |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 13.01.2014 20:41 Post subject: |
|
|
| Er det EH som har satt opp kontrakten med JJ, så er det bare å bokføre tap i retten med en gang. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 13.01.2014 20:42 Post subject: |
|
|
For meg virker det som Koteng forsøker å sno seg unna det som er hovedessensen i saken, nemlig manglende utbetaling av lojalitetsbonus fra 2012-sesongen. Det er hvertfall slik jeg tolker det som står på Adressa. Blir på ingen måte overrasket om Koteng skyter fra hofta og dette til slutt ender opp i rettssystemet.
Enkelt for utenforstående å kalle Jönsson smålig i denne sammenhengen, men jeg tror de fleste ville vært påpasselig med å kreve det de har rett til av økonomisk kompensasjon fra en arbeidsgiver du har fått sparken fra. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 13.01.2014 20:54 Post subject: |
|
|
| Det finnes en lengsel i øynene hans etter penger. Ja, og nesten etter livet også. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 13.01.2014 21:41 Post subject: |
|
|
Skulle vel anta at det er den godeste Hoftun som styrer kontraktene, men at det er folk lenger nede i systemet jf. advokater og agenter som setter opp disse.
Uansett er det jo SD som sitter med ansvar så lenge han sitter i sportsdirektørstolen. Om faktisk denne svensken vinner fram med enda flere milioner i lomma, bør Hoftun så absolutt tenke over hvor lenge han skal drive på som SD i klubben. Herrefred så masse milioner denne mannen øser ut i øst og i vest. Hør bare: Janne, først lønn og signeringsbonuser ca. 5 mil. Kompensasjon 4 mil. Hroar, over to mil, Alas sikkert over 4 mil i lønn og signering, Issah ja, bare vår herre vet, men sikkert opp mot en 4-5 mil og dette er bare noe av denne vanvittige pengebruken som ikke fører til noe som helst.
Så for Rosenborgs del håper jeg vår SD lærer noe av dette og ungår dette i framtiden, for klubben sin del. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.01.2014 22:24 Post subject: |
|
|
Flyttet et par Hoftun-innlegg hit, da vi ikke vet hvem som har formulert denne avtalen - i motsetning til f.eks. Jarstein-overgangen.
Må si at jeg er usikker på hvordan en sånn lojalitetsbonus fungerer for trenerne. Spillerne må vel være under kontrakt per 31. desember for å få denne utbetalt? Jönsson fikk som kjent sparken lenge før jul.
Det er uansett rimelig å tro at den er på minst en halv million. Feriepengene nærmer seg samme beløp. Så altså fort snakk om én million til sammen. |
|
| Back to top |
|
 |
|