| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Konesseur Veteran
|
Posted: 01.04.2013 20:54 Post subject: |
|
|
Det jeg presenterer er at klubben har amatørmessig kontraktsadministrasjon. Dersom klubben hadde hatt en profesjonell kontraktsadministrasjon hadde klubben aldri havnet i den situasjonen den har havnet i.
Jeg har ikke spekulert i hva og hvorfor Veria og Issah ikke fant tonen. Men, siden det nå har blitt slik at Rosenborg er blitt trukket inn i dette pga. amatørmessig kontraktsadministrasjon så er min vurdering slik at Rosenborg stiller svakt dersom Issah søker erstatning. Ganske enkelt fordi ansvaret for å bringe arbeidsforholdet tilbake til normale rammer ligger under Rosenborgs ansvar.
Slutt å blande inn hvem du mener er slem etter din subjektive oppfatning. Det er veldig lite interessant. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.04.2013 21:01 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Det jeg presenterer er at klubben har amatørmessig kontraktsadministrasjon. Dersom klubben hadde hatt en profesjonell kontraktsadministrasjon hadde klubben aldri havnet i den situasjonen den har havnet i. |
Dette kan man ikke konkludere med utifra Issah-situasjonen, til det vet vi altfor lite.
Man kan derimot nok mene dette basert på Jarstein-hendelsen blant annet, men man får sutre over riktige ting. Det er ikke vanskelig å finne ting å sutre over med Hoftun som SD. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 01.04.2013 21:25 Post subject: |
|
|
Det halvveis tilknyttede arbeidsforhold som Issah har til Rosenborg per dags dato er et vitnesbyrd om at her har kontraktsadministrasjonen i klubben slått feil. Hans tilknytning til klubben har havnet i en udefinert mellomstatus pga. at noen av elementene for å fullføre utleieavtalen med Veria aldri har blitt utført.
Hvordan kan man egentlig påstå at dette ikke er nok informasjon? |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.04.2013 21:42 Post subject: |
|
|
| Fordi du tar feil og nekter å gi deg. Det er bare det at av og til så må man svare deg selv om du setter på repeat knappen. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 01.04.2013 22:11 Post subject: |
|
|
Det er jo ett av to Konesseur.
1. Veria har misligholdt forpliktelsene overfor Issah. Issah kontakter RBK, som kontakter FIFA med sin del av den ferdigforhandlede leiekontrakten og Veria må oppfylle sine forpliktelser. Her kan en selvsagt risikere at å få penger via FIFA fra Veria kan ta tid, men erfaringer tilsier jo at FIFA får tak i dem til slutt
2. Issah har takket nei i tolvte time (alt. bare forsvunnet) og Veria har tatt det for gitt at han returnerte til RBK. Issah har da misligholdt sin avtale med RBK med ugyldig fravær i nærmere to mnd. Dette er andre gang på under et år at Issah uteblir fra RBK noe som bør få konsekvenser det er gjort rede for i kontrakt og advarsel ved første gangs forseelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 01.04.2013 22:25 Post subject: |
|
|
Jeg har nok oppfattet at vi kanskje snakket forbi hverandre da du har ivrig har argumentert i det vide og brede av ting jeg ikke helt har forstått.
Min posisjon er at prosessen som leder til denne avtalen med Veria er amatørmessig. Hadde klubben ført en prosess i henhold til en profesjonell kontraktsadministrasjon så hadde denne situasjonen ikke oppstått.
Jeg går ikke inn på hvilken av partene Veria eller Issah som har skyld i at de to partene ikke fant tonen, da det i utgangspunktet ikke skal være av spesiell interesse for Rosenborg.
At Rosenborg har en amatørmessig kontraktsadministrasjon, som reflektert gjennom denne saken, stiller klubbens påstander om en kvalitetssikringsprosess i Gunnarsson-saken i et underlig lys. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.04.2013 22:27 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Min posisjon er at prosessen som leder til denne avtalen med Veria er amatørmessig. |
Siden du ikke kjenner prosessen som er kjørt så er dette å gjette, og kan ikke brukes som et argument. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 01.04.2013 22:36 Post subject: |
|
|
Når Veria ikke har fullført TMS-registreringa for at transaksjonen er fullbyrdet uten at Rosenborg har mottatt noen erstatning, men sitter igjen med en spiller som med et udefinert arbeidsforhold er det mer enn nok til å underkjenne prosessen.
Hva er det som innbyr til gjetning egentlig? |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.04.2013 22:41 Post subject: |
|
|
Du gjetter på at det er kjørt en dårlig prosess og du gjetter på at det er amatørkjørt kontraktsforhandling som er grunn for situasjonen.
Situasjonen er derimot veldig enkel: Issah stakk av etter at Veria og RBK var enige, men før Veria fikk registrert overgangen.
Meget uheldig, men det er Issah som er skyld i dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 01.04.2013 22:48 Post subject: |
|
|
At prosessen er kjørt i henhold til amatørmessig kontraktsadministrasjon er en vurdering jeg har gjort og ingen gjetning.
Bevares, du må få lov til å mene at dette er resultatet av profesjonell kontraktsadministrasjon. Men, det er jo mer enn litt rart at man kan ende opp på med et slikt resultat som følge av å inngå en utlånsavtale.
Nå har det jo etter hvert blitt slik at vi oppfatter kontraktskluss og denslags som en normalsituasjon. Jeg har forståelse for det, men når vi tenker oss om finnes det bedre måter å administrere kontraktsinngåelser som ikke ender opp i kluss og rot. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 01.04.2013 22:49 Post subject: |
|
|
Spiller ingen rolle hvem som har skylden i at det skar seg i Hellas.
Er det Veria må de betale lønna til juli 2014 hvis andre ikke tar over.
Er det Issah har han misligholdt kontrakten og kan sies opp. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.04.2013 22:53 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | At prosessen er kjørt i henhold til amatørmessig kontraktsadministrasjon er en vurdering jeg har gjort og ingen gjetning.
|
du kjenner ikke prosessen og kan dermed ikke si at du har gjort en vurdering. Du har gjettet. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 01.04.2013 22:57 Post subject: |
|
|
OFFISIELT: KÃ…LRABITRÃ…D!
STENG TIL MERE INFO ER TILGJENGELIG, BLIR KVALM! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 01.04.2013 23:27 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: | Spiller ingen rolle hvem som har skylden i at det skar seg i Hellas.
Er det Veria må de betale lønna til juli 2014 hvis andre ikke tar over.
Er det Issah har han misligholdt kontrakten og kan sies opp. |
I Hellas er det kontrakten mellom Veria og Issah som gjelder. Issah er ikke ansvarlig overfor Rosenborg i perioden har var bundet av kontrakt med Veria, og dermed kan ikke Rosenborg si opp Issah i bakgrunn i hva som har skjedd i Veria etter mitt syn.
Forøvrig er det viktig å få klarhet i denne saken og ansvarsforhold. Klubben skal til enhver tid ha en profesjonell kontraktsadministrasjon. Her må klubbens ledelse ta grep etter min forstand. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 01.04.2013 23:31 Post subject: |
|
|
Hvis Issah har oppfattet det slik at ledelsen i RBK lar seg herse litt med og at de, tross kanskje noen sekunder med strenge ord, gir synderen en ny sjanse, har klubben et problem i forhold til å kommunisere hva som er helt uakseptabel oppførsel av en arbeidstaker.
Vet absolutt null og niks om hvorvidt dette er tilfellet her, men klubbledelsen bør vite. Og på bakgrunn av det må de sørge for at klubben har tilstrekkelig kompetanse ("kulturforståelse") i forhold til spillere som er vant til mindre demokratisk og inkluderende ledelsesfilosofi, heller mer egosentrert og "machopreget" og kanskje kan ha tendenser til å ta seg mer til rette dersom det byr seg anledninger til det.
Issah bør få forlate klubben med en lite positiv attest. Om det er ene og alene ham som er problemet, eller om noen i klubben har et og annet å lære, vites ikke, men dersom klubben innser å ha et forbedringspotensiale på å få frem "go'foten" hos afrikanere vil det være positivt. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 01.04.2013 23:50 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: |
I Hellas er det kontrakten mellom Veria og Issah som gjelder. Issah er ikke ansvarlig overfor Rosenborg i perioden har var bundet av kontrakt med Veria, og dermed kan ikke Rosenborg si opp Issah i bakgrunn i hva som har skjedd i Veria etter mitt syn.
Forøvrig er det viktig å få klarhet i denne saken og ansvarsforhold. Klubben skal til enhver tid ha en profesjonell kontraktsadministrasjon. Her må klubbens ledelse ta grep etter min forstand. |
Siden du har litt tungt for å forstå....
Som det går frem av det Hoftun sier trakk Issah seg etter at Veria og RBK var enige. Da fortsetter selvsagt ikke Veria sin del av overgangen og tar det vel for gitt at Issah returnerer til RBK. Når Issah ikke gjør dette så er ikke det et avtalebrudd fra Issah overfor Veria, men overfor RBK.
RBK har en kontrakt med Issah til 31.12.2014 og kan således ikke tvinge Issah til å gå til Veria.
MEN når han da ikke returnerer hit er det brudd på kontrakten med RBK, og bør da resultere i avskjed. 2 mnd burde alene være nok, men her er det i tillegg snakk om andre gang. Hvis RBK ikke har slike krav i kontrakten sin er jeg enig i at de har for dårlig kontrakter.
Som det ser ut eksisterer ikke den avtalen mellom Issah og Veria, men skulle det være Veria som har forsømt avtalen så sitter vel RBK med en avtale som skal sørge for at Issah får lønna si. |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 01.04.2013 23:51 Post subject: |
|
|
| Tror vel ikke akkurat Issah går under et "afrikansk problem" i så henseende. Altfor enkel forklaring. Issah fremsto utad som en ganske intellektuell person, der han leste mye bøker etc. I intervjuer fremstod han som meget oppegående. Mitt inntrykk er at Issah-leiren vet hva de driver med, for å si det sånn. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 01.04.2013 23:57 Post subject: |
|
|
trondh: Jeg skjønner ikke helt hvordan dette er relatert til mine innlegg. Det virker uansett som litt løse hypoteser. Kanskje er det sånn og kanskje er det sånn, men uten tvil har den amatørmessige kontraktsadministrasjonen ført Issahs ansettelsesforhold til klubben til en udefinert status.
Sola: Er det ikke å gå litt langt å antyde at Issah kynisk utnytter amatørmessig kontraktsadministrasjon i Rosenborg. Godt mulig det er slik, men synes det er en litt drøy påstand. |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 02.04.2013 00:05 Post subject: |
|
|
| Nå tenkte jeg mer på rettigheter Issah føler han har, ikke at han nødvendigvis skulle utnytte RBK. Det virker litt rart om at en såpass oppegående fyr som Issah skulle ha "stukket fra" Hellas uten å ha visst om de ev. juridiske problemene dette ville medføre. Men alt dette blir bare spekulasjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 02.04.2013 00:11 Post subject: |
|
|
Det er jo din hypotese at Issah har et kontraktsforhold til RBK også...
Og ja, hvis Issah avbrøt avtalen i siste liten har fortsatt RBK sine forpliktelser overfor han. Men da måtte han ha returnert med en gang. Men når han ikke kom så må han behandles som han tok en ekstra ferie.
Du kan lage en knakende god kontrakt med Veria, hvis spilleren hopper av i siste sving er Veria fri og vi sitter med svarteper.
Men uansett er det min hypotese at Issah kom hit for å klarlegge at han kan signere for en ny klubb i Sør-Afrika uten at RBK legger hindringer for det.
Uansett har han 6 mnd igjen her etter leieavtalen med Veria. For sånn som ståa er så er det RBK som sitter på lisensen hans og Veria er historie. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.04.2013 00:26 Post subject: |
|
|
Flott med forskjellige hypoteser på status for Issah i hvert fall så vi får kartlagt den udefinerte statusen på hans arbeidsforhold i Rosenborg.
Det som er sikkert er at vi i fremtiden må sikre oss prosesser for profesjonell kontraktsadministrasjon slik at vi unngår slike føljetonger der ingenting er veldefinert og alt bare er et eneste surr. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 02.04.2013 08:05 Post subject: |
|
|
Merker meg at konesseur samtidig som vi spiller vår beste kamp på år og dag benytter anledningen til å argumentere for hvorfor sportslig ledelse er amatører.
Klarere bevis på at du er her med agenda om å trolle og overføre dine indre problemer over på uskyldige medmennesker på nett finner man ikke.
La de siste sidene av denne tråden råtne i gapestokken til evig tid.
Er faktisk rimelig sikker på at du ikke engang bryr deg noe særlig om fotball, men bruker dette forumet som en slags sosial eksperimentell lekeplass der du kan teste ut hvor drøyt du kan oppføre deg og få respons.
Du er herved ignorert av undertegnede. Svaret ditt er naturligvis "bryr meg ikke", men jo, å bli ignorert er din største frykt. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 02.04.2013 09:46 Post subject: |
|
|
Når man ikke har gode argumenter for sitt syn så er vel usaklighet eneste farbare vei.
Jeg har vært konsistent på å bemerke driftsproblemene og 600-700 millioners planen gjennom hele Hamren-perioden. Man må ikke tro at alt er på stell til tross for gode resultater på banen.
Her har vi havnet i en situasjon der Issah har en udefinert mellomstatus arbeidsforhold til Rosenborg. Da er det vel legitimt å redegjøre for hvordan vi har havnet der, og hvor problemet ligger. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 02.04.2013 11:00 Post subject: |
|
|
| Og jeg gleder meg til vi får nok informasjon til å kunne redegjøre for hva som har skjedd. Inntil det så blir "redegjørelsene" dine kun gjetting. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 02.04.2013 12:03 Post subject: |
|
|
Jeg støtter Konesseur et hundre prosent. Det blir alt for enkelt å skyve denne over på andre en der ansvaret ligger. Og hvem sin jobb pr. dato er det å sysle med kontrakter tør jeg spørre.
Ingen må komme her å påstå at denne saken begynner å ligne en farse. Og hvorfor blir det slik? Er det på grunn av et utmerket arbeide av de som driver med dette som jobb i Rbk, eller er det et gresk lag som plutselig ikke har en spiller og forholde seg til. Eller kan skylden skyves over fra spiller selv/eller agent?
Syns det er rart at ingen her spør seg om hvorfor Rbk ikke følger opp å påser at alt er iorden, når det er snakk om 60 dager. Hvorfor sjekker Hoftun ikke opp om hvor de sinerte papirene i det huleste har blitt av. Men lar seg overraske, når plutselig Issah står å skraper på døren.
Da er det plutselig ingen som kan si at Hoftun har gjort jobben sin, fordi det er dette han bedriver daglig. Og da er det helt på sin plass å spørre som Konesseur gjør. Nemmelig om Hoftun faktisk har gjort jobben sin i denne saken. Og det er åpenbart for alle at han faktisk ikke har gjort det. Og da er det Issah-saken jeg snakker om.
Og da er det kjapt gjort å tenke som så: er det flere lik i skapet? |
|
| Back to top |
|
 |
|