View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Danserud Rutinert
|
Posted: 08.02.2013 23:56 Post subject: |
|
|
Innleggene dine får 10/10 i alle fall. Interessant å lese at han har vært mest brukt på venstrekant, jeg fikk inntrykk av at han var høyrekant da han ble hentet. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.02.2013 23:57 Post subject: |
|
|
Ã…penbart ikke kuk i computeren din, iconbit  |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 09.02.2013 00:02 Post subject: |
|
|
Mange tak. I FCN var det venstrekanten, men på landslaget er det på højrekanten han har en fremtid, så jeg håber vi kommer til at bruge ham på højrekanten  |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 09.02.2013 00:03 Post subject: |
|
|
Vil påstå at om Mikkelsen hadde prestert over lengre tid enn det han har nå i både med og motgang hadde han endt opp i en mye større klubb enn RBK. Dermed hadde vi ikke kunnet vurdert om det var et bra kjøp i det hele tatt. |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 09.02.2013 02:59 Post subject: |
|
|
Hvilken internasjonal spiller ev. norsk spiller vil du sammenligne han med, iconbit? Storflor? |
|
Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 09.02.2013 21:56 Post subject: |
|
|
Takk, Iconbit. Veldig interessant å lese dine betraktninger.
Flott og ha dansker her inne. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.02.2013 05:39 Post subject: |
|
|
Gøy med input fra folk med litt annen bakgrunn, ja.
Utifra iconbits betraktninger høres Mikkelsen ut som en perfekt ving for den Eggenske fotballen klubben nå ønsker.
Jeg er veldig spent. Jeg har hørt flere si at han er latterlig god, og at dette er et varp for klubben. Årets spiller 2013 kan fort havne etter hans navn, virker det som. Skal selvsagt ikke fable for mye, det kjenner jeg ham ikke godt nok til selv. Men som sagt, folk som kjenner ham vesentlig bedre enn meg er imponert av signeringen. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 11.02.2013 19:55 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Vil påstå at om Mikkelsen hadde prestert over lengre tid enn det han har nå i både med og motgang hadde han endt opp i en mye større klubb enn RBK. Dermed hadde vi ikke kunnet vurdert om det var et bra kjøp i det hele tatt. |
Enig. Dog vurderer jeg selvfølgelig at et bedre køb var realitisk, da jeg ellers havde givet topkarakter. Først og fremmest havde jeg foretrukket et mere sikkert køb. Jeg er ingen Mikkelsen-fan og det håber jeg folk har i baghovedet, når de læser, hvad jeg skriver.
Sola wrote: | Hvilken internasjonal spiller ev. norsk spiller vil du sammenligne han med, iconbit? Storflor? |
Ingen. Den stjernespiller han minder mest om er Pablo Hernandez, Swansea.
Zorac wrote: | Jeg har hørt flere si at han er latterlig god |
Det har jeg også hørt og jeg skal være den første til at understrege at deres holdninger selvfølgelig er lige så relevante som min. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 16.03.2013 00:57 Post subject: |
|
|
http://www.rbkweb.no/vis/9467
Flott intervju av 2mas.
" - Hva tenker du om forventningene til Rosenborg?
- Det er alltid press på oss her i Rosenborg. Det er jo Nordens største klubb, så selvfølgelig er det press. Men det skal vi klare. Det er artig å spille under press! Det er med og modne en som spiller, og gjør en til en bedre spiller. Det blir deilig å oppleve presset. Det er noe vi gleder oss til. "
 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 16.03.2013 01:08 Post subject: |
|
|
Bjorni wrote: | Takk, Iconbit. Veldig interessant å lese dine betraktninger.
Flott og ha dansker her inne. |
Iconbit er i ferd med å posisjonere seg som forumets ubestridte ener. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 16.03.2013 11:58 Post subject: |
|
|
Det var ekstremt fine ord, men ikke noe jeg kan leve opp til. Jeg har vært privelegert, fordi jeg har alltid fulgt dansk fotball og klubben samtidig har handlet danske spillere i overgangsvinduet. Rigtig mange herinde har bedre peiling på norsk fotball enn meg, selv om jeg prøver at se så mange kamper som mulig. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 16.03.2013 12:49 Post subject: |
|
|
Enig Sola, alltid en fornøyelse å lese iconbits sine innlegg. Må bare hive meg på og si takk  |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 18.03.2013 00:00 Post subject: |
|
|
Var vel Mikkelsen som la igjen på målet? Eller er jeg på bærtur? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 18.03.2013 00:03 Post subject: |
|
|
Det var Dockal tror jeg. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 18.03.2013 00:25 Post subject: |
|
|
Relativt usynelig i dag, men viser at han har bra hurtighet og har større pasningsregister en vanlige støttepasninger! Flott hælspark til Svensson (etter at Mix hadde hølsparka til ham) _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 18.03.2013 15:51 Post subject: |
|
|
Mikkelsen virker å inneha teknikk og kreativitet, men virker dessverre ikke å være en utpreget god dribler. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 18.03.2013 15:54 Post subject: |
|
|
Kan ikke få alt, til en pris vi har råd til ;-) |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 18.03.2013 15:57 Post subject: |
|
|
Det er sant. Er bare det at jeg har savnet en dribleving utrolig lenge. Men Mikkelsen kan for all del bli en klassespiller i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 18.03.2013 15:58 Post subject: |
|
|
Tipper det sitter mer i hodet. Alt han har gjort har virket halvveis hittil. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 18.03.2013 16:00 Post subject: |
|
|
Ja, han spiller heller støtte enn å forsøke å passere 1v1. Dette forteller meg at han ikke er noen "naturlig dribler", som elsker å utfordre. Dette krever jo selvtillit. Men håper han har det i seg mer enn han har vist så langt, og at det kommer. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 18.03.2013 16:01 Post subject: |
|
|
Slapp av, Alsaker sammenlignet Dockal med Kent Bergersen i går, så der må vi jo ha en dribleving.... |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 18.03.2013 16:25 Post subject: |
|
|
Allerede før Mikkelsen ble kjøpt var han beskrevet som en type som trenger trygghet og selvtillit osv for å prestere, og det er ingenting som har avkreftet det inntrykket så langt. Har tro på at han blir bedre og bedre om omgivelsene gir han tid, men blir ikke overrasket om det tar en halv sesong før han presterer opp mot sitt egentlige nivå. Så enkeltinvolveringer i treningskampene som bar bud om kvalitet, så håper han får den tiden han trenger. |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 19.03.2013 09:41 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Ja, han spiller heller støtte enn å forsøke å passere 1v1. Dette forteller meg at han ikke er noen "naturlig dribler", som elsker å utfordre. Dette krever jo selvtillit. Men håper han har det i seg mer enn han har vist så langt, og at det kommer. |
Huff, husker første kampene til Sørensen. En mann som virket mer ukomfortabel med å utfordre skal man vel lete lenge etter. Selvtillit har utrolig mye å si  |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 23.03.2013 14:39 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Ja, han spiller heller støtte enn å forsøke å passere 1v1. Dette forteller meg at han ikke er noen "naturlig dribler", som elsker å utfordre. Dette krever jo selvtillit. Men håper han har det i seg mer enn han har vist så langt, og at det kommer. |
Tobias Mikkelsen er en lagspiller, der først og fremmest er god i kombinationerne. Han er ikke en kanttype som fx Emil Larsen, der kan afdrible flere mand og score på egen hånd. Men han har bestemt gode evner til at udfordre én mod én, hvis han har selvtilliden, som du er inde på. Desværre har Mikkelsen har flere fodboldår uden selvtillid end med selvtillid, så det bliver afgørende at skabe de rette rammer for ham.
Jeg husker sommerens EM mod Portugal, hvor Mikkelsen kun fik 30 minutter. Dengang ville han hele tiden ind og udfordrer Fabio Coentrao mand mod mand og derfor er det oppe i hovedet problemet er, hvis han ikke tør udfordre en tippeliga-back. Vurderinger af indsatsen mod Portugal:
"Tæt på at blive den helt afgørende indskiftning på højrekanten i stedet Rommedahl. Udfordrende og chanceskabende" (Danmarks Radio)
"Fik den sidste halve time, hvor han viste meget lovende takter. Udfordrede et par gange Coentrao og slap også forbi i et par situationer" (Ekstra Bladet)
"Mikkelsen fik en halv time og var alt det, som Rommedahl ikke var. Udfordrende i driblingerne, med lyst til afslutninger og et fint blik for overlappet" (Tipsbladet) |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.03.2013 14:41 Post subject: |
|
|
Det var betryggende å høre! Takk. Da er det opp til Perry og Wiggen å skape denne tryggheten hos ham. |
|
Back to top |
|
 |
|