View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Knowrud Veteran
|
Posted: 11.03.2013 21:47 Post subject: |
|
|
zinedinestrand wrote: | Noen som vet om det kommer til å bli kjørt streamer av tippeligakamper i år? |
Sjekk wiziwig.tv når kampene starter Er vanligvis gode streamer tilgjengelig der, var det i fjor ihvertfall  |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.03.2013 11:12 Post subject: |
|
|
Smøretips for søndagen ser ut til å bli tørrvoks i Skiensområdet.
Storm.no melder stabilt lave temperaturer i Skien der det holder seg godt nede på minussida fra i ettermiddag til etter kampen. De melder -3 snø, svak vind, opp i frisk bris fra nordøst ved kampstart.
På yr.no meldes det gjennomgående litt høyere temperaturer enn hos Storm, men fortsatt på minussida frem til kampen, med et par unntak der det såvidt bikker over på pluss midt på dagen. De melder -1 skyet, ingen nedbør, lett bris, 5 m/s fra øst-nordøst ved kampstart. Ligger an til en kald (og forhåpentligvis) fornøyelse. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Balljenta Senior
|
Posted: 12.03.2013 13:50 Post subject: |
|
|
For meg dreier det seg stort sett om å få sett bortekampene. Jeg går selvsagt på alle hjemmekampene, men alle bortekampene kan være litt kinkig å reise rundt på ;p |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 12.03.2013 16:11 Post subject: |
|
|
ace wrote: | Til dere som diskuterer stream, hva med å gå på kamp i stedet? |
Ikke alle som har anledning til 15 borteturer i året (primært pga jobb i eget tilfelle)  |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 13.03.2013 00:08 Post subject: |
|
|
Odd har hatt jevnt brukbare resultater i sesongoppkjøringen. De har scoret i seks av sju kamper. Det har gitt tre seire, tre uavgjorte, et tap og totalt 14-5 i målforskjell; 1-1 mot Shanghai SIPG og Metalist, 1-0 seier mot Shaktar, 0-1 tap mot Viking, 6-0 mot Fram Larvik, 2-2 mot Start og sist lørdag 3-0 mot Stabæk.
Utdrag fra Vardens kampreferat fra siste kamp: "De første 45 minuttene handlet det om Odd, og bare om Odd. Skienslaget hadde ballen så å si hele tiden, og skapte seks store sjanser. To av disse ble omgjort til scoringer
Snorre Krogsgård satte inn den første. Han spilte ut til Mattias Andersson, som la et perfekt innlegg. Krogsgård steg til værs og styrte ballen elegant i mål med hodet.
Krogsgård var aktiv før pause, og var involvert i Odds andre scoring også. Riktignok litt uforskyldt, for skuddet han forsøkte ville i bestefall gitt innkast på motsatt side. Men inne i 16-meteren sto Frode Johnsen. Spissen ble truffet i ryggen og fikk kontroll over ballen. Enkelt tuppet han inn 2-0.
... Johnsen, Andersson, Niklas Gunnarsson og Jone Samuelsen hadde også andre muligheter, men forsøkene gikk ikke inn. Dermed 2-0 til pause.
Odd hadde fullkontroll etter pause også. Etter 67 minutter sørget Jone Samuelsen og innbytter Mathias Fredriksen for at Krogsgård fikk en mulighet fra åtte-ti meter. Han dundret inn sitt andre og odds tredje.
... Gjestene fra Akershus hadde en målsjanse i kampen. Den kom etter en kontring i det 76. spilleminuttet. Forsøket endte i nettveggen."
Bedømt ut fra omtalen av den siste kampen skapte de forholdsvis få sjanser tross total dominans på ballinnehav. Samtidig omsatte de en god andel av sjansene i mål. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 13.03.2013 03:47 Post subject: |
|
|
Faktisk ikke sett en eneste RBK-kamp så langt i år, da jeg hater å se kamper på nett ( Så ikke en gang United - Real )
Så er jævla spent før denne kampen. Kanskje mest spent på Nielsen og Mikkelsen. Odd er et lag vi bør slå, men man vet aldri så tidlig i sesongen.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 15.03.2013 12:08 Post subject: |
|
|
Allerede på søndag er det vel dags for å dra på seg den rød 3. drakta? |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 15.03.2013 12:43 Post subject: |
|
|
Tenkte det samme. Kanskje på tide å lansere? |
|
Back to top |
|
 |
LarsP Proff
|
Posted: 15.03.2013 16:24 Post subject: |
|
|
Jeg hadde lett kjøpt en rød drakt dersom jeg hadde hatt mulighet til det. Det er bestandig morsomt å ha drakter som skiller seg ut fra den ordinære første/andredrakten. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 15.03.2013 16:31 Post subject: |
|
|
Kommer jo garantert til å stille i svart drakt/hvit shorts eller noe sånt, tredjedrakt eller ingen tredjedrakt. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
attityd! Proff
|
Posted: 15.03.2013 17:03 Post subject: |
|
|
Så på RBK-magasinet at NFF ikke ville tillate RBKs bortedrakt (sort overdel, hvit shorts) til bruk i Skien, slik at laget faktisk må spille med de røde tredjedraktene.
Old school. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.03.2013 18:05 Post subject: |
|
|
Dockal vrakes i serieåpninga. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 15.03.2013 18:06 Post subject: |
|
|
Noe mer å melde om Knerten? Vært på trening i dag? _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 15.03.2013 18:10 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Dockal vrakes i serieåpninga. |
Glimrende! Synd med tanke på verdien og et potensielt salg i sommer, men det er viktigere å ta seriegull. Dockal er ingen indreløper, han får fortsette å øve mens en av de 3 indreløperne Svensson, Midtsjø eller Berntsen får sjansen til å prestere. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.03.2013 18:10 Post subject: |
|
|
Verner Rønning og Svensson prioriteres foran Moe og Dockal i serieåpninga. Svensson venstre indreløper, Mix høyre, Jensen sentralt. Ble øvd litt formasjon i dag, fokus på høyt press ved utspill fra motstanders keeper og et par oppspillsvarianter (lange baller fra stopper i bakrom). Noen dødballer mot slutten. Artig da Hjelde holdt på med spillerne og Perry midt ute på motstatt banehalvdel bare utbryter høyt "FAEN I HELVETE" for seg selv, til Wiggens fornøyelse "Nordlænning vett!" |
|
Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 15.03.2013 18:24 Post subject: |
|
|
Ville ikke vært bastant på laguttaket utifra dagens seanse. Svensson
og Dockal byttet jo lag underveis i økta. Jfr. Perrys "alle-er-med". _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.03.2013 18:34 Post subject: |
|
|
Hm, ok, fikk ikke med meg det, jeg dro før den ble avsluttet. Men på meg virker det som at Svensson starter! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.03.2013 19:16 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Verner Rønning og Svensson prioriteres foran Moe og Dockal i serieåpninga. |
Denne var uventa. Skal ikke uttale meg om det er rett eller galt, men jeg trodde Dockal var bankers fra start.
Regner med at det bunner i at trenerteamet ønsker ekstra defensiv trygghet fremfor skudd- og pasningsdyktighet på midtbanen. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 15.03.2013 19:27 Post subject: |
|
|
Synes det virker som en rikitig vurdering. Så tidlig på sesongen, med råtne baner, rart vær og lite presisjon så vil løpskapsitet på midtbanen ha mye å si. Dockal blir en fin innbytter i denne kampen. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.03.2013 12:23 Post subject: |
|
|
Snøproblemer på Skagerak Arena:
http://www.nettavisen.no/...590797.ece
Det snør fortsatt her i Drammen, men ikke like mye som i går og i natt. Det er imidlertid meldt mer snø til natta. Så dette kan bli en stor dugnadsjobb for de lagene som har kamp i morra. |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 16.03.2013 13:06 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Henning wrote: | Anbefaler livesport247.com, alt av TL, PL og CL til ca 30 kr uka. |
Hvordan er kvaliteten der? Sist jeg var "medlem" der, syntes jeg kvaliteten på streams var svært laber. Endte alltid opp med å finne andre og bedre alternativer. Gjelder da fortrinnsvis internasjonale kamper, da de norske ble sett på Sumo. |
Jeg fikk akkurat en mail om at de i forbindelse med sesongstart har oppdatert alle sine streams til "hd", så de kan jo hende det er blitt bedre. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 16.03.2013 13:46 Post subject: |
|
|
Svensson istedenfor Dockal. Herre. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 16.03.2013 14:43 Post subject: |
|
|
Meget fornuftig da vi trenger indreløpere på indreløperplassen.  |
|
Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 16.03.2013 15:01 Post subject: |
|
|
ajajaj, blir viktig å få med Tore til denne kampen. Viktig med de to beste hode/duellspillerne våre i en kamp der vi møter Frode Johnsen |
|
Back to top |
|
 |
AlexanderHallberg Proff
|
Posted: 16.03.2013 15:13 Post subject: |
|
|
Ja, viktig at Tore er klar for å spille i morgen. _________________ Det går som det går mot toppen |
|
Back to top |
|
 |
|