English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aalesunds FK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 30, 31, 32  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
petko
Rutinert

PostPosted: 09.03.2013 22:36    Post subject: Reply with quote

Imponerende 4-0 seier mot et noe reservepreget Molde-lag i generalprøven.

Blir spennende å se hvordan Aafk gjør det under Janne i år. Selv om man ikke skal se seg blind på resultater i treningskampene så har Aalesund gjort det ganske bra i det siste. Hvis den nye spissen slår til kan jeg se for meg at de fort ender opp med en topp 6-plassering i år.

http://www.vg.no/sport/fo...d=10108081
gisp!
Legende

PostPosted: 11.03.2013 00:16    Post subject: Reply with quote

Illusjonister klarer gjerne å få frem slike følelser i noen korte magiske øyeblikk. Over tid faller imidlertid magien gjennom. Tror dog også AaFK kan imponere med en "sterk sjetteplass" som sikkert er i tråd med de uannonserte resultatmålene de styrer etter. JJ er jo kun på ettårskontrakt og har ingenting å tape på å la spillerne gå for trepoengere i stedet for å prøve å safe inn et poeng hjemme.
gisp!
Legende

PostPosted: 12.03.2013 15:01    Post subject: Reply with quote

"Sunnmørsposten: -Hva kan vi forvente å se av Aalesund, hva er ditt ønske for sesongen?
Jan Jönsson: Eeehjaaa det er at vi skal ha en velbalansert tropp og når det nærmer seg seriestart skal vi spille inn en startellever som kjennes samspilt, også naturligvis håper jeg det finnes noen spillere som trykker på for å få plass i premiereelleveren. Så skal det finnes en sjanse for å slå seg inn i elleveren, men det er viktig å få satt både defensiven og offensiven, og som sagt at det vokser frem relasjoner i en startellever som sitter der.
Sunnmørsposten: Hva håper du publikum på Color Line skal få oppleve ...?
Jönsson: Eeehjaaaa ettersom jeg vet at det er sånn entusiasme håper jeg inderlig vi "bjuder til" og at de ser at det virkelig brenner under drakten og i drakten, så vi skal gi hverandre kjemi. Vi vet at vi kommer til å få det fra supporterne, men at vi bjuder tilbake og at vi gjør det fra første spark da."

Artikkel og videointervju. (Utdraget er fra ca 2.00)

Kjenner igjen sentrale begreper i taktikken: Trykke på... håpe at det vokser frem relasjoner... kjemi.
Her mangler bare "poff" og "lyskraft", men alt skal vel ikke åpenbares i ett intervju.

Nå er ikke jeg AaFKfan, men jeg håper da inderlig at publikum slipper å se at det brenner i drakten på noen spillere. Pyro får de holde unna gressmatta. Razz
Henri
Legende

PostPosted: 12.03.2013 15:07    Post subject: Reply with quote

"Gi hverandre kjemi" What? For en tåkefyrste.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende

PostPosted: 12.03.2013 15:22    Post subject: Reply with quote

Nei, du sier ikke det ... Surprised
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 12.03.2013 15:41    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
"Gi hverandre kjemi" What? For en tåkefyrste.

Om han får "kjemi" levert så kan jo det forklare noe i forhold til de difuse uttalelsene Razz
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 16.03.2013 18:44    Post subject: Reply with quote

Jeg bare spør jeg etter å ha sett AFK - Haugesund.

Er det Rosenborg det er noe galt med eller er det Janne????

Kan ikke forvente at de som ikke så kampen forstår hva jeg mener så la meg utbroddere...

DA Janne ble ansatt i Rosenborg hadde vi ambisjoner og å spille god offensiv fotball og styre kamper. Intet av dette skjedde og Janne måtte ta sin hatt å gå.

I AFK har janne fått armslag, og slik AFK spilte i dag, så kan jeg ikke være annet en imponert. Leken, god offensiv fotball, da særlig i første omgang.
Hvor mye av dette som skal honøres Janne er jeg usikker på da Barrantes var totalt overlegen. Slik han fremsto i dag er det lenge siden jeg har sett en fotballspiller i tippeligaen gjøre. Kansje Mikel da han spilte for Lyn.

Hvorfor kunne ikke vi spille slik under Janne???

jeg skal være forsiktig med å være bastant etter 1 seriekamp, men Haugesund er et solid lag som skjelden gjør dårlige kamper.

Uansett en utrolig underholdene førsteomgang der AFK like gjerne kunne scoret 5.
Frodo
Rutinert

PostPosted: 16.03.2013 18:53    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:

I AFK har janne fått armslag, og slik AFK spilte i dag, så kan jeg ikke være annet en imponert. Leken, god offensiv fotball, da særlig i første omgang.

Det er i hvert fall ikke Rekdal som har æren, lite lekent over Aafk under ham..

Men saken er nok den at JJ og RBK rett og slett ikke klaffet. Det skal litt ekstra til for å få fullklaff som trener i RBK.
Back to top
Oddsking
Proff

PostPosted: 16.03.2013 18:56    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:

Er helt greit å spørre, man kan jaggu med begynne å lure! Det finnes og flere eksempler og det er bla Høgmo, en skandale i rbk mens han gjorde det ganske bra i tromsø. De takler vel rett og slett ikke det å styre en stor klubb med kjempeforventninger?
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 16.03.2013 19:25    Post subject: Reply with quote

Det er helt umulig å lese noe inn i en enkeltkamp. Jönsson er ikke en udugelig og ubrukelig trener, men han passet ikke i RBK. Kanskje passer han i Aafk og det vil sesongen vise.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 16.03.2013 19:37    Post subject: Reply with quote

Forskjellen mellom klubbene er at hvor i RBK Janne overtok en delvis ribbet og halvslaktet stall kommer han i Aafk til en stall som har holdt sammen en god stund. I et slikt tilfelle blir den relasjonsbaserte fotballen mye lettere å snekre sammen.
georgios
Veteran

PostPosted: 16.03.2013 20:02    Post subject: Reply with quote

Nå skal det sies at Haugesund var totalt rævva i første omg, kom seg noe i 2. og da ble ikke AaFK like farlige heller. En annen ting var jo at Barrantes hadde dagen i sin frie rolle, alt av angrepsspill gikk via han.

Må nok gi AaFK flere kamper før vi kan si hva JJ har gjort med laget.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 17.03.2013 14:19    Post subject: Reply with quote

Når jeg ser svarene til Jønsson som er sitert ovenfor her, er jeg så vanvittig glad vi er kvitt svensken. Makan til vissvass og tåkeprat! Han sier jo ingenting konkret om hvordan Ålesund skal spille. Det nærmeste han kommer er å si at de "skal spille in en startellever som kjennes samspilt" og at "det er viktig å få satt både defensiven og offensiven"

Virkelig nytenkende...
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 17.03.2013 15:06    Post subject: Reply with quote

georgios wrote:

Må nok gi AaFK flere kamper før vi kan si hva JJ har gjort med laget.

Tja,

VIF-Aafk 1-1
MFK-Aafk 0-4
HFK-Aafk 0-3

...reservelag til MFK eller ikke. Det ser sterkt ut.
PÃ¥fallende dersom trenden fortsetter.

Da kan vi slå fast at det er organisasjonen, ikke Janne som er problemet.

I lys av den skandalen som ble rullet opp rundt årsmøtet og at Hoftun ikke ville ha Eggen den gangen, er et av flere signaler som tyder på råtne egg i RBK.

Ã… endre strukturen i RBK er nok ikke lett for en person som Janne.
Det er nemlig slik at overgang til 442 medførte mer enn endringer på banen.
Det berører spillerlogistikk og økonomi, kulturendring helt ned i røttene, nye måter å tenke på, ikke minst på grunn av Jannes holdninger som også skal følges opp av en hel haug av folk som jobber i systemet.

Hoftun er en nøkkelperson for å få til en slik endring. Det tror jeg ikke han fikk seg til å bli med på når alt kom til alt.

Makt, posisjon, penger, frykt for å miste deler av alt. Mange motiver kan ligge bak motstand mot endring. Se bare på oss når det ikke lyktes innen to år, vi gikk ape-shit! Likevel, i Aafk skjer det endring umiddelbart. Vi forventet også suksess tidlig.

Hva stod i veien? Tja, dårlig spillerstall var en ting, og her hadde Hoftun ansvar for tingenes tilstand. Men hvorfor skjedde det heller ingen positiv utvikling?

Jeg tror det finnes for mange råtne egg i kurven. Hoftun er det største.
Men en dårlig kultur hvor folk er mer opptatt av sin egen posisjon enn fellesskapet bygges sjelden på en person alene. Mulig er det flere i administrasjonen som burde vurderes.

I Aafk er det mindre kår. Færre mennesker og mindre ressurser overalt. Men det gir sterker mandat hos treneren og mulighet til påvirkning.

I tillegg er det ikke så mange flotte titler og hippe markedstiltak som skygger for utsikten til hovedproduktet. Fotballen.

Jeg blir ikke overrasket om Janne igjen gjør braksuksess. I RBK kan det fort vise seg å være status Quo med Perry.
Kritikerne vil kanskje nettopp hevde at Perry er nok et resultat av en kultur som ikke er god enda, og hvor enkelte har større rolle enn andre.

Personlig var jeg for at Janne skulle gå. Men at Hoftun skulle gå sammen med ham.

Nå blir det spennende å se hva Perry klarer. Han er jo tatt inn som en brikke som passet inn i et puslespill. Kanskje får Hoftun arbeidstiden sin nå?
Runkle
Junior

PostPosted: 17.03.2013 16:03    Post subject: Reply with quote

Nå skal vi heller ikke glemme at AAFK har et, i mine øyne, svært spennende lag. De var jo f.eks. tippet helt i toppen i fjor, men underpresterte stort mye grunnet skader og dårlig stemning(utvilsomt noe Rekdal kan ta sin del av skylden for).

De er ytterligere styrket i år, og seieren over Haugesund trenger ikke nødvendigvis si så mye om treneregenskapene til JJ, annet enn at det rett og slett reflekterer styrkeforholdet mellom lagene. Nå er jeg ikke noen fan av Hoftun i det hele tatt, men at AAFKs videre prestasjoner skal være direkte linket til problemer i vår organisasjon kjøper jeg ikke.

Det er i bunn og grunn rosenborgs prestasjoner som skal gi oss et bilde på hvordan organisasjonen fungerer, ikke AAFKs. Når det er sagt har RBKs prestasjoner under Hoftun vært så begredelige, at det i seg selv burde være nok til å få han kastet på dør. Ellers mener jeg som deg at det var en riktig avgjørelse å slippe JJ.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 18.03.2013 17:31    Post subject: Reply with quote

Når du sier at Aafks prestasjoner forklarer noe om hvordan vår organisasjon fungerer synes jeg du trekker tolkningen av mitt innlegg langt.

Jeg forsøker å peke på det innlysende, at det ville være bemerkelsesverdig og
ikke sette et stort spørsmålstegn ved EH og kanskje andre i Rosenborg dersom Janne på nytt får suksess etter at han forlot oss.

Ikke at kritisk refleksjon rundt EH er noe nytt, men det ville vært nok et påfallende poeng.

Og sant som du sier, bildet er sjeldent svart hvitt, så sånne ting som stall etc er viktige forutsetninger.

Likevel er trener-brikken så sentral at det er vanskelig å tro det er tilfeldig.
gisp!
Legende

PostPosted: 21.03.2013 22:14    Post subject: Reply with quote

"Ålesund Fotball AS (ÅFAS), og dermed også AaFK, går med et underskudd på hele 7,6 millioner kroner i 2012... I underskuddet på 7,6 millioner kroner er det også et såkalt «omstridt» beløp på rundt en million kroner, som AaFK bestrider berettigelsen av. Uten at Haagensen vil si hvem som framsetter dette kravet mot klubben...

- Vi reduserer ambisjonene våre i den forstand at vi er i ferd med å krympe A-stallen en del, dette vil føre til mindre lønnsutgifter på sikt...
Det vi setter vår lit til i år er sportslig suksess under Jan Jönsson. Da vil publikum strømme til stadion, næringslivet finner oss enda mer interessante, og alt dette vil vise igjen i våre regnskapstall, fastslår Bjarne Haagensen".

"Millionunderskudd i Aalesund."

Morsom kar denne Haagensen som tror JJ vil få publikum til å strømme til stadion.
Kan dette millionkravet de bestrider ha noe med oss å gjøre? (Hoftun kjente ikke reglene ifm Aarøysalget.)
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 22.03.2013 01:05    Post subject: Reply with quote

Den saken ble løst i fjor etter Bakenga-salget. Vi hadde tilsvarende saker med Start (Annan) og Nidelv (Bakenga).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende

PostPosted: 22.03.2013 01:33    Post subject: Reply with quote

OK, takk for info. Da er det ikke oss denne gangen Very Happy
Elg
Veteran

PostPosted: 22.03.2013 07:38    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Den saken ble løst i fjor etter Bakenga-salget. Vi hadde tilsvarende saker med Start (Annan) og Nidelv (Bakenga).

Bakenga kom fra National, ikke nidelv

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 22.03.2013 18:28    Post subject: Reply with quote

Treningskamp på Color Line stadion: AaFK- Bodø-Glimt 0-2.

Herman Ekeberg på Aafk.no skriver: " En tam treningskamp endte med 0-2 tap. 1. omgang var jevn, men det sprudlet ikke av AaFK. Samhandlingen offensivt var ikke god nok til å skape noe trykk... Like etter pause økte Johansen Glimts ledelse, og resten av kampen ble en tam affære. Gjestene hadde to store sjanser til å øke, men Sten reddet begge."

Sunnmørsposten skriver i artikkelen "Glimt banket AaFK": "Nordlendingene slo et daft og uinspirert AaFK- lag... Selv om Bodø/Glimt har over 14 dager igjen til seriestart i 1. divisjon, virket bortelaget mye piggere enn eliteserielederen fra Ålesund ... Mot slutten av kampen byttet AaFK inn en rekke juniorer, uten at det så ut til å svekke dagens AaFK-mannskap. Som endte opp med å tape fullt fortjent 0-2 for Bodø/Glimt fra førstedivisjon... AaFKs trener Jan Jönsson ble nok ikke veldig imponert over spillerne som fikk sjansen til å vise seg fram i dag. Hverken Tor Hogne Aarøy, Jason Morrison, Andreas Nordvik, Christian Myklebust eller Fredrik Carlsen greide å overbevise nok til at de befinner seg i startoppstillingen mot Sandnes Ulf neste helg.

Men strengt tatt var vi vel ikke så veldig imponert av noen av de andre AaFK-spillerne heller, etter en veldig slett forestilling."

Den hjemvendte Aarøy uttaler i en annen artikkel i Sumpen: "– Vi sliter med samhandling – spesielt offensivt, men også defensivt. Vi finner ikke hverandre helt, og det er mye som ikke stemmer. Det blir rett og slett veldig rotete av oss, synes han."

I artikkelen "Jönsson ikke bekymret" uttaler svensken: "– Vi gjør ingen stor kamp. Balltempoet er for dårlig, og vi spiller for mye på tvers og bakover til keeper Sten Grytebust. Det irriterer meg litt. Men alt i alt er vi heller ikke så dårlig som resultatet tilsier, sier AaFK-treneren.

– Kampen er relativ jevn. Det er litt tilfeldig hvem som scorer. Vi telte 6-5 i sjanser i favør av oss."

Same procedure as last year altså. *Vi spilte dårlig, men vi var ikke så dårlige allikevel. Vi hadde nok sjanser til vinne. Bare tilfeldigheter at motstanderne vant.* Rolling Eyes
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 22.03.2013 19:00    Post subject: Reply with quote

TÃ¥kefyrsten strikes again Very Happy
Wannebo
Veteran

PostPosted: 22.03.2013 19:57    Post subject: Reply with quote

Jönsson er ikke en elendig trener, men herrejemini hvor glad jeg er for at han ikke er i klubben vår lenger. Samme pjattet om igjen.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 22.03.2013 22:14    Post subject: Reply with quote

Er han ikke det egentlig? One hit wonder i Stabæk. Deilig at han er noen annens problem nå. Hurra!
larsarus
Legende

PostPosted: 22.03.2013 22:21    Post subject: Reply with quote

Koser meg med tåkepratet nå, merker jeg, når det ikke er vi som sliter med det... Beer

RBK
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 30, 31, 32  Next
Page 12 of 32

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb