View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Thulian Veteran

|
Posted: 08.03.2013 09:37 Post subject: |
|
|
Selnæs er 18 og blir 19 i år, ikke 17:) Bare til opplysning:P _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.03.2013 12:19 Post subject: |
|
|
Håper virkelig ikke vi kommer inn i enda en periode hvor unggutta ikke takler en tilværelse som rotasjonsspillere i Norges største klubb. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 08.03.2013 12:22 Post subject: |
|
|
RÃ¥nny wrote: |
17 år gamle Selnæs sier: Jeg er ikke fornøyd med å sitte på benken og er spent på hva trenerne tenker.
|
Tror han har gått av å gå på ett utlån til Ranheim. Iallefall frem til sommeren.  _________________ Gull 2015! |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 08.03.2013 12:49 Post subject: |
|
|
Mulig han har godt av det, men kan vi tillate oss det? Skade eller karantene paa Jensen eller Mix (som vi vet kommer til aa skje), og vips saa er han paa banen. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 08.03.2013 14:18 Post subject: |
|
|
Jeg sitter med en følelse av at Svensson uansett er foran Selnæs i køa på begge posisjonene, og Berntsen og Midtsjø også går foran som indreløper.
Jeg tror ikke det hadde vært steindumt å låne ut Selnæs til Ranheim, kanskje med muligheten til å kalle ham tilbake til sommeren; gutten er talentfull, men mangler tålmodigheten, selvinnsikten og (slik jeg oppfatter det) intelligensen til å tåle en sesong som backup til førstelaget, i en tipp topp treningshverdag. Det er en langsiktig investering, men det krever et tilsvarende langsiktig syn på egen karriere. Da passer det kanskje bedre for Selnæs å få lov til å være nøkkelspiller en divisjon lenger nede, litt på bekostning av treningshverdagen (selv om den sannsynligvis også blir bra i Ranheim i år). _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 08.03.2013 17:07 Post subject: |
|
|
De fleste unge spillere klarer ikke å prestere stabilt gjennom en hel sesong, de har godt av å brukes på rotasjon og bidra når de er i form og har overskudd. Gode unge spillere i RBK vil også være involvert i aldersbestemte landslag og få en del reisebelastning osv der, så det er lett å bli overbelasta om de skal være bærebjelker på klubblaget også. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 09.03.2013 09:37 Post subject: |
|
|
Da begynner ting å dra seg til, og vi får kanskje merke spissmangelen allerede i første kamp. Chibbe er usikker, noe som betyr at han uansett ikke vil være den beste backupen (går glipp av viktige treninger inn mot Odd-kampen.) Men hvem skal da kunne være backup spiss? Er jo ikke sikkert Bille holder 90, og ting kan sje.
Jeg holder i allefall en knapp på Tarik, og inn med Midtsjø på kant. Hva mener andre?
Jeg synes forøvrig Chibbe har vært blant våre dårligste gjennom hele vinteren, og han har slitt med å løse spissrollen. Har også virket litt umotivert i ballpresset (eller mangelen på sådan). |
|
Back to top |
|
 |
karamellen Junior

|
Posted: 09.03.2013 10:37 Post subject: |
|
|
enig i at Tarik må være første reserve på spissplass! |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 09.03.2013 11:58 Post subject: |
|
|
Men hensyn til manglen på et spissalternativ, hvis Bille bliver skader. Det som bliver afgørende er, at spilmønstrende offensivt kommer at fungere. I så tilfælde bliver vi ikke specielt mindre farlige, hvis Tarik spiller spiss i stedet for Bille.
Det er tankevækkende, at der FCN vandt den danske ligaen sidste år gjorde de det uden nogen rigtig spiss, mens FCK kanskje hadde ligaens farligste spisspar nogensinde. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 09.03.2013 12:05 Post subject: |
|
|
Det ligger noe i det du sier der. Folk mente i vinter at vi trengte en svær fyr(target man ala prica) men vi klarte jo oss fint med en relativt spinkel bratbakk back in the days..
Jeg tror uansett Tarik kan gjøre en bedre figur enn Chibbe, men håper han viser meg at jeg tar feil utover sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
Vante Junior
|
Posted: 09.03.2013 14:27 Post subject: |
|
|
Helt enig, flere kan gå ut på kanten hvis Tarik må inn i spissplassen. Både Midtsjø og kanskje Berntsen og Dockal kan spille kant. Håper Chibbe kan overraske oss og vise oss litt av det han gjorde rett etter han kom til klubben. Det var klasse! |
|
Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 09.03.2013 23:58 Post subject: |
|
|
Megafritz wrote: | Det ligger noe i det du sier der. Folk mente i vinter at vi trengte en svær fyr(target man ala prica) men vi klarte jo oss fint med en relativt spinkel bratbakk back in the days..
Jeg tror uansett Tarik kan gjøre en bedre figur enn Chibbe, men håper han viser meg at jeg tar feil utover sesongen. |
Brattbakk spilte vel innkjærende venstre/høyrespiss, med Ivers, Rushfeldt, frode etc som midtspiss. Brattbakk spilte altså den rollen Tarik skal ha i dag, og var vel derfor Perry mente Tarik skal putte en del mål i år. Vært magisk om Tarik har blitt den nye Brattbakk.  _________________ Gull 2015! |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 10.03.2013 01:18 Post subject: |
|
|
Kan garantere at Tarik Elyonoussi aldri blir den nye Harald Martin Brattbakk.
2 meget forskjellige spillertyper.
Tarik er god som førsteforsvarer, er skapende, men sjelden den som avslutter angrepene og Brattbakk var den man knapt så på banen før han plutselig skoret 3 på rappen for så å forsvinne igjen.
Men ja, hadde vert fint om Tarik fant seg til rette i år og gjorde rollen til sin egen.  |
|
Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 10.03.2013 21:21 Post subject: |
|
|
Basert på den historisk sett "avgjørende" generalprøven mot
Viking kan man allerede 10.03.2013 slå fast at RBK ikke blir
vinner av Tippeligaen 2013. Medlemmene bør starte jobben
mot årsmøtet 2014 der det bør forekomme ei skikkelig
opprydning og oppgradering av ballklubben for fremtiden.
For dette som presteres pdd og (sannsynligvis) i sesongen
2013 bør føre til hoderulling i styret,sportslig ledelse og
trenerapparatet. Med ressursene som er brukt bør vi få
se spille- og resultatmessig fremgang umiddelbart. Vil på
det sterkeste oppfordre folk å dra på treningene å se med
selvsyn hvordan det jobbes. Dra sine egne konklusjoner
og se om dette holder mål i dagens fotball. De vil bli skremt
og overrasket. Det vil forundre meg mye om den jobben
som gjøres på treningfeltet gir fremgang. Trener man feil og
for dårlig vil det si seg selv hva sluttproduktet blir og det vil
publikum få se på kampdag i sesongen som kommer! _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 10.03.2013 21:40 Post subject: |
|
|
Kan nesten lure på om Perry ikke har skjønt at denne generalprøven avgjør hvordan det går i serien. |
|
Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 10.03.2013 21:46 Post subject: |
|
|
Vemundo wrote: | Kan nesten lure på om Perry ikke har skjønt at denne generalprøven avgjør hvordan det går i serien. |
Er vel Hoftun som har glemt å informere ham.. Han får vel snart beskjeden, så da er det vel bare å pakke sakene først som sist? |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 10.03.2013 23:05 Post subject: |
|
|
obri wrote: | Basert på den historisk sett "avgjørende" generalprøven mot
Viking kan man allerede 10.03.2013 slå fast at RBK ikke blir
vinner av Tippeligaen 2013. Medlemmene bør starte jobben
mot årsmøtet 2014 der det bør forekomme ei skikkelig
opprydning og oppgradering av ballklubben for fremtiden.
For dette som presteres pdd og (sannsynligvis) i sesongen
2013 bør føre til hoderulling i styret,sportslig ledelse og
trenerapparatet. Med ressursene som er brukt bør vi få
se spille- og resultatmessig fremgang umiddelbart. Vil på
det sterkeste oppfordre folk å dra på treningene å se med
selvsyn hvordan det jobbes. Dra sine egne konklusjoner
og se om dette holder mål i dagens fotball. De vil bli skremt
og overrasket. Det vil forundre meg mye om den jobben
som gjøres på treningfeltet gir fremgang. Trener man feil og
for dårlig vil det si seg selv hva sluttproduktet blir og det vil
publikum få se på kampdag i sesongen som kommer! |
Jeg forventer at du stiller deg først i rekka med kjøttøksa.
Hvor var du ved siste årsmøte?
Der burde du ha fremsatt dine knusende meninger. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 10.03.2013 23:55 Post subject: |
|
|
Søren også, så da det ble ikke gull i år heller, om man skal tro Vikingkampen er skjebnestyrende. Vikingene trodde vel det var nornen Skuld som ofte styrte skjebnen inn i tragiske spor. Man får skylde på Skuld da ...
Eller gi blaffen i spådommen og gå for gull til RBK 2013  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 10.03.2013 23:59 Post subject: |
|
|
Som sagt, skal la det gå en 5-6 kamper før man begynner å felle noen dom over laget i forhold til resultat og spill, men deretter fremover til midtsommers bør Rosenborg ligge nære toppen.
http://www.tv2.no/sport/f...04104.html
Denne artikkelen viser i klartekst hvilken enorm økonomisk fordel Rosenborg har vis a vis de andre lagene. At Rosenborg ikke evner å vinne serien eller i det minste kjempe om gullet helt inn skyldes ikke annet enn manglende kompetanse blant de som skal omsette de økonomiske musklene til resultater.
Hvis Rosenborg ikke er med og kjemper om topp 3 er det bare å kreve vesentlige endringer i sportslig ledelse og trenere. Da må klubben legge seg på en ny kurs. Men det er flere måneder frem dit enda, og forhåpentligvis tar Perry/Wiggen oss til nye høyder.
 |
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 11.03.2013 09:10 Post subject: |
|
|
Sesongen 2013 kommer til å bli nok en skuffelse, dessverre. Anslår at etter 10 kamper truer nedrykksspøkelse og hvite tørkler vifter fra publikum mot Perry. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 11.03.2013 11:26 Post subject: |
|
|
Jeg tror et stort problem i år er at Bille er en dårligere utgave av Prica slik jeg har sett ham til nå. Spesielt gjelder det skuddteknikken, den er for dårlig. Han er heller ikke sterkere enn Prica og ikke bedre på hodet. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 11.03.2013 14:08 Post subject: |
|
|
Har også ennå tilgode å se han furte og surmule bedre enn Prica... |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 12.03.2013 09:17 Post subject: |
|
|
Jeg liker å lese intervjuer med Perry og måten han svarer på når det gjelder spillestil, spillemønstre, status for laget mm. Synes han peker på de rette tingene. Sammenlignet med JJ så er dette som natt og dag når det gjelder det faglige innholdet. La oss håpe det etterhvert også blir omsatt i resultater. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 12.03.2013 09:22 Post subject: |
|
|
Perry sier alt det riktige. Så får vi se i hvor stor grad han klarer å gjenskape det ute på banen. Håper det beste. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.03.2013 09:41 Post subject: |
|
|
Uten at jeg har sett kampene i vinter så virker det som vi (Wiggen) har fått satt forsvarsspillet. Det skal man ikke kimse av, vi kan komme et langt stykke i starten av sesongen bare på det, så får vi håpe det går seg til offensivt etterhvert. Men jeg er litt bekymret, først og fremst fordi vi ikke er særlig klokere på hvor gode Nielsen og Mikkelsen egentlig er (vi er avhengige av at de slår til fra dag én) og fordi vi virker veldig sårbare på noen plasser (særlig spissplass). |
|
Back to top |
|
 |
|