English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 215, 216, 217 ... 558, 559, 560  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Megafritz
Veteran

PostPosted: 10.03.2013 12:58    Post subject: Reply with quote

Link? Facebooksiden har bare kommet ut med potensiell lagoppstilling
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran

PostPosted: 10.03.2013 13:35    Post subject: Reply with quote

Har enda til gode å se HSV sin FB-side bomme på startoppstilling, og jeg har vel sjekket i to år snart. De har det fra Mopo, som nok i likhet med 2mas følger trening (bare hver dag, og med insidere... slik det er i alle tyske klubber).

Tenk at glohete Son ikke får starte. DER har du konkurranse....
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 10.03.2013 13:44    Post subject: Reply with quote

Jaha ja! De rullerer mye i hsv, og Ciljan er vel tilbake i startoppstillingen etter at de leverte en heller svak forestilling sist da Ciljan var benket.

Synd kampen krasjer med vår i dag, får vel prøve å se begge samtidig.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 10.03.2013 14:46    Post subject: Reply with quote

Skal se Ciljan og gjengen på Eurosport 2 samtidig som det streames RBK Smile

Bra fotballdag, det. Varmer opp med Moa klokken 15:30.
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 10.03.2013 19:21    Post subject: Reply with quote

Har fulgt kampen mellom Stuttgart og Hamburg, og notert ned Skjelbreds involveringer.

10 min her betyr typisk 10. spilleminutt, altså mellom 9 og 10 min.

1 min, positiv involvering med et par touch, avslutter med støttepasning.
4 min, i god posisjon, burde fått pasning inne i boksen, hadde da vært i scoringsposisjon.
5 min, har ikke berørt ballen de siste 4 minuttene.
7 min, fikk endelig en touch på ballen! Støttepasning på direkten. Blir løpende i mellom, stort sett.
8 min, liten flikk framover, via motspiller og ut til innkast, deretter ny støttepasning etter innkastet.
9 min, ny støttepasning på direkten.
10 min, virker ikke å trives veldig godt i en slags høyre midtbaneposisjon, med en høyreback som fungerer mer som kantspiller enn hva Skjelbred gjør.
11 min, Skjelbred med ballen sentralt (der han hører hjemme), godt initiativ, passerer flere spiller og avslutter med hælspark til mespiller som avslutter dårlig på mål,
13 min, støttepasning.
16 min, nesten selvmål av Skjelbred! Er i muren på frispark for Stuttgart og stusser ballen mot eget mål, men keeper slår ballen i vinkelen og ut. Tegnet seg nesten på scoringslista der, Skjelbred!
18 min, ny støttepasning på direkten.
19 min, feilpasning av Skjelbred, men laget vinner ballen tilbake.
20 min, ny feilpasning av Skjelbred, lager så innkast like etterpå.
23 min, først på ballen og får slått tilbake til medspiller,
28 min, har ikke fulgt med de siste minuttene men antar lite har skjedd, for kommentatorene har vært monotone.
28 min, Skjelbred tar en dragning, og slår en pasning til medspiller på egen halvdel.
30 min, vinner ballen på motstanders halvdel, slår i støtte, en medspiller kløner det til og lager innkast.
31 min, pasning til medspiller på første touch, løper fram men får ikke ballen tilbake, Stuttgart tar over.
34 min, Skjelbred virker å være frustrert over hvor få pasninger han får fra medspillere, får knapt ballen av lagkameratene i det hele tatt.
35 min, men plutselig får han ballen fra keeper, og et lite veggspill med medspiller før han slår en langpasning mot medspiller på motsatt kant, som roter bort ballen.
40 min, ikke vært involvert siste 5 minutt, som jeg har lagt merke til i hvert fall.
42 min, får endelig ballen, gir den videre på to touch,får den ikke tilbake
43 min, medspiller forsøker å nå Skjelbred, med pasningen er dårlig, og/eller Skjelbred er ikke nok på hugget til å fange pasningen, blir brutt, og Stuttgart får kjempesjanse i kontringen.

Pausekommentar: Noen vil si at Skjelbred bør spille på landslaget kun fordi han spiller på Hamburg. Imidlertid, etter å ha sett denne omgangen, er det på ingen måte slik at Skjelbred spiller så godt at han bare MÅ være på landslaget. Hans rolle på høyresiden er selvsagt ikke hans sterkeste, det hadde vært langt enklere å vurdere hans kandidatur som sentral midtbanemann (indreløper) for Norge om han hadde spilt mer sentralt på Hamburg. Kan ikke si at nivået på kampen er veldig imponerende.

Om Drillo har sett dette, angrer han neppe på at Skjelbred ble utelatt. Velvel, fortsatt en omgang igjen.
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 10.03.2013 19:31    Post subject: Reply with quote

Har selv sett første omgang. Skjelbred har gjort en god jobb på midten.
Back to top
simvik91
Rutinert

PostPosted: 10.03.2013 19:34    Post subject: Reply with quote

Hamburg spiller vel 4-1-2-1-2, med Skjelbred som høyre indreløper? Gjort gode kamper der han, Valencia-kampene for eksempel (i Rbk-drakta).
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 10.03.2013 19:43    Post subject: Reply with quote

Tommærn wrote:
Har selv sett første omgang. Skjelbred har gjort en god jobb på midten.

Han har ikke gjort noe spesielt galt, men var svært lite involvert, så "god jobb" blir nok litt i overkant.
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 10.03.2013 19:46    Post subject: Reply with quote

Simvik91 wrote:
Hamburg spiller vel 4-1-2-1-2, med Skjelbred som høyre indreløper? Gjort gode kamper der han, Valencia-kampene for eksempel (i Rbk-drakta).

Nei, mer 4-4-1-1 med van der Vaart som offensiv midtbane og to defensive sentrale midtbanespillere.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 10.03.2013 19:46    Post subject: Reply with quote

Hverken god eller dårlig i førsteomgang. Hadde dog et fantastisk raid gjennom midten.

Ã…pnet veldig friskt i andreomgang - vinner ball, er med masse framover.
Back to top
orz
Proff

PostPosted: 10.03.2013 19:47    Post subject: Reply with quote

I andre omgang har han vært frisk. Hadde en grei avslutning i sted, men keeper tok den. De danske kommentatorene på Eurosport 2 påpekte nylig at "han er overalt"
Back to top
orz
Proff

PostPosted: 10.03.2013 19:54    Post subject: Reply with quote

"Skjelbred for mig har spillet en rigtig stor kamp. Specielt offensivt har han været involvert hele tiden" -beklager min begrensede dansk Smile
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 10.03.2013 20:02    Post subject: Reply with quote

Grei i første uten å utmerke seg spesielt, i andre har han vært meget god, totalt sett en av de beste på laget.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 10.03.2013 20:13    Post subject: Reply with quote

Abdou Razack Traore scoret for Gazientepspor i går
Frodo
Rutinert

PostPosted: 10.03.2013 20:17    Post subject: Reply with quote

46 min, medspiller forsøker å nå Skjelbred men mislykkes.
48 min, Skjelbred får korrekt frispark mot seg etter å ha dyttet og holdt i motspiller, men syter likevel over avgjørelsen overfor assistentdommeren.
49 min, Skjelbred involvert et par ganger med noen støttepasninger bakover og på tvers.
50 min, scoring Hamburg! Skjelbred var med i angrepet. Innkast til Skjelbred, demper ballen på brystet og slår en støttepasning bak til medspiller, som igjen slår ballen ut på kanten til han som tok innkastet, som slår inn, og skudd på direkten fra 13-14 av Rudnevs som suser i nettet. Skjelbred 4. sist på ballen.
51 min, Skjelbred får ballen på midten, fosser fremover og skyter lavt, hardt skudd rett på keeper med venstre.
55 min, Skjelbred blir sparket i leggen og hisser seg opp. Burde fått frispark.
61 min, Skjelbred på returen etter en dødball, via motspiller til corner.
61 min, Skjelbred etter ballen inn i feltet etter corneren, men for svakt, og det blir klarert.
63 min, det vises reprise av da Skjelbred fikk en kakk på leggen etter at ballen var ute av spill, og Skjelbred klager til dommeren. Skulle selvsagt vært frispark og kort, håper Skjelbred har gode leggbeskyttere.
64 min, Skjelbred med brukbar heading framover.
65 min, slår ballen fint framover ved tre situasjoner med kort mellomrom, ligger mer sentralt og er mer med i spillet ser det ut til.
68 min, god takling, ut til innkast.
69 min, taper en duell, som fører til stor sjanse for Stuttgart, ingen stor feil men kunne avverget muligheten om han hadde vært mer på hugget.
70 min, støttepasning. Drillo synes kanskje det er for mange av disse.
71 min, stuss av Skjelbred, blir så liggende etter å ha blitt bumpet borti, ser ikke ut til å tåle allverden.
73 min, lager frispark.
74 min, slår ballen til medspiller, som roter den bort.
77 min, blir lurt trill rundt.
79 min, plukker opp ballen, slår den fint framover, får den tilbake, slår tilbake til medspiller som kommer i fart. Treffer som regel medspiller med pasningene.
81 min, tre støttepasninger med kort mellomrom. Har ballen langt mer enn i 1. omgang.
82 min, hælspark til medspiller på midten.
82 min, involvert i situasjon i eget felt hvor motstander går i bakken, men intet straffespark.
83 min, tar innkast, kaster relativt langt.
84 min, Skjelbred blir byttet ut. Fikk ikke 90 minutter i dag heller. Hadde stigende kurve, og burde nok fått fullføre. Fokuset kan dermed rettes mot den kjedelige kampen mot Viking.

Kommentar: Skjelbred var mer involvert i 2. omgang og hadde noen gode involveringer. Nok til en landslagstropp burde det vært, men ingen grunn til å ta av, Skjelbred har gjort bedre opptredener for Rosenborg på sitt beste enn i denne kampen. Drillo er ikke veldig glad i støttepasninger, det er derimot Skjelbred. Bl.a. derfor kanskje ikke så ulogisk at Drillo velger å satse på andre spillere.

Ellers en kjedelig kamp med få målsjanser. Hamburg står med målforskjellen 30-33 etter 25 kamper (om 0-1 holder seg), det vitner ikke akkurat om noe fyrverkeri av et lag.
Back to top
orz
Proff

PostPosted: 10.03.2013 20:17    Post subject: Reply with quote

Synes det er litt artig å høre på de danske kommentatorene. De har tydligvis bitt seg merke i Per. Da han ble byttet ut i det 83 min kom det en lang hyllest, dette er bare kortversjonen: "Han har været fantastisk i dag. Det er lov å si, selv om han er nordmand. hehe. Leveret riktig godt i mange kamper. Bevegsom, sikker i pasningsspillet. Jeg synes han har spillet en stor kamp.. Igjen. Bortimot banens bedste i dag."

I denne andre omgangen har han vist mer enn Grindheim har gjort på ett år. Høyt maksnivå. Dessuten spiller han fast så bunnivået kan heller ikke være så gæli. Konklusjon: Drillo, ta deg ei bolle!
Back to top
orz
Proff

PostPosted: 10.03.2013 20:20    Post subject: Reply with quote

Og Frodo; selv om han spiller noen støttepasninger her og der på klubblaget betyr ikke dette at han ikke kan legge av seg dette på landslaget.
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 10.03.2013 20:23    Post subject: Reply with quote

Støttepasninger har en hensikt når man spiller fotball på toppnivå, bedre å holde på ballen å bygge angrep en å sløse bort ballen og bli løpende i mellom. Det er en del som ikke fatter det, de kommer aldri til å skjønne det heller.
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 10.03.2013 20:27    Post subject: Reply with quote

Tommærn wrote:
Støttepasninger har en hensikt når man spiller fotball på toppnivå, bedre å holde på ballen å bygge angrep en å sløse bort ballen og bli løpende i mellom. Det er en del som ikke fatter det, de kommer aldri til å skjønne det heller.

Jeg referer bare til det faktum at Drillo ikke liker støttepasninger (det gjør for øvrig ikke Eggen heller, Bjørn Hansen sa: "På landslaget var det forbudt med støttepasning. I Rosenborg var det dødsstraff."), og at det kan ha betydning for hans vurdering av Skjelbred.
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 10.03.2013 20:30    Post subject: Reply with quote

Og det synes jeg er synd for Norsk fotball.
Back to top
orz
Proff

PostPosted: 10.03.2013 20:33    Post subject: Reply with quote

Og det synes jeg er veldig dumt hvis Drillo ikke klarer å skille mellom en rolle på klubblaget og landslaget. Hva vil han at Skjelbred skal gjøre da? Slutte å spille som han blir fortalt å gjøre på Hamburg? Skifte til Vålerenga og spille noen gode treningskamper??
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.03.2013 21:02    Post subject: Reply with quote

Litt Skjelbred-statistikk fra årets sesong.

Fra start
Nurnberg (H) 0
Schalke (H) 3
Wolfsburg (B) 1
Hoffenheim (H) 3
Bayer Leverkusen (B) 0
Werder Bremen (H) 3
Dortmund (B) 3
M'gladbach (H) 3
Hannover (B) 0
Stuttgart (B) 3

Totalt: 6-1-3 (Poengsnitt 1,9)

Som innbytter
Augsburg (B) 3
Nurnberg (B) 1

Totalt: 1-1-0 (Poengsnitt 2,0)

Totalt med Skjelbred på banen: 7-2-3 (Poengsnitt 1,91)

Ikke på banen
Werder Bremen (B) 0
Frankfurt (B) 0
Dortmund (H) 3
M'gladbach (B) 1
Hannover (H) 3
Greuther Fürth (B) 3
Stuttgart (H) 0
Bayern München (H) 0
Freiburg (B) 1
Mainz (H) 3
Dusseldorg (B) 0
Frankfurt (B) 0
Greuther Fürth (H) 1

Totalt uten Skjelbred på banen: 4-3-6 (Poengsnitt 1,15)

Siste seier uten at han var på banen var hjemmekampen mot Mainz, den 17. november i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Frodo
Rutinert

PostPosted: 10.03.2013 21:25    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Litt Skjelbred-statistikk fra årets sesong.

Totalt med Skjelbred på banen: 7-2-3 (Poengsnitt 1,91)

Totalt uten Skjelbred på banen: 4-3-6 (Poengsnitt 1,15)

Pen statistikk, bare en liten kommentar. Du tar med bortekampen mot Augsburg, Skjelbred kom inn to minutter før slutt da de ledet 2-0, og det ble.. 2-0, så den bør ikke Skjelbred få med i sin statistikk. Ellers i de øvrige 11 kampene har kampen endt slik det lå an da Skjelbred ble byttet ut, og tilsvarende i den andre kampen han kom inn i. Altså er mer riktig statistikk:

Totalt med Skjelbred: 6-2-3 (Poengsnitt 1,82)

Totalt uten Skjelbred: 5-3-6 (Poengsnitt 1,29)

Differansen går da fra 0,76 poeng til 0,53 poeng.

Skjelbred har for øvrig 0 mål og vel også 0 assist (uten at jeg har sjekket sistnevnte).
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.03.2013 21:49    Post subject: Reply with quote

Frodo wrote:
Altså er mer riktig statistikk:

Riktig?

Du kan tweake og manipulere så mye du vil, du. Jeg driter i det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Frodo
Rutinert

PostPosted: 10.03.2013 21:54    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Frodo wrote:
Altså er mer riktig statistikk:

Riktig?

Du kan tweake og manipulere så mye du vil, du. Jeg driter i det.

Enten leste du ikke innlegget mitt, eller så gjør du deg dum. Skjelbred kom innpå etter 88 minutter i en kamp Hamburg ledet 2-0.

Gjennom din statistikk antyder du at Skjelbred skal ha sin del av æren for at de tok 3 poeng i den kampen.

Det er ikke manipulering fra min side å påpeke at en mer fornuftig framstilling er den jeg kom med. Mulig du ble opphengt i bruken av ordet "riktig", det var altså ikke noe direkte feil i statistikken du oppgav, slik du skrev det.

Min framstilling gir et bedre bilde av Hamburgs poengfangst med/uten Skjelbred.

Du kan drite i det så mye du vil, men det er like fullt et faktum.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 215, 216, 217 ... 558, 559, 560  Next
Page 216 of 560

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb