English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 326, 327, 328  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 19.02.2013 22:36    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Per Joar Hansen har så vidt slått et fyllesykt Frankrike i kvalikk for U-21 EM, totalt sett for tiden med u-laget er det ikke mer enn middelmådig.


Verdt å merke seg er også at vi holdt på å tape en kjempeledelse på hjemmebane mot de fyllesyke, grunnet sedvanlig dårlig taktisk innsikt hos Perry.

Jeg tør påstå at han har fått jobben som RBK-trener kun gjennom bekjentskaper og ikke prestasjon. Det hadde faktisk vært bedre om klubben hadde ansatt en som aldri hadde prøvd seg før, men Perry har jo vært i gamet mer enn 10 år nå, og det nærmeste han har vært suksess på klubbnivå er at han unngikk nedrykk med Aalesund.

Får inderlig håpe at Perry har utviklet seg til en mye bedre trener den siste tiden, men det fins ingen bevis eller tegn på at så har skjedd. En komplett ulogisk ansettelse.
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 19.02.2013 22:53    Post subject: Reply with quote

Eggen er uenig med deg...
Back to top
View user's profile Send private message
Dantell
Proff


Joined: 11 Nov 2012
Posts: 291
Location: Melhus

PostPosted: 19.02.2013 23:03    Post subject: Reply with quote

[quote="Brady"]
Keenoir wrote:


Får inderlig håpe at Perry har utviklet seg til en mye bedre trener den siste tiden, men det fins ingen bevis eller tegn på at så har skjedd. En komplett ulogisk ansettelse.


Ja det er akkurat dette som gjør en så forbanna over ansettelsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Frodo
Rutinert


Joined: 18 Feb 2006
Posts: 859

PostPosted: 19.02.2013 23:33    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Sesongen 2013 er det kun gull som teller. Og gruppespill i Europa League. Det minimum som skal presteres. SÃ¥ enkelt er det.


Merkelig at ikke det er en fast klausul i trener-kontrakten som sier "dersom det ikke blir både seriegull og gruppespill i europacup, avsluttes kontrakten uten vederlag".
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 20.02.2013 00:07    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Spartacus nevner vel at Solskjær greide det første sessong vel?

Det var også sesongen RBK overtok Jönsson som hovedtrener, så tronen var "up for grabs"...
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 20.02.2013 00:15    Post subject: Reply with quote

Jeg tror de fleste egentlig er veldig enige eller for å si det sånn så tror jeg ikke vi er så veldig uenige som det kan virke. Perry er nå en gang trener ferdig med den saken. Jeg blir provosert av innlegg som jeg opplever nedjusterer klubbens ambisjoner. Så lenge klubben er i den posisjonen de er i så vil jeg mene at vi skal sloss om gullet og ikke dermed sagt at vi bestandig skal ta det. Ikke før den dag da klubben er økonomisk på samme nivå som røkla vil jeg godta at vi ikke er minst topp 3 men vi skal ta gull 2 av 3 ganger med tanke på vår posisjon og historie.

Jeg mener at dagens stall går utenpå de andre lagene i en utrålig dårlig liga så derfor skal vi også denne sesongen slåss om gullet. Det vil være sesonger da vi ikke vinner men det skal være fordi et annet lag har en gullårgang og selv om vi var klart nest best den sesongen så blir vi slått av et bedre lag, ikke fordi vi selv roter det til i en rekke kamper og mot bunnlagene.

For å gå de som provoserer meg med nedjustering av klubbens ambisjoner litt i møte, ja jeg også kan leve med at Perry har en mellomsesong men det skal være logikk i det og etter en plan. Dersom laget starter litt dårlig og så begynner å spille bedre for til slutt å avslutte med en fotball som gjør at vi gråter av glede (la oss si de siste 8 - 10 kampene i innspurten) og da mot topplagene (liten betydning å gruse bånnlagene på slutten og forteller ikke all verden om fremgangen), så skal selv jeg leve med en mellomsesong hvor vi ender utenfor topp 3. Dette fordi laget gjennom sesongen viser at noe stort er på gang og at det er bygget bevisst med tanke på gullsesongen 2014.

Dersom mellomsesongen derimot er en negativ trend de siste 8 - 10 kampene av sesongen så betyr det at jo lengere tid han får jo mindre utvikling er det å se og da kan han og en rekke andre ta hatten sin å gå. For meg er ikke rosenborgstilen og gladfotball at jeg "kjenner igjen" spillerstilen som medfører 3 av 5 tap eller tapte poeng.

Nok en gang, så lenge vi er i den posisjonen vi tross alt er i og den ligaen vi spiller i skal gullet alltid være målet og topp 3 et minimum. De gangene vi taper gullet eller havner på en 3 (gru) eller 4 plass så skal det ene og alene være fordi lagene foran oss har hatt en forrykende sesong og gjort få feil. Vi har evt. vært uheldige med skader, evt salg av nøkkelspillere. Ikke fordi vi har rotet det til og selv om lagene foran har avgitt masse poeng så har vi ikke klart å utnytte det (f.eks 2011 og 2012).
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas32
Junior


Joined: 01 Nov 2011
Posts: 51

PostPosted: 20.02.2013 14:06    Post subject: Reply with quote

@FanFraSør
Tviler på at det er noen som nedjusterer ambisjonsnivået.
Alle vil ha gull og CL!

For min egen del så er det hvordan utvikling man har på banen som er viktig.
Og når jeg synes de som kritiserer Perry er for ivrige, så mener jeg det fordi det er klare tendenser på svært kort tid til raskere og mer kreativt spill.
Vi har nå hatt 2 år med enten sparke ballen langt opp og håpe på Prica.. Eller å komme opp i angrep hvor det blir svært lite ut av det pga. Jønssons "Utfold dere kreativt" strategi.

Liker heller ikke hvordan du kategoriserer den norske ligaen som "Utrolig dårlig". Den er ikke så dårlig som du skal ha det til. Skjønner heller ikke hvordan du kan påstå at alle spillerne til Rosenborg er i en annen klasse enn hele Tippeligaen. Lønnsnivået er kanskje i en annen klasse, muligheten til å beholde spillere over lengre perioder er kanskje i en annen klasse.
Men du finner kvalitetsspillere i alle TL lag.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13746
Location: Namsos

PostPosted: 23.02.2013 09:43    Post subject: Reply with quote

RBK-vingen roser det nye trenerteamet med Perry i spissen.

- Det er veldig tydelig hvordan vi skal spille, og gjør vi feil så får vi høre det med en gang. Det er veldig greit å forholde seg til.

Med andre ord: " Staaaaaaaaans " ? Smile

http://www.rbk.no/news/ar...-til-rette
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7510

PostPosted: 23.02.2013 11:54    Post subject: Reply with quote

Alt høres så bra ut. Med press på "høres".
Back to top
View user's profile Send private message
Beren
Rutinert


Joined: 04 Feb 2013
Posts: 598
Location: Trondheim

PostPosted: 23.02.2013 11:54    Post subject: Reply with quote

Musikk i mine ører Very Happy
_________________
Gull 2015!
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 23.02.2013 12:32    Post subject: Reply with quote

Hvor går grensen mellom tydelig og forutsigbar tro?

Er litt lei av all tydelighets-sjargongen som er en gjenganger i norsk fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 22 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 23.02.2013 12:43    Post subject: Reply with quote

En fattig trøst kanskje, men vi kommer nok til å få rett ang PJH som vi hadde ang. Jønsson, Brady. Du skal forøvrig ha kudos for at du prøver å forklare hvorfor det heller ikke denne gangen er rett mann som er ansatt.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 23.02.2013 13:13    Post subject: Reply with quote

Fantastisk at noen allerede, før et eneste poeng er delt ut, allerede ser at Perry ikke er riktig mann.

Applaus for deres tøffe skepsis!!!

Enklere å være "kritisk" å så etterpå komme å si hva var det vi sa. Om Perry får suksess så er det uansett til fordel for dere det også.

"Okei, vi tok feil, men kjempeartig at vi får ta del i suksessen allikevel da".

Har egentlig ikke noe å si hvordan det kommer til å gå for dere. Dere lander trygt på begge beina uansett hvordan det går.

Det er greit å være sikret på alle kanter og bauger...
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 23.02.2013 15:19    Post subject: Reply with quote

Ã… dele ut applaus, fordi noen ytrer skepsis til Perry, synes jeg i seg selv fortjener applaus!
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Øyvind
Rutinert


Joined: 19 Jul 2011
Posts: 512

PostPosted: 23.02.2013 15:52    Post subject: Reply with quote

De som er kritiske til Perry nå, er vel de samme som var i mot att han ble ansatt. Det får de bare være! Tipper vi får se ett meget sterkt RBK når laget begynner å sette seg. Go Perry!!!
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 23.02.2013 16:33    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Ã… dele ut applaus, fordi noen ytrer skepsis til Perry, synes jeg i seg selv fortjener applaus!


Slått av ironiknappen?
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 23.02.2013 17:22    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Fantastisk at noen allerede, før et eneste poeng er delt ut, allerede ser at Perry ikke er riktig mann.


Hvorfor skal det ikke være lov å ha en oppfatning om Perrys treneregenskaper før etter at han har ledet klubben i obligatoriske kamper?

Det er jo ikke akkurat slik at han ikke har en trenerhistorie å se tilbake på. Han er ikke et ubeskrevet blad.

Er forøvrig ingen trøst å 'få rett' om Perry. Personlig er jeg drittlei av å gang på gang se ledelsen i klubben gjøre feilgrep i forbindelse med ansettelser. Det som verre er, er at det minner mer om kompisansettelser (både på trenernivå og direktørnivå) enn en reell kartlegging av hva som fins på markedet.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4962

PostPosted: 23.02.2013 17:44    Post subject: Reply with quote

Til dere som allerede VET at dette prosjektet går dårlig, dra ned på brakka og si fra tvert. Dere kan tydligvis fotball og det å drive en klubb bedre enn alle i styret og ledelse. Dere har nå muligheten til å stoppe enda et feilskjær, ville vert uforsvarlig å tie nå.
Back to top
View user's profile Send private message
obri
Proff


Joined: 08 Oct 2012
Posts: 344
Location: trheim

PostPosted: 23.02.2013 18:19    Post subject: Reply with quote

Hjelper jo ikke å si ifra når de ikke forstår noen verdens ting!
_________________
Kjem alltid en ny kamp .....
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 23.02.2013 18:19    Post subject: Reply with quote

Ingen vet noe som helst, Montana.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4962

PostPosted: 23.02.2013 18:33    Post subject: Reply with quote

Det var vell litt av poenget mitt Brady, men mange er allikevel veldig bombastiske i sine konklusjoner 1 mnd ut i prosjektet.
Back to top
View user's profile Send private message
Ræven
Rutinert


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 582

PostPosted: 23.02.2013 18:35    Post subject: Reply with quote

Må da være lov å uttrykke sin skepsis til treneren uten at folk skal oppføre seg som om de har fått sand i musa. Jeg synes de fleste av de som er skeptiske til Hansen argumenterer godt for seg.

Selv er jeg forsiktig optimist, til tross for at jeg ikke tror Hansen er noen kjempetrener. Mest fordi laget bør være ganske bra og jeg tror 4-3-3 vil passe mange av spillerne bedre enn 4-4-2. I tillegg tror jeg en del vil ha godt av klarere instruksjoner og tilbakemeldinger enn hva som virket å være tilfellet under Jönsson, hvor det meste gikk på lykke og fromme og alt ble unnskyldt på det ene eller andre viset. Dessverre har jeg liten kjennskap til danskene, bortsett fra det lille jeg så av Mikkelsen under EM og det jeg har sett i vinter, så den lille optimismen er kanskje mer begrunnet i håp enn noe annet.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 23.02.2013 18:44    Post subject: Reply with quote

Greit å uttrykke sin skepsis til Perry, jeg var i tvil selv men velger å stille meg 100% bak dette.

Men det som kommer av motargumenter mot Perry er gammelt nytt og det kommer fra de samme brukerne her her inne.

Alt går i samme tralten, lissom...

Må gå an å komme litt videre?
Back to top
View user's profile Send private message
Ræven
Rutinert


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 582

PostPosted: 23.02.2013 18:52    Post subject: Reply with quote

Inntil Perry motbeviser kritikerne vil det nok fortsette, men jeg er selvfølgelig enig i at det ikke er nødvendig å gjenta seg selv gang på gang.

Dessverre for Perry (og forumbrukerne som er lei av kritikken) stiller han med ekstra minus i boka hos mange på grunn av prossessen, for ikke å si den manglende prossessen, rundt hans ansettelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4962

PostPosted: 23.02.2013 18:52    Post subject: Reply with quote

Personlig synes jeg kritikk og skepsis hører hjemme på et forum, det jeg reagerer på et tidspunktet for kritikken.
Tidspunktet var flott i tiden rett før han ble ansatt. Tidspunktet er flot VISS vi fortsetter resultatene vi har hittil etter seriestart, når det handler om poeng.
Nå som Perry først er ansatt, ser jeg absolutt ingenting konstruktivt komme ut av å fortsette å vise stor skepsis i pre-season.
Kritikken startet (på nytt) allerede etter 1 treningskamp.
Forventinger er vell og bra det, og skal alltid være på plass i en klubb som RBK. I pre-season er forventningene mine å bli klar til en lang sesong. Resultatene i denne fasen av sesongen er mindre viktig, spesielt med helt ny trener og spillestil.
Forventer man at ny trener skal kjøre over europeiske storheter i pre-season, ja da legger man opp til skuffelse.
Har forøvrig hatt denne diskusjonen gående vell lenge nå, så noen enighet kommer vi neppe til.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 326, 327, 328  Next
Page 74 of 328

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb