|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 13.01.2013 22:29 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | Vent nå ble jeg litt forvirret. Han kan spille for det norske landslaget, men er likevel å regne som kvotespiller? |
Han har vel norsk statsborgerskap, men har fotballutdanningen sin fra utlandet fra barsnben/ungdomsalder. Da er han ikke å regne som en "norsk" spiller i den forstand. Samme greia var det med Wolff Eikrem og en del andre, men da reglene ble forandret ble disse regnet som norske. Vilsvik, derimot, har brukt hele ungdomstiden i Tyskland, og vil derfor regnes som en tysk spiller. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.01.2013 22:30 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | Vent nå ble jeg litt forvirret. Han kan spille for det norske landslaget, men er likevel å regne som kvotespiller? |
Kvoten handler ikke om nasjonalitet. Traore hadde eksempelvis gått utenfor kvoten. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 13.01.2013 22:56 Post subject: |
|
|
Løkkagutt wrote: | Bananskrue wrote: | Vent nå ble jeg litt forvirret. Han kan spille for det norske landslaget, men er likevel å regne som kvotespiller? |
Jepp! Regelen omfatter ikke hvilket pass man har, men at man må ha vært i en norsk klubb i 3 år i alderen 12-21 år. Det har ikke Vilsvik.
|
Da er det jeg som har misforstått. Hadde for meg at OM man hadde vært i en norsk klubb i 3 år i alderen 12-21 år gikk man utenfor kvoten, uavhengig av nasjonalitet, men at om man var norsk til å begynne med var dette et ikke-tema.
Tåpelig tillegsspørsmål: Vil dette si at om jeg fullstendig uventet skulle slått igjennom som fotballspiller, hadde jeg gått på kvoten, da jeg aldri spilte for en norsk klubb mellom alderen 12-21 år? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.01.2013 23:01 Post subject: |
|
|
I utgangspunktet, ja, men da hadde du nok framprovosert nok en regelendring siden du da ikke hadde blitt utviklet i et annet land heller. |
|
Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 21.02.2013 16:12 Post subject: |
|
|
Vilsvik tar en SJ og signerer ny kontrakt: http://dt.no/godset/vilsv...-1.7777591
Lars-Christopher Vilsvik ble i dag enig med Godset om ett års forlengelse, hvilket betyr at han er under kontrakt ut 2015. _________________ Gull 2015! |
|
Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 21.02.2013 16:23 Post subject: |
|
|
Selv ett års forlengelse kan vise seg å bli svært verdifullt for Godset. Jeg er spent på om vi klarer det samme med Dockal.. |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
SITATET |