English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Europacup 2012/13
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 28, 29, 30  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17357
Location: Stavanger

PostPosted: 19.02.2013 22:58    Post subject: Reply with quote

Forferdelig av Neuer og Moen som gir corner på noe helt klart treffer ryggen på en Arsenal spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59590
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.02.2013 00:00    Post subject: Reply with quote

Tror vel at Moen slipper unna så mange skandaleoverskrifter siden det endte 1-3 i stedet for evt. 2-2.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6689
Location: Heaven

PostPosted: 20.02.2013 23:28    Post subject: Reply with quote

fantastisk artig og se ungguttene til milan spille offensiv fotball i lengderetning!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21974

PostPosted: 20.02.2013 23:30    Post subject: Reply with quote

Gleder meg til returoppgjøret. Med 2-0-ledelse til ACM, kommer det til å bli et helsikes kjør fra start til slutt fra Barcelona. Noe ganske annet enn de er vant til.

Nok en gang ser et lag fra Milano til å knekke Barca-koden. En grei bombe om både Real og Barca ryker ut allerede i 1/8-finalen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59590
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.02.2013 23:58    Post subject: Reply with quote

Ja, 2-0 er noe helt annet enn 2-1. Blir meget artig!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18403
Location: Oslo

PostPosted: 21.02.2013 00:10    Post subject: Reply with quote

Nå ser ikke jeg Barca hver kamp de spiller, men jeg har inntrykk av at etter at Pep forsvant så er det endel motsatte og samtidige bevegelser som mangler.

Det er ikke lenger så ofte jeg sitter stum av beundring pga kollektivet, nå er det stort sett individuelle prestasjoner eller relativt enkle mønster som ser pent ut.

Spennende med 2-0 ledelse til Milan, det er virkelig en returkamp å glede seg til!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10963

PostPosted: 21.02.2013 00:21    Post subject: Reply with quote

Herlig å se Milan i dag. Blir det for dumt å si nå at jeg ikke synes dette var veldig overraskende? Holder ikke Barca som favoritter til å ta trofeet i år, og gjorde heller ikke det før denne kampen. Om Barcelona ikke ble dårlig med en gang Pep forsvant, så har de ihvertfall ikke vært sitt gamle jeg etter at Vilanova dro til USA for behandling.

Case in point:


Milan på sin side har et veldig spennende lag. Spilte i dag en tilnærmet perfekt fotballkamp og kledde av Barca. Gøy!
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13746
Location: Namsos

PostPosted: 21.02.2013 03:07    Post subject: Reply with quote

Om Real og Barca nå ryker ut, som det faktisk er store muligheter for, så er United og Bayern plutselig de største favorittene. Med Dortmund og Juventus like bak ( Etter min mening )
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11763

PostPosted: 21.02.2013 03:18    Post subject: Reply with quote

Utrolig morsom at Milan vant 2-0! Kan se ut som to av favorittene kan ryke ut allerede i 8-delsfinalen. Real skal slite på Old Trafford og Barca skal få det tøft med å slå ut Milan hvis de spiller som i dag.
Men selv om de to kan ryke ut så er fortsatt det laget jeg har sett på som kanskje størst favoritt på vei videre. Bayern er virkelig gode i år og selv om jeg er Man Utd fan og håper de kan vinne CL så blir det veldig tøft å slå Bayern, det er helt rått det de har prestert så langt denne sesongen. Ble ikke akkurat overrasket over at de valset over Arsenal i går.

Skulle både Real og Barca ryke ut så ser jeg bare Man Utd og Juventus som kan stoppe Bayern. Jeg har sett Bayern spille mot Dortmund i serien, og Dortmund har gjort det bra mot Bayern de senere årene men denne gangen så har de også blitt nærmest overkjørt av Bayern.

Jeg tror Bayern går hele veien til finalen igjen for 3 gang på 4 år og endelig vinner CL igjen. Men jeg har som sagt et lite håp om at Man Utd kan ta det.
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 22 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 21.02.2013 14:03    Post subject: Reply with quote

Nå er jeg Milan-fan selv, og gleder meg enormt over at det virker som de har snudd en nedadgående trend, og det atpåtil ved å selge og tjene penger på å kvitte seg med kronidioten Zlatan! Herlig.

Når det er sagt så ønsker jeg faktisk en finale mellom Bayern og Dortmund. Da snakker vi tidenes rysare! Ellers er som flere nevner også Juventus en het kandidat.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13746
Location: Namsos

PostPosted: 21.02.2013 14:24    Post subject: Reply with quote

Det var da en merkelig påstand? Du er Milan-fan men du håper ikke at de skal spille i en finale?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21974

PostPosted: 21.02.2013 14:42    Post subject: Reply with quote

Sikkert ingen die hard-fan da, vet du. Vi har vel alle noen lag vi har et ekstra godt øye til i utlandet, uten at det nødvendigvis er flagg på halv stang om de taper.

Om jeg har et "favorittlag" blant de gjenværende i CL, så er det utvilsomt Barcelona - men synes det var morsomt at ACM vant i går. Det gjør returkampen til en helvetes spennende og forhåpentligvis intens match.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10963

PostPosted: 21.02.2013 15:35    Post subject: Reply with quote

Nå følger jeg ikke alle av Milans kamper, men snudd nedadgående trend ved å kvitte seg med Zlatan? I fjor havnet de på 2. plass kun 4 poeng bak. Suverent forann 3. plassen. (Lå på 1. plass på samme tidspunkt i serien som nå). Nå, uten Zlatan, ligger de på 3. plass, 11 poeng bak teten, og 2 poeng ned til 6. plass. Zlatan scorte 28 mål på 32 kamper. Deres beste midtspiss i år har 8 mål på 26 kamper, og er en rimelig begrenset spiller. Kun El Shaarawy er på et litt høyere nivå med 18 mål på 31 kamper, fortsatt langt opp til Zlatan, og han er ving.

Zlatan er kongen Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11763

PostPosted: 05.03.2013 23:51    Post subject: Reply with quote

Helt latterlig av dommeren i Man Utd - Real Madrid kampen! Mad Nani prøver å dempe ballen på en ganske vanlig måte og ser ikke Arbeloa som kommer inn. Ødelegger hele kampen for Man Utd som hadde veldig bra kontroll på kampen.. Skjønner godt at den dommeren har vist ut 8 spillere på siste 19 kampene, når han gir rødt på slikt. Tviler på at det blir mer dømming på den dommeren i denne CL sesongen..
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 05.03.2013 23:55    Post subject: Reply with quote

Meget streng utvisning ja, men synes Ferguson gjorde en del merkelig coaching etter det røde kortet. Rooney burde kommet inn ASAP etter utvisningen, og Valencia burde kommet inn før det sto 1-2. Uniteds press på ballfører burde også vært mye mer helhjerta.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Adde
Rutinert


Joined: 12 Sep 2011
Posts: 603
Location: Trondheim

PostPosted: 06.03.2013 00:02    Post subject: Reply with quote

United, særlig norske Unitedsupportere må være verdens største hyklere, med Ferguson som flaggbærer.

Fotballfaglig sett kan et rødt kort forsvares, og med en gang jeg så det tenkte jeg tilbake til da Torres stemplet Cleverly i magen, han fikk gult, og absolutt alle brukte dette som et argument da han i andreomgang fikk et FEILAKTIG gult nummer to for filming (alene mot keeper).

Chelsea tapte forsåvidt kampen 3-2 med to spillere utvist, begge feilaktig, Og i tillegg scoret Hernandez et offsidemål.

Så, vær så snill, hvis du mener det er en skandale at Nani fikk rødt, hvordan kan dere forsvare kravet om rødt da Torres gjorde akkurat det samme, men (i deres øyne, slapp billig unna) HYKLERE!
_________________
Push it to the limit
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18403
Location: Oslo

PostPosted: 06.03.2013 00:07    Post subject: Reply with quote

Det spørs vel om man vurderer stempling i magen/armen/siden som farefullt spill eller ikke. For reglene sier da ingenting om at det må være med vilje.
Litt i samme sjanger som at det kan blåses straffe om det handses i feltet, trenger ikke være viljehands.

Eller at det kan blåses frispark på en hekting som ikke var med vilje eller en hands når noen sklir og stopper ball med hånd.

Hva om Arbeloa hadde gått for å heade den ballen, kunne fort fått knotter i ansiktet siden Nani stempler høyt, i fart og ikke ser hvor hvor han plasserer beinet sitt. Og om "farefullt spill" ikke avhenger av konsekvens eller "vilje/ikke-vilje" så kan det forsvares kasnkje?

Er ikke sikker på reglene her så jeg spør litt? Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 06.03.2013 00:13    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Hva om Arbeloa hadde gått for å heade den ballen, kunne fort fått knotter i ansiktet siden Nani stempler høyt, i fart og ikke ser hvor hvor han plasserer beinet sitt. Og om "farefullt spill" ikke avhenger av konsekvens eller "vilje/ikke-vilje" så kan det forsvares kasnkje?

Er ikke sikker på reglene her så jeg spør litt? Smile


for lav heading inn i duel kan gi frispark imot.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Øyvind
Rutinert


Joined: 19 Jul 2011
Posts: 512

PostPosted: 06.03.2013 00:15    Post subject: Reply with quote

Nani hadde ingen hensikt med å skade Arbeloa. Han gikk kun etter ball! Å att dommeren presterer å ødelegge en så flott fotballkamp er skandaløst. Det beste laget tapte desverre!
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 06.03.2013 00:15    Post subject: Reply with quote

Adde wrote:
United, særlig norske Unitedsupportere må være verdens største hyklere, med Ferguson som flaggbærer.

Fotballfaglig sett kan et rødt kort forsvares, og med en gang jeg så det tenkte jeg tilbake til da Torres stemplet Cleverly i magen, han fikk gult, og absolutt alle brukte dette som et argument da han i andreomgang fikk et FEILAKTIG gult nummer to for filming (alene mot keeper).

Chelsea tapte forsåvidt kampen 3-2 med to spillere utvist, begge feilaktig, Og i tillegg scoret Hernandez et offsidemål.

Så, vær så snill, hvis du mener det er en skandale at Nani fikk rødt, hvordan kan dere forsvare kravet om rødt da Torres gjorde akkurat det samme, men (i deres øyne, slapp billig unna) HYKLERE!


Vi snakker ikke om Chelseakampen her. Du høres ut som en Vålerengasupporter, som hver gang Rosenborgfans klager på dommeravgjørelser kommer med at Annan ikke fikk rødt kort for å stikke finger'n langt oppi rompa til Muri.

Hold deg til kampen som diskuteres.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5513

PostPosted: 06.03.2013 00:22    Post subject: Reply with quote

Adde wrote:
United, særlig norske Unitedsupportere må være verdens største hyklere, med Ferguson som flaggbærer.

Fotballfaglig sett kan et rødt kort forsvares, og med en gang jeg så det tenkte jeg tilbake til da Torres stemplet Cleverly i magen, han fikk gult, og absolutt alle brukte dette som et argument da han i andreomgang fikk et FEILAKTIG gult nummer to for filming (alene mot keeper).

Chelsea tapte forsåvidt kampen 3-2 med to spillere utvist, begge feilaktig, Og i tillegg scoret Hernandez et offsidemål.

Så, vær så snill, hvis du mener det er en skandale at Nani fikk rødt, hvordan kan dere forsvare kravet om rødt da Torres gjorde akkurat det samme, men (i deres øyne, slapp billig unna) HYKLERE!


Hold et visst saklighetsnivå.
Back to top
View user's profile Send private message
Adde
Rutinert


Joined: 12 Sep 2011
Posts: 603
Location: Trondheim

PostPosted: 06.03.2013 00:24    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:


Er ikke sikker på reglene her så jeg spør litt? Smile


I studio etter kampen nevnte programleder at han hadde pratet med en engelsk dommer med CL erfaring under kampen, han backet utvisningen 100%, med en gang han så stemplingen visste han at det ville bli rødt.

Når denne Unitedfanbasen får roet seg ned, kommer nok alle "ekspertene" til å støtte det røde kortet, etter fotballfaglig skjønn.
_________________
Push it to the limit
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6689
Location: Heaven

PostPosted: 06.03.2013 00:25    Post subject: Reply with quote

Mange avgjørelser som man utd har fått til sin fordel før kan sikkert diskuteres,men den her situasjon er jo katastrofal,dommeren her bør få lisensen sin fjernet tvert.

Litt som og se norske dommer international,blir komisk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18403
Location: Oslo

PostPosted: 06.03.2013 00:27    Post subject: Reply with quote

Quote:
dommeren her bør få lisensen sin fjernet tvert.


Hehe sikker på at han ikke burde fenglses? Eller skutt? Razz
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6689
Location: Heaven

PostPosted: 06.03.2013 00:33    Post subject: Reply with quote

Jo,håper flyet han ramler ned og,hehe,neida..vanskelig nok og slå Real med 11 mann,så er veldig kjedlig og få en sånn avgjørelse imot.

Gult kort ja,men han såg på ballen hele tiden,og var ikke obs på spilleren som kom fra siden,ingen tilsiktet.

Da er det ikke rød kort,sier seg selv.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 28, 29, 30  Next
Page 18 of 30

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb