Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene. Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
Enig. Det var virkelig en nyvinning for Adressa, som jeg ellers oppfatter som litt traust. Spent på om de følger opp dette videre, eller om det var en engangshendelse?
Dette er ikke en fotballkommentator, men da jeg ikke fant en mer passende tråd plasserer jeg her et utdrag som avslører hvor lite enkelte journalister får med seg av en helt greit formulert artikkel av en annen journalist.
"Verken RBK-leder Erik Hoftun eller Jönsson besvarte Dagbladet henvendelser i dag tidlig, men i går kveld sa Hoftun følgende til Adresseavisen om Jönssons framtid.
- Situasjonen er akkurat som før. Han er trener i Rosenborg til han ikke er trener i Rosenborg. Vi gir ingen garantier."
"BÃ¥de sportslig leder Erik Hoftun og organisasjonsleder Trond Alstad henviste til styreleder Ivar Koteng, og var knapp i kommentarene:
- Vi har levert evalueringsrapporten, og det er opp til styret å komme med tiltak. Utover det har vi ingen kommentarer, sa Hoftun i går formiddag.
Heller ikke styremedlemmene var snakkesalige. Og viste til sin styreleder, som onsdag sa at:
- Situasjonen er akkurat som før. Han er trener i Rosenborg til han ikke er trener i Rosenborg. Vi gir ingen garantier."
Dog kan jeg forstå at hvis man faktisk går rundt og tror at Hoftun er styreleder, så gir det som Dagbladjournalisten skrev mening. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
I begyndelsen af januar ringede spiller-agenten Nikola Juric til min kollega Aleksandar Josevski. Han ville gerne sige undskyld for, at han havde løjet dagen før. Det havde han det alligevel ikke så godt med, "men du kender jo gamet. Det er man nødt til en gang i mellem," som han sagde.
Dagen før havde Josevski sendt ham en SMS:
- Må jeg ikke lige høre dig; norske medier skriver, at Nicki er i Trondheim for at forhandle med Rosenborg. Er det rigtigt? Gerne uden for citat. Vh, skrev han med henvisning til rygterne om, at Nicki Bille var på vej til at skifte til den norske storklub.
"Greetings from Athen!! Dejligt vejr og hyggeligt," svarede Nikola Juric og lod forstå, at han var langt fra de norske fjelde.
Det var han ikke. Han var ganske rigtig i Trondheim for at forhandle de sidste detaljer på plads mellem Rosenborg BK og hans klient Nicki Bille.
- Jeg var i Nordens Athen, som jeg kalder det, griner Nikola Juric, da jeg spørger ham, hvorfor han løj over for min kollega.
Nytt av året er blir det også at adressa.no sender live-TV fra Rosenborgs hjemmekamper på Lerkendal. Ikke fra selve kampen, men fra TV-Adressas flunkende nye studio på Lerkendal før kamp, i pausen og etter kamp.
- Vår ekspertkommentar Otto Ulseth kommer til å sette sitt solide faglige stempel på sendingene, som blir ledet av to av sportsredaksjonens fremste RBK-kjennere, Ole K. Sagbakken og Petter Rasmus.
(...)
Det ukentlige RBK-magasinet som går hele fotballsesongen, kommer også med mye nytt innhold.
- RBK-magasinet har svært mange lesere og tilbakemeldingene fra publikum har vært svært gode i mange år. Her har vi valgt å beholde rammen fra tidligere, med Ørnulf Johansen som programleder. Han kommer dermed til å rapportere om skader, sviktende og stigende formkurve til spillerne i dagene frem mot kamp, og ikke minst til å fortsette sine dypdykk i minnealbumene fra RBKs stolte historie. Også her vil det dukke opp nye og overraskende historier, sier Slettebak Wangen.
Syns det er viktigere å satse på magasinet enn direktesendingene fordi sistnevnte kolliderer med ordinære sendinger på C More og TV2, som jeg tror de mest interessante vil prioritere.
- Vår ekspertkommentar Otto Ulseth kommer til å sette sitt solide faglige stempel på sendingene, som blir ledet av to av sportsredaksjonens fremste RBK-kjennere, Ole K. Sagbakken og Petter Rasmus.
Må vel innrømme at jeg hadde forventet meg bedre spillerportrett enn dette. Men kanskje jeg har misforstått, og at det blir bedre senere i sesongen?
Ut fra denne gressmatte-reportasjen på NRK.no virker det som Odd Rune Wolden har byttet til NRK. Er det noe som har vært kjent lenge? Regner med han er hentet for å stort sett dekke RBK. Hans stil passer bedre i NRK enn TV2 uansett.
Har vært vant til å bruke RBK-portalen til Adressa, men nå er den tydeligvis erstatter med nøkkelordbasert liste. Problemet er den ikke helt fungerer fordi journalistene glemmer å merke sakene sine?
I alle fall mangler de aller fleste sakene fra de siste ukene.
Og tabellen på høyrsiden og oversikten over neste kamper tar også alt for stor plass. De har ikke en gang plass til hele tabellen. Enkelte ting var bedre før.
Jeg liker faktisk designet på rbkweb. Nyeste saker øverst, og nedover i synkende rekkefølge. Menyen på venstresiden tar liten plass, og man slipper å trykke to ganger for å gå til en bestemt side.
Moyes went down the Ferguson route today by banning me from the newspaper section of his press conference, for revealing his selected team for recent games before it had officially been made public, one hour before kick-off, in accordance with current regulations.
On match-days, prior to the official announcement of the United line-up, I have received team information and given details of what I believe the starting XI will be on this website as well as to my followers on Twitter.
Of course, it's a manager's prerogative to keep their team selection a closely-guarded secret for as long as they can, to ensure the opposing team does not gain a potential advantage by being privy to that information.
Just as it is a reporter's prerogative to elicit that information from sources.
Newspapers and websites produce probable team line-ups before games, based on the information at their disposal with regard to injuries, form and suspensions.
Everybody wants to know who's playing, whether it's Manchester United or Macclesfield Town. Finding out who's in or out or on the bench is part of the fabric of match-day.
Har lagt merke til at han vanligvis treffer på lagoppstillingene. Men hadde jeg vært Man Utd så hadde jeg heller prøvd å finne ut hvem som er kilden hans i stedet for å stenge ute journalisten som vel strengt tatt bare gjør jobben sin.
Kan skjønne at Man Utd blir litt irritert men som sagt hadde det vel vært bedre å finne kilden i stedet, kilden kan jo bare fortsette å spre info..
Har ligget i kortene i årevis, men endelig bekreftelse kom i papirutgaven for to uker siden:
Adresseavisen 27. februar wrote:
I løpet av 2014 vil vi gi de som abonnerer på avisen, et tilbud om unikt innhold også på nett. «Adressa Pluss» vil gi tilgang på eksklusivt innhold gjennom hele døgnet.
Ei litt fin formulering om at det blir mindre gratis artikler på adressa.no. Er spent på hvordan de løser dette med RBK-dekninga si.
De siste årene har flere og flere artikler bare vært tilgjengelige på papir, men regner nå vil bli profilert på nett som "pluss"-saker.
Spørsmålet er hvor mange av artiklene de tør sperre. Faren er naturligvis å gi fra seg besøkende til rbk.no - og rbkweb.no.
Fra den tiden da journalisten innledet intervjuet med en omfavnelse og avsluttet med et håndtrykk og takk.
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Burde hatt en "rbkwiki" hvor alt av youtube-videoer og annet snacks kunne blitt indeksert/organisert etter sesong/kamp og person. Ville selvsagt krevd litt vaktmester-oppgaver å holde sånt fritt for tull og døde linker (sikkert folk som ville meldt seg til den oppgaven), men tror det kunne blitt en veldig bra ressurs, spesielt å dra frem når det er som mørkest [på året]...