View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Harald Forumsjef

|
Posted: 13.02.2013 01:00 Post subject: |
|
|
TomH wrote: |
Harald, var det Gustav Wikheim vi egentlig diskuterte? |
Knapt nogen diskussion det, siden det eneste du har slengt ut om han er hans navn og at du har tro på han. Og efter dine betragtninger rundt Austnes, Tettey, Kopteff, Muri og Bjørkøy har jeg ikke så mye tro på dine kundskaber. Selv kender jeg ikke rigtig noget til spilleren, så jeg kan ikke sige så mye. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 13.02.2013 09:22 Post subject: |
|
|
Vi var uten Nicki Bille i går, og vi scoret ikke mål. Det er vel kanskje lov å håpe at det hadde vært annerledes om han hadde vært med, men det får vi aldri vite.
Og det bringer selvfølgelig et viktig spørsmål tilbake på banen: Hvem, i dagens tropp (siden vi nå visstnok er ferdighandlet for i vinter), skal score målene dersom pistolmanden blir skadd eller suspendert?
Jeg tror og håper at Tarik kommer til å score mer i serien i år enn i fjor (!), men det kan bety ett mål og det kan bety tjue. Mikkelsen? Vet ikke. Chibbe? Tja. Synes Ranheim for det meste klarte å fjerne ham fra trusselbildet.
Det er greit at vi ikke alltid kan ha Brattbakk, men det virker som om plan B enten er fraværende eller ikke spesielt sterk... _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 13.02.2013 10:10 Post subject: |
|
|
Chibbe er ikke noen spiss i 4-3-3. Han er ikke i nærheten av å ha den hodestyrken som kreves, så når Bille blir skadet blir det frustrerende å se vingspill som ender i klypene på¨motstanderens GK hver gang. Det hjelper heller ikke å en person som kan slå ordentlige innlegg. |
|
Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 13.02.2013 10:28 Post subject: |
|
|
Orionpax , her er du inne på noe vesentlig. Hvem skal score
målene ja. Dockal , Tarik og Bille er vel kapabel til 10 + goaler
ellers syns jeg det ser tynt ut ja. Ville vært mer optimist med en
goalgetter i våre rekker , men de vokser ikke på trær og koster
uhorvelig mye penger. Bør finne en ukjent spiller med potensiale
som spiss-backup . Personlig håper jeg på Sørloth jr selv om han
er litt ungkalv ennå så har han genene og mentaliteten. _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.02.2013 12:23 Post subject: |
|
|
Sola,
jeg har sett ham i et par tre kamper.
For fotballinteresserte i Drammensområdet er det ikke overraskende at Wikheim gjør det godt. Han var godt kjent allerede mens han spilte for Hokksund.
Wikheim er en meget god dribler og derfor flink til å komme forbi motspillere. Han har god fart og gode skudd. Han er aggressiv på å angripe mål.
Om han ikke blir skadet/ syk regner jeg med at Wikheim kommer til å spille omtrent like mye som Storflor i år, kanskje mer. Det vil være en stor prestasjon, da Storflor har en høy stjerne. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 13.02.2013 12:25 Post subject: |
|
|
Vi skulle kanskje have slået til da FCN forærede Gytkjær væk. En veldig billig spiss der kan score mål. Omvendt synes jeg det er godt, at vi ikke henter utlendiger til benken. |
|
Back to top |
|
 |
Mynthon Senior

|
Posted: 13.02.2013 12:35 Post subject: |
|
|
Enig. Har sansen for Gytkjær. Blir spennende å se hvordan han gjør det i Haugesund.
Edit: Wow, ser at han er 90-modell også. Trodde han begynte å nærme seg 30-årene jeg. Da er det snålt hvis RBK ikke i det hele tatt har vurdert han, så glad som vi har blitt i dansker i det siste  _________________ Gama tous tin mana, Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 13.02.2013 18:49 Post subject: |
|
|
Wikheim kan minne litt om De Lanley, men Wikheim er nok hakket bedre teknisk og mere rett på mål. Har sett et par kamper + noen innhopp av unggutten, og han har stort potensiale. God spilleforståelse har han også. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 13.02.2013 18:51 Post subject: |
|
|
Enig når det gjelder Grytkjær, hadde vært fint å kunne hatt ham som backup på topp. Synes han viste fine goalgetteregenskaper i Sandnes. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.02.2013 13:39 Post subject: |
|
|
Femti ord om Kamer Qaka, noen?
Har fått med meg at han har vært fremmet som et av landets største talenter i noen år allerede (er bare 17 nå), men Vålerenga jobber med å få han vekk. VIF-supportere hevder at grunnen er utenomsportslige problemer, og at han er del av noe tilnærmet et gjengmiljø i Oslo.
Kunne han vært noe for oss? Risvollrampen har vel gjort sitt, så han burde vel ikke havne i noen tilsvarende problemer her i byen.
Senest i høst på Nettavisens top20-kåring over landets største talenter: http://www.nettavisen.no/...499421.ece |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 14.02.2013 14:31 Post subject: |
|
|
Veldig spennende spiller uten tvil. Har selv sett han i aksjon i et par VIF2/junior-kamper og har så å si alltid dominert der. Energisk, taklingssterk, bra basisferdigheter og grei pasningsfot.
Det er vel ingen hemmelighet at han har vært involvert i noen utenomsportslige problemer og av og til viser litt dårlige fakter på banen, men om det er det som er grunnen til at Rekdal ikke vil ha han med videre vet jeg ikke.
Er jo flere fra Andresens regime som blir vist døren på Valle nå. Qaka er nok uansett ikke først i køa hos Rekdal da Ghayas Zahid og Mathias Blaarud, begge midtbanespillere, er med til La Manga mens Qaka trener med Odd.
Tror en overgang til 'roligere' Skien kan være bra for begge parter, og ser heller ikke helt for meg at vi skal ha bruk for ham nå. Vi har jo Midtsjø, Svensson, Berntsen og Selnæs allerede. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 14.02.2013 19:05 Post subject: |
|
|
Vært artig om man hentet Milan Baros, men han drar nok til hjemlandet eller til Asia. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 14.02.2013 19:27 Post subject: |
|
|
Inspireret af Montanas overvejelser kommer her en lille analyse af interessante venstrebacks på det danske markedet. Ud fra klubbens udmeldinger og antal udlændinge bliver det under alle omstændigheder ikke relevant med køb før overgangsvinduet til sommer. Dette bidrag skal derfor ses som nogle løse overvejelser og ikke som bud på sandsynlige køb.
Udover at spillerne skal have basisfærdighederne på plads, så har jeg opstillet fire yderligere kriterier:
1. Pris. Jeg har set bort fra ligaens seks-syv profiler på positionen.
2. Alder. Jeg har haft det som høj prioritet at spilleren er ung.
3. Moderne. Spilleren skal være rask og tage masser løb frem i banen.
4. Fleksibilitet. Spilleren skal kunne dække flere positioner.
Liste:
1. Mario Ticinovic (FCN). 21 år, 47 kamper på forskellige U-landslag for Kroatien. Lige god med venstre og højre fod. http://www.youtube.com/wa...mp;t=5m55s , http://www.youtube.com/wa...gyOE2xJA4Q
2. Mikkel Kirkeskov (AGF). 21 år, 13 kamper for forskellige U-landslag for Danmark. Spiller begge back-positioner og har udseende som J.A. Riise. http://www.youtube.com/wa...2gJQ5H8mQQ
3. Riza Durmisi. 19 år, 46 kamper for forskellige U-landslag for Danmark. Meget rask og offensiv. http://kanalsport.dk/inds...za-durmisi |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 14.02.2013 20:22 Post subject: |
|
|
glimrende arbeid Icon!
HÃ¥per Hotun leser dette  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.02.2013 20:44 Post subject: |
|
|
TILs landsaktuelle back(kan vel spille på begge sidene?) blir for dyr for TIL sies det. Kontrakt ut 2014. Noe for RBK? Erstatter for Dorsin? |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 15.02.2013 00:06 Post subject: |
|
|
Josinho,
alle TILs backer er landslagsaktuelle. Hvem tenker du på? _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.02.2013 00:20 Post subject: |
|
|
Litt overdrivelse det da. Rubinho. |
|
Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 15.02.2013 00:50 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Josinho,
alle TILs backer er landslagsaktuelle. Hvem tenker du på? |
Er vel denne: http://fotball.adressa.no...268001.ece _________________ Gull 2015! |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 15.02.2013 01:06 Post subject: |
|
|
Enda en til iconbit.
Når det gjelder Riza Durmisi har han altså utgående kontrakt i juni 2013 og Brøndbys økonomiske problemer er vel velkjente. Han uttaler i et intervju med Tipsbladet at han ønsker seg bort (ny luft) og ergrer seg over at interessen fra Vitesse i januar ikke resulterte i overgang. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 15.02.2013 10:56 Post subject: |
|
|
Det er muligt Brøndby klarer sig økonomisk, men jeg tror ikke de overlever i ligaen. Under alle omstændigheder er det sandsynligt at mange spillere ønsker at forlade klubben til sommer. De solgte talenter til klubber som Inter, Bayern München og Chelsea sidste år og har også gode etablerede spillere, hvoraf vi jo netop har hentet én.
Durmisi er dog ikke nogen trussel for Dorsin per dags dato, mens Kirkeskov og Ticinovic kanskje kunne gå rett inn i startelleveren. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 15.02.2013 19:36 Post subject: |
|
|
Josinho,
Hans Nordby er landslagsaktuell, som Ruben Kristiansen. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 15.02.2013 23:46 Post subject: |
|
|
Kun ifølge Høgmo, og det teller ikke. Nordby kan bli landslagsspiller i praksis viss NAV-treneren får overta etter Drillo.  |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 17.02.2013 13:23 Post subject: |
|
|
iconbit wrote: | Det er muligt Brøndby klarer sig økonomisk, men jeg tror ikke de overlever i ligaen. Under alle omstændigheder er det sandsynligt at mange spillere ønsker at forlade klubben til sommer. De solgte talenter til klubber som Inter, Bayern München og Chelsea sidste år og har også gode etablerede spillere, hvoraf vi jo netop har hentet én.
Durmisi er dog ikke nogen trussel for Dorsin per dags dato, mens Kirkeskov og Ticinovic kanskje kunne gå rett inn i startelleveren. |
Salg til toppklubber i Europa skulle borge for mye kvalitet blant talentene. Økonomiske problemer og et sannsynlig nedrykk gjør det sannsynlig at de vil flytte på seg, ja.
Ang Durmisi tenkte jeg at det er forholdsvis urealistisk å benke en høytlønnet krumtapp som Dorsin. Derfor er et 19-årig talent, som er på vei til å etablere seg på toppserienivå, en type vi kunne ha realistisk håp om å hente (gratis til sommeren) som utfordrer og en fremtidig arvtaker. Også en utfordrer på venstrekant.
De andre to vil koste en del, vil jeg tro. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 17.02.2013 15:55 Post subject: |
|
|
Det er så spørgsmålet om der skal satses på en spiller som her og nå kan udfordre Dorsin. Det har jeg ikke selv nogen stærkt holdning til. Kirkeskov eller Ticinovic burde ikke være dyre, men har alligevel stort potentiale og det var derfor jeg fremhævede dem. At Durmisi er billigere er der dog næppe nogen tvivl om. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 19.02.2013 18:10 Post subject: |
|
|
Hvorfor henter vi ikke Sölvi Ottesen? God Center Back, som kan spille seg inn i første 11'ren. Selv om vi allerede har 4 CB, kan vi hente han inn, og spille siden av Tore med Strandberg og Moe på benken. Rønning kan vi selge eller leie ut. Han har ikke lyst å forlenge kontraktet med FCK som går ut til sommer, så hvis han ikke finner noen interresante klubber kan vi hente ham til sommer selv om det ikke er akkurat den posisjonen vi trenger å forsterke. |
|
Back to top |
|
 |
|