English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2013
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 79, 80, 81 ... 155, 156, 157  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gisp!
Legende

PostPosted: 11.02.2013 23:18    Post subject: Reply with quote

Transfervinduene i de ulike ligaene åpner og stenger til ulike tider. Her er en oversikt med lukkedatoer på transfervindu som ennå er åpne:
15. februar: Sveits
27. februar: Russland
28. februar: Bulgaria, Polen
1. mars: Ukraina
2. april: Japan, Sverige
5. april: Norge
15. april: USA, Canada
6. mai: Finland

(Suppler gjerne med flere.)
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.02.2013 23:18    Post subject: Reply with quote

Var ikke Andé Muri også en stor TomH-favoritt? Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Katalysator
Veteran

PostPosted: 11.02.2013 23:47    Post subject: Reply with quote

John Anders Bjørkøy var det i alle fall.
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran

PostPosted: 12.02.2013 04:55    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Ikke realistisk overhode, men lov å drømme..

http://www.sporten.dk/fod...r-saesonen

ha ner knallgod!

etter min mening pr i dag en mye mye bedre keeper enn de Gea totalt sett, MEN de Gea har et potensialet som er hinsides mye større.

At ha nike har spilt mere skyldes som nevt i artikkelen en kam han ikke sto alt for godt, men jeg tror definetivt at om Lindegard hadde blitt satset på kunne han blit fantastisk god for united. en keeper som gjør veldig lite feil, er solid i alle spillets faser og ahr autoritet. Sert man på De Gea så mangler han autoriteten men sitter på flere ekstremferdigheter alderen tatt i betraktning. Hadde vi fått Anders hit hadde vi hatt en fantomkeeper som garantert iløpet av 1-3 år hadde blitt kjøpt av en stor europeisk klubb.

Men jeg er temmelig enig i at han garantert heller går til en annen engelsk klubb. Stoke er vell bra besatt og har Butland i bakhånd om united går for Asmir. Har mere tro på at andre lag som er ute etter en ny førstekeeper kan være aktuelle. Arsenal, Everton, Liverpool, Newcastle (on Krul blir solgt), m.fl. i det hele så er han god nok for alle lag under united foruten kansje City som har Hart.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Kal-El
Junior

PostPosted: 12.02.2013 11:31    Post subject: Reply with quote

Spar oss... Hva er poenget med å diskutere spillere som OVERHODET ikke er aktuelle?!
Beren
Rutinert

PostPosted: 12.02.2013 11:44    Post subject: Reply with quote

Hørte fra en Ranheim gutt at Perry ønsker å ha hjem Gjermund Åsen. Personlig tror jeg han har gått av ett år til på Ranheim.
Kai88
Veteran

PostPosted: 12.02.2013 11:59    Post subject: Reply with quote

Gjermund til RBK ville vært herlig. Sist han var her led han under JJ feilfotsteori, ville vært morro å se om han kunne klart å etablere seg som indreløper nå.
Kanskje la han hospitere noen ganger nå før sesongen, se om Perry syns han er bra nok, event. kan jo Selnæs evt lånes tilbake, kanskje Alas også, hvis han ikke er bra nok.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 12.02.2013 13:31    Post subject: Reply with quote

Foretrekker å satse på Midsj.
Back to top
Mynthon
Senior

PostPosted: 12.02.2013 13:39    Post subject: Reply with quote

Gjermund foran midtsjø og Jensen anyday! Aner dere hvordan han leker seg i Adeccoligaen? Det er ikke bare min subjektive mening. Han har fått uhemmet mye skryt av folk som det virkelig er verdt å lytte til(Roar Strand bl.a). Vet ikke hva Gjermund tenker, men om RBK vil ha han bør han gripe muligheten.
Beren
Rutinert

PostPosted: 12.02.2013 14:47    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er vel om Gjermund tåler å være i utfordrerposisjon. Om Alas blir veid for lett i år så er det ikke umulig Perry vurderer det slik at Gjermund tar over Alas sin plass som utfordrer på venstreving.
TomH
Veteran

PostPosted: 12.02.2013 15:16    Post subject: Reply with quote

Harald og Hedon,
he he, vi kommer aldri til å bli enige!
Etter min mening ser dere etter spillere på helt feil premisser. Jeg tror dere bare utelukkende ser på hvor "god" en spiller er. Hvem er best?

Jeg er opptatt av hvilke ferdigheter som mangler i en lagdel og hvilke spillere som har ferdigheter som kan "fylle" disse manglene, et puslespill av komplementære ferdigheter. Til sammen vil det lage bedre fotball-lag, enn bare å finne "de beste" forsvarsspillerne, osv. På Rosenborgs nivå vil laget ALDRI få et helt lag med "komplette" fotballspillere. Alvorlige ferdigheter vil til enhver tid mangle.

I praksis betyr det at det ikke nødvendigvis er den "beste" spilleren som vil passe best inn som "fyll" av ferdighetsmangel. Det kan like gjerne være en spiller som "bare" er meget god på den ferdigheten som lagdelen mangler. Om man skal se på spillere som jeg har ment er gode kjøp, må man også se på hvilke ferdigheter den spilleren hadde. Da vil dere se at den anbefalte spilleren hadde ferdigheter som manglet i laget.

Om dere slenger ut et av "mine" navn, uten en analyse av lagdelene/ laget, tar dere noe ut av en sammenheng.

Det er ikke pent gjort.

Ps. Et godt eksempel i disse dager er Hedons misfornøydhet med Jensen vs SJohansen. Perry mente at laget manglet ferdigheten "kriger" på midtbanen (og det hadde han helt rett i). Stefan Johansen er kanskje en bedre spiller, men det er langt fra sikkert at han vil gjort RBK bedre (pga ferdighetesmangelen "kriger" som laget da ville hatt). Jeg kan ikke se, her og nå, at SJohansen har ferdigheter laget, pr i dag, mangler. Altså, ville han, etter min vurdering, neppe tilført laget noe ekstra - LAGET ville ikke blitt nevneverdig bedre.

Last edited by TomH on 12.02.2013 16:06; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Beren
Rutinert

PostPosted: 12.02.2013 15:45    Post subject: Reply with quote

Enig i mye av det du sier TomH. Tommel'n opp! Med unntak av vurderingen Jensen og SJ. Hadde Perry fått det som han ville ville han nok valgt SJ, da vi har en kriger i Svensson men mangler en deffensiv ballfordeler med kreativ kraft.
Sola
Veteran

PostPosted: 12.02.2013 15:51    Post subject: Reply with quote

Beren wrote:
Hørte fra en Ranheim gutt at Perry ønsker å ha hjem Gjermund Åsen. Personlig tror jeg han har gått av ett år til på Ranheim.

Tror knerten blir glad.
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 12.02.2013 15:54    Post subject: Reply with quote

Så det er deg Moneyball er basert på TomH?
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 12.02.2013 16:03    Post subject: Reply with quote

Georgios,
he he, om man har lest her inne siden 2008, har jeg måttet forklare dette jevnlig. Dette fordi mange blir "overrasket" over "merklige" navn som foreslås.

For øvrig er det jo også slik Drillo til en hver tid har plukket ut sine lag. Norge har ikke mange gode nok spillere til et helt landslag med "komplette" spillere. Derfor plukker Drillo ferdigheter og setter de i sammenheng med andre ferdigheter. Til sammen blir det veldig gode lag.

Slik ferdighetsplukking vil selvfølgelig ofte gå ut over "gode" spillere, gjerne spillere som vanligvis vurderes som bedre enn de som spiller. Dette fordi denne "gode" spillerens ferdigheter, bare er gode jevnt over, men mangler noe "ekstremt" som kan kamuflere andres ferdighetsmangler.
_ _ _
Jeg har ikke sett "Moneyball", men har forstått at filmen handler om å plukke de beste "poengplukkerne". Mulig det er feil?
_ _ _
Sletto
Proff

PostPosted: 12.02.2013 17:23    Post subject: Reply with quote

Moneyball
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 12.02.2013 17:49    Post subject: Reply with quote

Moneyball går på å finne spillere som havner under radaren (underrated, kom ikke på et godt norsk ord her) av ymse grunner men som har statistikken med seg og som da gjør at en får mye for pengene. Dette var nok enda mer aktuelt før alle begynte med kampanalyser og statistikk, men kan til en viss grad brukes enda. Men mulig at dette var enda bedre egnet til baseball enn til fotball, Liverpool hadde i allefall ikke braksuksess med de første kjøpene etter at moneyball-entusiasten John Henry tok over. Men det var vel ikke veldig mye moneyball over Carroll-kjøpet, ei heller Downing og Henderson.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2013 19:02    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Ps. Et godt eksempel i disse dager er Hedons misfornøydhet med Jensen vs SJohansen. Perry mente at laget manglet ferdigheten "kriger" på midtbanen (og det hadde han helt rett i). Stefan Johansen er kanskje en bedre spiller, men det er langt fra sikkert at han vil gjort RBK bedre (pga ferdighetesmangelen "kriger" som laget da ville hatt). Jeg kan ikke se, her og nå, at SJohansen har ferdigheter laget, pr i dag, mangler. Altså, ville han, etter min vurdering, neppe tilført laget noe ekstra - LAGET ville ikke blitt nevneverdig bedre.

Skjønner ikke helt hva det er du mener her. Prøver du å si at jeg er misfornøyd med å ha fått inn Jensen?

Det er i såfall bare tull og jeg skjønner ikke hvor du evt har det fra. Jeg hadde Mike Jensen og Abu øverst på min ønskeliste for midtbanespillere da overgangsvinduet startet. De to sammen med Midtsjø/Mix på midten hadde vært meget spennende. Med andre ord; jeg ble strålende fornøyd da Mike ble klar.

Ellers synes jeg du skal ta det med et smil når noen trekker inn disse gamle "bragdene" dine, fremfor å gå inn i passiv/aggressiv-modus. Det er flere enn deg som forstår konseptet med komplimentære fredigheter, og det er flere enn deg som på ett og annet tidspunkt har ønsket seg kålrabi. Det er litt ekstra morsomt med deg, siden du er ganske "intens" når du først har en spiller i kikkerten.
Back to top
Mynthon
Senior

PostPosted: 12.02.2013 20:11    Post subject: Reply with quote

Beren wrote:
Spørsmålet er vel om Gjermund tåler å være i utfordrerposisjon. Om Alas blir veid for lett i år så er det ikke umulig Perry vurderer det slik at Gjermund tar over Alas sin plass som utfordrer på venstreving.

Sånn som han herjet i dag kan han neppe bli hentet som en utfordrer til ving/indreløper. Det han viste i dag holdt til fast plass!
TomH
Veteran

PostPosted: 12.02.2013 21:22    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Er meget positiv til Mike. En spiller som har støtt høyt på ønskelista mi dette vinduet. Han tilfører laget sårt tiltrengt fandeninvoldskhet (vår største mangel per i dag) og baller fra øverste hylle. Kanskje ingen fotballteknisk feinschmekker dette, men en med pondus som vil piske laget på en helt annen måte enn det Svensson er i stand til.

En ting er iallefall helt sikkert, Fisse-Mike og Pistolmanden kommer nok aldri til å bli favoritter hos andre enn RBK-fans. Jeg liker det! Smile

Hah, ser det var bom ja.
Håper noen andre føler seg truffet, da...

Ellers er det fint at du ser verdien av å "plukke" ferdigheter.
Du må jammen være oppegående, med mindre du bare skryter det på deg...
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2013 21:51    Post subject: Reply with quote

Tror ikke man skal være spesielt oppegående for å klare det. Det er "allmennkunnskap" for fotballinteresserte. Vet du føler deg spesiell, men du er nok bare en av oss du også.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 12.02.2013 22:53    Post subject: Reply with quote

TomH, gjesp.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
TomH
Veteran

PostPosted: 12.02.2013 23:46    Post subject: Reply with quote

Hedon og Harald,
jeg er bare like morsom som du/ dere.

Har dere også behov for å gjespe-/forsvare dere i et passivt aggresivt modus? Merkelig det når det bare er litt ekstra morsomt å vise til det dere mangler av elementær forståelse...

Morsomt at vi har helt lik humor Very Happy
_ _ _

Harald, var det Gustav Wikheim vi egentlig diskuterte?
Sola
Veteran

PostPosted: 13.02.2013 00:04    Post subject: Reply with quote

Hvor mye har du sett Gustav Wikheim, TomH?
Back to top
lillegutt
Junior

PostPosted: 13.02.2013 00:29    Post subject: Reply with quote

Beren wrote:

Hvis vi presterer å bruke penger på å kjøpe tilbake en spiller som vi skrotet for ett halv år siden, så er det bare å legge ned hele butikken.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 79, 80, 81 ... 155, 156, 157  Next
Page 80 of 157

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb