English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2013
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 87, 88, 89  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
vingback
Veteran

PostPosted: 06.02.2013 20:07    Post subject: Reply with quote

Hoftun: Ferdig med vinterhandlingen

http://fotball.adressa.no...267205.ece

Bare Mix som kan hentes inn i tillegg.
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran

PostPosted: 06.02.2013 20:15    Post subject: Reply with quote

Herlig å høre Hoftun snakke om et strukturert angrepsspill i Rosenborg. Mannen har virkelig planer om å prøve å gå tilbake til røttene. Smile
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.02.2013 20:28    Post subject: Reply with quote

seler wrote:
Signeringen av Mike Jensen betyr nok slutten for Ole Selnæs i RBK. Blir et klart tredjevalg (ser i alle fall sånn ut, og da håper jeg for gutten sin del at han finner seg en ny klubb. Midtsjø/berntsen (en av dem i alle fall), er forsåvidt i samme situasjon.

Hvis talentene våre i alderen 17-19 år vil dra fra klubben om de ikke får spille fast så har de ikke mentaliteten til å bli.

Nei, de får enten bli og prøve å kjempe seg til innhopp og noen starter, eller bli leid ut og utvikle seg nok til å kjempe seg inn senere. Man skal ikke spille fast som 17 åring i RBK.

Og som supporter av klubben så skal du selvsagt ikke håpe at talenter finner seg andre klubber! Smile
Back to top
seler
Senior

PostPosted: 06.02.2013 20:54    Post subject: Reply with quote

1) Har overhodet ikke sagt at han SKAL spille fast i klubben i en alder av 18(19 til sommeren). Å være 2.valg i den sentrale rollen på midten ville vært fint. Mange innhopp og 7-8 kamper fra start i serien, samt en del cupmatcher osv. Men når han blir 3.valg, ja kanskje også 4.valg, blir det verre.

2) Håper selvfølgelig ikke, som RBK-supporter, at han drar. Det var bare et forsøk på å se objektivt på saken og å tenke litt på guttens beste i forhold til utvikling.
Danserud
Rutinert

PostPosted: 06.02.2013 21:00    Post subject: Reply with quote

seler wrote:
1) Har overhodet ikke sagt at han SKAL spille fast i klubben i en alder av 18(19 til sommeren). Å være 2.valg i den sentrale rollen på midten ville vært fint. Mange innhopp og 7-8 kamper fra start i serien, samt en del cupmatcher osv. Men når han blir 3.valg, ja kanskje også 4.valg, blir det verre.

Hva tilsier at han blir 3. eller 4. valg? Det ser ikke sånn ut når jeg ser på troppen nå, og om det så blir sånn er det bare en ting han kan gjøre med det, jobbe for å bli bedre.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 06.02.2013 21:02    Post subject: Reply with quote

Seler:

I forhold til Selnæs så er vel ikke akkurat du spesielt objektiv? Virker som du har et eller annet personlig forhold til han.

- Torgeir Børven
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 06.02.2013 22:01    Post subject: Reply with quote

For Selnæs kan det uansett være nyttig med et utlån. Han er ikke god nok til å spille fast i Rosenborg per dags dato, men å spille regelmessig i en mindre TL-klubb kan han ha stor nytte av. Tror også Rosenborg kan ha nytte av å sende gutten på lån. Og skulle det oppstå en krise, så er det fullt mulig å hente han hjem igjen.

Det er uansett ikke noen spesielt dramatisk eller prekær situasjon for Selnæs, selv om vi henter Jensen og Mix. Han vil nok uansett få sine sjanser også i RBK, han kommer ikke til å bli glemt igjen i 2. divisjon. Såpass stort talent er han.
seler
Senior

PostPosted: 06.02.2013 22:26    Post subject: Reply with quote

Personlig forhold? Kjenner vell en som kjenner han, har såvidt møtt han 1 gang. Hvis du mener det er et personlig forhold, så får det stå for din regning. At jeg nevner Selnæs, er omtrent tifeldig. Kunne like så godt nevnt midtsjø og berntsen, det samme gjelder der. Hovedpoenget mitt er at midtbanen er overbefolket. Vi blir sittende med svensson, midtsjø, selnæs og berntsen på benken.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.02.2013 22:29    Post subject: Reply with quote

Quote:
Hovedpoenget mitt er at midtbanen er overbefolket. Vi blir sittende med svensson, midtsjø, selnæs og berntsen på benken.

Men så er vi langt tynnere i leddet fremover, så i løpet av et par kamper så kommer nok en eller flere av disse til å figuere i de fleste kamper fremover.
En skade eller to, en suspensjon og/eller en som mister formen så spiller plutselig omtrent alle...

En trenger faktisk spillere på benken for å vinne gull. Smile
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 06.02.2013 22:34    Post subject: Reply with quote

Føler meg ganske trygg på at Perry kommer til å rullere mer på laget enn vi har vært vant til de siste to årene.
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 06.02.2013 23:07    Post subject: Reply with quote

seler wrote:
At jeg nevner Selnæs, er omtrent tifeldig.

Jeg har også samme oppfatning som Rånny, satt med inntrykk av at halvparten av innleggene dine omhandlet Selnæs (ofte mer positivt enn folk flest) og trodde du var nær familie/kompis el.l
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 06.02.2013 23:35    Post subject: Reply with quote

Jeg må bare si at jeg er superhappy med dette overgangsvinduet også!
Vi har vært edruelige i bruk av penger, vi tegner lange kontrakter med spillere som er i sin beste alder.
Vi har hentet kvalitet, og de vil alle enten gå rett inn på laget eller være første backup (Moe),
Det eneste Hoftun må gjøre nå er å få orden på kontraktsituasjonen der vi har vel et par som vi gjerne vil ha med videre som har kontrakt ut 2014 eller til sommeren 2014?
En venstreback hadde også vært fint å ha i tankene, og ser vel ikke bort ifra at det skjer noe der før vinduet stenger (eller da til sommeren om vi faktisk er ferdige med å handle nå om/når/hvis/atte/men Mix blir klar.

Det er også særdeles spennende å tenke på hva som skjer med Ørlund, Dorsin og Alas til sommeren (sistnevnte med tanke på om han slår til eller ei). Vil vi da selge de og hente bedre erstattere?
Det begynner å se meget positivt ut, og om jeg skulle være så frimodig å sette opp en 11er med innbytterbenk per nå så ville det vel ha vært noe a'la:

Lunna
Gamboa - Reginiussen - Strandberg - Dorsin
Dockal - Jensen - Mix
Mikkelsen - Bille - Tarik

- Ørlund, Moe, Midtsjø, Selnæs, Svensson, Chibbe, Berntsen

Finner kun plass til 1 forsvarsspiller på benken (Moe).
Flere av midtbanespillerne kan utfylle flere plasser (indreløper og ving).

Så da må man jo tenke på hva som skjer med Alas, Høiland, Rønning osv...
Det blir nok mye rullering på Rosenborg i år, ikke bare med tanke på karantene og skader, men også på hvilken motstander vi møter i kampene, samt spillemønster.

Okke som så tror jeg det blir en kanon sesong, og Mars kan ikke komme fort nok:D
Megafritz
Veteran

PostPosted: 07.02.2013 00:12    Post subject: Reply with quote

Tror midtsjø er nærmere en posisjon på vingen enn som indreløper neste sesong. Jeg ser faktisk midtsjø som den beste backupen på begge vingene, og er foran både chibbe og alas i den køen.

Midtbanen må også rulleres. Vi må huske at vi i beste fall vil spille 2 kamper i uka gjennom hele sesongen (serie, cup, lang e-cup kvalik og forhåpentligvis gruppespill. i tillegg vil mange være opptatt med U- og A landslag.)

Jeg er uansett kjempepositiv til at vi har mange gode og forskjellige typer på laget. Jeg håper virkelig Perry rullerer mye, men forsiktig gjennom hele sesongen. Dvs, ikke slite ut mange spillere samtidig slik at f.eks hele midtbanetrioen må byttes på en gang. Da er det bedre om 3-4 indreløpere rullerer på 2 plasser der de to beste spiller mest.

Dette laget ser jeg for meg (usikker på jensen selvfølgelig)

Lunna

Gamboa- Reginiussen- Strandberg (1.moe 2. rønning) Dorsa

Dockal(svensson)- Jensen(1. mix, 2. svensson) - Mix (1.bertnsen 2. midtsjø)

Tarik - Bille(1.chibbe 2. sørloth) - Mikkelsen
(1.midtsjø 2. chibbe. gjelder begge vinger)

Litt usikker på om Moe kanskje er bedre en strandberg, synes ikke stefan imponerte meg nevneverdig i fjor. Var langt ifra like god til offensive driv som han ga uttrykk for.

Uansett, her er det mange kombinasjoner, og ingen (unntatt backene kanskje) tåler å slappe av en eneste kamp, for da står det utfordrere og banker på døra!

Dette er nødt til å bli seriegull! Kan ikke se noen utfodrere i TL! STOROPTIMIST Very Happy
Back to top
seler
Senior

PostPosted: 07.02.2013 00:16    Post subject: Reply with quote

Det at de fleste av innleggene mine omhandler Selnæs, er at vi er begge er fra Sverresborg, og at jeg alltid har digga han som spillertype. Det er ingen hemmelighet Smile
Knowrud
Veteran

PostPosted: 07.02.2013 11:01    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om danskene våre har twitter? Spesielt Bille ville vært interessant å følge Razz Har prøvd å søkt litt men har ikke funnet de desverre.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 07.02.2013 11:28    Post subject: Reply with quote

Bille har fanclub på twitter, men er vel bare å finne på facebook. Fisse-Mike har en parodikonto og Mikkelsen har jeg ikke sett noe av.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 07.02.2013 18:20    Post subject: Reply with quote

Sånn som Svensson har spilt de siste to sesongene er det vanskelig å sette han ut av midtbanen, og dermed har Perry et aldri så lite luksusprolem på midtbanen. Hvis man i tillegg ser for seg at en av Midtsjø og Berntsen tar steget opp på nivå for førsteelleveren, så blir det ikke "lettere"

Jeg ser for meg at vi starter sånn første kampen på midtbanen

Dockal Mix Svensson

Mike Jensen banker på døra, mens jeg er redd Midtsjø eller Berntsen blir utlånt, eller solgt, rimelig raskt.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 07.02.2013 18:32    Post subject: Reply with quote

Med Jensen og Mix inn nå er stallen vår uten tvil det sterkeste vi har hatt siden 2009-2010.
-Holder Lund Hansen seg skadefri har vi en dyktig keeper.
-Forsvaret ser bra ut på tippeliganivå, men er vell vår største svakhet, da kun Gamboa holder nivået vi trenger på back.
-Om vi hadde en svak midtbane ifjor, ser den i år desto sterkere ut med Jensen og Mix inn. Samt omlegging fra flat 4 - til 3er. Blir kamp om plassene men, Dockal - Jensen - Mix seiler opp som favoritter. Tror imotsetning til mange andre her at ungutta vil ha godt av å ikke ha like lett vei inn i første 11eren som de har hatt de siste par åra. Er de gode nok, vil de få muligheter under den tidligere U-21 sjefen. 1 av de bør muligens leies ut, Selnæs antageligvis.
-I angrep ser vi også meget sterke ut. Tarik får en lignende rolle han har gjort suksess med på landslaget, og våre 2 danske nykommere kommer rett fra Spania og Tyskland, kjenner hverandre og 4-3-3 godt. Spørsmålstegnet blir hva som skjer om Bille må stå over. Chibuike blir nok terpet på den plassen.
Ikke minst fokuseres det endelig på å ha en spillestil, vi slipper å se "individuelle-kreative-relasjoner-tatt-ut-av-lufta" stilen lengre Smile
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 07.02.2013 18:49    Post subject: Reply with quote

Lund Hansen

Gamboa - Strandberg - Reginiussen - Dorsin

Dockal - Jensen - Mix

Mikkelsen - Bille - Tarik

Blir overrakset om dette ikke er laget til første serierunde.

Det er mange unggutter som banker på, og Perry kunne jo valgt å satse på Svensson eller Midtsjø i en indreløper rolle, men siden vi valgte å hente en midtbane sentral er jeg ganske sikker på at ungguttene må spille en utfordrer rolle i år.
Kommer jo garantert til å bli både skader og suspensjoner, så de får helt sikkert nok tid til å vise at de er plassen verdig uansett.
Back to top
Stihol5
Junior

PostPosted: 07.02.2013 20:56    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet blir vell om Strandberg er tilbake i god nok fysisk form, til å klare 90 + min. Uansett så blir det artig å komme igang og Strandberg er nok et klart førstevalg ved siden av Tore om han er 100 % klar.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 07.02.2013 21:15    Post subject: Reply with quote

Syns jeg husker at strandberg ikke skulle tilbake før ganske sent i serien, men mulig jeg husker feil nå.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 07.02.2013 21:36    Post subject: Reply with quote

Tror du er inne på noe der, Bongo. Litt synd egentlig, da vi da bare får én trønder i første-elleveren. Men det er vel sånn fotballen har blitt. Ikke minst ved at Hoftun, Koteng, Perry og resten av klubben mer eller mindre har lovet gull og grønne skoger i år, så blir man vel kanskje litt kynisk i tankegangen. Håpet er alikevel at ungguttene fra våre egne rekker - som du sier - tar steget og utkjemper utlendingene. For selv om veien blir lengre for våre håpefulle, tror jeg dette er fantastisk læring. Om det er så bra for publikumsappellen med 8-9 utlendinger i startelleveren, er dog en annen side av saken.

Troppen:

Erik Bråthen
Daniel Örlund
Alexander Lund Hansen

Per Verner Rønning
Jon Inge Høiland
Mikael Dorsin
Stefan Strandberg
Tore Reginiussen
Brede Moe
Cristian Gamboa

Fredrik Midtsjø
Borek Dockal
Ole Selnæs
Daniel Berntsen
Jonas Svensson
Mike Jensen
Mikkel Diskerud

John Chibuike
Jaime Alas
Tarik Elyounoussi
Nicki Bille Nielsen
Tobias Mikkelsen

13 2 3 1 1 1 1

Last edited by Attaboy on 07.02.2013 21:43; edited 1 time in total
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 07.02.2013 21:39    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:

Mike Jensen banker på døra, mens jeg er redd Midtsjø eller Berntsen blir utlånt, eller solgt, rimelig raskt.
Tipper som nevnt tidligere at Midtsjø blir foretrukket på ving! Og jeg tror det er mange som er enig med meg i at han i såfall er 1. reserve på høyreving og kanskje også på venstreving. Det er dermed trolig at han får spilletid i så og si hver eneste kamp. Jensen er et usikkert kort som du nevner og skulle mix starte sentralt, vil veien være kort frem til indreløperposisjon for Berntsen også. Håper begge blir så lenge som mulig. Selnæs kan leies ut.
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 07.02.2013 21:49    Post subject: Reply with quote

Har gløtta litt på kampsammendrag fra 2012 i kveld og etter jeg så sammendraget fra Ulf hjemme ble jeg veldig gira på sesongstart. Er sykt spent om dette prosjektet lykkes og de nye spillerne.

Det største usikkerhetsmomentet slik jeg ser det er spissplassen, kommer Bille til å score nok mål.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 07.02.2013 22:08    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Sånn som Svensson har spilt de siste to sesongene er det vanskelig å sette han ut av midtbanen, og dermed har Perry et aldri så lite luksusprolem på midtbanen. Hvis man i tillegg ser for seg at en av Midtsjø og Berntsen tar steget opp på nivå for førsteelleveren, så blir det ikke "lettere"

Jeg ser for meg at vi starter sånn første kampen på midtbanen

Dockal Mix Svensson

Svensson tror jeg blir utkonkurrert av flere som indreløper.
Han er for lite kreativ og for usikker med ball.
Dorsin er et svakt punkt. Kansjke Svensson kan erstatte Dorsin som en vb som har stor aksjonsradius langs linja.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 87, 88, 89  Next
Page 24 of 89

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb