View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
gisp! Legende
|
Posted: 01.02.2013 14:04 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | Kunne en klubbløs Karadas ha vært noe for oss? |
Vi kan eventuelt "bytte" ham mot den klubbløse keeperen Sjetne tester ut i kveld. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 01.02.2013 14:06 Post subject: |
|
|
"Utgangspunktet i Sogndal var at eg hadde ei korttidsavtale. Eg skulle inn og gjera ein jobb på kort sikt, og bidra både på og utanfor bana. Men alle visste at det var ei korttidsavtale. Sogndal er ein liten klubb som vil utvikla unge talent"
Det var nok ikke det at de absolutt ikke ville ha han med videre, det var bare ikke avtalen.
Men nei, jeg tror vel helelr ikke at han egentlig holder nivået. Men det trodde jeg ikke om Iversen siste gang heller... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.02.2013 14:08 Post subject: |
|
|
Jøss, så Karadas fant på en fin setning istedenfor å si "klubben ønsket meg ikke videre fordi jeg ikke lenger holder nivået". Sykt... |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 01.02.2013 14:12 Post subject: |
|
|
Det der kalles gjensidig enighet. Sportslig leder i SFK, Håvard Flo, uttalte følgedne:
– Vi har ingen plan for Azar i 2013. Han var her på en tidsavgrenset avtale, og ser nok etter andre muligheter for neste sesong.
Dealen var klar fra begge sider på forhånd, altså. Omtrent som med oss og Mix, egentlig. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.02.2013 14:15 Post subject: |
|
|
Ja men herregud Bakkis, du skjøner da vel selv at hvis spillere hadde holdt et høyt nivå så hadde Sogndal tilbudt kontrakt utover 2013. Det er ikke slik at man dropper klassespillere pga en tidligere uttalt setning.
Hadde han levert helt villt i TL og på trening i høst så ville selvsagt skriveriene i media vært "Sogndal ønsker Karadas videre" og "Karadas i tenkeboksen : -jeg har fler etilbu".
Men han har null tilbud og Sogndal vil ikke tilby forlengelse. Altså er det trygt å trekke slutningen at spillere ikke holder nivået lenger og ikke er motivert for mer toppidrett.
Og det du nevner med Mix kan man for så vidt sammenligne med. Hvis Mix hadede vært katastrofalt dårlig gjennom hele høsten og ikke gjort noe riktig, da hadde nok Hoftun sagt i media at "det var bare ment som en korttids kontrakt, det var begge parter inneforstått med." Og så ville Mix bekreftet det i media. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 01.02.2013 14:47 Post subject: |
|
|
http://fotball.aftenposte...266303.ece
Det er ikke tilbudene det mangler på, senest sist måned avslo han tilbud fra to tyrkiske klubber.
Grunnen til at jeg dro han opp i utgangsunktet var siste setning her:
Jeg regner med å se meg selv i en av toppdivisjonene i Norge eller Sverige i år, sier Karadas.
[...]
Azar Karadas' agent, Jack Karadas, var sparsommelig med informasjonen da Bergens Tidende var i kontakt med ham fredag.
- Vi er i prosesser med noen klubber. Jeg vil ikke si noe mer enn det, sier Jack Karadas.
Skulle ikke forbause meg om Hoftun er involvert her - han liker jo eks-spillere siden de kjenenr klubben. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.02.2013 15:15 Post subject: |
|
|
Hadde han spilt strålende i høst så hadde han allerede signert for noen, og da hadde også Sogndal vært interessert i å forlenge.
Han spilte derimot ikke bra i høst og Sogndal har ikke vært interessert å å signere på nytt. Han har sondert terrenget, ikke funnet noen klubb i utlandet med akseptable tilbud og nå letes det rundt omkring i Norge og Sverige etter ny klubb.
Tipper han hadde signert for Sogndal om de hadde kommet med et tilbud. Og jeg tipper Sogndal hadde kommet med et tilbud om han hadde imponert i høst. |
|
Back to top |
|
 |
udepowah Senior

|
Posted: 01.02.2013 16:00 Post subject: |
|
|
Når Sogndal beholdt Eirik Bakke som er en del eldre enn Karadas, så tviler jeg på at Sogndal ikke ønsker å signere han OM han var god nok. I alle fall hvis alder er betingelsen her. Jeg sier nei takk! |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 01.02.2013 17:17 Post subject: |
|
|
Da håper jeg de i hvert fall ser på en eventuell erstatter som spiss, hadde ikke gjort noe med en ekstra spiss når vi bare har Bille som er ren spiss. Men det viktigste er fortsatt en sentral midtbanemann |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.02.2013 18:05 Post subject: |
|
|
Drage? Agenten til Drage var i møte med Hoftun. |
|
Back to top |
|
 |
udepowah Senior

|
Posted: 01.02.2013 18:40 Post subject: |
|
|
Drage har vell kontrakt ut 2015? Og med TIL sine priser, tviler jeg at der er Drage Hoftun har vært i forhandlinger om, da han snakket med agenten.. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 01.02.2013 18:52 Post subject: |
|
|
Nå som DFH er borte, må vi få inn vb, venstre ving, og spiss?
Noen her som vet om noen unge, raske ute i utlandet som vi kan hente til RBK? |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 01.02.2013 18:53 Post subject: |
|
|
Hvordan er Drage som spiller? Noen med litt info? |
|
Back to top |
|
 |
Achtung Senior
|
Posted: 01.02.2013 19:31 Post subject: |
|
|
Trenger da ingen ny venstreving? Tarik som et klart førstevalg. Chibbe og Alas i backup. Dessuten Er Mikkelsen like god på begge sider, visstnok. Midtsjø var glimrende på høyrekanten i går, så Mikkelsen kan fint ta venstrevingen når Tarik er ute.
Firedobbel dekning bør vel holde?
Det vi trenger mest av alt er en løpssterk kriger og ballfordeler på midten (les: Badji), og en venstreback. Her hadde Cisse vært perfekt, men med tromsøpris er det vel uaktuellt. |
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 01.02.2013 19:43 Post subject: |
|
|
Drage virket som en premiekukk i cupfinalen. Vet ikke om jeg er gira på en sånn fyr i klubben. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 01.02.2013 20:19 Post subject: |
|
|
Drage, helt sikkert!
det har blitt avkreftet at RBK snakket med Karlsen om RyJ, og Hoftun sier det frigjøres middler etter DFH dro.
lukter STERKT at RBK har snakket med Karlsen om Drage! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 01.02.2013 20:21 Post subject: |
|
|
Cleopatre wrote: | Hvordan er Drage som spiller? Noen med litt info? |
Rask, fintesterk og vil garantert koste oss skjorta.
MEN han spiller venstre ving om jeg husker rett, var vel også høyt oppe på assist lista begge de foregående sesongene.
Kommer førovrig opprinnelig fra Mosjøen IL slik som en viss trener gjør. _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.02.2013 20:24 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | .
lukter STERKT at RBK har snakket med Karlsen om Drage! |
Han spiller fast for Tromsø idag, det er helt sikkert ikke aktuelt å komme til oss for å sitte fast på benken. I tillegg kommer Tromsø til å prise han latterlig høyt. Tviler sterkt på at vi jobber med Drage, og det er like greit syns jeg.
Det er nok fortsatt stort fokus på å få inn en god sentral midtbanespiller, og godt er det. Er det penger igjen etter det så burde de gå til en venstreback med kjempepotensialet, eller en venstreback som er milesvis bedre enn Dorsin. |
|
Back to top |
|
 |
practor Senior
|
Posted: 01.02.2013 20:46 Post subject: |
|
|
Kanskje Ruben kristiansen, det hadde vært konge. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 01.02.2013 21:01 Post subject: |
|
|
Ruben Kristiansen er ikke ett dumt forslag.
Cisse ser jo ut til å være ett klart førstevalg på venstrebacken hos TIL, så hvorfor ikke.
Han er kanskje en av tippeligaens raskeste spillere, værtfall på nivå med Molde´s Rindarøy. Bra løpskapasitet har han å. En bra backup, men som faktisk fort kan ta over plassen til Dorsin. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 01.02.2013 21:14 Post subject: |
|
|
Ruben tenkte jeg faktisk ikke på, det hadde faktisk vært en kanonsignering.
Er det for mye å håpe på at det kommer mere rykter om dette kjapt som F? _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 01.02.2013 21:15 Post subject: |
|
|
Ser ingen grunn til at vi skal hente Drage.
Vi har kantspillere som holder nivået og vel så det. Henter vi Drage samtidlig som at vi holder TIL oppe økonomisk blir jeg rett og slett gretten. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.02.2013 21:26 Post subject: |
|
|
Tja, usikker, for ser ut til at den godeste Ruben bruker et annet agent-selskap (Kick) enn Karlsen sitt (GoOn)
Her er uansett en speiderrapport skrevet i går. |
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 01.02.2013 22:12 Post subject: |
|
|
Satser på at Hoftun lander noen gullkorn før markedet sperres i Mars!  _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
|