View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.01.2013 11:23 Post subject: |
|
|
Thulian wrote: | Grindheim var habil på sitt beste, men må bevise at han fortsatt er på gammelt nivå. Kan være en grei signering av VIF. |
Jeg tror Grindheim lever mye på gamle meritter (som jeg tror en del husker som bedre enn hva de faktisk var). Nå har jeg ikke sett all verden til ham etter han forsvant, men han har ikke akkurat gnistret på landslaget, og det at han råtner på benken i Kjøben i sin beste alder er heller ikke noe signal om verdensklasse.
Havner han i VIF tror jeg han blir hentet som kontinuitetsbærer, den som skal styre midtbanen med pondus (no pun intended) og rutine, og vil nok bli en dyr mann selv om Rekdal og co skulle være flinke ved forhandlingsbordet. Dette blir etter alt å dømme en prestisjesignering, og da bør den slå til.
For ordens skyld - jeg har ikke tro på at Grindheim skal floppe på noen måte. Men jeg tror heller ikke han blir noe mer enn en bra TL-spiller uten det ekstraordinære. En terninkast fire - fire pluss.
Smeboe og andre med hjertet i Tigerstaden - hva tror egentlig dere? _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 25.01.2013 12:48 Post subject: |
|
|
Barrantes er en meget god ballsentral og en RBK seriøst burde vurdert. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 25.01.2013 14:34 Post subject: |
|
|
Barrantes er god når han er god, men altfor ustabil til at vi skal vurdere han. Vi trenger stabile spillere med høyt laveste-nivå, jeg syns ikke Barrantes er det. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.01.2013 15:29 Post subject: |
|
|
Tja, nivået hans kan potensielt henge sammen med omgivelsene også. Det kan ikke være lett å være feinschmecker og playmaker i en av de lagene i TL med dårligst offensiv kompetanse og plan.
Men skal ikke se bort ifra at Barrantes hadde stabilisert seg på et høyt nivå og kanskje tilogmed tatt ytterligere noen steg i et lag med bedre offensive kvaliteter både kollektivt og individuelt.
Litt gambling hadde det nå uansett blitt. Kanskje får Jönsson mer gjennomslag for sin plan i AaFK enn hos oss (Rekdals offensive spill skal det i hvertfall ikke all verden til for å overgå), og da kan kanskje Barrantes bli en stabil profil i ligaen. Hvis han da ikke blir med Rekdal til VIF, selvsagt. Der kan det slå begge veier. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 25.01.2013 16:50 Post subject: |
|
|
Barrantes hadde ikke passet inn hos oss. Mangler for mye til å spille sentral midtbane (duellkraft, motor etc) og har ikke tempo til å spille på kant. Er heller ingen spisstype. Fungerer nok best i lag der han får være stjernen i en hengende spissrolle og kan vandre litt rundt om.
Han briljerte for øvrig for Aafk i en periode, så ble alle klar over han og fant ut hvordan han skulle stenges av. Etter det har man måttet søke seg dypt i banen for å få ballkontakt, og Aafk har ikke hatt så mange andre kreative spillere til å avlaste ham slik at han har fått rom. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 26.01.2013 19:48 Post subject: |
|
|
DJ2G på prøvespill hos Engen og Rekdal hyller seg selv. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 27.01.2013 01:37 Post subject: |
|
|
Zorac, det er muligt du her helt ret, men jeg vil gerne udfordre din argumentation lidt.
Zorac wrote: | Jeg tror Grindheim lever mye på gamle meritter (som jeg tror en del husker som bedre enn hva de faktisk var). | Hvis vi ikke husker, men ser hvordan det faktisk var, så placerede vgd-brugerne Grindheim over alle andre norske centrale midtbanespillere i 2011 (Tettey, Henriksen, Nordveit osv.).
Zorac wrote: | Nå har jeg ikke sett all verden til ham etter han forsvant, men han har ikke akkurat gnistret på landslaget, og det at han råtner på benken i Kjøben i sin beste alder er heller ikke noe signal om verdensklasse. | Sandt. Man kan sige det samme om mange af dem der skiftede fra FCK for seks måneder siden. Blandt andet Helsingborgs Peter Larsson eller Rosenborgs Cristian Gamboa. Bryan Ovideo der skiftede til Everton havde en periode på halvandet år på benken. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.01.2013 02:08 Post subject: |
|
|
Bare gøy med utfordringer!
Jeg bruker nå bare min egen vurdering til å uttale meg om spillere, og jeg tar selvsagt feil selv av og til. Men jeg mener at Grindheim aldri har holdt spesielt høy klasse. Litt for treg, litt for lite arbeidskapasitet, og litt for lite tempo til å ta høyere nivåer enn TL. Han har riktignok god fot, spilleforståelse og blikk, men han blir for smal i kompetansen (og ikke ekstrem nok) til å dekke over et litt for begrenset reportoar. Som sagt, ingen dårlig spiller, men heller ikke god nok til å dominere.
Jeg har lite erfaring med VGD, men jeg har inntrykk av at det vanker mye rart der. Enkelte dyktige er det selvsagt, men i stor grad virker det som den gemene hop hiver seg på det den populærkulturelle pressen vedtar er rett, som at Grindheim er europaklasse, 25 år gamle Huseklepp er et supertalent, og at Annan er en svært begrenset spiller og usympatisk fyr. Jeg sier ikke at jeg sitter med noen fasit, men jeg tror neppe du finner den på VGD heller.
Ang. ditt siste avsnitt velger jeg kun å uttale meg om Gamboa, da jeg ikke kjenner situasjonen rundt de andre.
Gamboa ble etter hva jeg har forstått prioritert bak FCKs to danske alternativer på høyreback. Når i hvertfall en av disse holder nok klasse til å være fast på landslaget og i tillegg naturlig nok ikke går på utenlandskvota, forstår jeg prioriteringen.
Grindheim derimot var vel en langt større signering? Rett på meg om jeg tar feil, men ble han ikke hentet for å erstatte Kvist?
Slik jeg ser det ble (den gang 21 år gamle) Gamboa hentet mer som et lovende prospekt fra FFK, mens Grindheim ble hentet i sin (statistisk sett) beste alder fra Heerenveen for å kunne gå rett inn på laget, eller i det minste være langt frem i innbytterkøa. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 27.01.2013 02:33 Post subject: |
|
|
Tak for et godt svar! Jeg har ikke selv godt styr/peiling på Grindheim. Tror du har ret med vgd - synes i hvert fald også jeg har læst meget rart derinde.
Udenlandskvote bruges ikke i den danske ligaen - det er ganske anderledes. Årsagen til manglende spilletid for Gamboa har været det samme som Larsson, Oviedo, Grindheim og andre.
Ja, helt rigtigt. Grindheim blev hentet som erstatter for Kvist, men alle viste godt, at FCK ikke kunne hente en spiller på samme nivå. Når det er sagt var forventning store, da man havde gode erfaringer med at hente fra den hollandske ligaen.
Off topic: Tillykke med de 6666 posts (som jeg så fik dig til at gå forbi) |
|
Back to top |
|
 |
karamellen Junior

|
Posted: 27.01.2013 11:00 Post subject: |
|
|
Skulle Enga ende opp med Grindheim og Solli så er jeg storfornøyd!
Lurer litt på hvilke spillere som har ringt ned kontoret dems?
antar vi snakker kvalitet....  |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.01.2013 13:32 Post subject: |
|
|
http://www.tv2.no/sport/f...75519.html
Leggbeinet til Fellah brakk, ute i minst 2 mnd. Synd for Fellah selv, øker det sjansen for at Rekdal henter DFH? |
|
Back to top |
|
 |
naoned Junior
Joined: 05 Aug 2008 Posts: 36 Location: Trønder i tigerstaden
|
Posted: 29.01.2013 15:20 Post subject: |
|
|
Ser at Koné er fristilt fra Enga. Hva er det egentlig som har feilet han? Er det noe Schwabe kunne fikset?
Han var i allefall god en gang i tiden... Selv om han har vært en bajas til tider! |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 29.01.2013 15:22 Post subject: |
|
|
http://www.tv2.no/sport/f...76590.html
Og der fristilles Konè etter utallige skader som ikke bedrer seg. De rappet spilleren fra oss, og det må ha kostet Engen enorme summer.
Synd for Konè selv at han ikke blir frisk. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 29.01.2013 15:35 Post subject: |
|
|
Han er ødelagt, rett og slett. Schwabe kunne kanskje fiksa han i 2011, men nå har han heller vært 2 år i Vålerenga, en klubb som overhodet ikke veit hvordan de skal deale med skadede spillere. Litt av en opptur VIF og Kone fikk sammen.. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 29.01.2013 15:36 Post subject: |
|
|
Ja både Koné og Stoor ble vel hentet til Oslo med ganske så høye lønninger, vil tro de fikk ganske greie signeringsbonuser også, iom at vi var interessert i de. Synd for Koné selvsagt, som alltid har virket som en trivelig fyr. |
|
Back to top |
|
 |
naoned Junior
Joined: 05 Aug 2008 Posts: 36 Location: Trønder i tigerstaden
|
Posted: 29.01.2013 15:40 Post subject: |
|
|
Opptur ja...
Takk og pris for det. Fryktet det værste når han gikk til Enga den gangen!
 |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 29.01.2013 16:26 Post subject: |
|
|
For min egen del er Kone som spiller død og begravet.
Har absolutt ingenting til overs for den spilleren, ei heller hans agent etter hvordan de opptråtte i det mye omtalte overgangsdramaet.
Derimot så er det vel fornuftig av VIF å gjøre nettopp det de nå gjør, å terminerer kontrakten hans.
De må nok ut med litt kompensasjon, men allikevel tjener de vel på det i det lange løp. _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 29.01.2013 17:08 Post subject: |
|
|
Kone fristilt, Pall Gunnarson fristilt, Fredrik Stoor solgt for lommerusk.
Den "kjøpe alt og alle RBK viser interesse for" taktikken til Martin Andresen gikk ikke så bra den..
Lurer på om Kone ønsker at han endte opp i Trondheim istedet? Fyren som skulle spille med Drogba for Chelsea er idag på slutten av karrieren og har ikke noe å vise til. Ikke alltid best å gå for den høyeste og første lønningsposen som dukker opp. |
|
Back to top |
|
 |
karamellen Junior

|
Posted: 29.01.2013 17:17 Post subject: |
|
|
Strålende fornøyd med at han endte opp i VIF Hva ble det, et mål på to sesonger? 2,3 mill i lønn... fint det!! |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 29.01.2013 17:29 Post subject: |
|
|
Jeg er faktisk ikke fremmed på å hente han, på en kontrakt der han får betalt etter hvor mye han spiller. Når vi har en lege som kan er verdensklasse, så kan vi godt gi det et forsøk. Greit å ha en backup for Billa vår også. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.01.2013 18:35 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Kone fristilt, Pall Gunnarson fristilt, Fredrik Stoor solgt for lommerusk. |
VIF betalte faktisk LSK (teknisk sett, i praksis Stoor) for å overta Stoor. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.01.2013 18:35 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | Kone fristilt, Pall Gunnarson fristilt, Fredrik Stoor solgt for lommerusk. |
VIF betalte faktisk LSK (teknisk sett, i praksis Stoor) for å overta Stoor.
Samme med VPG, som fikk en fet sluttpakke for å skifte klubb. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 29.01.2013 18:44 Post subject: |
|
|
Sant! Gjør jo det hele enda mer trasig for VIF. Tipper dødstruslene hadde haglet om Hoftun hadde gjort dette. Må være trist å heie på enga  |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 29.01.2013 18:46 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Jeg er faktisk ikke fremmed på å hente han, på en kontrakt der han får betalt etter hvor mye han spiller. Når vi har en lege som kan er verdensklasse, så kan vi godt gi det et forsøk. Greit å ha en backup for Billa vår også. |
Er det en spiller jeg ikke vil ha i RBK så er det Kone, for meg representerer han alt som er galt med dagens fotball. Tar heller Magne Hoseth (glad jeg slipper å velge) |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 29.01.2013 18:48 Post subject: |
|
|
Hadde vi vært i VIFs situasjon, hadde folk gått fullstendig amok på forumet. Helt drøyt hvordan de har drevet på. |
|
Back to top |
|
 |
|