View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Fotsoppen Proff
|
Posted: 28.01.2013 22:17 Post subject: |
|
|
Kjenner jeg blir helt euforisk når jeg ser hele laget jobber kollektivt og ligger med høyt press mot en klassemotstander.
Vi har ett tydelig spill og får mer og mer ro i spillet vårt. Sjansene kommer og vi er med mer denne kampen enn sist kamp.
Vi kan allerede se Rosenborg som ett lag og jeg mener at dette laget hadde knust Jønssons XI. _________________ 4-3-3, angrepsfotball, hurtig i lengderetning og høyt kollektiv press! Godfoten er min bibel. |
|
Back to top |
|
 |
karamellen Junior

|
Posted: 28.01.2013 22:20 Post subject: |
|
|
Jeg så heller ikke kampen, men med all denne positiviteten gjør godt kjenner jeg
 |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 28.01.2013 22:21 Post subject: |
|
|
Syns jeg så mye bra idag.
Særlig at RBK prøver på å spille seg ut av trøbbel samt at vi setter inn høyt press, og det mot en bedre motstander.
Ingenting er bedre enn å trene på slikt mot bedre motstandere. Man blir sikrere og man får selvtillit av å prøve å øve på slikt.
Godt å se at snøballene er så godt som helt borte. |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 29.01.2013 00:25 Post subject: |
|
|
Det er kanskje litt viktig å ha i tankene at AaFK tidvis rundspilte Shakhtar i fjor, og ellers presterte meget bra i treningskampene. Det endte med en ellevteplass. Det er ikke rettferdig å si at man ser klar fremgang fra Jönsson basert på disse to kampene, men det er fint å se at man har tatt tak i to store svakheter: de fordømmede langpasningene og de store strekkene mellom leddene. |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 29.01.2013 00:57 Post subject: |
|
|
Litt annerledes for Shaktar i år er at de straks skal ut i play-offs i CL. De leker ikke rundt på denne turneringen, og de slenger ikke rundt seg med unggutter. Jeg tror Shaktar helt på det ærlige og redelige prøvde å vinne denne kampen ved å sette sitt eget spill. De var tidvis sinnssykt gode, men at de ikke klarte å levere mer mot et Rosenborg-lag som har spilt 4-3-3 i tre uker, med nye spillere og ny trener er faktisk et realt styrketegn.
Men for all del, vi skal ikke lese for mye av treningskamper. Spesielt ikke på resultat. Derfor ligger det dog en liten glede i at det som er godt å lese ligger på prestasjoner og ikke poeng. |
|
Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 29.01.2013 02:30 Post subject: DFH |
|
|
Noen som så kampen som kan gi en kort rapport på hvordan Daniel Fredheim Holm klarte seg? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.01.2013 09:06 Post subject: |
|
|
Noen som gidder å lage en børs? |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 29.01.2013 10:20 Post subject: |
|
|
Først og fremst mye positiv, selv om vi ikke skal lure oss selv i å legge alt for mye vekt på slike kamper, men vi kan bare fokusere på våres egne prestasjoner, og her var det som sagt mye oppløftende.
Det var første gang jeg fikk sett danskene i aksjon, og de skuffet meg litt. Nikki Bille er en god spiller, men jeg ser ikke at han skal klare å hamre inn en 15-20 mål. Den andre dansken synes jeg virket for forsiktig, og var for lite bestemt og tydelig i det han foretok seg. Endog, det kan jo komme utover. Vi trenger også sårt en ballfordeler. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
dembaba Senior

|
Posted: 29.01.2013 10:30 Post subject: |
|
|
Finnes det muligheter for å se hele kampen i reprise noe sted? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.01.2013 10:37 Post subject: |
|
|
Ja, her for 25 kr. Absolutt verdt en brus. |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 29.01.2013 10:48 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Noen som gidder å lage en børs? |
Jaja, why not. Jeg så kampen via ganske dårlig streaming så alle vil nok ikke være enig i alle karakterene, men det får bare bli som det blir.
Lunna 7
God i alt han foretar seg.
(stubhaug 5 - kanskje ikke helt patent på det frisparket)
Gamboa 6
Kommer kanskje ikke fremover like mye som vanligvis, men spiller en absolutt godkjent kamp. God i pasningsspillet og god defensivt. En spiller som kommer til å være viktig for Rosenborg i år.
Moe 6
Ble lurt trill rundt av Willian Borges Da Silva et par ganger, men var jevnt over solid i spillet. Har god fart og er ikke redd for å takle. Leser spillet godt og har et fint driv med ballen til tider. God debut fra start.
Reginiussen 7
Slet i likhet med Moe til tider med Willian og noen andre av Shakthars spillere, men gjennomfører en veldig god kamp stort sett.
Dorsin 4
Det er ingen tvil om at Dorsin har litt for lite tempo når motstanderlaget kommer med spillere av dette kaliberet. Dårlig involveringer på et par av Shakthars store sjanser i første, også til tider i andre omgang. Det er likevel liten tvil om at Dorsin vil bli en viktig figur i Rosenborg også i år, kaptein eller ikke.
Svensson 7
Jeg er hvertfall veldig imponert over hva Svensson presterte i går. Tro det eller ei, i går var det mye godt pasningsspill og mye godt driv med ball. Jobber naturligvis hardt og skaper til tider vansker for Shakthars spillere. Er brukbar defensivt, men lar Fernandinho (eller hva han nå heter) gå for langt ved flere anledninger. I går var det noe litt internasjonalt over spillet til Svensson. Tør også å dra av spillere med frekke dragninger.
Dockal 7
Jobber godt, og er slettes ikke så verst defensivt i denne kampen. Samtidig kommer han til sjanser, tør å dra av spillere og har et godt samspill med Mikkelsen, Gamboa og Svensson.
Fredheim Holm 5
Gjør en rekke ting riktig når han er involvert, og legger ned en stor jobb. Blir likevel borte i for lange perioder.
(Selnæs 5 - Gjør mye riktig, men stopper også tempoet i spillet til tider. Har i tillegg et stygt ballmist)
Elyounoussi 6
Er jo en kjempespiller, uten tvil. God så lenge han klarer å involvere seg. Lykkes veldig godt med Mikkelsen og delvis også med Bille.
Bille Nielsen 6
Jobber knallhardt, sliter i motstanderne og imponerer feilvendt. Sliter litt med presisjon og klarer ikke å bestemme seg i de avgjørende situasjonene. Godt kjøp.
(Chibuike 5 - lager et unødvendig frispark. Ellers, kommer til et innlegg eller to etter gode prestasjoner, og viser prov på god teknikk.)
Mikkelsen 7
Utvilsomt en veldig god spiller med godt blikk for spillet. Et eksempel på dette er overhoppet på Dockals første sjanse. Gode pasninger, godt tempo og gode finter. Går innover og utover. Tar noen feilvalg. Kjempesignering hvis du spør meg.
Perry
Laget og kampen
 _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
SigveEdvardsen Senior
|
Posted: 29.01.2013 15:21 Post subject: |
|
|
Mulig å se denne kampen i sin helhet nå? Gjerne gratis. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.01.2013 15:35 Post subject: |
|
|
Kun hvis en investerer heftig:
attach wrote: | Ja, her for 25 kr. Absolutt verdt en brus. |
|
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 01.02.2013 22:01 Post subject: Re: DFH |
|
|
Øystein Iversen wrote: | Noen som så kampen som kan gi en kort rapport på hvordan Daniel Fredheim Holm klarte seg? |
Han gjorde nok til å imponere Rekdal.
Forøvrig er det oppløftende så tidlig i sesongoppkjøringen å spille jevnt med et lag som om knappe to uker skal spille åttedelsfinale i CL. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 02.02.2013 02:12 Post subject: |
|
|
Har betalt for denne kampen på denne ustream sida og tenkte jeg skulle se kampen i reprise men den "looper" noe grønnjævlig. Syns dette er rett og slett dårlig valuta for pengene.
Er det noen sted mulig å se denne kampen i reprise?
Jeg mener da hele kampen, ikke deler av den. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 02.02.2013 19:52 Post subject: |
|
|
Jeg betalte for kampen, fins det en link hvor jeg kan se den på nytt? Isåfall kan jeg prøve å laste den ned og deretter overlevere den per fil, så kan du ha den på pc'en isteden (les: ingen hakking).
Apropos shaktar donetsk så vant jo de faktisk hele sabla turneringa, ikke at det behøver være noe kvalitetsstempel men det betyr nødvendigvis at de ikke kan ha vært i så veldig forferdelig form, selv om det var utenfor sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 03.02.2013 15:00 Post subject: |
|
|
Kjøpte tilgang på Ustream jeg også...
Fin kommentar fra Perry 51:35 ute i kampen etter at Tarik blir blåst mot. "Helt utrolig, kor kommer dokker ifra egentlig?"
Dragningen til Mikkelsen ganske tidlig i kampen er også sexy. Kan eventuelt lage GIF, men det blir mest sannsynlig ikke annet enn mobil mot skjerm-kvalitet. |
|
Back to top |
|
 |
|