English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stig Torbjørnsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 52, 53, 54  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
h b
Veteran

PostPosted: 18.12.2012 22:49    Post subject: Reply with quote

sånn situasjonen har vært siste året har vi jo hatt behov for å selge spillere, greit om han markedsfører dem da. Verre sånn det er nå, når vi ikke får en kr for dem
paulus
Junior

PostPosted: 26.01.2013 19:17    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om Thorbjørnsen er å ser på Afrikamesterskapet?
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran

PostPosted: 01.02.2013 00:05    Post subject: Reply with quote

John Vik vs. Stig T?
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 26.02.2013 15:26    Post subject: Reply with quote

Fast ansatt hos oss igjen:

http://www.rbk.no/latest-...um=twitter
georgios
Veteran

PostPosted: 26.02.2013 15:38    Post subject: Reply with quote

Får håpe det fører mere med seg enn hva det har gjort de siste årene. Hadde større tro på han for 3-4 år siden enn jeg har nå for å si det sånn.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.02.2013 15:38    Post subject: Reply with quote

JESS!!

Steike å deilig det er at de nye kostene rydder opp og tar fornuftige avgjørelser. Smile

Løsningen vi har hatt med å leie tjenester fra han/Stars&Friends har vært en forbanna vits. Endelig kan man gå å drømme om at vi engang kan finne og signere den neste Messi.
Back to top
Fotsoppen
Proff

PostPosted: 26.02.2013 15:41    Post subject: Reply with quote

Kanskje de håpløse funnene har en tråd med agentfirmaet å gjøre? Nå får han 100% mot speiding for Rosenborg. Tror dette blir bra jeg. Ville gjerne ha ansatt 1 eller 2 stk til for å utvide speidernettverket vårt.
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 26.02.2013 16:11    Post subject: Reply with quote

Tja, ser ikke helt hvordan det skal gjoere saa stor forskjell om han er fast ansatt eller leid in fra S&F. Har som andre mistet litt troen paa Stig. Virker som han har veldig god peiling paa spillere fra Elfenbenskysten men ikke saa mye annet...
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 26.02.2013 16:29    Post subject: Reply with quote

ST har mye å bevise nå. Håper han gjør det.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 26.02.2013 16:31    Post subject: Reply with quote

Så vi kan se for oss en venstreback/spissløsning fra Afrika og eller balkan i nærmeste framtid (6 mnd eller så)?
Øyvind
Rutinert

PostPosted: 26.02.2013 16:36    Post subject: Reply with quote

Håper han utvider horisonten sin litt. F.eks å se til Colombia eller noe. Porto har jo hentet mye gull derifra. Blandt annet Falcao og Jackson Martinez. Men så har jo de masse speidere også da, så skal vel mye til om vi finner sånne typer. Håper på noen skikkelig gode funn av Torbjørnsen.

Last edited by Øyvind on 26.02.2013 17:42; edited 1 time in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.02.2013 16:39    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Tja, ser ikke helt hvordan det skal gjoere saa stor forskjell om han er fast ansatt eller leid in fra S&F.

Det kan utgjøre gigantisk forskjell. Spillere som Stig T/Stars&Friends har funnet som har blitt vurdert som "for god for TL" har blitt sendt til andre klubber og ligaer, ikke til oss.
Nå som Stig T er 100% ansatt hos oss så er det mulig å få de spillerne han finner som er "for gode" eller som er vanvittige talenter.

Vi får nok fortsatt mye rart av og til, Stig T virker å ha en litt smal og spesiell smak for spillere. Men vi kan også skyte gullfuglen en gang i fermtiden, det kunne vi ikke under forrige avtale.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 26.02.2013 16:46    Post subject: Reply with quote

Jeg følger ikke godt nok med til å kunne uttale meg om ST er den beste klubben kunne få inn, men jeg antar at "kravspekken" fra hovedtrener og SD også vil ha mye å si for hvordan speiderjobben fremstår.

Jeg er uansett glad for at klubben igjen velger å ha egen speider. En middelmådig speider som jobber kun for RBK, er antagelig bedre enn ingen speider, eller bare å få enerett i Norge fra et firma.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.02.2013 16:50    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Tja, ser ikke helt hvordan det skal gjoere saa stor forskjell om han er fast ansatt eller leid in fra S&F.

Tanken er jo at han som ansatt som konsulent fra S&F vil sette hovedarbeidsgiver først. Jeg har ingen problemer med å se logikken i at spillere som er for gode for Tippeligaen havner i større ligaer som betaler bedre.

Stig har tulla mye i det siste, men track recorden hans sist han var fulltidsansatt hos oss (og fikk lov til å fokusere på kontinentet han kan) var rimelig bra. Spillere som Koné, Traoré og kanskje spesielt Konan ville kanskje aldri havnet hos oss om S&F var innblandet. Brorparten av afrikanerne vi har hatt innom har holdt god klasse, selv om enkelte av dem kanskje ikke passet inn eller fikk ut potensialet hos oss.

Selv om Torbjørnsen har hatt fryktelig mye feilskjær i det siste, ser jeg på dette som en fantastisk nyhet. En god speider kan fort vise seg å være en viktigere og mer utslagsgivende signering enn en hvilken som helst klassespiller.

Jeg tror for øvrig også dette er et signal fra Brakka om at man ser på det norske markedet som ganske håpløst. Satsing på egen talentutvikling og talentspeiding i utlandet er nok den mest økonomisk rasjonelle måten å bygge et lag på.
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 26.02.2013 16:54    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
PauloSilas wrote:

Det kan utgjøre gigantisk forskjell. Spillere som Stig T/Stars&Friends har funnet som har blitt vurdert som "for god for TL" har blitt sendt til andre klubber og ligaer, ikke til oss.
Nå som Stig T er 100% ansatt hos oss så er det mulig å få de spillerne han finner som er "for gode" eller som er vanvittige talenter.

Vi får nok fortsatt mye rart av og til, Stig T virker å ha en litt smal og spesiell smak for spillere. Men vi kan også skyte gullfuglen en gang i fermtiden, det kunne vi ikke under forrige avtale.

Naa kjenner ikke jeg godt nok til hvordan S&F arbeider at jeg kan komme med noe annet enn synsing men jeg regner nesten med at Stig T innefor S&F har jobbet ganske selvstendig og eklusivt for den/de klubbene som har leid hans tjenester gjennom S&F (vet ikke om andre klubber leide Stig de 2-3 siste sesongene, tror kun det var RBK). Klart det kan gjoere stor forskjell dersom han oppdager en uslepen diamant og er eklusivt tilknyttet RBK men han mister jo ogsaa litt av nettverket sitt ved og ikke lenger vaere en del av S&F vil jeg tro.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 26.02.2013 17:10    Post subject: Reply with quote

Glad for ansettelsen! Tommel'n opp!

Nå får vi håpe de kjører på og kanskje ansetter flere speidere. Det trenger ikke å bli så dyrt, selv om man kanskje bør tenke litt tæring etter næring.

Danmark er et scouting-uland

Quote:
De danske klubber er for dårlige til at scoute nye spillere og rammer derfor ofte forbi målet. Det er meget få, der har ansat scouts, hvilket vækker kritik.

Vi er vel - på lik linje med Danmark - også et u-land på dette området.
Øyvind
Rutinert

PostPosted: 26.02.2013 17:14    Post subject: Reply with quote

Tror også det kan være positivt att Stig kun fokuserer på oss. De beste spillerne ble nok anbefalt for bedre klubber enn oss, å da fikk liksom vi "siste rest". Så tror dette kan bli bra jeg. Håper på det beste!
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 26.02.2013 17:27    Post subject: Reply with quote

Tja, han har vel de samme kontaktene på mobiltelefonen selv om lønnsslippen kommer fra RBK i stedet for S&F? Selvfølgelig vil jo litt av vekten bak arbeidsgivers navn være skiftet, men vil tro at RBK kan legge et ganske tungt navn på vektskåla, kanskje ikke like tungt som S&F, men fortsatt ganske mye tyngde.

Om S&F lokket til seg spillere med en kapasitet på 60-85 av 100, og alle med kapasitet på 70 og oppover ble sendt til større ligaer, og RBKs navn kan lokke spillere med kapasitet på 55-75 av 100, kan vi fortsatt komme ut av dette med æren i behold, på mang en måte. (Alle tall i eksempelet er hentet ut av ren fantasi og skal ikke sammenlignes med kapasitetsmålinger fra f.eks FIFA og/eller FM.)
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.02.2013 17:35    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Jeg følger ikke godt nok med til å kunne uttale meg om ST er den beste klubben kunne få inn, men jeg antar at "kravspekken" fra hovedtrener og SD også vil ha mye å si for hvordan speiderjobben fremstår.

Nå er det folk her som kjenner speider-verdnen bedre enn meg, men jeg kan vanskelig se at vi reelt sett skal kunne få tak i noe bedre enn Torbjørnsen. Jeg ser på ham som landets beste speider sammen med T.K. Karlsen, og med Liverød, Thorstensen og Aneke et knepp eller to bak.

Som sagt har ST levert veldig varierende den siste tiden, men jeg synes fortsatt CVen hans er god. Før han begynte hos oss gjennom S&F var den bortimot fantastisk. Mange av de største profilene i ligaen de siste ti årene har kommet gjennom han. Blant annet fant han jo Olofinjana og Tchoiy, og det er liten tvil om at Konan holder (bortimot) verdensklasse, selv om han ikke slo gjennom hos oss.

Jeg ser det fortsatt i hovedsak skal fokuseres på skandinavia, met er i mine øyne svært viktig at han også får lov til å leke seg i Afrika, området han kan best og har funnet mest gull. Så lenge Skandinavia utover Norge ikke gir noen kvotefordeler, kan jeg heller ikke se noe hinder for dette.
Sola
Veteran

PostPosted: 26.02.2013 17:41    Post subject: Reply with quote

floy wrote:
F.eks å se til Columbia eller noe.

Rimelig spesielt å scoute i en delstat i USA, spør du meg.
Back to top
Øyvind
Rutinert

PostPosted: 26.02.2013 17:43    Post subject: Reply with quote

Har du IQ over 45, så skjønte du hva jeg mente Smile aner ikke hvor jeg fikk den U'en fra men...
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 26.02.2013 17:51    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
PerO wrote:

Nå er det folk her som kjenner speider-verdnen bedre enn meg, men jeg kan vanskelig se at vi reelt sett skal kunne få tak i noe bedre enn Torbjørnsen. Jeg ser på ham som landets beste speider sammen med T.K. Karlsen, og med Liverød, Thorstensen og Aneke et knepp eller to bak.

Du glemmer Vik. Aneke synes jeg er litt undervurdert. Vet ikke så mye om han, men mange av afrikanerne han har hentet til LSK er ren klasse, i motsetning til de andre titalls tullekjøp klubben han gjort.

Veldig vanskelig å rangere speidere, da det er veldig få norske speidere. Noen klubber har jo tidligere spillere som speidere, og en del bruker agenter.

Når det gjelder ST er jeg i utgangspunktet positiv til helansettelsen, men samtidig litt bekymret over at man kun konsentrerer seg om det skandinaviske markedet. Da ST var her sist reiste han vel i større grad til Afrika, hvor han i perioder nærmest "bodde". Hvorfor ikke gå tilbake til den suksessoppskriften? Å speide i Skandinavia er rimelig enkelt, da spillerne er lett tilgjengelig. Ok, man trenger kanskje litt kompetanse for ikke å gå på et "CV-kjøp", men dette er jo noe ST kan gjøre ved siden av speidingen i Afrika. Jeg synes RBK burde utnyttet STs spisskompetanse.

I en drømmeverden hadde vi hadde et større speidernettverk. Ser for meg f.eks tre speidere kunne vært en start for en klubb som RBK. Så kan man utvide senere.

Last edited by Sola on 26.02.2013 17:54; edited 1 time in total
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 26.02.2013 17:53    Post subject: Reply with quote

floy wrote:
Har du IQ over 45, så skjønte du hva jeg mente Smile aner ikke hvor jeg fikk den U'en fra men...

Vel, jeg hadde vel også reagert om utlendinger skrev Nurge. Men ja, jeg skjønte hva du mente. Viktig å påpeke likevel. Smile
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 26.02.2013 17:59    Post subject: Reply with quote

Du kan ta det i garderoben i allefall. Ellers blir det bare oppfattet som eder og galle.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 26.02.2013 18:05    Post subject: Reply with quote

I mine øyne er det utelukkende bra at klubben knytter til seg Torbjørnsen som heltidsansatt igjen, jeg tror, av grunner som er nevnt tidligere, at det kan gjøre ganske stor forskjell i forhold til hvilke spillere vi får lagt de klamme labbene våre på først.

Samtidig kan man ikke unngå å fortvile litt over klubbens ekstremt bulkete læringskurve når det gjelder spillerlogistikk. Det går liksom i perioder, der vi på den ene polen skal kjøpe Tippeliga-spillere som Hoftun kjenner gjennom avisen, og der 'vi har tilstrekkelig oversikt i klubben', mens vi på den andre polen tilsynelatende behøver både speider og signeringer fra utenfor komfortsonen. For meg virker det som sportslig avdeling, med Erik Hoftun i spissen, stadig vender tilbake til sin drøm om å takle det helt alene med sitt eget, utelukkende norske, nettverk, og derfor tror jeg ikke dette er et tegn på varig endring. Ansettelsen av Torbjørnsen er ikke et strategisk valg, det er en midlertidig fallitterklæring for Hoftuns egen måte å jobbe med spillerlogistikk på. Om en til to sesonger beslutter klubben å avslutte kontrakten med Stig igjen, fordi de føler de har oversikt selv. Sann mine ord.

Dersom Rosenborg skal kunne bygge opp en stadig bedre klubbdrift gjennom de grepene de gjør, så må de ha ansatte som er i stand til å analysere effekten av de valgene som tas. Erik Hoftun har hatt jobben lenge, men viser ingen tegn til at han egentlig har lært noe over et lengre perspektiv. Derfor kan ikke han fortsette i sin jobb dersom Rosenborg skal bli en bedre klubb - han er rett og slett konsekvent det leddet som fører til svakere resultat.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 52, 53, 54  Next
Page 37 of 54

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb