View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Harceïde Veteran
|
Posted: 25.01.2013 17:53 Post subject: |
|
|
At Hoftun sier vi ikke trenger å hente flere spillere kan jo bare tyde på en ting - Mix skriver under en lengre kontrakt.
De så nok på en Høgli-signering som en forsterkning av elleveren, men ikke som en absolutt nødvendighet per nå. Neste år vil nok en Dorsin-erstatter være førstepri. Og takk for det. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 26.01.2013 13:45 Post subject: |
|
|
Kan det tenkes at det jobbes med Annan, eller er det utenkelig??
Vi vet jo at han fungerer både sportslig og sosialt i rbk, han ville forsterket laget, og den sentrale midtbanerollen er jo skreddersydd for ham. Han har nok ingen fremtid i Schalke, så kanskje det er mulig å bli enig.? |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 26.01.2013 13:53 Post subject: |
|
|
Er utlånt fra Schalke til Osasuna i spansk primera division..
Er vel heller tvilsomt på de fleste plan at det skal være aktuelt for ham med en retur til TL!? _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 26.01.2013 14:01 Post subject: |
|
|
Tja, er det egentlig så tvilsomt at han vil tilbake? Han er blitt eldre, fått prøvd seg forskjellige plasser, og ambisjonene hans har kanskje stabilisert seg med realitetene. Han mente jo engang i tiden at han var god nok for Chelsea.., han er nok ikke helt der i dag. Problemet blir vel kanskje å gi ham høy nok lønn. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.01.2013 14:11 Post subject: |
|
|
Pr. idag tror jeg at lønnsmessig er RBK og team Annan alt for langt ifra hverandre til at det kan bli aktuelt med en retur til Lerkendal. Annan må gå betydelig ned i lønn om det skal bli aktuelt.
Men man vet aldri. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.01.2013 14:16 Post subject: |
|
|
Annan vil passe perfekt i ankerrollen i 4-3-3. Mange har nok stilt spørsmål om hans ballferdigheter i forhold til pasningspillet men her har Eggen sjøl sagt at han Anthony er en glitrende ballspiller. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 26.01.2013 14:17 Post subject: |
|
|
Annan eller ei,vi må iallefall forsterke sentrale midtbanen,alle vi har er for ung og urutinert. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 26.01.2013 14:27 Post subject: |
|
|
Som EspN sier, så må vi forsterke midtbanen.
Med Konradsen til Frankrike så tror jeg neppe det blir Johansen på oss, og da ser jeg helt ærlig ikke en spiller i Eliteserien som vil være aktuell for oss. Det måtte seg være pga klubben han er i, ferdigheter eller pris etc.
Så da må vi ha noen fra utlandet, og der har vi jo nå en kvoteplass med Issah utlånt.
SÃ¥ da kan det vel fort bli en danske til i RBK... Jensen.
Eller vi kan ha is i magen og vente til 2 februar og se hvilke gode spillere i nevnte posisjon som ikke har funnet seg en klubb eller som er transferlistet. _________________ Fremad, menn av Nidaros! Til Europa! |
|
Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 26.01.2013 14:30 Post subject: |
|
|
Selv om Annan er en af de absolut bedste spillere i Rosenborg i nyere tid, er jeg faktisk ikke sikker på, at det er optimalt at hente ham tilbage nu.
Jeg ved godt, at det er en selvmodsigende sætning, men hans kvaliteter var vel primært som defensiv motor? Manden var et forsvar alene og tillod resten af midtbanen, samt vore sidebacks at fungere langt mere offensivt end defensivt. Utvivlsomt en berigelse for de fleste hold, men ideen med den centrale midtbane i denne udgave af Rosenborg, er vel at denne først og fremmest skal være spilstyrende? Og dette var måske ikke Annans fremmeste styrke.
Annan var den perfekte midtbane i Hamréns RBK, men er han det nu? Pris og spillertype taget i betragtning, er jeg ikke sikker på, at det ville være en optimal løsning. Derudover tror jeg stadig han er lysten på at prøve de større ligaer lidt i nu til et comeback ville være aktuelt. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 26.01.2013 15:02 Post subject: |
|
|
Ankeret trenger ikke være noen general, med en spiller som Annan sentralt så åpner det for at backer som Dorsing og Gamboa, samt midtbanespillere som Sælnes, Dockal, Midtsjø, Mix og Berntsen kan utfolde seg fritt offensivt. |
|
Back to top |
|
 |
sveishente Junior
|
Posted: 26.01.2013 15:35 Post subject: |
|
|
Annan er absolutt ingen mann for oss nå. Han som anker i 4-3-3 ville vært krise. BAllvinner, men INGEN ballfordeler! Svakt av hoftun om han hentes. _________________ så e det ørjan berg som rulle også e det braatbaaaaak!! NEI, barbere stolpen!
NO har Rosenborg skikkelig UTUR!
- Inter gjester Lerkendal- |
|
Back to top |
|
 |
Ræven Rutinert
|
Posted: 26.01.2013 15:46 Post subject: |
|
|
Annan er så god at han passer inn i et hvilket som helst system i norsk liga. Å påstå noe annet er galskap. Dessverre er han for god til at han trenger å komme tilbake til norsk fotball. |
|
Back to top |
|
 |
sveishente Junior
|
Posted: 26.01.2013 15:49 Post subject: |
|
|
Ikke i 4-3-3. Basta. Mannen eier ikke pasningsfot. Holder ikke slå kortpasninger i den rolle. Om han skal inn må vi evt snu Ven. _________________ så e det ørjan berg som rulle også e det braatbaaaaak!! NEI, barbere stolpen!
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 26.01.2013 15:54 Post subject: |
|
|
Det tippeligalaget som ikke hadde tatt imot Anthony Annan kan bare legges ned.
Du er fullstendig ute på viddene om du mener Annan ikke hadde passet inn i en 4-3-3. |
|
Back to top |
|
 |
Ræven Rutinert
|
Posted: 26.01.2013 16:03 Post subject: |
|
|
Det er flere måter å løse roller på, uansett posisjon og formasjon.
Jeg hadde gjerne tatt en Bergdølmo i dagens lag, selv om jeg foretrekker Gamboatypen. Akkurat som jeg selvfølgelig hadde tatt Annan selv om jeg foretrekker Skammelsrudtypen. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 26.01.2013 16:05 Post subject: |
|
|
sveishente wrote: | Ikke i 4-3-3. Basta. Mannen eier ikke pasningsfot. Holder ikke slå kortpasninger i den rolle. Om han skal inn må vi evt snu Ven. |
???
Vet du hvem vi snakker om egentlig? Anthony Annan; han som var her fra 2008-2010. Om hans fremste styrke kanskje ikke er langballer, så ser jeg nesten på det som en fordel. Hold ballen langs bakken, og bruk den! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.01.2013 16:23 Post subject: |
|
|
Annan ville selvsagt vært en kjemperessurs og spilt dønn fast for samtlige TL-lag uansett formasjon, og nærmest garantert briljert.
Når det er sagt har jeg tenkt samme tanken selv; at jeg kanskje heller vil gå for en ballfordeler og servitør i stedet for ryddegutt til dagens 4-3-3. Annan ville løftet oss mange hakk, men jeg tror jeg heller vil ha en Skammelsrud-type.
Det viktigste er uansett kvaliteten på spilleren. Rolle og kollektivtet kan formes noe, slik at jeg heller tar en fantastisk Annan enn en god ballfordeler, om det var noe fornuft i den setningen. Vi ruster også mot e-cup, så det er viktig med spillere som ikke faller gjennom internasjonalt uansett hva vi henter.
Uansett slipper vi nok problemstillinga. At Annan skal tilbake til Norge i løpet av de neste 5-6 årene ser jeg på som utelukket, om han i det hele tatt kommer noen gang. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
sveishente Junior
|
Posted: 26.01.2013 16:27 Post subject: |
|
|
Det funker ikke. Enkelt og greit. Han vil ikke gjøre seg bort, det sier seg selv. Men i forhold til lønn/pris vil han ikke løfte Rosenborg nok i forhold til det vi betaler for. Da er det mye bedre å betale mindre for en sentral midt med kvaliteter som Bent hadde. Annan er i tillegg en meget usympatisk fyr. Nei takK! _________________ så e det ørjan berg som rulle også e det braatbaaaaak!! NEI, barbere stolpen!
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 26.01.2013 16:34 Post subject: |
|
|
Annan ville funket fantastisk i dagens RBK, han er mange klasser for god for TL.
Alt handler om hvordan du bruker spillerne du har til rådighet. Annan ville ikke blitt brukt som en ballfordeler, han ville vært rivjernet og taklingshelten han er, og han ville sendt korte pasninger til indreløpere eller ut til backer og kanter.
Annan på banen ville gjort at en mistet litt av pasningsevnene til en sentral, men man ville samtidig gjort at backene kunne stått høyere og at begge indreløperne kunne kommet på dype løp inn i seksten samtidig som backene holder bredde på kant. Ville funket som en drøm så lenge du spiller på de styrkene du har i stallen og ikke setter spillere inn i faste roller de ikke mestrer som best.
Med Annan og Gamboa med sine spisskompetanser ville man kunne sendt alle andre i hodeløse angrep fremover uten særlig frykt for kontringer. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.01.2013 16:47 Post subject: |
|
|
Annan er blandt topp ti spillere som noen gang har vært i den norske ligaen. Han ville forsterket oss kraftig også i dag. Det går an å legge om strukturen litt som sagt, slik at Annan slipper å træ gjennom ledd, for eksempel. Annan ville også gitt oss enormt med offensiv frihet, da han kunne holdt igjen som balanserende ballvinner i en sweeper-rolle, og sammen med stopperne gitt oss så stor defensiv trygghet at vi kan sende 5-6 mann i angrep samtidig.
Annan vil aldri være feil mann for Rosenborg, men det finnes kanskje andre som er riktigere akkurat nå.
Uansett er det lite vits i å diskutere dette på nåværende tidspunkt. Annan er på et bedre sted økonomisk og sportlig enn hva vi kan tilby, og vil ikke bli aktuell med det første heller. Men at det ville vært "svakt av Hoftun å hente tilbake Annan" tar jeg ikke seriøst en gang. En så god spiller som Annan finner man plass og rolle til. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.01.2013 17:13 Post subject: |
|
|
En spiller som jeg kan se for meg kan bekle den sentrale midtbanerollen perfekt og som er tilgjengelig mtp pris(tror jeg) og helt sikkert vil spille for RBK er dansk.
Mads Albæk. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.01.2013 17:16 Post subject: |
|
|
Ellers er jo Ruben Yttergård Jenssen helt klart noe av det beste som finnes i dette landet.
Men han er det bare å glemme med tanke på den prispolitikken Tromsø driver med...
Forlanger sikkert 250 mill. for fyren... |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.01.2013 17:16 Post subject: |
|
|
... |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 26.01.2013 17:18 Post subject: |
|
|
Annan viste da under Eggen at han er absolutt kapabel til å være ballfordeler i 4-3-3 for oss. |
|
Back to top |
|
 |
karamellen Junior

|
Posted: 26.01.2013 17:24 Post subject: |
|
|
Annan tilbake ja takk sier jeg. |
|
Back to top |