| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 18.01.2013 09:12 Post subject: |
|
|
| Det du sier om rike eiere som sparker trenere ved første svakhetstegn stemmer godt for Chelsea og jeg skjønner godt at Guardiola ikke vil dit, men eierne i Man City virker ut fra det jeg har lest mye mer stabile og langsiktige. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 18.01.2013 09:39 Post subject: |
|
|
eh? _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.01.2013 10:06 Post subject: |
|
|
| Det var vel reportasjen i Josimar (en oversatt versjon av denne) som ga meg det inntrykket. Mancini har jo også sittet en stund nå, og de har jo hatt mange anledninger til å sparke han som Abramo[orker-ikke-sjekke-stavingen] ville tatt med begge hender (f.eks. fiasko i CL) |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 18.01.2013 12:39 Post subject: |
|
|
Jo, jeg ser den. Mancini har fått sitte en stund, men bak ham er det masse turbulens med folk som kommer å går i hytt og pine. De har kanskje skjønt at det tar litt tid å bygge et lag og at en ny trener ikke gjør underverker på 1,2,3. Som en viss russer tror.
Men i kveld er det Bundesliga igjen dere!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 18.01.2013 16:25 Post subject: |
|
|
| Du sitter ikke veldig trygt i Bayern heller om du ikke leverer gode nok resultater. Heller ikke uten grunn at de har kallenavnet FC Hollywood. |
|
| Back to top |
|
 |
Oddis Senior
|
Posted: 18.01.2013 16:59 Post subject: |
|
|
Nei, enig i at Bayern er et prakteksempel, men relativt sett er det en ganske stabil klubb. Min favorittklubb, BvB, var jo heller ikke noe godt eksempel for en del år tilbake. En annen storhet, Schalke, virker jo heller ikke å drives helt bra.
Men nok om det. Endelig start igjen i kveld i Bundesliga! |
|
| Back to top |
|
 |
Oddis Senior
|
Posted: 18.01.2013 17:01 Post subject: |
|
|
| Bare en liten digresjon: Bayern har gått i overskudd hvert år siden en gang på begynnelsen av 90-tallet (!). Jeg håper Bayern taper hver gang de spiller, men klubben er bunnsolid og drives med orden og soliditet. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 18.01.2013 19:09 Post subject: |
|
|
De fleste tyske klubbene har orden i regnskapsbøkene sine. De drives etter beinharde regler og ikke minst har 50+1 regelen vært med på å sørge for at kåte investorer, har holdt seg langt vekk. Følger du ikke reglene Tyskland mister du lisensen fortere enn svint. Mange gamle storheter som roter rundt på nivå 4 og 5 pga av dette. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 18.01.2013 22:01 Post subject: |
|
|
Sidder og ser tysk fodbold nu. Schalke - Hannover. Det er godt nok en begivenhedsrig kamp! 5 mål på under 20 min og masser af chancer. Er blevet ret forelsket i tysk fodbold i det sidste
Edit: 4-3 til Schalke forøvrigt |
|
| Back to top |
|
 |
Oddis Senior
|
Posted: 19.01.2013 08:12 Post subject: |
|
|
| ACE: Hvilke storheter i 4 og 5 divisjon er det du sikter til? Bayer Uerdingen? Wattensheid? Homborg? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.01.2013 15:44 Post subject: |
|
|
Interessant:
"You hear a lot said about both higher attendance and lower ticket prices in Bundesliga (BL) and the English Premier League (EPL). The problem is that much of this is based on anecdotal or partial evidence. So here I take a look at the most general data I can find and see what is going on. I think this picture is quite different from the one that is normally painted."
Attendance and prices in the Premier League and Bundesliga
Synes han overdriver når han sier at bildet er "quite different" i og med at Bundesliga er mye billigere, men de nærmer seg altså hverandre. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 20.01.2013 10:36 Post subject: |
|
|
Den signifikante forskjellen er dog at man holder på de billigste billettene til fansen som ønsker å stå. Hos BvB koster denne € 11,- på Südtribune, er den billigste jeg kommer på i farta. De store prisøkningene finner man på de mest "attraktive" plassene på stadion. Her har det vært en ganske kraftig økning de siste årene. Den store forskjellen mellom PL og BL er at fansen virkelig engasjerer seg når det skjer ting i Tyskland, det jobbes beinhardt inn mot klubb, liga og forbund. I England sitter de og tar i mot år etter år, desverre. Men det begynner å røre på seg der og. Forhåpentligvis vil det skje en endring der og på sikt.
Så var det gamle "storheter". Når jeg bruker det ordet kan det kanskje misforstås dithen at dette er klubber med masse mesterskap, cup triumfer etc. Var vel feil å bruke det ordet, et riktigere ord hadde vært tradisjonsrike klubber, som har satt sitt preg på tysk fotball opp i gjennom årene. Kan kjapt nevne Rot Weiss Essen, TeBe Berlin, Viktoria Köln, Waldhof Mannheim, Alemannia Aachen, Uerdingen pluss flere. _________________ Svart og hvit for alltid!
Last edited by ace on 30.01.2013 14:28; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 20.01.2013 10:51 Post subject: |
|
|
| Nå skal det sies at grunnen til dårligere stemning i England har mye med 'steward systemet' deres. Om du står blir du kastet ut, om du drikker fra en ølboks mens du går til stadion og politiet ser det, slipper du ikke inn. Flag og banner er på mange arenaer ikke tillatt. Lifstidsutestengelser blir delt ut ved ganske små overtredelser av klubbensregelement. Mange plasser må du betale en ganske stor avgift hvis du vil flytte setet din en kamp. Så sesongkortholdere kan sjeldent flytte på seg på f.eks en syngende tribune for å skape mer liv og røre sammen a la prosjekter vi gjør på Øvre Øst for å danne sang 'klikker'. Sesongkort priser i Championship på 3000kr og «billige» biletter er ofte rundt 250. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 20.01.2013 11:21 Post subject: |
|
|
Rigid vakthold, utestengelser over en lav sko, CCTV over alt, all seater og de forbanna blårussene som har tatt over fotballen har skylda!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.01.2013 14:26 Post subject: |
|
|
| Så bruddstykker av Liverpool-Norwich i går, man kunne høre spillerne rope til hverandre. Det var helt stille. |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 29.01.2013 00:32 Post subject: |
|
|
| Det er trist hva engelsk fotball har blitt til tribunelivmessig. Håper de ser at dette er et problem for Premier League som produkt og at vi vil se en oppmykning på reglementsiden og som følge av dette også en kontinentalisering av tribunekulturen i årene som kommer. Men jeg tviler. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 29.01.2013 09:11 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Så bruddstykker av Liverpool-Norwich i går, man kunne høre spillerne rope til hverandre. Det var helt stille. |
Det er ikke så rart, norske supportere kan delvis YNWA, men etter det er kruttet brukt opp. Uansett, stemningen på anfield er det som regel høytaleranlegget som står for. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 29.01.2013 18:05 Post subject: |
|
|
Dette kan du mye om, ja?
Det har tapt seg, men at det ikke er stemning på Anfield lenger, er naturligvis bare BS.
Engelsk tribunekultur er jo uansett mye mer opp og ned, og dessverre med endel dødtid, men skal heller ikke så mye til før det tar av. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 30.01.2013 11:29 Post subject: |
|
|
| Jeg "kan" ikke så mye om dette, men jeg har i alle fall vært på Anfield to ganger i løpet av de siste par årene. Meget laber stemning ved begge anledninger. |
|
| Back to top |
|
 |
RogerMilla Junior
|
Posted: 30.01.2013 11:47 Post subject: |
|
|
Stemmningen er bra i Tyskland ... men i de siste har det vært mer bråk på tribunene igjen (se på 11freunde.de).
Uansett, Hedenstad trives i Freiburg og det er jeg glad for.
http://www.badische-zeitu...e-geworden |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 30.01.2013 14:39 Post subject: |
|
|
Hvor har det vært bråk hen? Sikter du til denne artikkelen?
http://www.11freunde.de/a...usk-bayern
Er jo ikke noe snakk om bråk, men en kritikk fra presidenten i Augsburg mot politiets agressive og provoserende opptreden i Bayern. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
RogerMilla Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 31.01.2013 15:02 Post subject: |
|
|
Dette klassifiserer jeg ikke som tribunebråk, men et problem med høyre radikale idioter. Som ikke har noen annen utvei enn å bruke vold for å komme frem i lyset. Det er dog meget bekymringsverdig at disse får så mye oppmerksomhet som de gjør. Myndighetene, klubbene og ligaen har lenge lukket øynene for dette, men nå kan de snart ikke gjøre det lenger. Når noen få personer 10-12 kan få lov å terrorisere en hel tribune uten at noen tør å gripe inn... helt forkastelig.
Men problemet er rimelig marginalt og skal være lett å få hånd om. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 02.02.2013 17:23 Post subject: |
|
|
Djurdjic senket nettopp Schalke på deres egen hjemmebane, med 1-2 scoring på overtid! _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 02.02.2013 17:29 Post subject: |
|
|
Spennende å se hvordan han gjør det i Tyskland, nå har han i hvert fall fått en god start
Greuther Furth trenger virkelig en som kan score, dette der var kun deres 2 seier denne sesongen og de har kun scoret 13 mål så langt på 20 kamper.
En annen ting verdt å nevne fra Tyskland er at Bayern leder med 14 p før Leverkusen og Dortmund møtes i morgen. De har vunnet 9 av 10 bortekamper og 16-3-1 totalt. de har også kun sluppet inn 7 mål denne sesongen, og bare 1 av de målene har kommet på bortebane... Blir ikke noe enkel oppgave for Guardiola å ta over etter Heynckes, men han greier det nok. |
|
| Back to top |
|
 |
|